Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe flexibel is jouw werkgever?

+25
Caramba
Vixen
Winegum
Blond
Destino
Zonnetje
Snoes
Feline
Marin
Mizz_S
Jeanette
Linnie1985
Ragazza
Joli86
Atelier Madame
Fortissimo
Twellie
Weetjewel
Roos'
Carmen_
Linda
Maple
Ibbeltje
Rovine
Victoria-
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Victoria- ma 26 aug 2013 - 6:18

Is jouw werkgever flexibel als het gaat om zelf je werktijden bepalen of werk je elke dag van 9 tot 5? Heb je mogelijkheden tot thuiswerken?

Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is geregeld!

Bij mij op mijn werk zeggen ze flexibele werktijden te hebben maar mocht ik een keer tot 16 uur willen werken dan moet dit altijd in overleg en moet ik dit ook van te voren aangeven. Vind ik zelf niet zo flexibel. Thuiswerken kan alleen als het management daar toestemming voor geeft en je dus een goede reden hebt.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Rovine ma 26 aug 2013 - 6:23

Behoorlijk flexibel. We beginnen tussen 7 en 9, klaar tussen halfvier en halfzes. Als ik de ene dag 7 uur wil werken en de andere 9 hoef ik dat niet te overleggen. Ik heb 1 vrije middag per week, als ik die verzet overleg ik dat meestal wel even. Vrij nemen kan ook vrij kort vantevoren. Thuiswerken kan niet, maar dat heeft vooral met dure licenties te maken die we niet op elke thuiscomputer kunnen zetten.

In principe maakt het weinig uit allemaal, zolang de uren maar gemaakt worden op langere termijn, ene week minder werken en andere week meer is ook geen probleem. Zelf houd ik redelijk nauwkeurig mijn werktijden bij zodat ik weet of ik mijn uren een beetje maak.
Door die flexibele instelling ben ik zelf ook veel flexibeler. Als iets afmoet blijf ik langer en indien mogelijk plan ik mijn vakanties om deadlines heen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Ibbeltje ma 26 aug 2013 - 6:26

EH nee dat kan ook niet. Ik werk in de kinderopvang. Het zou wat zijn als we maar kwamen wanneer we willen en thuis werken gaat ook niet Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Gast ma 26 aug 2013 - 6:29

Ik mag mijn eigen tijden indelen en tussen 6 en 9 beginnen. Maar als ik erg vroeg stop met werken is het een beetje een ongeschreven regel dat je wel je werktelefoon aanhoudt voor eventuele spoedgevallen, dat je de klant in ieder geval te woord kunt staan en een afspraak kunt maken. Als ik een dag iets korter werk dan kan ik dat dezelfde week nog inhalen door gewoon wat langer door te werken. Thuis werken gaat met mijn werk niet. Maar verder is het dus heel erg flexibel. Ligt denk ik ook wel aan het soort werk dat je doet. Als je te maken hebt met klanten die bellen en al je personeel begint om 7 uur dan gaat dat natuurlijk niet werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Maple ma 26 aug 2013 - 6:31

Ik werk in de kinderopvang en bij mij kan beiden niet. Thuiswerken is vrij lastig Laughing
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Linda ma 26 aug 2013 - 6:32

Heel flexibel.
Ik mag alle 7 dagen van de week komen, tussen 06.00 en 22.00 uur.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Carmen_ ma 26 aug 2013 - 6:34

Heel flexibel. Ik werk het grootste gedeelte wel op het werk maar ik kan thuis ook inloggen op het werksysteem. Mijn telefoon heb ik wel altijd bij de hand omdat er gebeld kan en mag worden. Op mijn vrije maandagmiddag ben ik ook gewoon bereikbaar en heb het systeem meestal wel aan voor spoedgevallen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Roos' ma 26 aug 2013 - 6:41

Qua tijd is het niet flexibel, maar wij hebben ook veel telefoon. Thuiswerken is geen probleem, alleen doe ik dat alleen als het echt niet anders kan omdat je dan puur administratief werk moet doen wat nogal saai is.(Steeds dezelfde handelingen)

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Weetjewel ma 26 aug 2013 - 6:47

Ik werk in de horeca dus werk meestal altijd 's middags en 's avonds, als ik echt geen oppas heb kan ik mijn dienst wel ruilen. Mijn werkgever is ook heel flexibel en past het rooster zo nodig ook gewoon aan op mijn oppas.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Twellie ma 26 aug 2013 - 10:55

Vrij flexibel. Ik werk vaak thuis en werktijden pas ik aan op wat handig is voor mijn werk en wat handig is voor mezelf. Uiteraard altijd in overleg met mijn werkgever, maar er kan veel. Ik werk geen vast aantal uren per week of maand maar een vastgesteld aantal uren per jaar. De ene week werk ik 40 uur, de andere week 10.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Fortissimo ma 26 aug 2013 - 10:57

Behoorlijk flexibel. Je mag beginnen tussen 7:30 en 9:30 geloof ik (ik begin zelf meestal tussen 8:00 en 8:30). Als ik eerder weg wil, of een dag vrij wil overleg ik dit alleen met mijn naaste collega's.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Atelier Madame ma 26 aug 2013 - 11:01

Niet flexibel qua werktijden, die liggen gewoon vast in de zorg. Qua roosteren wel. Ik kan altijd ruilen, onderhand mijn eigen rooster maken en krijg altijd vrij als ik dat wil of het moet.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Joli86 ma 26 aug 2013 - 11:44

Ibbeltje schreef:EH nee dat kan ook niet. Ik werk in de kinderopvang. Het zou wat zijn als we maar kwamen wanneer we willen en thuis werken gaat ook niet Wink
+1
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Ragazza ma 26 aug 2013 - 21:15

Qua werktijden is mijn werkgever absoluut niet flexibel. Het is standaard van half 9 tot 5 en geen kwartier eerder of later. En dat vind ik wel jammer, ik had graag van 8 tot half 5 gewerkt of nog liever van half 8 tot 4. Maar echt erg vind ik het niet.

Maar als er iets is waardoor ik uren op moet nemen doen ze hier nooit moeilijk. En de vakanties zijn ook altijd akkoord. Dat vind ik wel heel fijn.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Linnie1985 ma 26 aug 2013 - 21:26

Ik sta iedere dag in het magazijn uit te pakken (vind het heerlijk en lekker rustig). Ik heb verschillende werktijden. de ene keer van 8 tot 5, 9 tot 5 of 10 tot 5.

Ze weten dat wij bezig zijn voor een kindje en dat het voor kan komen dat ik later kom of eerder weg moet ivm met IUI en dus vaak naar het ziekenhuis moeten. Dus ze houd er rekening mee. En daarbij een andere collega zit in hetzelfde schuitje en zelf heeft mijn bazin hetzelfde gehad, dus ze begrijpt het wel.

En soms als er niks op het werk te doen is en ik nog zat uren heb staan, komt het wel eens voor dat ik een dagje extra thuis kan blijven.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Jeanette ma 26 aug 2013 - 21:27

Nee, maar dat kan ook niet in de zorg. Wij hebben externe planners, nou wat een drama die gasten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Mizz_S ma 26 aug 2013 - 21:34

Op dit gebied helemaal niet flexibel, ik heb altijd vaste werktijden, maar dat kan ook niet aangezien ik in het onderwijs werk.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Marin ma 26 aug 2013 - 21:46

Nu nog super flexibel. Ik werk thuis en ik mag m'n tijd zo indelen als het mijzelf uit komt, mits ik alle deadlines maar haal en enigszins rekening houdt met degene die mijn werk weer nakijkt. Zo heb ik zonder officieel vakantie op te nemen een vakantie naar Afrika geplanned. Ik kon officieel niet vrij krijgen (geen idee hoe dat werkt met freelance contracten), maar ik heb gewoon keihard vooruit gewerkt zodat ik al het werk al af had voordat ik uberhaupt weg ging. 
Of als ik eens een middagje een afspraak heb, kan ik dat gewoon doen, niemand die het merkt, zolang ik alles maar op tijd (of van te voren dus) af heb. Al met al werk ik wel 40 uur, maar dit kan gerust ook in het weekend zijn als ik doordeweeks iets niet af krijg. Ik vind het ideaal. 

Volgende week begin ik met m'n nieuwe baan en dan zal het wel heel anders worden, dan werk ik ook 40 uur en is het flexibel maar niet alleen door mijzelf bepaald. Ik ga werken met roterende roosters, dus zal soms overdag werken, soms 's avonds en 's nachts en soms in het weekend. Maar ik ben minder vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer ik dat ga doen. Dat zal dus wel even wennen zijn en uiteindelijk minder flexibel zijn, denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Feline ma 26 aug 2013 - 21:50

Ik zit achter de receptie dus heb vaste tijden.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Snoes ma 26 aug 2013 - 21:52

Mijn leidinggevende is heel flexibel.
Wij hebben verschillende soorten uren, ofwel werk je van 6u30-15, ofwel 7u30-16u, ofwel 8u30-17u ofwel 9u30-18u. Dit maakt zij in een maandelijks rooster op, maar als ik voor bepaalde dagen bepaalde voorkeuren heb om te werken, kan ik dat doorgeven en totnogtoe heeft ze daar altijd rekening mee gehouden.

Ook als ik wat eerder weg wil, als ik overuren wil terugnemen, een dag vrij wil nemen etc etc, eigenlijk doet ze nergens moeilijk over.

Toen wij bezig waren voor een kindje en ik daarvoor in het ziekenhuis liep, was zij ook erg flexibel. Toen ik haar vroeg of ik al mijn vrije dagen mocht opsparen om die aan mijn zwangerschapsverlof vast te plakken, was ook dat geen probleem, waardoor ik 4 weken eerder kon stoppen met werken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Zonnetje ma 26 aug 2013 - 23:19

Bij mijn huidige baan mag ik zelf mijn tijd indelen, als ik maar 36 uur per week werk en mijn target haal. Het is wel zo dat ik veel op scholen ben en rekening moet houden met wensen van klanten. Vaak komt het er op neer dat ik om 8.15 uur op een school ben en tot ongeveer 17 uur aan het werk ben. Wel doe ik regelmatig 's avonds nog wat en heb ik ook vaak 's avonds training gegeven, terwijl ik de hele week ook overdag moest werken. Die overuren kan ik dan opnemen in een wat rustigere week qua werk. Het wordt dus heel erg aan jezelf overgelaten hoe je alles plant. Ook thuiswerken mag eigenlijk altijd als je geen afspraken met klanten of collega's hebt. Alleen verlies ik hoogstwaarschijnlijk mijn baan en zal het bij een nieuwe baan maar weer afwachten zijn hoe het daar is. Ik ben eigenlijk best wel gewend aan deze vrijheid om zelf mijn week in te delen...
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Destino di 27 aug 2013 - 2:51

Bij ons zijn ze helemaal niet flexibel..
Werken van 08.30-17.00 en 30 minuten pauze om 12.30..
Wanneer het drukker is wordt er geëist dat ik overwerk, ook in het weekend wanneer dat me eigenlijk niet uitkomt..Rolling Eyes
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Blond di 27 aug 2013 - 3:37

Qua werktijden niet flexibel, het kantoor is open tussen 8.30 en 17.30 uur, dus ik moet er dan in principe gewoon zijn. Thuiswerken kan ook niet.

Maar bijvoorbeeld vrij nemen is nooit een probleem (als ik maar de 3 weken in de zomer dat mijn baas weg is, er ben), als ik wil kan ik rustig met mijn moeder een uur buiten de deur gaan lunchen, en als ik eens een keer een half uur eerder weg wil vanwege een afspraak dan is dat nooit een probleem. Eigenlijk gaat alles in overleg, maar dat scheelt als je maar 1 collega hebt (die direct mijn baas is).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Winegum wo 28 aug 2013 - 20:14

Ik word ingeroosterd en dan moet ik er wel echt zijn op de afgesproken tijden, supermarkt. Als ik niet kom is er niemand om de winkel te runnen. Maar mijn collega's zijn vaak wel flexibel. Als ik niet kan of er komt iets tussen, dan kan ik vaak wel met iemand ruilen.
Verder kan ik voordat de planning gemaakt wordt wel aangeven wanneer ik wel/niet kan werken. Daar wordt altijd wel rekening mee gehouden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Vixen wo 28 aug 2013 - 20:24

Ik kan heel flexibel werken. Ik werk 28 uur, maar kan eigenlijk helemaal zelf bepalen wanneer ik werk. Ik plan mijn cliënten zelf in. Ik kan deze uren verdelen over vijf dagen als ik zou willen, maar ik mag ze ook in drie dagen proppen. Zolang ik me maar aan het CAO hou is het prima. Binnenkort krijg ik waarschijnlijk een Ipad met toegang tot digitale dossiers, dus dan kan ik thuis alle administratie doen. Als de kinderen straks op school zitten ga ik denk ik wat later beginnen en dan een half dagje op donderdag of vrijdag erbij.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel is jouw werkgever? Empty Re: Hoe flexibel is jouw werkgever?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum