Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grmbl! Kut!

+11
Marin
Luce
Charles
Joan
Isabel_
Artemis
Esmee
Exogenesis
_Poppy_
Elliot
Nyx
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 0:22

Stel jezelf een doel, vraag hulp! 
Spreek af dat je 2 sollicitaties doet in een week. 
Dat je een vaste dagstructuur aanhoudt.

Kleine succesjes opdoen! Dat helpt!
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 0:25

En dan ga je maar mbo doen, als SPH je leuk lijkt, dan begin je met spw. Het is klinkklare onzin dat er geen mbo opleidingen zijn die je aanspreken, als er hbo opleidingen zijn die je aanspreken zijn die er ook op mbo niveau. En ja, dan doe je niet meteen het spannendste werk, maar je doet iig iets en je moet ergens beginnen, je kunt wel bovenaan de ladder willen beginnen, maar dat gaat niet. Onderaan de ladder beginnen vind je te min, maar feitelijk lig je nu nog naast de ladder en zou het heel mooi zijn als je er voorzichtig eens op ging staan. Daarna kun je langzaam omhoog.


Laatst aangepast door Artemis op vr 30 aug 2013 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Charles vr 30 aug 2013 - 0:28

Had ik in m'n eerste post nog veel begrip voor je, na die laatste is dat al wat minder.

Je doet een beetje mizundastood. De onontdekte intellectueel die door niemand wordt begrepen. De benadeelde, onterecht behandelde. En vooral veel: wil ik niet.

Denk je dat je de enige bent die dit overkomt of zich zo voelt? Want zo klinkt het bijna. En denk je dat je in jouw situatie de ruimte hebt om vooral veel niet te willen? Dan doe je maar een opleiding die niet je droom is, als je maar weer werk vindt, niet? Vanuit de bijstand eerst maar eens jezelf ontdekken of droom najagen is niet de ideale startpositie.

Misschien vind je me nu een trut. Maar voor de beeldvorming: ik had een carrière die net zo belangrijk voor me was als die van jou. Ik ben hoog opgeleid. En ik vind ook niet zomaar nieuw werk. Maar dan zal ik als dat zo blijft maar iets moeten doen dat minder verdient of niet zo leuk is. Is in ieder geval weer een basis, contacten, eigen verdiend geld en kansen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Marin vr 30 aug 2013 - 0:30

Kan je met die psycholoog niet werken aan het verwerken van het ontslag bij je vorige baan? Klinkt alsof je daar nog steeds veel wrok over koestert. Wat Elliot zegt: Je plaatst je daarbij in een soort ondergeschikte rol. Het is hun fout dat ze jou dit aan hebben gedaan. Maar zo kom je daar natuurlijk nooit over heen. 
Daarbij vind ik het raar dat je psycholoog verbaast was dat je een IQ test moest afleggen voor een toelatingstoets. Lijkt mij vrij normaal eigenlijk, ongeacht of de opleiding/baan iets met patronen etc te maken heeft.
Misschien moet je gewoon accepteren dat er een baan is die je gewoon goed kunt: Callcenteragent. Dan zien ze misschien vanzelf wel dat je meer in je mars hebt. 

Het klinkt heel erg alsof je gewoon weer iets om handen moet hebben. Je hebt geen doel meer in je leven. De dagen vervagen zo. Ik herken het, ik heb het ook meegemaakt. Maar daarom zeg ik des te meer: Trek er op uit. En nee, niet naar de supermarkt om eten te kopen wat je niet nodig hebt. Doe iets nuttigs. Dat kan je echt wel. Dan voel je je zelf ook weer een stuk beter.

En tot slot: Het klinkt alsof je met die HBO opleiding een te hoog doel voor jezelf stelt. Geen wonder dat je teleurgesteld raakt als het niet lukt. Pak het kleiner aan. Uiteraard is er mogelijkheid om door te groeien, maar je moet ergens beginnen. Als het met die toets niet is gelukt, betekent het niet dat je maar niks kan. Ga dan een MBO opleiding doen, die zijn er ongetwijfeld ook in het veld van je interesse.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Nyx vr 30 aug 2013 - 0:57

.


Laatst aangepast door Nyx op ma 16 sep 2013 - 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Sayuri vr 30 aug 2013 - 1:02

Stel jezelf doelen waar je controle over hebt (zoals ik al zei. x aantal sollicatiebrieven uitsturen de komende maand), ipv een baan hebben. Over opleiding: kun je geen opleiding vinden voor werkende mensen (avonduren), zodat je dat naast een eventuele toekomstige baan kan doen? Dan verlies je niet zoveel tijd: je bouwt ervaring op, hebt inkomen, en een diploma na x aantal jaar.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Marin vr 30 aug 2013 - 1:03

Nyx schreef: 

Ik weet wel dat het dom is, maar ik weet niet wat ik tegen meneer de tijd kan doen. Behalve dan door hem te ontlopen door niets te doen. Maar dat helpt niets, want nu schrik ik 's nachts wakker van het feit dat ik al twee jaar niets doe.

Ik word gewoon gek van mezelf. En ik snap helemaal dat jullie gek van mij worden. Het is ook net alsof ik jullie wel lees, jullie heel goed begrijp, maar ergens in de lucht blijft het hangen.
Ja, je zit in een vicieuze cirkel. Die moet je echt doorbreken. En ja, het komt schrijnend over. Maar de enige die er wat aan kan veranderen ben jij. Dat móet je gewoon in zien, anders gaat het niet gebeuren. Daar helpen alle adviezen van de hele wereld niet tegen, hoe goed bedoeld ook. Ik weet hoe makkelijk het is om maar weg te kruipen en te doen alsof de wereld niet bestaat. Maar daar los je niks mee op. Des te confronterender wordt het dat de tijd door tikt. Die tijd tikt veel fijner door als je daadwerkelijk iets nuttigs doet. Dus get up and do something about it.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 1:06

Twee jaar al? Kind, ga wat doen! Je bent al twee jaar aan het treuren om een baan? Wat heb je tot nu toe gedaan om werk te vinden?

En over het al 40 zijn als je klaar bent: als je op je kont blijft zitten zoals nu, dan zit je daar nog op als je 40 bent...
Ja, dan ben je 40 als je een studie hebt afgerond (2 dus eigenlijk) maar dan héb je ook iets. Zoals het er nu uitziet heb je op je 40e helemaal níets. Het is niet zo dat er nu een wonder gaat gebeuren zodat jij zonder iets te doen succesvol bent als je 40 bent...
Beter op je 40e pas klaar met een studie en ondertussen werken ( en dan nog 27 arbeidsjaren voor de boeg hebben) dan op je 40e nog steeds in de bijstand zitten, twijfelend of het nog zin heeft om wat te gaan doen, want dan ben je 45 als je klaar bent....
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 1:09

En 1 oktober heb ik een baan, is geen doel. Want dat heb je niet in de hand.

'1 oktober heb ik 15 sollicitatiebrieven verstuurd' is wél een doel, en dat heb je wél in de hand.

'Deze week ga ik 2x een uur besteden aan het oriënteren op opleidingen' is een doel, heb je prima in de hand.

'Deze week ga ik elke middag een half uur wandelen' is een prima doel, heb je helemaal zelf in de hand.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Charles vr 30 aug 2013 - 1:09

En zet even van je af dat je een mega carrière wil. Alleen mbo is meer dan wat je nu doet. Laat die hbo gewoon even zitten. Eerst maar weer eens aan de bak, de rest zie je daarna wel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 1:19

Ik ben met 2 hbo opleidingen begonnen maar heb nog nooit een IQ test hoeven doen.. Ik heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord dat mensen dat moesten, ook niet met een 21+ test. Is dat normaal..?

Anyway, als jij havo kon en je wilt meer, waarom begin je dan niet aan een hbo opleiding of desnoods mbo? Wat houdt je nou daadwerkelijk tegen eigenlijk? Bang dat je op je 40e pas afgestudeerd bent? Nou en? Man, ik doe een studie waar de gemiddelde student 40 is, die laat zich omscholen omdat ze iets anders willen. 

Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niks. Nou, lijkt me niks aan hoor, nog jaren wegkwijnen om wat er is gebeurd.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 1:25

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, die IQ test. Wel een toelatingsexamen.

Waar was dat?

En idd, ik wil hierna misschien ook nog wat anders doen, dat zou zeker 6 jaar duren, dan ben ik op z'n vroegst 37. Tja, of ik doe niets, maar dan blijf ik altijd twijfelen. En op mijn 37e heb ik nog 30 jaar plezier van zo'n opleiding...
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Nyx vr 30 aug 2013 - 1:36

.


Laatst aangepast door Nyx op ma 16 sep 2013 - 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Artemis vr 30 aug 2013 - 1:41

Hm, ik lees dat alleen bij toegepaste psychologie, en dan nog is het niet echt een IQ test maar een capaciteitentest. En als je die niet haalt, tja, dan zit het er nu gewoon nog niet in. Daarbij moet je voor die opleiding ook nog eens ingeloot worden vanaf dit jaar.


En verder moet je je afvragen of dat wel de juiste richting is voor je.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Aletta vr 30 aug 2013 - 1:44

Als ik het goed begrijp hoort die IQ-test dus bij die opleiding voor ervaringsdeskundige, en niet bij een reguliere hbo-opleiding?

Ik zat er idd aan te denken dat je gewoon kunt proberen een hbo-opleiding te doen en dan die 21+-toets doen. Het punt is volgens mij (maar ik heb er geen ervaring mee) dat je het kennisniveau en intelligentie moet hebben van iemand die een havo-diploma heeft en dan met name op die gebieden die relevant zijn voor de opleiding die je wil doen. Het lijkt me dat dat voor jou wel te doen moet zijn.

Als je er onzeker over bent kun je er ook voor kiezen je goed te verdiepen in wat zo'n toelatingstoets precies inhoudt en jezelf het komende jaar daar op voorbereiden. Volg desnoods cursussen, ga schoolboeken doornemen, whatever it takes.

Een andere mogelijkheid is om alsnog een havo-diploma te halen. Hier op het roc is het volgens mij mogelijk voor volwassenen om een diploma te halen op het schoolniveau naar keuze. Ik weet niet wanneer je precies bent gestopt met de havo, maar soms kan je zo'n diploma volgens mij in en jaar tijd halen.

Nog een paar mogelijkheden:
- Ga toch een mbo-opleiding doen. Is misschien niet helemaal wat je wil, maar het is waarschijnlijk leuker voor je dan een gewone callcentremedewerker zijn.
- Ga deeltijd studeren. Volg een avondopleiding op mbo-niveau of zo, zodat je ondertussen ook werkervaring op kan doen en geld kan verdienen.
- Volg zo'n thuisopleiding waar ze op tv steeds reclame voor maken smile. Bij NTI of zo.

Er zijn een heleboel mogelijkheden voor mensen in jouw positie om verder te leren, het enige is dat je er zelf aan moet beginnen. Je komt nu met allemaal redenen om het niet te doen. Maar misschien moet je dat gewoon uit je hoofd zetten, bedenken dat de perfecte oplossing niet bestaat en gewoon ergens aan beginnen. En dan kan je later alsnog bijsturen als je niet de goede keuze hebt gemaakt, maar als je stilstaat gebeurt er gegarandeerd niks.

Dus houd op met nadenken, en ga eens doen Yes

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Elliot vr 30 aug 2013 - 1:45

Nyx, we begrijpen denk ik allemaal wel dat je er iets aan wilt doen, maar het punt is dat al jouw posts in dit topic volstaan met redenen waarom je het niet zou kunnen. Het lijkt wel alsof je overal een smoes voor hebt. Ik vind de tips van o.a. Artemis over de haalbare doelen echt heel goed. Dan zie je meteen resultaat, en elk doel dat je behaalt is een stapje in de goede richting.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Aletta vr 30 aug 2013 - 1:47

Nyx schreef:Het toelatingsexamen, dus 21+ test, bestond uit een IQ test en het maken van een portfolio via de Hanze. 

Ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik dit weekend mijn belastingaangifte ga doen en me ga oriënteren op het gebied van studies. Ik had gisteren ook wat vacatures gevonden en zal ze eens goed doorlezen en solliciteren. Dan begin ik ergens?
thumbup  Das al een goede stap!

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Nyx vr 30 aug 2013 - 1:47

.


Laatst aangepast door Nyx op ma 16 sep 2013 - 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Marin vr 30 aug 2013 - 1:49

Nyx schreef:Heb ik er in mijn hoofd dan IQ test van gemaakt? 
Nee volgens mij is dat mijn schuld en noemde ik het een IQ test. My bad. Ik heb voor m'n nieuwe baan ook een competentie test moeten doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Sayuri vr 30 aug 2013 - 1:50

Nou, in haar laatste posts heeft ze zich toch een aantal doelen gesteld voor dit weekend? Of leest iedereen daar nu overheen? Edit: te laat, Aletta had 't ook gezien Wink 

Nyx, inderdaad, die lijken me haalbaar voor 't komend weekend, probeer sowieso die dingen zeker te doen zaterdag en zondag, dan voel je je maandag waarschijnlijk al iets beter en sterker. En zo, elke dag / week een doel / taak, je zal verbaasd zijn wat al die kleine stapjes kunnen bewerkstelligen.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Elliot vr 30 aug 2013 - 1:59

Sayuri schreef:Nou, in haar laatste posts heeft ze zich toch een aantal doelen gesteld voor dit weekend? Of leest iedereen daar nu overheen? Edit: te laat, Aletta had 't ook gezien Wink 

Sorry, ik las er inderdaad overheen. Ik vind het ook hele goede doelen, een stap in de goede richting!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Nyx vr 30 aug 2013 - 2:14

.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl! Kut!  - Pagina 2 Empty Re: Grmbl! Kut!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum