Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket

3 plaatsers

Ga naar beneden

Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket Empty Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:20

Ships...heb net een ticket geboekt... Zie ik dan bij mijn creditcards gegevens er staat deJip de Jong ipv Jip de Jong (fictieve naam)...door de autocorrectie. Heb het nog wel dubbel gecheckt...

Morgen Ryan Air maar bellen...zou dat een probleem worden om te wijzigen? Er staat wel in mijn boekingsbevestiging dat ik nu betaald heb...maar ja...dat klopt dus niet.

Grmbl..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket Empty Re: Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket

Bericht  TukTuk do 7 jun 2012 - 8:22

Staat het alleen bij je creditcard gegevens of ook op je ticket die verkeerde naam?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket Empty Re: Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:23

Als dit op je ticket staat heb je een probleem ja....

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:23

Nee, op mijn ticket staat netjes Mej. Jip de Jong. Alleen dus creditcard gegevens.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:43

Maar als je je creditcard gegevens hebt ingevuld enz dan duurt het toch ook even voordat je een bevestiging krijgt dat je betaald hebt? Want als er dingen niet kloppen kan er ook niet een bedrag afgeschreven worden

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:45

Die bevestiging heb ik al gehad...'Bedankt voor het boeken!' staat er. En online bij mijn boekingsgegevens staat er bij het verschipuldigde bedrag 0,00

Ik bel morgen maar even voor de zekerheid!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 9:41

nou makkelijk toch, heb je miss gewoon een gratis ticket :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 18:12

Haha, als dat zo zou zijn...

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte do 7 jun 2012 - 18:48

Jip83 schreef:verschipuldigde

Wat?!? Very Happy Ik weet niet meer precies hoe de betaling by RA ging, maar volgens mij verifieren ze de gegevens alvorens een betaling te accepteren. Ik denk ook niet dat je naam letter voor letter wordt gecontroleerd, maar dat bepaalde delen moeten kloppen en dan vooral je security nummer en vervaldatum in combinatie met het nummer van de creditcard. Bellen kan geen kwaad.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 19:18

Verhipschuldigd, je weet wel, de hippe versie van verschuldigd ;-) Hoe die autocorrectie dat nou weer gedaan heeft... Normaal ben ik heel secuur daarin. Zal wel moe zijn of zo.

Oei...dat is dan best een eng idee trouwens....als ik mijn creditcard kwijt raak. Iedereen kan dus gewoon zomaar wat kopen als ze het pasje hebben. Ik heb nergens een geheime code in hoeven vullen!

Ik ga vanmiddag even bellen!

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte do 7 jun 2012 - 19:22

Daar zitten de meeste banken ook wel bovenop hoor, je uitgavepatroon. Ik heb een keer een belletje gehad van een creditcardmaatschappij toen mijn chef in het buitenland zijn creditcard gebruikte voor betalingen. Ze hebben toen gebeld om te checken of die 'bewegingen' klopten. Als je je pinpas of creditcard kwijt raakt (of gestolen wordt) is het sowieso zaak om dat zsm te melden bij je bank en te blokkeren.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 19:24

mzcharlotte schreef:Als je je pinpas of creditcard kwijt raakt (of gestolen wordt) is het sowieso zaak om dat zsm te melden bij je bank en te blokkeren.

Jep, dat snap ik. Schoot me gewoon zomaar te binnen. Wel raar dat je geen code hoeft te gebruiken! Volgens mij ben ik ook verzekerd tegen uitgaven ten tijde van diefstal van mijn credit card, maar toch het idee...

Nog een half uur en dan mag ik bellen. Ben benieuwd. Ik informeer maar gewoon of mijn betaling goed is binnengekomen. Als zij zeggen van wel, dan zal het wel goed zijn!

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 7 jun 2012 - 20:14

Jip83 schreef:
mzcharlotte schreef:Als je je pinpas of creditcard kwijt raakt (of gestolen wordt) is het sowieso zaak om dat zsm te melden bij je bank en te blokkeren.

Jep, dat snap ik. Schoot me gewoon zomaar te binnen. Wel raar dat je geen code hoeft te gebruiken! Volgens mij ben ik ook verzekerd tegen uitgaven ten tijde van diefstal van mijn credit card, maar toch het idee...
Als ik online een betaling doe met mijn creditcard (BijenkorfCard, dus MasterCard) moet ik mijn SecureCode invoeren, een wachtwoord dat ik zelf moest bedenken. En als mijn vriend online een betaling doet met zijn creditcard (MasterCard van Rabobank) moet hij zijn betaling ondertekenen met een code van de random reader, waar hij eerst z'n creditcard in moet doen en pincode voor moet intoetsen. Vreemd dat jij zoiets niet hoeft te doen... wat voor creditcard heb je, als ik vragen mag?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 20:15

Van de postbank heb ik er 1. TOen ik in Thailand tickets boekte, moest ik ook een code invoeren. Nu hoefde ik alleen maar mijn rekeningnummer, en die 3 cijferige code die achterop staat in te vullen. En ja, ik weet zeker dat het de site van Ryanair was!

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 7 jun 2012 - 20:24

Bedoel je niet ING, aangezien de Postbank al meer dan 3 jaar niet meer bestaat? Of heb je nog steeds je "oude" kaart? En het zal geen "eigen" kaart zijn van je bank, maar een MasterCard of Visa, dat zal op de voorkant staan.

En moest je je rekeningnummer invoeren, of je creditcardnummer?

Misschien komt het doordat je via je telefoon hebt geboekt (volgens mij?)?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 20:26

ellibre schreef:Bedoel je niet ING, aangezien de Postbank al meer dan 3 jaar niet meer bestaat? Of heb je nog steeds je "oude" kaart? En het zal geen "eigen" kaart zijn van je bank, maar een MasterCard of Visa, dat zal op de voorkant staan.

Mastercard via de ING. Creditcard nummer ingevoerd en ik heb via internet geboekt, anders kan de autocorrectie ook geen spelfout maken ;-)

Nouja, als ik bij mijn boekingsbevestiging inlog dan staat daar dat ik betaald heb. DUs daar ga ik dan ook maar van uit. Net 10 minuten in de wacht gestaan a 45cent per minuut, dus ik geloof het wel... Eind van de maand wordt het afgeschreven van mijn rekening, zo niet, dan ga ik wel weer bellen.

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 7 jun 2012 - 21:07

Als de naam op de tickets maar goed staat he.. Dat is uiteindelijk het belangrijkste!

En met via je telefoon bedoelde ik via internet op je telefoon (i.v.m. autocorrectie), maar ik zie nu dat dat niet helemaal duidelijk is. Ik had er niet eens meer aan gedacht dat je ook nog kunt bellen om een ticket te bestellen Laughing
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 4:23

Ik weet eigenlijk niet eens of dat kan...bellen om een ticket te bestellen..

Het zal spannend worden ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 21:19

Bij heel veel websites hoef je inderdaad alleen die 3 nummers op de achterkant van je kaart als verificatie in te vullen.

Ik ben ook altijd bang dat ik dat ding kwijtraak!

Daarom moet je er altijd een handtekening opzetten. Dan kunnen ze in iedergeval in de winkels je cc niet gebruiken (sowieso niet meer aangezien er nu een pincode opzit). Maar goed. Veiligheid eerst Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:24

Jip83 schreef:
ellibre schreef:Bedoel je niet ING, aangezien de Postbank al meer dan 3 jaar niet meer bestaat? Of heb je nog steeds je "oude" kaart? En het zal geen "eigen" kaart zijn van je bank, maar een MasterCard of Visa, dat zal op de voorkant staan.

Mastercard via de ING. Creditcard nummer ingevoerd en ik heb via internet geboekt, anders kan de autocorrectie ook geen spelfout maken ;-)

Nouja, als ik bij mijn boekingsbevestiging inlog dan staat daar dat ik betaald heb. DUs daar ga ik dan ook maar van uit. Net 10 minuten in de wacht gestaan a 45cent per minuut, dus ik geloof het wel... Eind van de maand wordt het afgeschreven van mijn rekening, zo niet, dan ga ik wel weer bellen.

Is dat altijd standaard bij jou dat het einde van de maand wordt afgeschreven? Ik heb Rabobank en bij mij is het niet altijd het geval, soms pas 2 maanden later. Als je een bevestiging hebt gehad van Ryanair zit het allemaal goed joh. Anders kreeg je een melding dat het niet gelukt is omdat er niet niet klopte met de code ofzo.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:29

Yasmin schreef:
Jip83 schreef:

Is dat altijd standaard bij jou dat het einde van de maand wordt afgeschreven? Ik heb Rabobank en bij mij is het niet altijd het geval, soms pas 2 maanden later. Als je een bevestiging hebt gehad van Ryanair zit het allemaal goed joh. Anders kreeg je een melding dat het niet gelukt is omdat er niet niet klopte met de code ofzo.

Bij de standaard creditcard van de ING word het automatisch de maand er na afgeschreven inderdaad.

Overigs, JIP, je kan als je inlogt bij mijning, wel kijken of het al van je CC is ingehouden. Je ziet dan het resterende bestedingslimiet, en onderaan een lijstje van de aankopen die je met je CC gedaan hebt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 5:15

Het is iets trager dan verwacht, maar wel afgeschreven van mijn creditcard! Ik ga dus lekker weg!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 12 jun 2012 - 5:39

Fijn dat het toch goed is gegaan!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:24

Voor de volgende keer, als je dit soort dingen ziet en je belt ze meteen passen ze het voor je aan. Bijvoorbeeld ook als het op je ticket staat, als je later belt moet je hiervoor betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:31

Ik ging de volgende dag bellen, maar na 10 minuten wachten vond ik het wel mooi geweest...

Naam ticket ed klopt verder wel allemaal, en de betaling nu dus ook! Joepie!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: