Argh! Grmbl!
+4
missy.
Rovine
Jeanette
TukTuk
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Argh! Grmbl!
Dat ik een aantal weken geleden zelf mijn auto tegen een andere auto heb gedrukt, is compleet mijn schuld en zal ik mijn verzekering voor moeten aanspreken. Maar dat vervolgens de tegenpartij de boel probeert te bedonderen, € 800,00 is uitgekeerd, voor een schade die niet door mij is veroorzaakt, is zo smerig. (We hebben een foto opgevraagd van het schadebedrijf en nu blijkt de schade te zijn veroorzaakt door een ander kleur auto. Ze zijn het nu aan het uitzoeken en waarschijnlijk wordt het geld teruggevorderd.)
Maar wat ik vandaag toch weer zag. Ik dacht vanochtend, laat ik me gaan douchen en alvast weekboodschappen doen. Het is nu nog rust op het centrum en dan kan ik mijn auto weer makkelijk kwijt als ik terugkom. Dus ik naar de Jumbo. Boodschapjes gedaan. Loop ik terug naar mijn auto, zit er een kras van een deel van mijn deur tot aan halverwege waar ze menen dat er mensen kunnen zitten. Gewoon een groene auto die mij goed geschramd heeft en er gewoon, net als alle andere kleine deukjes van deuren etc op mijn deuren van andere auto's, er vandoor gegaan.
Kijk, dat ik mijn auto zelf in de poeier jaag, dat is aan mij. Ook niet leuk, maar minder niet leuk dan wanneer een ander mij ramt en er gewoon mee weg komt. Ben al bij het schadebedrijf geweest en het oplappen van alle schade gaat mij € 2000,00 kosten (wel vergoed vanuit de verzekering, maar weg schadevrije jaren en premie schiet met 100% omhoog, ook al geinformeerd). Dan neemt hij ook gelijk alle kleine deukjes en een beetje roest mee op de achterkap. Maar mijn auto is nog maar zo'n bedrag waard. Dus of ik doe het vanwege de emotionele waarde die ik aan de auto hecht, met de kans dat hij in juli wederom niet door de keuring komt (hij is gewoon op en top slecht, motorisch) of ik laat het zo en ga uitkijken, sparen, voor een andere auto.
Aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrggggggghhhhhh! Grmbl!
Maar wat ik vandaag toch weer zag. Ik dacht vanochtend, laat ik me gaan douchen en alvast weekboodschappen doen. Het is nu nog rust op het centrum en dan kan ik mijn auto weer makkelijk kwijt als ik terugkom. Dus ik naar de Jumbo. Boodschapjes gedaan. Loop ik terug naar mijn auto, zit er een kras van een deel van mijn deur tot aan halverwege waar ze menen dat er mensen kunnen zitten. Gewoon een groene auto die mij goed geschramd heeft en er gewoon, net als alle andere kleine deukjes van deuren etc op mijn deuren van andere auto's, er vandoor gegaan.
Kijk, dat ik mijn auto zelf in de poeier jaag, dat is aan mij. Ook niet leuk, maar minder niet leuk dan wanneer een ander mij ramt en er gewoon mee weg komt. Ben al bij het schadebedrijf geweest en het oplappen van alle schade gaat mij € 2000,00 kosten (wel vergoed vanuit de verzekering, maar weg schadevrije jaren en premie schiet met 100% omhoog, ook al geinformeerd). Dan neemt hij ook gelijk alle kleine deukjes en een beetje roest mee op de achterkap. Maar mijn auto is nog maar zo'n bedrag waard. Dus of ik doe het vanwege de emotionele waarde die ik aan de auto hecht, met de kans dat hij in juli wederom niet door de keuring komt (hij is gewoon op en top slecht, motorisch) of ik laat het zo en ga uitkijken, sparen, voor een andere auto.
Aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrggggggghhhhhh! Grmbl!
Gast- Gast
Re: Argh! Grmbl!
Wat balen zeg! Zeker als je zelf wel netjes de schade opgeeft die je bij anderen maakt..
Ik zou het zeker niet laten maken.. Het is maar de buitenkant van de auto? Zeker niet voor 2000 euro, als de kans is dat je auto toch niet door de keuring heen komt.. Ik zou die 2000 euro lekker gebruiken voor een nieuwe auto dan..
Ik zou het zeker niet laten maken.. Het is maar de buitenkant van de auto? Zeker niet voor 2000 euro, als de kans is dat je auto toch niet door de keuring heen komt.. Ik zou die 2000 euro lekker gebruiken voor een nieuwe auto dan..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oeh, dat is wel erg balen zeg!! Ik heb het ook eens mee gemaakt dat ze door waren gereden nadat ze mijn auto hadden geramd, echt zo asociaal vind ik dat!
Ik zou verder sparen voor een andere auto, als je al weet dat ie wss niet door de keuring gaat komen. Beetje zonde van het geld om het dan alsnog te laten maken.
Ik zou verder sparen voor een andere auto, als je al weet dat ie wss niet door de keuring gaat komen. Beetje zonde van het geld om het dan alsnog te laten maken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Argh, flink balen!
Alle schade aan mijn auto is ook altijd gebeurd wanneer hij geparkeerd stond, in totaal 4x. 2x is vergoed door de veroorzaker een keer heb ik zelf moeten betalen en toen was hij officieel gezien total loss. Gelukkig heb ik handige broers die met onderdelen van de sloop er nog wat leuks van gebouwd hebben. 1e heb ik het laten zitten, wel aangifte gedaan maar doen ze niks mee, dus met ducktape opgelost.
Die keer dat hij eigenlijk total loss was, was doelbewust gebeurd, iemand heeft zich met een -vermoedelijk- steigerpijp zich er 2 nachten lang flink op uitgeleefd. Ook dan mag je het zelf ophoesten. Enorm zuur, je zou die mensen bijna zelf met een steigerpijp gaan bewerken.
Alle schade aan mijn auto is ook altijd gebeurd wanneer hij geparkeerd stond, in totaal 4x. 2x is vergoed door de veroorzaker een keer heb ik zelf moeten betalen en toen was hij officieel gezien total loss. Gelukkig heb ik handige broers die met onderdelen van de sloop er nog wat leuks van gebouwd hebben. 1e heb ik het laten zitten, wel aangifte gedaan maar doen ze niks mee, dus met ducktape opgelost.
Die keer dat hij eigenlijk total loss was, was doelbewust gebeurd, iemand heeft zich met een -vermoedelijk- steigerpijp zich er 2 nachten lang flink op uitgeleefd. Ook dan mag je het zelf ophoesten. Enorm zuur, je zou die mensen bijna zelf met een steigerpijp gaan bewerken.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Vind dat altijd zo walgelijk, iemand schade brengen en dan weg rijden.
Wat een misselijke actie.
Kun je geen gebruik maken van het waarborgfonds?
Wat een misselijke actie.
Kun je geen gebruik maken van het waarborgfonds?
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Mijn auto staat in het centrum en is gewild voor voor mensen die het niet zo hebben met mijn en dijn. Ram die deur maar open. Ow, er stond een auto? Ach, jammer dan. Niemand heeft het gezien. Wegwezen. Van alle deukjes, schrammetjes heeft er slechts één man een briefje achter mijn ruitenwisser gestopt. Dat vond ik zo netjes en het krasje was zo miniem dat ik hem heb gebeld om aan te geven er geen werk van te maken. Maar dat ik het netjes vond dat hij een briefje had achtergelaten.
Maar dit, zo'n schram. Gewoon niet kunnen uitparkeren. Grrrrr! Laat toch gewoon een briefje achter. Want je voelt dat je tegen mijn auto aanzit, je weet dat je niet kunt uitparkeren, maar nee.... Gewoon doorrijden, want niemand heeft het gezien.
Mijn auto laten spuiten en uitdeuken kost € 2000,00. En ook al hoef ik het niet zelf te betalen, daar heb ik een allriskverzekering voor, moet ik wel aardig wat meer premie gaan betalen. Ook al laten uitrekenen en het is dan net alsof ik 22 allover agiain ben. En dat is de auto al helemaal niet waard. Maar emotioneel gezien wel. Ik heb hem als eerste uit de garage gereden, ik heb er een ton aan km in gereden. En ja, hij is alweer bijna acht. Maar het waren acht hele mooie jaren.
Maar dit, zo'n schram. Gewoon niet kunnen uitparkeren. Grrrrr! Laat toch gewoon een briefje achter. Want je voelt dat je tegen mijn auto aanzit, je weet dat je niet kunt uitparkeren, maar nee.... Gewoon doorrijden, want niemand heeft het gezien.
Mijn auto laten spuiten en uitdeuken kost € 2000,00. En ook al hoef ik het niet zelf te betalen, daar heb ik een allriskverzekering voor, moet ik wel aardig wat meer premie gaan betalen. Ook al laten uitrekenen en het is dan net alsof ik 22 allover agiain ben. En dat is de auto al helemaal niet waard. Maar emotioneel gezien wel. Ik heb hem als eerste uit de garage gereden, ik heb er een ton aan km in gereden. En ja, hij is alweer bijna acht. Maar het waren acht hele mooie jaren.
Gast- Gast
Bah wat asociaal zeg..
maar waarom wil je de kras perse laten repareren als je auto niet meer waard is dan de schade?
maar waarom wil je de kras perse laten repareren als je auto niet meer waard is dan de schade?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Omdat de auto mij heel erg veel waard is. Emotioneel gezien. Maar ik weet ook, als ik met mijn verstand denk, dat hij het echt niet waard is en dat ik langzaam afscheid moet gaan nemen van mijn wagen. Hoe pijnlijk ook.
Ik heb zojuist contact gehad, wederom, met de verzekering. En zij raade me aan aangifte te doen bij de politie en het te proberen verhalen op het waarborgfonds. Dus ik heb net aangifte gedaan. En ga de site even doornemen van het waarborgfonds.
Ik voel me echt wel een beetje kut. Want het is zo'n leuke auto. Een vriend van mij zei al; Dan koop je gewoon weer een Fordje Ka, dan sloop je jouw zwart/witte kuipstoeltjes uit deze auto en dan zetten we ze over. Tja, dat is ook nog een optie, haha.
Ik heb zojuist contact gehad, wederom, met de verzekering. En zij raade me aan aangifte te doen bij de politie en het te proberen verhalen op het waarborgfonds. Dus ik heb net aangifte gedaan. En ga de site even doornemen van het waarborgfonds.
Ik voel me echt wel een beetje kut. Want het is zo'n leuke auto. Een vriend van mij zei al; Dan koop je gewoon weer een Fordje Ka, dan sloop je jouw zwart/witte kuipstoeltjes uit deze auto en dan zetten we ze over. Tja, dat is ook nog een optie, haha.
Gast- Gast
Ik wilde idd net de tip van het waarborgfonds gaan geven.
Die vergoeden dan de schade zonder je verzekering aansprakelijk te maken zeg maar.
De schade word dan door een expert bekeken en die bepaald of het idd door een auto gebeurd is.
De enige kosten die jij dan nu ervoor maak zijn de kosten voor de expert.
Mijn kostte dat toen ongeveer 90 euro. Maar de schade aan de auto (bijna 1000 euro) werd uitgekeerd en er is niks met mijn verzekering gebeurt verder.
Die vergoeden dan de schade zonder je verzekering aansprakelijk te maken zeg maar.
De schade word dan door een expert bekeken en die bepaald of het idd door een auto gebeurd is.
De enige kosten die jij dan nu ervoor maak zijn de kosten voor de expert.
Mijn kostte dat toen ongeveer 90 euro. Maar de schade aan de auto (bijna 1000 euro) werd uitgekeerd en er is niks met mijn verzekering gebeurt verder.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Maura schreef:Omdat de auto mij heel erg veel waard is. Emotioneel gezien. Maar ik weet ook, als ik met mijn verstand denk, dat hij het echt niet waard is en dat ik langzaam afscheid moet gaan nemen van mijn wagen. Hoe pijnlijk ook.
Maar ford ka's staan er om bekend motorisch niet zo sterk te zijn geloof ik, heb toen ik rondkeek voor mijn eerste autotje ook gekeken voor een 2de hands Ka, maar werd wel gewaarschuwd dat ze dus niet zo sterk zijn en wegroesten waar je bij staat.. Maarja heb er verder ook geen verstand van. Maar snap je gevoel wel, dat je graag een leuk autotje wilt.. Wilde ik ook, maar ben achteraf echt blij met mijn keuze, misschien niet een super vrouwelijke auto (Opel Astra, 5 deurs, blauw/paarsig ui 97), maar een geweldige auto!
TukTuk- Ratel
Ow ja en ik lees nu in je reactie dat je idd aangifte moet doen ervan ! Dus je bent goed op weg
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik dacht ook meteen aan het Waarborgfonds, maar één van de voorwaarden waar je aan moet doen om dergelijke schade vergoed te krijgen is dat je auto WA verzekerd moet zijn. WA+ of all risk geldt dus niet, en aangezien jij je schade kan vergoeden op je verzekering neem ik aan dat je nog all risk verzekerd bent? Maar je auto is toch al 7 of 8 jaar oud, als ik me niet vergis?
In ieder geval is het lullig, ik vind het ook niet normaal, zo'n dingen. Ik vond een keer mijn auto terug met een deuk die zo groot was dat de auto helemaal scheef was en ik mijn raam niet eens meer open kon doen. Toen was ik heel blij met het bestaan van het Waarborgfonds.
In ieder geval is het lullig, ik vind het ook niet normaal, zo'n dingen. Ik vond een keer mijn auto terug met een deuk die zo groot was dat de auto helemaal scheef was en ik mijn raam niet eens meer open kon doen. Toen was ik heel blij met het bestaan van het Waarborgfonds.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Oh, ik zie het hier nu staan dat je nog all risk verzekerd bent. Dan heb je helaas niets aan het Waarborgfonds. Balen!!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Oh, ik zie het hier nu staan dat je nog all risk verzekerd bent. Dan heb je helaas niets aan het Waarborgfonds. Balen!!
Dan moet ik maar even kijken hoe ik het verder ga oplossen. Ik heb momenteel 75% korting op mijn all risk, want ik heb 14 schadevrije jaren. Dan gaat hij terug naar 35% korting met 5 schadevrije jaren. (Dat is ook de reden waarom ik nog allrisk verzekerd was, want ik betaalde haast niets aan autoverzekering)
Gast- Gast
Rationeel zou ik zeggen: laat het zitten, die auto is dat niet meer waard.
Maar ik ben ook echt gehecht aan mijn autootje en kan me heel goed indenken dat je hem stiekem niet kwijt wil.
Maar ik ben ook echt gehecht aan mijn autootje en kan me heel goed indenken dat je hem stiekem niet kwijt wil.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou overigs dan eerder die 2000 euro besteden aan het fixen van de andere problemen waardoor de auto misschien niet door de keuring anders kan komen.. Tenzij je het geld natuurlijk hebt he! Ik zou het niet door je verzekering laten oplossen, voordat je weer op die 14 schade vrije jaren komt.. Je zou eens uit kunnen rekenen waar je goedkoper mee uit bent.
Trouwens, ga je niet al terug in je verzekering door die schade aan die andere auto?
Trouwens, ga je niet al terug in je verzekering door die schade aan die andere auto?
TukTuk- Ratel
Nouhou, officieel wel. Maar dat zijn ze nu nog aan het uitzoeken. Omdat de tegenpartij een schade heeft laten repareren die niet mijn fout was. De schadeexpert heeft gelukkig vooraf foto's gemaakt, deze heeft mijn verzekeringsagente opgevraagd, nadat ik begon te klagen dat de schade nooit zo duur kon zijn (het was een krasje op hun auto van nog geen 2cm) en nu blijkt dus dat er mee gesjoemeld is. Althans, de schade die gerepareerd is, is niet de schade die ik veroorzaakt heb. Dus waarschijnlijk gaan ze het geld dat ze uitgekeerd hebben aan de tegenpartij terugvorderen. Maar dat hoor ik nog deze week.
Eén ding scheelt, momenteel heb ik helemaal geen geld voor mijn auto. Niet eens voor andere dingen. Hij heeft mij afgelopen apk al € 1000,00 gekocht en hij piept nu zo erg dat ik me gewoon schaam als ik rondrijd.
Eén ding scheelt, momenteel heb ik helemaal geen geld voor mijn auto. Niet eens voor andere dingen. Hij heeft mij afgelopen apk al € 1000,00 gekocht en hij piept nu zo erg dat ik me gewoon schaam als ik rondrijd.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Grmbl.
» Grmbl! Kut!
» Argh! Zo blijf ik bellen...
» Grmbl Stomme autoruit.
» Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket
» Grmbl! Kut!
» Argh! Zo blijf ik bellen...
» Grmbl Stomme autoruit.
» Grmbl...auto-correctie en boeken vliegticket
Pagina 1 van 1