Litteken/hechtingen afdekken?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Litteken/hechtingen afdekken?
Ik ben dinsdag geopereerd aan mijn pink. Nu moest ik gisteren het verband er af halen en hoef ik er niets meer om.
Hij moet wel nog in de mitella als ik ga lopen aangezien ik hem hoog moet houden. Als ik zit leg ik er een kussen onder.
Nu ga ik zo meteen naar mijn opa waar veel mensen zullen zijn. Moet ik wat over mijn litteken/hechtingen heen doen of niet? Ikzelf vind het er vies uitzien, maar kan er naar kijken. Mijn ouders ook. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten..
Wat zouden jullie doen?
Edit; In de spoiler staat een foto..
Hij moet wel nog in de mitella als ik ga lopen aangezien ik hem hoog moet houden. Als ik zit leg ik er een kussen onder.
Nu ga ik zo meteen naar mijn opa waar veel mensen zullen zijn. Moet ik wat over mijn litteken/hechtingen heen doen of niet? Ikzelf vind het er vies uitzien, maar kan er naar kijken. Mijn ouders ook. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten..
Wat zouden jullie doen?
Edit; In de spoiler staat een foto..
- Spoiler:
Laatst aangepast door Roza op zo 17 jun 2012 - 1:09; in totaal 1 keer bewerkt
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Litteken/hechtingen afdekken?
Ik zou er niks op doen. Het is toch gewoon gehecht, lijkt me niet dat mensen daar problemen mee hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het zelf open houden, puur omdat als je het afdekt het niet altijd beter is voor de wond.
Op deze manier droogt de wond beter uit en geneest het beter. Daarbij heb ik er zelf altijd last van als er iets om heen zit dat het 'week' wordt en dat ik er daarna meer aan ga zitten.
Op deze manier droogt de wond beter uit en geneest het beter. Daarbij heb ik er zelf altijd last van als er iets om heen zit dat het 'week' wordt en dat ik er daarna meer aan ga zitten.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Thanks voor jullie adviezen!
Ik vind het gewoon lastig wat ik vind het litteken persoonlijk vrij groot en kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen zien. Mijn tante zag een stukje en ging al haast plat..
Maar het is inderdaad wel beter om het niet af te dekken i.v.m. het genezen inderdaad...
Ik vind het gewoon lastig wat ik vind het litteken persoonlijk vrij groot en kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen zien. Mijn tante zag een stukje en ging al haast plat..
Maar het is inderdaad wel beter om het niet af te dekken i.v.m. het genezen inderdaad...
Roza- Kletskop
Als je je arm in een mitella hebt, dan zie je je pink toch niet.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Als je je arm in een mitella hebt, dan zie je je pink toch niet.
Jawel.. Steekt er een klein beetje uit helaas.. En als ik ga zitten heb ik dat ding er niet meer omheen.. Daar gaat het me eigenlijk om.
Roza- Kletskop
Nou dat kleine beetje... Misschien kun je voor het feestje je arm wel in de mitella houden? Ook is het zo goed te zien dat niet iedereen tegen je aan moet botsen of zo. Ik had ooit iets aan mijn schouder, zonder mitella, en iedereen (Nouja..bijna) gaf me een vriendschappelijke klap op de schouder... Aaauuuuwww...
Gast- Gast
Jip83 schreef:Nou dat kleine beetje... Misschien kun je voor het feestje je arm wel in de mitella houden? Ook is het zo goed te zien dat niet iedereen tegen je aan moet botsen of zo. Ik had ooit iets aan mijn schouder, zonder mitella, en iedereen (Nouja..bijna) gaf me een vriendschappelijke klap op de schouder... Aaauuuuwww...
Mijn oom vond het vrijdagavond grappig om te gaan knijpen in mijn hand om te kijken waar het pijn deed (kleine toevoeging; ze hebben een pin in het gewricht van mijn pink gezet.. Dat doet HEEL veel pijn helaas). Ik heb hem dan ook verrot gescholden..
Roza- Kletskop
In de openingspost heb ik even een foto gezet.. Wel in een spoiler..
Roza- Kletskop
Ik ben fysio, dus ik vind je foto niet zo schokkend...
Om meer van dat soort grappen te voorkomen...mitella om!
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik ben fysio, dus ik vind je foto niet zo schokkend...
Ja ik doe de mitella ook trouw om. Ik had de mitella zelfs om toen mijn oom mijn hand 'inspecteerde'.
Hahaha, het is maar goed dat je hier als fysiotherapeute niet van schrikt, zou niet goed zijn als je dat wel deed.
Roza- Kletskop
Ik schrik er ook niet van, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen.
Beterschap! Wat had je ermee gedaan?
Gast- Gast
Ik vind het er niet naar uitzien ofzo. Maar wel 'thoughtfull' (weet het NL woord even niet, haha) van je om er rekening mee te willen houden.
Gast- Gast
Ik vind het er zelf niet eng of vies of wat dan ook uit zien, ik heb zelf ook een paar van die grote, gehechte wonden gehad na operaties. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die het liever niet zien.
Ik zou er dan ook wat om doen als ik ergens heen zou gaan waar veel mensen zijn.
Een paar uurtjes de wond bedekken kan echt niet zoveel kwaad.
Ik zou er dan ook wat om doen als ik ergens heen zou gaan waar veel mensen zijn.
Een paar uurtjes de wond bedekken kan echt niet zoveel kwaad.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
PrinsesBo schreef:Ik schrik er ook niet van, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen.
Tegen een stoel aangelopen anderhalf jaar geleden. Pees gescheurd, geopereerd vorig jaar november.. Vinger bleef alleen nog steeds 'vasthangen' tijdens het buigen/strekken en deed veel pijn. En hij 'knakte' extreem. Afgelopen dinsdag hebben ze het weer open gemaakt en na onderzoek bleek mijn pees perfect te werken, maar bleek ook dat mijn pink uit de kom schoot. Dus ze hebben alles daarbinnen strak aangehecht en een pin door het gewricht heen gedaan. Die pin wordt er over 6 weken uitgetrokken (daar ben ik nu al doodsbang voor)..
Roza- Kletskop
Dat uittrekken van de pin leek mij ook zo eng.
Broertje heeft dat ook gehad, maar die zei dat t echt enorm meevalt!
Mooi dat t nu gemaakt is, houd je wel mooi piraten litteken aan over, denk ik
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Dat uittrekken van de pin leek mij ook zo eng.
Ja, ik geloof dat ik wel een prachtig litteken aan overhoud..
Oh fijn om te horen dat je broertje het mee vond vallen.. Dat geeft me moed!
Roza- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Hechtingen verwijderen,doet dat pijn?
» Help! Hechtingen?
» Hechtingen
» Hechtingen vraagje
» Oplosbare hechtingen in mond
» Help! Hechtingen?
» Hechtingen