Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het hulp bij belastingaangifte topic!

+2
Mida4you
Pomodori
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Het hulp bij belastingaangifte topic! - Pagina 2 Empty Re: Het hulp bij belastingaangifte topic!

Bericht  Didi ma 7 maa 2011 - 10:16

ABE schreef:Knap dat jullie het allemaal zelf doen! Ik ga het morgen ook zelf doen, namelijk, ik pak de telefoon en waag 70 euro aan iemand die er echt verstand van heeft. :P

Kun je dan niet proberen om via de Belastingdienst hulp bij aangifte te krijgen? Scheelt je weer 70 euro!
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het hulp bij belastingaangifte topic! - Pagina 2 Empty Re: Het hulp bij belastingaangifte topic!

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:18

Zusje van Bert schreef:
@ ABE; over het algemeen heb je daar gewoon begrijpen lezen voor nodig. Het is gewoon een vraag en antwoord spel als je het mij vraagt. Ik heb een huis en werk, verder niets bijzonders. Als ik ooit een eigen bedrijf start, laat ik het wel door iemand anders doen Wink.

Ik heb mijn belastingaangifte eenmaal zelf gedaan en het resultaat is 500 euro terugbetalen, omdat ik een vinkje verkeerd had gezet. Ik laat het dus over aan mensen die echt begrijpend kunnen lezen. :P

Gast
Gast

Bericht  Didi ma 7 maa 2011 - 10:19

@zusje van bert,
dat is idd wel een goed idee, gewoon invullen waar je hypotheek loopt en het nummer daarvan. Ik zou trouwens ook niet weten
wat ze er mee zouden moeten.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:21

Didi schreef:
ABE schreef:Knap dat jullie het allemaal zelf doen! Ik ga het morgen ook zelf doen, namelijk, ik pak de telefoon en waag 70 euro aan iemand die er echt verstand van heeft. :P

Kun je dan niet proberen om via de Belastingdienst hulp bij aangifte te krijgen? Scheelt je weer 70 euro!

Ik zou het graag zelf doen, maar ik heb er gewoon geen kaas van gegeten en wil er eigenlijk ook geen kaas van eten. Wanneer je eenmaal in de fout gaat, dan moet je het niet op een tweede keer wagen. Althans, dat is mijn mening.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:24

Ik heb er de naam van het bedrijf waar mijn hypotheek loopt ingevuld en het rekeningnummer daarvan. Leek mij het meest logische smile. verder geen idee wat ze ermee moeten maar ja..

Gast
Gast

Bericht  rapa nui ma 7 maa 2011 - 10:28

Zusje van Bert schreef:
Reeza schreef:*Afbeelding is te groot maar dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJUJ6MDJ-D.jpg *

Wat moet ik invullen bij ''aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning''?

Ik heb een eigen woning, niet dit jaar gekocht. Ik heb een overzicht van de ING met daarop:

Hypotheekrente, totaal verschuldigd en betaald: €8.636,84

Moet ik dat invullen of wat?

Wat voor rekeningnummer vul je hier in? Ik heb nu de rekeningnummers van die hypotheken maar daar heeft de BD toch niets aan als ze niet weten waar ik zit? Ik begrijp dat blokje niet echt, het is dit jaar ook voor het eerst dat dat blokje er staat.

Hier moet het nummer van de hypotheekverstrekker worden ingevuld, het leningnummer dus (even gekopieerd, nl. het antwoord op een zelfde vraag op het Viva-forum}
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:45

In het tekstblokje ernaast staat toch echt 'vermeld de naam van uw hypotheek en vul bij rek.nr het rek.nr van de hypotheek in.' Dus volgens mij moet je dan het rek.nr. wat op de jaaropgave staat invullen..

Gast
Gast

Bericht  Pomodori ma 7 maa 2011 - 11:09

Lejow schreef:Mooi!

(Dan zijn het ook sukkels bij de BD.. die beweerde dat we kostte wat kost 50-50 moesten doen)

Hoi!
De link die vruchtenhagel liet zien is van toepassing op mensen die fiscaal partner zijn. Als je geen fiscaal partner bent, dan dien je de verhouding van het eigendom aan te geven.
Als het goed is, heb je een schrijven van het kadaster ontvangen waaropde eigendomsverhouding staat weergegeven. Daar is namelijk een ieders eigendom bekend van een woning. Dit geef je aan bij het kopen van je huis.
Dus als je daar 50/50 hebt aangegeven, dan moet je nu de kosten ook 50/50 verdelen.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Lejow ma 7 maa 2011 - 18:54

Pomodori schreef:

(Dan zijn het ook sukkels bij de BD.. die beweerde dat we kostte wat kost 50-50 moesten doen)

Hoi!
De link die vruchtenhagel liet zien is van toepassing op mensen die fiscaal partner zijn. Als je geen fiscaal partner bent, dan dien je de verhouding van het eigendom aan te geven.
Als het goed is, heb je een schrijven van het kadaster ontvangen waaropde eigendomsverhouding staat weergegeven. Daar is namelijk een ieders eigendom bekend van een woning. Dit geef je aan bij het kopen van je huis.
Dus als je daar 50/50 hebt aangegeven, dan moet je nu de kosten ook 50/50 verdelen.

Volgens mij hebben we het hier helemaal niet over gehad Embarassed
Het enige wat ik me kan herinneren is dat we het gehad hebben over dat we de kosten naar rato moeten verdelen, maar dit ging over ons samenlevingscontract.
Van de WOZ hebben we trouwens ook nog steeds niets gehoord..

Beuh ik ben geen vriendjes met de belasting, snap der geen kloot van haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 20:05

rapa nui schreef:
Zusje van Bert schreef:
Reeza schreef:*Afbeelding is te groot maar dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJUJ6MDJ-D.jpg *

Wat moet ik invullen bij ''aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning''?

Ik heb een eigen woning, niet dit jaar gekocht. Ik heb een overzicht van de ING met daarop:

Hypotheekrente, totaal verschuldigd en betaald: €8.636,84

Moet ik dat invullen of wat?

Wat voor rekeningnummer vul je hier in? Ik heb nu de rekeningnummers van die hypotheken maar daar heeft de BD toch niets aan als ze niet weten waar ik zit? Ik begrijp dat blokje niet echt, het is dit jaar ook voor het eerst dat dat blokje er staat.

Hier moet het nummer van de hypotheekverstrekker worden ingevuld, het leningnummer dus (even gekopieerd, nl. het antwoord op een zelfde vraag op het Viva-forum}

Hmm ik heb niks ingevuld Embarassed Nou als ze het nog willen weten bellen ze me maar..

Gast
Gast

Bericht  Pomodori ma 7 maa 2011 - 20:43

Lejow schreef:
Pomodori schreef:

Hoi!

Volgens mij hebben we het hier helemaal niet over gehad Embarassed
Het enige wat ik me kan herinneren is dat we het gehad hebben over dat we de kosten naar rato moeten verdelen, maar dit ging over ons samenlevingscontract.
Van de WOZ hebben we trouwens ook nog steeds niets gehoord..

Beuh ik ben geen vriendjes met de belasting, snap der geen kloot van haha

je zou eens contact op kunnen nemen met de notaris waar jullie huis is gepasseerd. Hij kan je vast wel iets meer vertellen hierover.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: