Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het algemene slaaptips/hulp topic

5 plaatsers

Ga naar beneden

Het algemene slaaptips/hulp topic Empty Het algemene slaaptips/hulp topic

Bericht  Steep vr 1 jun 2012 - 10:47

Ik heb al aardig wat topics voorbij zien komen over het (niet) slapen van de kinderen. Misschien handig om een algemeen topic daarvoor aan te maken?

Mijn situatie nu: R wil niet slapen, al een paar dagen slaapt hij niet voor 23 uur (en nu slaapt hij nog niet). Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Hij gaat om 20 uur na zijn badje en zijn flesje naar bed. Normaal ging dat ook prima, maar sinds dat we terug zijn van vakantie is het pet. Op vakantie (in een tent) ging het vlekkenloos! De twee dagen nadat we terug waren was het ook perfect en nu ineens, wil hij niet meer slapen! We zien dat hij echt vecht tegen zijn slaap, gapen, wrijven in zijn oogjes, het tegen je aan in slaap vallen.. En als we hem dan in zijn bedje leggen is het drama! Gillen, huilen, paniek.. Moet ik hem gewoon laten liggen in zijn bedje en om de zoveel minuten langsgaan? Dat voelt zo niet natuurlijk (dat heb ik nooit gedaan) en ik vind het zo sneu om te horen.. Help! Sad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het algemene slaaptips/hulp topic Empty Re: Het algemene slaaptips/hulp topic

Bericht  Mamsie vr 1 jun 2012 - 10:53

Heeft hij verlatingsangst? Misschien is het een idee om wel even boven te blijven en wat te rommelen of een liedje te zingen/neuriën terwijl hij in zn bedje ligt.
Verder tja het blijft moeilijk om er advies over te geven want het is zó anders want jij bent diegene die het gehuil heel de tijd hoort.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda vr 1 jun 2012 - 10:55

Hier is het ook regelmatig drama, maar ik kan me herinneren dat het rond de 10 maanden op z'n ergst was. Gelukkig was het een fase die uiteindelijk ook weer over ging, maar het was wel ff pittig.
Laten huilen hebben wij nooit gedaan, dat voelde niet goed. Ze sliep dan gewoon bij ons in bed tot het weer beter ging.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 10:58

Het is weer bijna volle maan. Ons zoontje reageert daar altijd op. Misschien bij jullie ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 20:24

Kan het niet zijn dat hij misschien ergens last van heeft? Hier is er overdag niks aan de hand, ook met slapen niet.

Maar 's avonds is het ook drama. De laatste avonden slaapt hij pas vanaf 23.00/23.30 uur: oorontsteking.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 21:05

H. heeft dat gehad toen ze richting de 11 maanden ging.
Na een paar dagen was het over.
Volgens mij heb ik weleens gelezen dat er meer kindjes van hier rond die 11e maand daar last van kregen.
Hoe lang is het nu al aan de gang?

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 4 jun 2012 - 3:20

Het is nu 5 dagen aan de gang, maar ik krijg het vermoeden dat hij misschien weer een (beginnende?) oorontsteking heeft. Overdag is er niks aan de hand, ook niet als hij moet slapen. Maar 's avonds wil hij misschien een uurtje slapen, van 20 uur tot 21 uur. Daarna is hij wakker. De tijd verschilt. Soms tot 23 uur, soms tot 01.30 (gaap). Als hij dan gaat liggen is het gillen en met zijn hoofd schudden (maar dat doet hij nu ook overdag en dat schijnen meer kindjes te doen). Maar overdreven aan zijn oren zitten doet hij niet, maar hij zit er wel aan. Verkouden is hij niet geweest, maar vooral het overstuur wakker worden 's nachts herken ik van de vorige keer. Alleen heeft hij nu geen verhoging.. Ik ga maar eens opzoek naar een goed slaapritueel ook.. Het is nu om 19.30 in bad/douche, dan een fles en daarna ff knuffelen en in bed.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 3:41

Als je wil weten of je kindje last heeft van zijn oren moet je even 2 dingen doen. Het oortje dichtduwen met je vinger (gewoon dat lelletje naar binnen drukken, dus niet je vinger) en dan ineens loslaten. Verder moet je even drukken precies achter het oor waar de kaak zeg maar stopt. Daar zit een wat zachter stukje. Dus tussen schedel en kaak achter het oortje. Als hij bij beide handelingen gaat brullen omdat hij pijn heeft dan heeft ie last van zijn oortjes. Reageert hij niet, dan zijn het niet de oortjes.

Verder zou ik ook doen wat Mamsie zegt. Gewoon laten horen dat je nog boven bent door te zingen of af en toe een kastje/deur dicht te doen. Wat ik niet zou doen is bij hem op de kamer gaan zitten of blijven. Van de kamer afhalen zou ik ook niet doen.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 4 jun 2012 - 5:49

Wat je omschrijft Steep is precies hoe e vorige week was. Er was geen land met haar te bezeilen. Volgens ons is het echt de drukte van de dag en verlatingsangst. Ik merk namelijk dat het op dagen dat ze thuis is beter gaat als wanneer ze bij de opvang is geweest.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven