Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hechtingen vraagje

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Hechtingen vraagje

Bericht  _Poppy_ do 29 aug 2013 - 2:10

Mijn huisarts is niet meer te bereiken, dus misschien weet iemand het hier...

Ik ben 2 weken geleden aangeraden op mijn vespa. Mijn knie is toen gehecht met 8 hechtingen en de wond was tot op het bot. Dit hebben ze in het ziekenhuis gedaan. Wegens een ontsteking ben ik toen nog bij de huisarts geweest, ik heb toen gevraagd of ik nog terug moest voor de hechtingen of dat mijn zusje dat mocht doen (zij heeft verpleegkunde gedaan en vaker hechtingen eruit gehaald). Was geen probleem, mocht mijn zusje doen. 

Dus net de hechtingen eruit gehaald....alleen nu staat de wond nog steeds een stukje open en er komt ook nog vocht uit. Met hechtingen erin was niet te zien dat het nog steeds open stond. Dus nu zit ik in dubio...kan dit kwaad? Ik mocht mijn knie 2 weken niet buigen en nu durf ik dat nog steeds niet, bang dat het openscheurt...
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Re: Hechtingen vraagje

Bericht  SuperGrover do 29 aug 2013 - 2:24

Het lijkt me niet de bedoeling dat de wond nog open staat, het principe van hechten is natuurlijk dat dat naar elkaar toe komt. Bij sommige wonden wordt het expres gedaan, een stukje open laten, juist omdat er dan wondvocht uit kan komen met vuiligheden, om ontsteking te voorkomen. Maar als dat bij jou niet het geval is, lijkt het me niet echt goed. Ik zou toch een arts bellen hiervoor.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Re: Hechtingen vraagje

Bericht  Feline do 29 aug 2013 - 2:29

Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag zat ik even buiten, toen ik opstond zag ik dat het bankje helemaal nat was. Bleek m'n wond ook open te zijn gegaan en m'n antibioticamatje kwam naar buiten (soort van ketchup-achtig werd het) dus schrok me helemaal dood. Ze hebben toen alleen het verband verwisselt, groeide vanzelf wel dicht.

Je kan natuurlijk altijd even de dokter bellen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Re: Hechtingen vraagje

Bericht  Atelier Madame do 29 aug 2013 - 3:53

Ik zou je knie buigen op geleide van de pijn en in hoeverre je het gevoel hebt weerstand te voelen.
Met betrekking tot lekkage sowieso bij koorts gelijk bellen met hap. Daarnaast goed schoon houden, eventueel zwaluwstaartten over de open stukjes doen en niet te vaak de pleister verwisselen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Re: Hechtingen vraagje

Bericht  Lady4 do 29 aug 2013 - 4:22

Ik zou inderdaad voor de zekerheid een een of twee hechtpleistertjes (laten) aanbrengen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechtingen vraagje Empty Re: Hechtingen vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum