Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ervaring met helpende zorg en welzijn

2 plaatsers

Ga naar beneden

ervaring met helpende zorg en welzijn Empty ervaring met helpende zorg en welzijn

Bericht  Sabinaa ma 2 jan 2012 - 10:29

Hallo

Zo maar even op de mobiel daar doet spatie het weL
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die de opleiding zorg en welzijn hebben gedaan
Wat zijn jou ervaringen
Wat moest je doen
En waar heb jij stage gelopen en waarom wilde je daar juist stage lopen
Ik vraag dit omdat ik deze opleiding wil gaan doen
12 jan moet ik voor een informatie middag naar school en dan moet ik een brief schrijven met mijn motivatie ; heb jij dat ook gedaan
En ik word beoordeeld op mijn nederlands, is dat nieuw?

Hopelijk met jouw ervaring kan ik beetje inzicht krijgen in deze opleiding en welke kanten ik op kan met stage maar bovenal werk met deze opleiding

Groetjes Sabinaa

Sabinaa
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 12
Registratiedatum : 02-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring met helpende zorg en welzijn Empty Re: ervaring met helpende zorg en welzijn

Bericht  JD ma 2 jan 2012 - 10:50

ik heb niet zozeer specifieke ervaring met de opleiding, maar ik heb wel SPW3 gedaan, én in de zorg gewerkt.

Naar mijn weten wordt de opleiding helpende vaak gebruikt als vooropleiding op een andere opleiding (zoals SPW of Verzorgende IG). Je kunt met de opleiding helpende niet heel veel....aangezien ze in bejaardenhuizen vaak helpende+ vragen of verzorgende IG, en in de kinderopvang/gehandicaptenzorg vaak (S)PW niveau 3 of 4 vragen....

Dus mocht je deze kant op willen, zou ik je aanraden om meteen een MBO opleiding op niveau 3 of 4 te gaan doen..... als je dat red?

of bij zorginstellingen gaan informeren; de meeste zorginstellingen bieden de opleiding tot helpende+ aan. Zij betalen deze dan voor je, en ondertussen kun je er aan het werk. Met Helpende+ mag je meer dan wanneer je "gewoon" helpende bent.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

ervaring met helpende zorg en welzijn Empty Re: ervaring met helpende zorg en welzijn

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 11:19

Sabinaa schreef:Hallo

Zo maar even op de mobiel daar doet spatie het weL
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die de opleiding zorg en welzijn hebben gedaan
Wat zijn jou ervaringen
Wat moest je doen
En waar heb jij stage gelopen en waarom wilde je daar juist stage lopen
Ik vraag dit omdat ik deze opleiding wil gaan doen
12 jan moet ik voor een informatie middag naar school en dan moet ik een brief schrijven met mijn motivatie ; heb jij dat ook gedaan
En ik word beoordeeld op mijn nederlands, is dat nieuw?
Hopelijk met jouw ervaring kan ik beetje inzicht krijgen in deze opleiding en welke kanten ik op kan met stage maar bovenal werk met deze opleiding

Groetjes Sabinaa
Voor niveau 2 en voor mensen die niveau 3 of 4 willen doen zonder juiste vooropleiding is dat al heel lang zo.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: