Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken onder je niveau

+7
Rouxxxe
Ploen
Cheesegirl
smooch
SparklingEyes
Suus
Snoopy
11 plaatsers

Ga naar beneden

Werken onder je niveau Empty Werken onder je niveau

Bericht  Snoopy di 15 feb 2011 - 1:21

Doen jullie dat? Hoe ga je daar mee om?

Ik werk al eventjes onder mijn niveau, heb eigenlijk ook nog nooit een baan gehad specifiek voor mijn opleidingsniveau.
Ik merk dat ik daar wel eens opmerkingen over krijg (van anderen maar ook van m'n ouders) van wanneer ik nou verder ga zoeken, of ik aan het zoeken ben naar wat anders.
Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet, want het is echt de baan die ik stiekem altijd al heb willen hebben. Nou ja ik doe nu meer uitvoerend en mijn droom is om ook de ontwikkelingskant te doen. Maar ik weet ook dat dat er voorlopig nog niet in zit. Om de simpele reden dat dat werk nu door 1 iemand wordt uitgevoerd en zij voorlopig nog niet van plan is om te vertrekken (en op zich hoop ik daar ook niet op, want het is gewoon een leuke collega). Maar ja als ik dan wat anders zou zoeken, dan kan ik die ingang naar dat werk kwijt raken en verlies ik wat ik daar heb opgebouwd.

Zijn er mensen die dit herkennen? Vinden jullie het erg om onder je niveau te werken?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken onder je niveau Empty Re: Werken onder je niveau

Bericht  Suus di 15 feb 2011 - 1:27

Zolang jij iets doet dat je echt leuk vindt, vind ik het helemaal niet stom smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SparklingEyes di 15 feb 2011 - 1:35

Zo lang jij doet waar je plezier in hebt, is het toch goed? Ik heb ook nog een tijdje op het dagverblijf gewerkt terwijl ik het onderwijs in kon. Maar ik wilde het op dat moment niet.
Zit er zelfs aan te denken om terug te gaan!

Plezier in je werk is het allerbelangijkste, niet wat anderen er van denken...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  smooch di 15 feb 2011 - 1:41

Ik ben HBO afgestudeerd maar het werk wat ik doe is op MBO-niveau.
Maar ik vind het werk wat ik nu doe nu eenmaal leuk. In de toekomst wil ik wel wat anders dat wel op HBO-niveau is binnen mijn sector ook omdat ik niet heel mijn leven onregelmatig wil werken.
Dus nee ik vind het niet erg, ik geniet van mijn baan.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cheesegirl di 15 feb 2011 - 2:32

Ik heb hier ook wel mee te maken gehad. Mijn ouders zeiden dan ook wel vaak van ´ja, je kunt wel meer´ etc. Maar ik vind het zelf belangrijk dat ik mijn werk leuk vind en het met plezier doe.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Ploen di 15 feb 2011 - 3:20

Ik heb ook een HBO-studie afgerond en werk momenteel op een MBO-functie.
Ik zou in de toekomst wel graag een functie hebben op HBO-niveau, maar in de zorg is dit niet altijd makkelijk. Daarom wil ik eerst een aantal jaren ervaring opdoen in een MBO-functie totdat ik er klaar voor ben. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Kan me voorstellen dat het soms knaagt, heb ik wel tenminste. Maar ik zie me nu ook nog niet hele teams coordineren etc, dus ik blijk nog even lekker zitten!
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 3:41

Ik heb ook wel onder mijn niveau gewerkt. Geen problemen mee, zolang het voor korte duur is, tenzij het een baan is die ik geweldig vind en helemaal op mijn gemak bij ben en uitdagend genoeg vind.

Gisteren sprak ik een vriendin van mij, zij is pas gaan samenwonen 2 uur verder dan waar ze vandaan komt en moet dus op zoek naar een andere baan. Het maakt haar niet uit wat. Maar nu wilde het uitzendbureau haar niet op "simpele" baantjes zetten, zoals schoonmaak, secretaresse, administratie etc. Omdat ze volgens hun er verveeld zou raken, omdat het onder haar niveau zou zijn. Ik vond dat zo vreemd. Zij wil juist graag, ook al verdient ze er maar 7 euro per uur mee. Belachelijk.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe di 15 feb 2011 - 3:49

Ik werk zelf ook onder m'n niveau, heb een HBO-diploma maar werk op MBO+ niveau. Ik merk wel dat ik onder m'n niveau werk omdat ik zo af en toe wel de uitdaging mis maar het is lastig om een baan op HBO-niveau te vinden in mijn sector. Vaak vragen ze naast het diploma veel ervaringe e.d. En die doe ik nu iig op dus dat is in die zin wel prettig. Opmerkingen krijg ik er eigenlijk nooit over.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Snoopy di 15 feb 2011 - 3:51

Ploen schreef:Ik heb ook een HBO-studie afgerond en werk momenteel op een MBO-functie.
Ik zou in de toekomst wel graag een functie hebben op HBO-niveau, maar in de zorg is dit niet altijd makkelijk. Daarom wil ik eerst een aantal jaren ervaring opdoen in een MBO-functie totdat ik er klaar voor ben. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Kan me voorstellen dat het soms knaagt, heb ik wel tenminste. Maar ik zie me nu ook nog niet hele teams coordineren etc, dus ik blijk nog even lekker zitten!

Ja dat is het bij mij ook wel een beetje. Als ik vacatures van HBO functies in mijn opleidingsgebied lees, dan denk ik ook dat ik dat nog helemaal niet kan. Ik heb het dan wel met m'n opleiding gehad, maar geen praktijkervaring.
Gelukkig heb ik wel de mogelijkheid nu om al af en toe wat 'projectjes' naar me toe te trekken en dus al een beetje de ontwikkelingskant kan doen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:19

Ik ben straks afgestudeerd(hbo) en heb gesolliciteerd op een havo/mbo functie(stewardess bij KLM) en krijg daar wel vragen over van m'n omgeving.Sowieso is het best lastig om gelijk in te stromen op een hbo functie en daarbij vind ik het ook niet erg om in een lager niveau te beginnen. Zolang het maar niet voor altijd is

Gast
Gast

Bericht  Pancake di 15 feb 2011 - 8:01

Ik werk onder mijn niveau. Ik heb hier ook bewust voor gekozen. Tijdens mijn opleiding kwam ik er eigenlijk al achter dat ik het werk waar ik voor werd opgeleid niet leuk vond. Nu doe ik dus iets dat ik wel leuk vind. Heel soms mis ik wel iets van uitdaging op mijn werk, maar hier kan ik met mijn leidinggevende gewoon over praten. Er wordt nagedacht om het voor mij ook een beetje leuk te houden.

Ik voel me alleen soms wel een beetje een loser als ik met een groep oud studiegenoten ben en zij praten dan over hun super uitdagende banen en grote carrieres.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flinder di 15 feb 2011 - 8:06

Ik ben HBO afgestudeerd en werk nu op MBO niveau. Ik heb hier nu deels bewust voor gekozen. Eigenlijk wil ik wel op HBO niveau gaan werken maar dat kan het beste als ik een aantal jaren ervaring op heb gedaan op een MBO-plek. Dan hoop ik dat ik zo door kan groeien.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora di 15 feb 2011 - 8:13

Ik ben WO opgeleid en doe nu werk op een Hbo-niveau volgens mij. Ik heb dit werk aangenomen omdat ik daarbij heb aangegeven dat ik uiteindelijk meer wilde, functies erbij wilde hebben, en daar krijg ik nu ook alle ruimte voor. Ik heb dus op het moment steeds meer vrijheid om extra dingen naar me toe te trekken, zodat mijn baan dan binnenkort bijvoorbeeld voor de helft op WO niveau is. Ik vind het een heel leuke verdeling zo, want ook het 'lagere' niveau werk vind ik superleuk.

Wie weet kun jij ook wat dingetjes er extra bij oppakken? Die collega bijvoorbeeld eens aanbieden ergens mee te helpen? Maar goed, alleen als je dat zelf ook wilt natuurlijk, en niet omdat het vanuit je omgeving moet.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Primrose di 15 feb 2011 - 9:52

Ik doe dat ook, heb een HBO diploma maar werk op MBO niveau, je hebt er een MBO niveau 3 opleiding voor nodig. Eigenlijk 'moest' ik dit wel gaan doen, omdat er bijna geen HBO vacatures waren, en als ik dan eens ergens op reageerde werd ik afgewezen omdat ik net van school kwam en dus geen ervaring had/heb. Omdat ik natuurlijk wel moet leven ben ik iets anders gaan doen, wat ik al eerder gedaan heb, en wat ik wel leuk vind, maar wat ik niet de rest van mn leven wil blijven doen. Ben ondertussen nog steeds aan het zoeken, maar er zijn nog steeds bijna geen leuke vacatures een beetje in de buurt. En dan nog is het maar de vraag of ik aangenomen wordt natuurlijk. Doe nu wel werkervaring op, maar niet echt relevante werkervaring.

Soms vraag ik mezelf af of ik ooit iets leuks zal vinden, maar de tijd zal het leren. Ook erg jammer, als ik ga doen wat ik graag wil doen, dan ga ik er in salaris op achteruit. (raar maar waar) Dus voor nu vind ik wat ik doe prima, maar hopelijk vind ik ooit wel iets leuks smile
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud