Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helpende niveau 2 - vacature

+2
Bliss
Reeza
6 plaatsers

Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 21:15

Zoals sommige misschien wel weten wil ik een carriereswitch gaan maken volgend schooljaar (2014-2015). Ik wil starten met de opleiding tot anesthesiemedewerker.

Nu lijkt het mij erg prettig om aankomend jaar al ervaring op te doen in het ziekenhuiswezen. Nu kwam ik net een vacature tegen voor verpleegassistent. In deze functie kwamen geen medische werkzaamheden naar voor maar vooral het rondbrengen van eten, mensen rondleiden op de afdeling, observeren etc.

Bij het profiel stond 'helpende niveau 2'. Zou ik op deze functie kunnen solliciteren met een HBO diploma in een compleet andere richting? Of zou ik eerst even bellen of het een mogelijkheid is? Ik las op Internet ook dat je al werkende dit diploma kunt halen, helemaal als je hoger geschoold bent. Heeft iemand hier een idee van?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Reeza ma 26 aug 2013 - 22:01

Ik weet niet of dat zin heeft Punk'd. Anesthesiemedewerker en helpende hebben niet heel veel met elkaar te maken als je het mij vraagt. Voor een functie als operatieassistent vragen ze wel eens een verpleegkundige-diploma, voor anesthesiemedewerker volgens mij niet. Bij mij in het ZH iig niet. En bij ons kan je ook in februari beginnen met de opleiding, misschien zou dat voor jou ook kunnen?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Reeza ma 26 aug 2013 - 22:05

Oja, wat ze bij ons wel graag willen: enthousiaste mensen die bv vragen of ze een dag(deel) mee kunnen lopen om te kijken of het wat voor ze is. Maar het gaat dan om interne kandidaten, eigenlijk worden alle anesthesiemedewerker opleidingsplaatsen bij ons intern opgevuld, maar wij zijn ook geen groot ziekenhuis. Ken je misschien iemand die in een ZH werkt die zoiets zou kunnen regelen voor je?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Atelier Madame ma 26 aug 2013 - 22:05

Wat leuk dat je die switch wilt maken! Ik ben heb zelf de switch naar verpleegkundige gemaakt en vind het zulk leuk werk. Anesthesie is wel echt wat anders dan een afdeling. Maar om kennis te maken met het ziekenhuis is helpende leuk. 
Enige is dat je als helpende i.p. Wel patiënten moet wassen enzo, vaak wil men daar wel een diploma helpende voor zien. Ik heb zelf een zomer als helpende gewerkt en een jaar als voedingsassistente, ontzettend leuk! Gaf mij best al veel basis voor de verpleging.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Minx ma 26 aug 2013 - 22:11

Bij mij op het werk zou je dan voor een leerlingplaats moeten gaan, dan ben je dus aan het werken en aan het leren. Zonder helpende opleiding een baan als helpende aannemen is niet echt handig. In de praktijk kun je veel leren maar op het moment dat er wat mis gaat heb je echt een probleem en denk niet dat ze snel dat risico willen nemen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 22:19

@ Reeza, ik wil het liefste in het academisch ziekenhuis hier gaan werken, maar mocht dat niet lukken dan zitten er nog 2 andere ziekenhuizen in Nijmegen die vanaf november ook de vacatures voor leerling anesthesiemedewerker (weer) online zetten. Het is in iedergeval mogelijk om te solliciteren als je alleen een HAVO of HBO diploma hebt. Helaas start de hogeschool hier alleen in september met de opleiding en voor dit jaar (ik kwam er ongeveer in mei/juni achter dat ik dit graag zou willen) was ik al te laat. Ik voel er niet heel veel voor om in een andere stad te moeten werken/studeren als ik alles hier op fietsafstand heb. 

Ik ken wel iemand die in het ziekenhuis werkt dus misschien kan zij wel iets regelen. Zij werkt alleen wel in een administratieve functie op een Neurologie afdeling.

Verder wil ik gewoon alvast graag een soort 'kennis' maken met het ziekenhuis. En die assisterende functie waar ik het in mijn o.p over had leek mij wel een 'instap'. Maar waarschijnlijk is dat dus geen optie. Ik solliciteer ook al op alle administratieve functies die voorbij komen in ziekenhuizen maar dat schiet ook niet echt op.

@ AM, ja inderdaad! Van jou wist ik ook dat je een switch gemaakt had. Wat heb jij hiervoor ook al weer gedaan? Het 'nadeel' is dat ik echt geen enkele zorgervaring heb. Ik heb geen opleiding in die richting maar ook nul werkervaring, zelfs als bijbaantjes nooit iets in de zorg gedaan.

@ Minx, bedankt voor je antwoord. Ik zag inderdaad ook dat je de opleiding als BBL kon volgen maar dan duurt hij 2 jaar. Dat vind ik te lang, aangezien ik volgend jaar dus een nieuwe opleiding wil beginnen.

Toch blijft het knagen, misschien moet ik toch gewoon bellen en vragen of er misschien opties zijn haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Bliss ma 26 aug 2013 - 22:25

Wow Punk'd, dit is echt totaal wat anders dan wat je eerst altijd wilde toch?! Vanwaar ineens deze ommezwaai?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Marin ma 26 aug 2013 - 22:30

Ik vraag me hetzelfde af als Bliss Wink

Maar eh, over je vraag: Ik heb in mijn studententijd als voedingsassistente gewerkt in het ziekenhuis. Op de afdeling Neurochirurgie. Ik deed een opleiding die niets hier mee te maken had, maar vond het toch heel erg leuk om kijkje in de medische wereld te hebben. Zo werkte ik niet echt met medische zaken, maar stond ik wel op de afdeling en had ik contact met patiënten. Zo'n assisterende functie is wel heel erg leuk.
Ik weet niet of het je echt direct gaat helpen bij je opleiding, maar ik zou het zeker overwegen, al is het om te kijken of het contact met patiënten je aanspreekt (hoewel ik niet weet hoeveel contact je hebt als anesthesie assistent...), maar ik snap best dat je beetje het wereldje in wilt rollen en een kijkje wilt nemen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Minx ma 26 aug 2013 - 22:38

En een jaartje vrijwilligerswerk doen bv?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 22:39

Ja het is echt heel wat anders. Ik zeg ook niet dat ik nooit meer wat met interieur wil maar het werkveld trekt mij totaal niet. Het enige wat mij aanspreekt is een eigen bedrijf maar daar ben ik niet aan toe.

Verder ben ik er door stages en het afgelopen half jaar werken achter gekomen dat de commerciele richting echt toaal niets voor mij is. Het gaat allemaal maar om hoe je jezelf voor doet, om geld, om looks. Bah, een grote ego bedoeling. Ik wil graag voldoening uit mijn werk halen, iets betekenen voor een ander. Juist omdat ik in mijn vrije tijd al met 'oppervlakkige' zaken als mode en dergelijke bezig ben. Ik vind dat leuk voor mijn vrije tijd maar als baan zijnde vind ik het bij nader inzien echt niets.

Ik heb daarom allerlei functies in het ziekenhuis bekeken en gekeken welke opties er voor opleidingen zijn waarbij je kunt werken, want ik wil niet weer fulltime naar school, en zo kwam ik bij de opleiding anesthesie medewerker. Verpleegkundige wilde ik sowieso niet want dat vind ik weer teveel aan het bed en mij lijkt (voor zover ik dat kan beoordelen) de combinatie van techniek en het sociale aspect van de functie echt heel erg leuk. Het informeren van de patient over de narcose, naast het hoofd zitten/gerust stellen, en werken met verschillende apparatuur. Ook lijkt de voorbereiding mij heel erg leuk, dat jij ervoor zorgt dat alles netjes ligt en aanwezig is voor de narcose, zodat de anesthesioloog zijn/haar werk gelijk kan beginnen.

Ik wilde sowieso een afspraak maken met het ziekenhuis want je kunt daar informatie krijgen over de functie. Maar tegelijk moet ik ook solliciteren voor een baan voor het aankomende jaar.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Atelier Madame ma 26 aug 2013 - 22:40

Marin schreef:Ik vraag me hetzelfde af als Bliss Wink

Maar eh, over je vraag: Ik heb in mijn studententijd als voedingsassistente gewerkt in het ziekenhuis. Op de afdeling Neurochirurgie. Ik deed een opleiding die niets hier mee te maken had, maar vond het toch heel erg leuk om kijkje in de medische wereld te hebben. Zo werkte ik niet echt met medische zaken, maar stond ik wel op de afdeling en had ik contact met patiënten. Zo'n assisterende functie is wel heel erg leuk.
Ik weet niet of het je echt direct gaat helpen bij je opleiding, maar ik zou het zeker overwegen, al is het om te kijken of het contact met patiënten je aanspreekt (hoewel ik niet weet hoeveel contact je hebt als anesthesie assistent...), maar ik snap best dat je beetje het wereldje in wilt rollen en een kijkje wilt nemen.
Je hebt bijna geen Patientencontact.  Daarom ben ik bijv ook verpleegkunde gaan doen. 

@punkd ik heb eerst planolog.ie gestudeerd en afgerond. Maar vond dat zo beleidsmatig alleen maar op kantoor. Ik vind het heerlijk en geniet echt als ik door het ziekenhuis loop. Een stukje bijdragen aan het herstel van een patiënt. De enorme variëteit aan pátienten en ziektebeelden. Belang van je patiënt behartigen tegen veelal artsen die alleen naar het medische verhaal kijken. Enz. Maar goed dat is verpleging geen anesthesie.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 22:40

Minx schreef:En een jaartje vrijwilligerswerk doen bv?
Dat kan echt niet. Ik heb inkomen nodig. Mijn vriend is nog bezig met zijn opleiding en leent al bij om zijn huur/school te kunnen betalen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Atelier Madame ma 26 aug 2013 - 22:42

Punkd ik zou sowieso eens kijken of je mee kunt lopen een dagje. Zodat je goed weet wat het vak inhoudt. Dat scheelt zo ontzettend bij de sollicitatie. Er komen altijd veel sollicitaties op de opleidingen zeker in tijde van crisis!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 22:42

Haha wel grappig AM want als anesthesist medewerker heb je inderdaad niet veel patientencontact maar voor mij wel genoeg. Ik vind het bij verpleegkunde weer 'teveel'. Ik weet nog niet goed hoe ik dat gevoel moet omschrijven. Maar de afwisseling tussen patienten en het werk 'achter de schermen' spreek mij gewoon erg aan.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Minx ma 26 aug 2013 - 22:43

Zie nu dat je hem ook anders kan lezen Wink zat meer met een uur of 3 per week in mijn hoofd. Dus niet fulltime.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Atelier Madame ma 26 aug 2013 - 22:47

Punk'd schreef:Haha wel grappig AM want als anesthesist medewerker heb je inderdaad niet veel patientencontact maar voor mij wel genoeg. Ik vind het bij verpleegkunde weer 'teveel'. Ik weet nog niet goed hoe ik dat gevoel moet omschrijven. Maar de afwisseling tussen patienten en het werk 'achter de schermen' spreek mij gewoon erg aan.
Haha ja dan zit je wel goed met deze functie! Als ok assistent heb je bijv weer helemaal geen contact. 

Trouwens veel ziekenhuizen heb pmen Eem flexbureau waar je je kunt inschrijven voor invallen op allerlei functies. Ik zou kijken of dat mogelijk is. Wel volhardend zijn, ze krijgen ontzettend veel aanmeldingen vaak van studenten enzo. Aangeven dat je voor langere tijd beschikbaar bent etc.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Punk'd ma 26 aug 2013 - 23:05

Ik heb mezelf vanmorgen voor een flexpool ingeschreven. Maar dan ga ik daar achteraan bellen. En blijf ik gewoon volhouden haha!

@ Minx, voor een aantal uren is het inderdaad wel een goed plan! Ik zal ook eens kijken of ik daar wat voor kan vinden.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpende niveau 2 - vacature  Empty Re: Helpende niveau 2 - vacature

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum