Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe flexibel ben jij?

+20
Rouxxxe
Jeanette
Frappuccino
Lady4
Punk'd
Marcellah89
Shisha
SoGood
Katrien
Sterre
Oasis
Toet
Tania
Evalynn
Ilovethe90s
Roxi3
sanne-84
Thunder
Zonnetje
Slakje
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe flexibel ben jij? Empty Hoe flexibel ben jij?

Bericht  Slakje wo 6 feb 2013 - 10:31

Mag je werkgever je op elk moment van de dag bellen, ook op je vrije dagen of tijdens het weekend? Mag hij je 's avonds laat bellen? Spring jij gemakkelijk in voor een zieke collega? Accepteer jij het als je plots een uur langer moet werken? Wissel jij gemakkelijk uren met je collega's? Of wat als je kindje ziek wordt, ga je hem/haar meteen ophalen van school/kdv/pzs, of vraag je het eerst aan familie/vrienden die vrij zijn?

Kortom; hoe flexibel ben jij?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe flexibel ben jij? Empty Re: Hoe flexibel ben jij?

Bericht  Zonnetje wo 6 feb 2013 - 10:49

Vrij flexibel, maar er zijn wel grenzen. Zo werk ik regelmatig 's avonds, ook wel eens tot 22 uur, terwijl ik die dag om 8.30 uur begonnen ben met werken. Ik moet dan ook nog wel eens een uur terug naar huis rijden, daar doe ik niet moeilijk over. Er zijn ook dagen dat ik om 7 uur de deur uit moet om om half 9 ergens een cursus te geven. Die tijd telt dan niet als werktijd, maar als je eigen tijd.

Collega's bellen me eigenlijk nooit 's avonds, maar wel eens om 18.30 uur nog of op mijn vrije vrijdagmiddag. Dan neem ik gewoon de telefoon op.

Het weekend is wel een grens voor mij. Ik heb een enkele keer op zaterdag op een beurs gestaan, maar ga verder niet op zaterdag werken, omdat ik doordeweeks altijd al 36 uur maak of meer.

Ik heb nog geen kinderen, dus daar kan ik niks over zeggen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder wo 6 feb 2013 - 10:49

Mijn kinderen zijn altijd bij één van de oma's als ze niet op school zitten. Dus als school mij belt bel ik oma weer. Als het niet ernstig is kom ik op zo'n dag ook niet eerder naar huis. In vakanties, met ziekte of zeer drukke periodes kan ik max. 2 dagen extra komen werken. Een uur langer of een workshop avond, geen probleem. Op het laatste moment ruilen kan ik niet.

Al met al vind ik mezelf redelijk flexibel.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  sanne-84 wo 6 feb 2013 - 11:03

Ik vind mezelf wel flexibel. Aangezien ik in de zorg werk heb ik geen vast werkdagen, en doe daarom ook niet moeilijk om terug te komen. Alleen ís dat voor een fulltimer vaak lastig, omdat je dan geen goede reeksen ebt. Maar als ik dan wel kan dan bied ik t ookvaak wel aan. Het komt ook wel eens voor dat je langer moet blijven. Als i niks heb afgesproken prima, ik schrijf dat uur wel op of neem het een keer terug.
Wel kan ik denk ik niet zo makkelijk weg als mn kindje ziek is (je werkt toch met mensen). Gelukkig mn man wel, en hebben we oma achter de hand
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Roxi3 wo 6 feb 2013 - 11:04

Ik heb geen kinderen maar op alle andere vragen is het antwoord: ja! Mijn baas mag me altijd bellen, ook op vrije dagen en in het weekend. Als ik langer moet werken of in moet vallen voor een collega dan doe ik dat. Ik ben heel flexibel maar ik heb alle begrip voor collega's die minder flexibel zijn.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ilovethe90s wo 6 feb 2013 - 11:07

's Avonds en in het weekend word ik niet graag gestoord maar dat is eigenlijk ook niet van toepassing aangezien ik een kantoorbaan heb.

Mocht er een collega ziek zijn ofzo dan mogen ze me altijd bellen, als ik geen andere afspraken heb staan zou ik wel gaan.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Evalynn wo 6 feb 2013 - 11:20

Mag je werkgever je op elk moment van de dag bellen, ook op je vrije
dagen of tijdens het weekend? Ja hoor, als ik kan dan kom ik, maar ze moeten wel in hun achterhoofd houden dat ik ook nog een opleiding doe dus niet altijd door de weeks kan komen.
Mag hij je 's avonds laat bellen? Dat liever niet.
Spring
jij gemakkelijk in voor een zieke collega? Ik zit in een inval poel dus ja, ik spring standaard in voor zieke collega's.
Accepteer jij het als je
plots een uur langer moet werken? Als ik niets gepland heb vind ik dat niet erg.
Wissel jij gemakkelijk uren met je
collega's? Ja, als ik niets gepland heb wel.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Tania wo 6 feb 2013 - 11:23

Van mij mogen ze altijd bellen of ik kan komen werken en als ik kan dan kom ik meestal ook wel. Langer blijven is geen probleem als ik verder geen afspraken heb en als ik oppas heb.
Als de kinderen ziek worden dan kijken mn man en ik wie het makkelijkste weg kan. Dat zal meestal neerkomen op ik iets later beginnen en hij iets eerder naar huis waardoor het makkelijk opgelost is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 11:31

Proberen kan altijd, als er echt nood aan de man is en ik ben thuis, dan wil ik ze wel helpen, maar als ik al andere plannen heb, of niet in de buurt van het werk, houdt het gewoon op. Ik ben in principe flexibel, maar heb wel een max. qua uren dat ik kan maken met mijn gezondheid, dus ik moet daar wel voor waken, omdat ik anders gewoon mezelf ermee heb en helemaal niet kan werken op zo'n moment. Ik probeer dus 6 uur per dag te werken, maar ben regelmatig 7 á 8 uur aanwezig omdat het noodzakelijk is, voor een keer prima, maar niet altijd.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 6 feb 2013 - 11:37

Ik ben heel erg flexibel. Heb ook meteen, vanaf mijn allereerste bijbaantje van mijn moeder geleerd dat als ik kán werken, ik ook gewoon moet gaan, geen zin bestaat niet. Nou weet ik dat ze op allebei mijn bijbaantjes nogal afhankelijk van het personeel (horeca, zonder personeel kunnen we simpelweg niet open, pleegzorg, zonder personeel kunnen de kinderen geen kant op) dus ik ben het daar wel mee eens. Mijn baas mag me altijd bellen en hij weet dat ik alleen nee zeg als het echt niet kan, zelfs dan probeer ik nog over een oplossing mee te denken. Als ik langer moet blijven of eerder moet komen is dat geen probleem, tenzij ik echt iets heb, dan geef ik dit ook gewoon aan en dat begrijpt mijn baas.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Oasis wo 6 feb 2013 - 21:05

Ik vind mijzelf flexibel. Als ik langer moet blijven, of juist eerder naar huis mag is dit geen probleem (tenzij ik andere plannen heb). Ik val regelmatig in voor zieke collega's en ben zelf eigenlijk nooit ziek. Wij zijn 7 dagen per week open, dus in het weekend of in de avond bellen ze ook wel eens, als ik geen plannen heb val ik in.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Sterre wo 6 feb 2013 - 21:10

Ilovethe90s schreef:'s Avonds en in het weekend word ik niet graag gestoord maar dat is eigenlijk ook niet van toepassing aangezien ik een kantoorbaan heb.

Mocht er een collega ziek zijn ofzo dan mogen ze me altijd bellen, als ik geen andere afspraken heb staan zou ik wel gaan.

Zo sta ik er ook in.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 21:13

*

Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Katrien wo 6 feb 2013 - 21:37

Ik vind mezelf heel flexibel. Als ik door het werk gebeld wordt of ik kan komen werken dan kom ik werken behalve als ik een afspraak heb. Langer doorwerken of eerder beginnen vind ik ook geen probleem.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  SoGood wo 6 feb 2013 - 21:56

Niet zo flexibel.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Shisha wo 6 feb 2013 - 22:10

Ik ben wel aardig flexibel. Toen ik nog om de hoek bij mijn werk woonde werdt ik echt met regelmaat gebelt of ik kon komen omdat er iemand ziek was, inval niet was komen opdagen of om te ruilen. Nu woon ik wat verder weg dus bellen ze minder snel maar eigenlijk vind ik bijna alles wel prima. Het enige wat ik niet doe is een avonddienst draaien voor een vroege dienst.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 4:05

Ik was altijd erg flexibel met werk. Alleen merkte ik dat alle problemen, overwerken, invallen etc op mij aankwam en ik er eigenlijk niks voor terug kreeg (zelfs incidenteel voor mij invallen was te veel gevraagd voor het overige personeel). Vanaf toen ben ik erg stellig geworden. Doordeweeks helemaal prima als ik het op tijd weet, maar in de avonden en in het weekend hoef je niet meer bij mij aan te komen. Zo ben ik van nature helemaal niet en als ik ooit nog bij een bedrijf kom te werken waar ze dezelfde werkethiek als ik hebben, zal ik mij ook gelijk weer flexibel opstellen.

Gast
Gast

Bericht  Marcellah89 do 7 feb 2013 - 7:03

Mag je werkgever je op elk moment van de dag bellen, ook op je vrije
dagen of tijdens het weekend? Ik vind het niet erg om een keer gebeld te worden maar het moet niet te vaak worden. Ik werk via een uitzendbureau. Ben zelf in vaste dienst maar er zijn ook veel uitzendkrachten. Het is in de zorg dus het gaat om open diensten van allerlei zorgorganisaties. Ik vind het niet erg om eens een invaldienst te doen maar vind het vervelend als het een aantal keer in de week gebeurd dat ik daarom gebeld word.

Mag hij je 's avonds laat bellen? Niet te laat. Ik werk wisselende diensten en als ik een ochtenddienst heb dan ga ik vroeg slapen de avond ervoor.

Spring
jij gemakkelijk in voor een zieke collega? Doordat ik via een detacheringsbureau werk moet ik al vrij flexibel zijn. Als ik niets gepland heb dan val ik wel eens in maar ik heb ook wel eens dat als ik er al een hele week op heb zitten dat ik het wel genoeg vind. Die grens moet ik trekken omdat er altijd wel open diensten staan bij het uitzendbureau.

Accepteer jij het als je
plots een uur langer moet werken? Ja vind ik niet erg maar ik schrijf de uren wel.

Wissel jij gemakkelijk uren met je
collega's? In overleg kan veel.

Of wat als je kindje ziek wordt, ga je hem/haar meteen
ophalen van school/kdv/pzs, of vraag je het eerst aan familie/vrienden
die vrij zijn? Heb nog geen kinderen maar met mijn werk kan ik niet altijd direct weg.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Punk'd do 7 feb 2013 - 7:34

Redelijk. En het ligt wel aan de werkzaamheden haha.

Een half uurtje langer doorwerken of eerder beginnen vind ik geen probleem. (maar niet structureel, pas dan gewoon de werktijden aan Wink )

Maar 's avonds wil ik niet gebeld worden als ik thuis ben en in het weekend ook niet. Dat past ook niet bij mijn functie ofzo.

Ik zou het niet erg vinden om in het weekend naar beurzen toe te moeten. Of 's avonds te moeten werken. Als ik het maar op tijd weet, dan kan ik mezelf daar ook gewoon op instellen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 8:14

.

Laatst aangepast door pinkie op do 21 feb 2013 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 7 feb 2013 - 10:04

Momenteel niet erg flexibel. Dit komt omdat ik de laatste maanden over het algemeen twee blokken van zeven werkdagen achter elkaar draai per maand. Dat maakt een stuk minder flexibel. Ik ga per april van fulltime naar 32 uren, want dit wil ik echt niet meer. Wellicht word ik dan weer wat flexibeler.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Frappuccino do 7 feb 2013 - 22:52

In mijn sollicitatiebrieven/gesprekken zeg ik altijd dat ik heel flexibel ben, maar eigenlijk valt dat in de praktijk best wel tegen. Ik heb momenteel een oproepcontract en ik kan er echt heel slecht tegen als ik vandaag gebeld wordt met de vraag of ik morgen kan werken. Eigenlijk is zo'n oproepcontract echt niets voor mij. Gelukkig gebeurd het niet zo vaak dat ik last minute gebeld wordt, vaak weet ik al een maand of anders een week van te voren wel wanneer ik kan werken.
Wel ben ik flexibel als me gevraagd wordt eerder te beginnen, of om langer te blijven. Daar maak ik eigenlijk nooit een probleem van.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Jeanette do 7 feb 2013 - 23:54

Ik ben heel flexibel. Ik zit nergens aan vast (geen vriend, kids), dus kan meestal wel iets betekenen. Maar als ik echt een belangrijke afspraak heb, gaat dat voor (als ik opeens moet invallen ofzo).
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rouxxxe vr 8 feb 2013 - 5:18

Ik ben voor m'n werk heel flexibel, maar wel binnen kantoortijden. Nu is dat ook de norm bij ons dus dat scheelt. Ben volgens mij 1 keer savonds gebeld, en verder nooit. Ik krijg wel regelmatig mail savonds en in het weekend, die lees ik ook, maar beantwoord ik pas als ik weer aan het werk ben, tenzij het heel erg belangrijk is.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Rovine vr 8 feb 2013 - 5:54

Niet echt, ik hecht wel waarde aan voorspelbaarheid. Gelukkig komt flexibiliteit in dit geval vooral van mijn werkgever. Kantoor is open van 7.00-18.30 en dan kunnen we zelf zien wanneer we onze uren draaien. Zou dat ook niet anders willen, zie dat echt als een luxe.

Vind het geen probleem een uurtje langer te blijven als ik niks heb waar ik heen moet. Ik schrijf die uren wel en neem ze op als het rustiger is. Dat is ook nooit een probleem.

Omdat mijn werkgever zo flexibel is (zo mocht ik ook uren kiezen, van 32 tot 40 en vrije middag) vind ik het ook geen probleem flexibel terug te doen door bijvoorbeeld te blijven op mijn vrije middag voor een vergadering of drukte.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: