Zwangerschap & kinderen biechttopic
+50
Flower_L
Vixen
Mamsie
Jade
sanne-84
Slakje
Zenna
Robin_
lobster
Stokstaartje
Linda
Artemis
Marin
Puggle
Darius
Bolleke
Laurientje
Ayla
Parisienne
Pommes
Printje
Sun88
Fiwen
Razz
Coco
Weetjewel
Susan
Snoes
Limburg85
Emmayes
Minx
Shopaholic
Annie24
Lejow
Paper Crown
Highway
Steep
Aimee
Sanne
Liadan
Balloon
Novalee
Tania
Ella
Teddyaapje
Esmee
Parel
Luce
Biechtje
Burgemeester Julia
54 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic
Is toch ok niet erg, R heeft na het eten een bakje pepernoten gehad. Twee 'fouten' 1; hij had niet goed gegeten en hij krijgt na het eten sowieso eigenlijk niets meer als hij bijna naar bed moet 2) het is augustus en we eten al pepernoten... echt zo van mijn principe afgestapt....Sun88 schreef:Zou ik ook gedaan hebben, neem aan dat het niet dagelijks is. Moet dat echt onder het biecht account?Biechtje schreef:Mijn zoon ging vandaag pas laat naar bed. Toen hij zojuist uit bed kwam en zei dat hij honger had, heb ik hem een koekje gegeven omdat ik geen zin had om een boterham te maken
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Waaaaaaar hebben ze pepernoten??Printje schreef:Is toch ok niet erg, R heeft na het eten een bakje pepernoten gehad. Twee 'fouten' 1; hij had niet goed gegeten en hij krijgt na het eten sowieso eigenlijk niets meer als hij bijna naar bed moet 2) het is augustus en we eten al pepernoten... echt zo van mijn principe afgestapt....Sun88 schreef:Zou ik ook gedaan hebben, neem aan dat het niet dagelijks is. Moet dat echt onder het biecht account?Biechtje schreef:Mijn zoon ging vandaag pas laat naar bed. Toen hij zojuist uit bed kwam en zei dat hij honger had, heb ik hem een koekje gegeven omdat ik geen zin had om een boterham te maken
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Kruidvat!!! echt manden vol... Te idioot...Razz schreef:Waaaaaaar hebben ze pepernoten??Printje schreef:Is toch ok niet erg, R heeft na het eten een bakje pepernoten gehad. Twee 'fouten' 1; hij had niet goed gegeten en hij krijgt na het eten sowieso eigenlijk niets meer als hij bijna naar bed moet 2) het is augustus en we eten al pepernoten... echt zo van mijn principe afgestapt....Sun88 schreef:Zou ik ook gedaan hebben, neem aan dat het niet dagelijks is. Moet dat echt onder het biecht account?Biechtje schreef:Mijn zoon ging vandaag pas laat naar bed. Toen hij zojuist uit bed kwam en zei dat hij honger had, heb ik hem een koekje gegeven omdat ik geen zin had om een boterham te maken
Maar R wist ECHT niet meer hoe ze proefden mama.... zullen we dan maar 1 zakje meenemen oke? dus tsja.... ook daar gefaald... ik dacht eerst nee, toen dacht ik mmmm toch wel erg lekker. Dus ach ja.
Printje- Lady Post-a-lot
Ohh ik wil ook. Ik denk ook dat ik van de week 'n zakje mee neem!
Razz- Kletskop
hahaha ze hebben ook met chocolade..
Printje- Lady Post-a-lot
Bij de c1000 liggen ze ook te idioot, ik ga nog op zomervakantie! Geniet ervan, ik hou er niet van haha!
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik schat in dat voordat Sinterklaas echt in Nederland aanmeert er al meerdere zakjes pepernoten hier gesneuveld zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Dan worden het denk ik 2 zakjes Die met yoghurt zijn ook zo lekker!Printje schreef:hahaha ze hebben ook met chocolade..
Razz- Kletskop
Ach bij de action liggen de eerste kerstspullen alweer. En nu heb ik ook zin in pepernoten (wel die met witte chocolade van de hema)
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik biecht op dat ik N. op vakantie teveel verwen en teveel toegeef om zelf 'rust' te hebben en ook eem vakantiegevoel te kunnen hebben. Vandaag op een markt geweest, haar iets uit laten zoeken om zelf in alle rust en zonder gezeur verder te kunnen kijken bij de kraampjes, zij is dan wel even bezig met haar nieuwe ding.
Oh, en over thuisblijfmoeder gesproken: ik zie mezelf al 3 jaar als thuismoeder, terwijl ik officieel nog studeer. Ik heb er niet veel aan gedaan de afgelopen jaren, moet het wel écht afmaken. Ik kijk erg uit naar mijn diploma, maar tegelijk ook weer niet omdat ik dan moet gaan werken. Dat wil ik niet. Ik zou graag nog thuisblijfmoeder willen zijn/blijven.
Oh, en over thuisblijfmoeder gesproken: ik zie mezelf al 3 jaar als thuismoeder, terwijl ik officieel nog studeer. Ik heb er niet veel aan gedaan de afgelopen jaren, moet het wel écht afmaken. Ik kijk erg uit naar mijn diploma, maar tegelijk ook weer niet omdat ik dan moet gaan werken. Dat wil ik niet. Ik zou graag nog thuisblijfmoeder willen zijn/blijven.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Maar thuisblijfmoeder betekend toch niet letterlijk alleen maar thuis blijven?Printje schreef:lijkt het me vreselijk om alleen maar thuis te zijn.
Ik ben gisteren de hele dag thuis geweest op de boodschappen na, maar verder ben ik alleen donderdagochtend thuis met de kinderen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik bedoelde het ook niet letterlijk maar ik vind mijn wereld dan veel te klein ondanks dat je soms opviste gaat etc. Ik heb ook gewoon een eigen ding nodig waarin ik ook kan ontwikkelen, andere dingen ,an doen etc.Coco schreef:Maar thuisblijfmoeder betekend toch niet letterlijk alleen maar thuis blijven?Printje schreef:lijkt het me vreselijk om alleen maar thuis te zijn.
Ik ben gisteren de hele dag thuis geweest op de boodschappen na, maar verder ben ik alleen donderdagochtend thuis met de kinderen.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou ook niet alleen maar thuis kunnen zijn, ik onderneem ook veel op de momenten dat ik thuis ben met haar, maar sommige dagen ben ik echt blij dat ik haar af kan leveren op de opvang en laadt ik tijdens het werken echt weer op. Meer werken als nu zou ik ook niet willen, ik heb nu wel de perfecte balans.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik ben thuisblijfmoeder maar verveel me geen moment! Oké ik werk op oproepbasis af en toe in de avonden, dit betekend ook dat ik nog altijd benaderd word voor bijscholing en vergaderingen enz.
Maar zit in de ouderwerkgroep van de Psz, in de speeltuin vereniging.
Doe geen boodschappen bij alleen de ah maar ga los daarvan naar de kaasboer, slager en bakker en aangezien we in een dorp wonen fiets ik daar allemaal heen en ben dus even onderweg.
We hebben twee groentetuinen waar vel werk in zit daar ga ik nu ook elke dag heen om groentes. Ik kook vaak uitgebreid maak suddervlees of en stoofpotje wat de hele dag staat te pruttelen, speel en knutsel met de kinderen. Drink her en der koffie, hebben een strand huisje waar we nu heel vaak heen gaan en zoeken dan samen naar schelpen en krabbetjes.
Knap oude meubels op en als man thuis is loop ik graag hard.
Zo zie je ik vind het heerlijk hahah!
Mar snap ook wel dat niet iedereen dit kan en fijn vind
Maar zit in de ouderwerkgroep van de Psz, in de speeltuin vereniging.
Doe geen boodschappen bij alleen de ah maar ga los daarvan naar de kaasboer, slager en bakker en aangezien we in een dorp wonen fiets ik daar allemaal heen en ben dus even onderweg.
We hebben twee groentetuinen waar vel werk in zit daar ga ik nu ook elke dag heen om groentes. Ik kook vaak uitgebreid maak suddervlees of en stoofpotje wat de hele dag staat te pruttelen, speel en knutsel met de kinderen. Drink her en der koffie, hebben een strand huisje waar we nu heel vaak heen gaan en zoeken dan samen naar schelpen en krabbetjes.
Knap oude meubels op en als man thuis is loop ik graag hard.
Zo zie je ik vind het heerlijk hahah!
Mar snap ook wel dat niet iedereen dit kan en fijn vind
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Zo klinkt het ook wel heel leuk, ik zou ook wel wat meer zo'n soort moeder willen zijn. Ik heb teveel onrust in mijn hoofd denk ik, teveel afleiding.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik studeer ook, maar ik voel mij echt geen thuisblijfmoeder! Ik ben twee tot drie dagen van huis, geen hele dagen maar ik moet ook echt veel doen voor mijn studie, daarnaast werk ik freelance, vaak projecten dat betend dan per project 1 a 2 weken repetities.
Ik zou niet alleen maar thuis kunnen zitten, vroeger toen Christian kleiner was dacht ik van wel. Maar nu gaat hij al een paar jaar naar school, nee zou niet weten wat ik dan alleen maar thuis moest doen.
Maar dat is ieder voor zich, zoals Laurientje het doet lijkt mij ook heel leuk, maar als ik de deur niet uit MOET ben ik bang dat ik dan ook niet leuk tuintjes ga zitten onderhouden. Dan blijf ik op de bank en doe hier en daar wel iets, maar ben dan niet zo actief als dat ik aan tijd gebonden zit.
Ik zou niet alleen maar thuis kunnen zitten, vroeger toen Christian kleiner was dacht ik van wel. Maar nu gaat hij al een paar jaar naar school, nee zou niet weten wat ik dan alleen maar thuis moest doen.
Maar dat is ieder voor zich, zoals Laurientje het doet lijkt mij ook heel leuk, maar als ik de deur niet uit MOET ben ik bang dat ik dan ook niet leuk tuintjes ga zitten onderhouden. Dan blijf ik op de bank en doe hier en daar wel iets, maar ben dan niet zo actief als dat ik aan tijd gebonden zit.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Het heeft ook zeker wel een half jaar geduurd voordat ik m'n draai had gevonden thuis.Susan schreef:Zo klinkt het ook wel heel leuk, ik zou ook wel wat meer zo'n soort moeder willen zijn. Ik heb teveel onrust in mijn hoofd denk ik, teveel afleiding.
Daarbij ben ik iemand die snel tevreden is en ben ook vrij rustig en geduldig
Laurientje- Prater
Het heeft ook zeker wel een half jaar geduurd voordat ik m'n draai had gevonden thuis.Susan schreef:Zo klinkt het ook wel heel leuk, ik zou ook wel wat meer zo'n soort moeder willen zijn. Ik heb teveel onrust in mijn hoofd denk ik, teveel afleiding.
Daarbij ben ik iemand die snel tevreden is en ben ook vrij rustig en geduldig
Laurientje- Prater
Ik ben al veel langer thuis. Maar goed, door de omstandigheden is het hier ook wel moeilijker om rustig mijn draai te vinden, er is zoveel gebeurd de afgelopen jaren, zoveel voor ons om te verwerken. Ik ben het ook moeilijker gaan vinden om leuk iets te ondernemen omdat dat met Ezra de eerste jaren zo moeizaam ging, ik vaak helemaal geen respons kreeg als ik met hem wilde spelen, dat heeft wel veel van mijn vertrouwen in mezelf als moeder beschadigd, al weet ik nu dat ik niks verkeerd deed.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja dan is de situatie heel anders natuurlijk, begrijpelijk dat het niet zo gemakkelijk gaat en dat het je onzeker maakt.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar thuis inmiddels maar heb ook wel een omschakeling moeten maken.
En daarbij is het nu zomer en dan gaat het ook allemaal wat gemakkelijker vind ik.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar thuis inmiddels maar heb ook wel een omschakeling moeten maken.
En daarbij is het nu zomer en dan gaat het ook allemaal wat gemakkelijker vind ik.
Laurientje- Prater
Dat snap ik. Nu is er met Laurens niets bijzonders aan de hand, maar hij is veel meer op zichzelf en doet veel alleen. Nu met Pepijn vind ik het veel gezelliger in huis, die gaat bijvoorbeeld lekker aan de slag met z'n keukentje en komt dan naar mij toe om te laten zien wat hij heeft gemaakt en keutelt verder ook lekker de hele dag om me heen. Laurens speelt eigenlijk alleen met auto's en betrekt mij niet in zijn spel.Susan schreef:Ik ben al veel langer thuis. Maar goed, door de omstandigheden is het hier ook wel moeilijker om rustig mijn draai te vinden, er is zoveel gebeurd de afgelopen jaren, zoveel voor ons om te verwerken. Ik ben het ook moeilijker gaan vinden om leuk iets te ondernemen omdat dat met Ezra de eerste jaren zo moeizaam ging, ik vaak helemaal geen respons kreeg als ik met hem wilde spelen, dat heeft wel veel van mijn vertrouwen in mezelf als moeder beschadigd, al weet ik nu dat ik niks verkeerd deed.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Yrsa kan ook wel heel goed alleen spelen, maar ik merk dat als ik een activiteit wil aanbieden, als ik samen wil knutselen of kleuren en zij is niet meteen enthousiast, dat ik ook heel snel, te snel misschien wel, opgeef. Of soms van tevoren al allerlei beren op de weg zie bij dingen die ik met haar wil ondernemen. Of soms gewoon tegen de dag opzie zonder dat daar een reden voor is.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat klinkt dat heerlijk laurientje!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Hee lieve Susan, ik lees wel vaker dat je bang bent dat je geen goede moeder bent omdat je niet genoeg leuke dingen met je kindjes doet. Nou kan ik niet in jullie dagelijkse leven kijken, maar wat ik mee krijg, valt dat volgens mij heel erg mee. Ik vind het heel naar om te lezen dat je daar zo onzeker over bent. Misschien moet je het idee van persé leuke dingen doen een beetje los maken. Je zegt dat Yrsa dan niet altijd enthousiast is, en dat je daardoor misschien wat terughoudender bent. Misschien moet je bedenken dat ze op zo'n moment gewoon lekker zelf speelt, dat het dus eigenlijk allemaal prima gaat. Ik kan me heel goed voorstellen dat het door Ezra's situatie allemaal wat gevoeliger is geworden, maar ik denk dat je er goed aan doet, als je je realiseert dat je echt niet constant leuke dingen moet aanbieden om een leuke moeder te zijn. Dat bén je al!
Ik lees bijvoorbeeld heel vaak dat jullie naar het vakantiehuisje van je ouders gaan. Dat moet voor die kinderen toch heerlijk zijn? Je moet maar denken: Dát zijn de herinneringen die ze later hebben, aan dat huisje, aan de natuur daar. Het zijn misschien geen concrete activiteiten, maar het zijn wel de dingen die ze zich gaan herinneren en die jij hen aanbiedt gewoon door het te doen. Ik denk dat jouw kinderen een heerlijke jeugd hebben, ook al bakken ze niet wekelijks koekjes. Dat wilde ik even zeggen.
Overigens lijkt het mij heerlijk om thuismoeder te zijn en het is iets wat ik dan ook erg graag zou willen als er kinderen zijn. Wel zou ik het willen blijven combineren met m'n fotografiewerk, ik streef er naar dat zodanig groot (maar ook weer niet té groot) te maken dat ik daar een aardig zakcentje en tijdverdrijf aan heb en het kan combineren met de kinderen. Dit lijkt me ideaal in mijn geval.
Ik lees bijvoorbeeld heel vaak dat jullie naar het vakantiehuisje van je ouders gaan. Dat moet voor die kinderen toch heerlijk zijn? Je moet maar denken: Dát zijn de herinneringen die ze later hebben, aan dat huisje, aan de natuur daar. Het zijn misschien geen concrete activiteiten, maar het zijn wel de dingen die ze zich gaan herinneren en die jij hen aanbiedt gewoon door het te doen. Ik denk dat jouw kinderen een heerlijke jeugd hebben, ook al bakken ze niet wekelijks koekjes. Dat wilde ik even zeggen.
Overigens lijkt het mij heerlijk om thuismoeder te zijn en het is iets wat ik dan ook erg graag zou willen als er kinderen zijn. Wel zou ik het willen blijven combineren met m'n fotografiewerk, ik streef er naar dat zodanig groot (maar ook weer niet té groot) te maken dat ik daar een aardig zakcentje en tijdverdrijf aan heb en het kan combineren met de kinderen. Dit lijkt me ideaal in mijn geval.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Susan ik wil mij aansluiten bij Marin. Dacht je dat ik constant spelletjes doe met Christian? Echt niet. En toch zegt hij, en laat hij merken dat hij het gezellig vind in huis. Hij gaat zijn gang, ik ga mijn gang, we kijken lekker samen televisie, eten gezellig samen, doen af en toe een spelletje, of iets anders leuks. Maar hij moet zich zelf ook amuseren, en hij doet dat ook graag.
Voel je toch niet schuldig, want dan zou ik dat ook moeten doen, en misschien nog wel meer als jij.
En wat Marin zegt, dat vakantiehuisje dat is kei leuk! Wij gingen toen ik klein was vaak een hele dag zwemmen, soms een paar dagen achter elkaar en daar heb ik de leukste herinneringen aan, samen met het gezellig op de bank met mijn ouders, leuk samen eten. De kleine dingen, die zijn wat telt
Voel je toch niet schuldig, want dan zou ik dat ook moeten doen, en misschien nog wel meer als jij.
En wat Marin zegt, dat vakantiehuisje dat is kei leuk! Wij gingen toen ik klein was vaak een hele dag zwemmen, soms een paar dagen achter elkaar en daar heb ik de leukste herinneringen aan, samen met het gezellig op de bank met mijn ouders, leuk samen eten. De kleine dingen, die zijn wat telt
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Biechttopic 4
» Biechttopic
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Biechttopic 4
» Biechttopic
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: