volwassen zijn/voelen
+13
Happinaz
_Fem
Parisienne
Coco
Esmee
Engelse Drop
Elodie
Parel
Jezzie
Flower_L
Laced
Balloon
Shopaholic
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
volwassen zijn/voelen
Voelen jullie je nu ook anders? Ik ben nu net 26, 2 koters, ga niet meer stappen of iets. Hoorde Zaterdag heel veel dat mensen zich ook al zijn ze jong moeder 10jaar ouder.
Moet zeggen dat ik me niet zo oud voel, maar ben wel volwassener geworden of eerlijk meer een ouder. Mijn meisjes zijn me alles, en ik kan nu ook eindelijk zeggen dat ik geniet!
Het is nu zo dat ik me anders voel als voor de meiden, maar voel me wel een ouder.
](al ziet mijn man me meer als de mama van zn kids en that's it)
Moet zeggen dat ik me niet zo oud voel, maar ben wel volwassener geworden of eerlijk meer een ouder. Mijn meisjes zijn me alles, en ik kan nu ook eindelijk zeggen dat ik geniet!
Het is nu zo dat ik me anders voel als voor de meiden, maar voel me wel een ouder.
](
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Re: volwassen zijn/voelen
Ik merk dat ik helemaal in een andere fase zit dan mijn oudklasgenoten. Een enkeling heeft een kindje maar de meesten zijn nog aan het stappen etc.
Ik voel me een stuk volwassener dan zij en had dit niet later willen doen.
Ik voel me een stuk volwassener dan zij en had dit niet later willen doen.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Ja precies! Hier net zo...
Shopaholic- Kletskop
Maar wanneer spreek je van volwassener zijn / voelen? Op het moment dat je de fase van stappen / drinken e.d. achter je hebt gelaten? In vergelijking met mijn vriendinnen die allen kinderloos zijn ben ik ook rustiger geworden, maar ik merk juist in onze vriendengroep dat iedereen volwassener is geworden (allen eind 20). Nu dat iedereen is afgestudeerd en een baan heeft met verantwoordelijkheden, merk ik heel duidelijk dat iedereen een nieuwe stap heeft gezet in het leven. Ik zit enkel in een andere levensfase waar mijn prioriteiten anders liggen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
inderdaad, ook de mensen in onze omgeving die kinderloos zijn gebleven, zijn meer volwassen geworden.
wel of niet volwassen heeft voor mij direct weinig van doen met stappen/uitgaan/etc.
wel of niet volwassen heeft voor mij direct weinig van doen met stappen/uitgaan/etc.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik voel me eek volwassener geworden. Maar meer in de zin van dat we nu verantwoordelijk zijn voor een klein meisje.
Stappen heb ik nooit echt veel gedaan.
Stappen heb ik nooit echt veel gedaan.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben een stuk verantwoordelijker, en onderneem een stuk minder dan mijn kinderloze metgezellen, daardoor voel ik soms een kloof, doordat mijn prioriteiten en bezigheden heel anders zijn, niet perse omdat ik wel volwassen ben en hun niet.
Maar, gaat het nog steeds niet goed tussen jou en je man dan? Hij ziet je als mama en dat is het? Ik zie daar een noodkreet staan, die eigenlijk vrij weinig met dit onderwerp te maken heeft, naar mijn mening, maar niemand reageert erop. Wil je erover praten?
Maar, gaat het nog steeds niet goed tussen jou en je man dan? Hij ziet je als mama en dat is het? Ik zie daar een noodkreet staan, die eigenlijk vrij weinig met dit onderwerp te maken heeft, naar mijn mening, maar niemand reageert erop. Wil je erover praten?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Door het moederschap ben ik veeel volwassener en verantwoordelijker geworden. Mijn zoon gaat voor alles en ik ga heel serieus met de opvoeding om. Maar dat betekent voor mij niet dat ik het stappen achter me heb gelaten.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Jij reageert altijd zo lief. Klote als een relatie niet goed gaat natuurlijk. En misschien moet ik dit niet zeggen:oops: maar volgens mij wilt ze graag ook aandacht.Parel schreef:Ik ben een stuk verantwoordelijker, en onderneem een stuk minder dan mijn kinderloze metgezellen, daardoor voel ik soms een kloof, doordat mijn prioriteiten en bezigheden heel anders zijn, niet perse omdat ik wel volwassen ben en hun niet.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Haha, nou ik vind me juist niet altijd even lief reageren haha
Ik zie daar een noodkreet, en kennelijk wil ze het kwijt, en al valt het helemaal niet in de context van het topic, ik ben toch wel benieuwd waarom ze het er zo expliciet bij zet.
Ja sorry, mijn nieuwsgierigheid wint het in dit geval
Ik zie daar een noodkreet, en kennelijk wil ze het kwijt, en al valt het helemaal niet in de context van het topic, ik ben toch wel benieuwd waarom ze het er zo expliciet bij zet.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik vind het altijd wat kortzichtig wanneer 'niet meer gaan stappen' gelijk wordt getrokken met 'volwassen zijn'. Ik ga nog altijd graag met mijn vrienden een biertje doen in de stad. Ik vind dat niks te maken hebben met volwassen zijn, of niet. Wat ik wél volwassen van mezelf vind, is dat ik heb geleerd maat te houden met drank wanneer ik uitga.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Dit inderdaad. In onze vriendengroep zijn er een aantal mensen vader/moeder geworden, maar ook nog veel niet. Toch merk je dat we allemaal een andere fase in zijn gestapt. Daar heeft voor de 1 het ouderschap heel erg mee te maken. Maar voor de ander ook uberhaupt het besef dat je ouder wordt. Zo hebben de afgelopen twee jaar ook al 2 mensen een van hun ouders verloren. Dat doet je ook wel beseffen dat je een andere tijd instapt. Ga je ook anders van naar het leven kijken. Dus ja, het moeder worden heeft mijn verantwoordelijkheidsgevoel iets vergroot. Maar ook zonder dat had ik denk ik (hoop ik) ondertussen wel anders in het leven gestaan dan 10 jaar geleden.Laced schreef:Maar wanneer spreek je van volwassener zijn / voelen? Op het moment dat je de fase van stappen / drinken e.d. achter je hebt gelaten? In vergelijking met mijn vriendinnen die allen kinderloos zijn ben ik ook rustiger geworden, maar ik merk juist in onze vriendengroep dat iedereen volwassener is geworden (allen eind 20). Nu dat iedereen is afgestudeerd en een baan heeft met verantwoordelijkheden, merk ik heel duidelijk dat iedereen een nieuwe stap heeft gezet in het leven. Ik zit enkel in een andere levensfase waar mijn prioriteiten anders liggen.
Esmee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13
Oei, ik zou het vreselijk vinden als mijn man me alleen nog zou zien als de moeder van zijn kind... Hebben jullie dan nog wel seks?
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik voel mij juist weer jonger, ik ga weer van de glijbaan, ik schommel weer, ik verstop me in de ballenbak. Nee ik voel mij niet ouder/volwassener omdat ik niet meer uit ga. Ik ga nog steeds uit mn dak, maar dsn in mn eigen woonkamer op smurfenhouse
Kinderen maken mij weer jong!
Kinderen maken mij weer jong!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ook ik voel me niet per se meer volwassen dan onze vrienden zonder kinderen. Ik voel me wat meer verantwoordelijk, maar verder niet. Ga ook nog net zo goed stappen/uit als zij doen, wel in mijn achterhoofd dat ik verantwoord 'los ga'. En wat Coco zegt is ook helemaal waar.. ik dans met dochter op liedjes van de kinderdisco en doe net zo gek in de speeltuin als zij
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Toen je nog Kim was, opende je daar nog een topic over omdat je vond dat je teveel dronkEngelse Drop schreef:Ik vind het altijd wat kortzichtig wanneer 'niet meer gaan stappen' gelijk wordt getrokken met 'volwassen zijn'. Ik ga nog altijd graag met mijn vrienden een biertje doen in de stad. Ik vind dat niks te maken hebben met volwassen zijn, of niet. Wat ik wél volwassen van mezelf vind, is dat ik heb geleerd maat te houden met drank wanneer ik uitga.
_Fem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 37
Punten : 37
Registratiedatum : 23-08-13
Ontopic: ja, ik vind mezelf volwassener en vooral verantwoordelijker.
Ik denk meer na over de gevolgen die dingen voor mijn gezin/kinderen kunnen hebben. Ik neem minder vaak overhaaste beslissingen.
Ik denk meer na over de gevolgen die dingen voor mijn gezin/kinderen kunnen hebben. Ik neem minder vaak overhaaste beslissingen.
_Fem- Fluisteraar
Ik voel mij verantwoordelijk. Ik weet niet goed of dat ook volwassen is. Als ik mij heel vervelend voel kan ik ook in het holletje van mijn vriend zijn armen/lijf kruipen en heel hard kinderlijk huilen. Daarna ga ik verder met het invullen van belasting papieren. Zo wisselen volwassenheid en het kind in mij elkaar af.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Oh maar dat doe ik ook hoor Happi.
Ik kan ook echt keihard brullen wanneer het niet lekker gaat.
Maar dat doe ik dan wel als de kinderen op bed liggen.
_Fem- Fluisteraar
_Fem schreef:Oh maar dat doe ik ook hoor Happi.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Ik vind anderen juist kinderachtig en onrijp haha.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik voel me niet volwassener, dat voelde ik me al. Ik vind 30 wel oud klinken haha dat wel. Maar uitgaan doe ik nog af en toe en voor de baby deed ik het ook maar af en toe. Er is wat dat betreft weinig veranderd. Ht contact met vriendinnen is niet veranderd en 3 van de 5 hebben ook net een kindje of zijn zwanger.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
En toen was de lap tekst weg...poging 2.
De relatie gaat met zijn ups en downs. Sinds vorige week is geconstateerd dat mijn man PDD-NOS heeft (soort autistische punten).
Natuurlijk wisten we dit wel een beetje, we hebben het altijd in ons achterhoofd gehouden.
Maar het is meer in de zin dat hij me meer als moeder van ziet als zijn partner / vrouw en daar heb ik wel moeite mee ja. Dus ik "hunker" soms ook gewoon wel naar even wat leuke dingen te doen samen, iets anders als anders.
En dat zijn soort dingen waar we nu aan moeten gaan werken met hulp van buiten af enz. (denk aan psychologen etc).
Seks hebben we wel (afgelopen 2, 3weken niet, ivm. met miskraam/abortus), maar dat zit verder wel goed. En echt praten hebben we beiden zelf bijv. ook niet vanuit huis meegekregen, en dat zijn dingen die bij ons "botsen" dus ipv iets uitpraten staan we soms om niks te bekvechten enz.
Gelukkig gebeurd het zelden waar de kinderen bij zijn ofzo hoor.
Maar was gewoon benieuwd hoe jullie je inderdaad voelden, weet ook niet zo precies hoe ik moest samen vatten, maar wat ik over het algemeen lees, heb ik inderdaad ook wel.
Waarom zou ik dmv. dit topic aandacht zoeken?
De relatie gaat met zijn ups en downs. Sinds vorige week is geconstateerd dat mijn man PDD-NOS heeft (soort autistische punten).
Natuurlijk wisten we dit wel een beetje, we hebben het altijd in ons achterhoofd gehouden.
Maar het is meer in de zin dat hij me meer als moeder van ziet als zijn partner / vrouw en daar heb ik wel moeite mee ja. Dus ik "hunker" soms ook gewoon wel naar even wat leuke dingen te doen samen, iets anders als anders.
En dat zijn soort dingen waar we nu aan moeten gaan werken met hulp van buiten af enz. (denk aan psychologen etc).
Seks hebben we wel (afgelopen 2, 3weken niet, ivm. met miskraam/abortus), maar dat zit verder wel goed. En echt praten hebben we beiden zelf bijv. ook niet vanuit huis meegekregen, en dat zijn dingen die bij ons "botsen" dus ipv iets uitpraten staan we soms om niks te bekvechten enz.
Gelukkig gebeurd het zelden waar de kinderen bij zijn ofzo hoor.
Maar was gewoon benieuwd hoe jullie je inderdaad voelden, weet ook niet zo precies hoe ik moest samen vatten, maar wat ik over het algemeen lees, heb ik inderdaad ook wel.
Waarom zou ik dmv. dit topic aandacht zoeken?
Shopaholic- Kletskop
Ik voel me niet volwassener sinds ik S heb. Voor hem ging ik al zelden meer uit en woonde ik al jaren samen. Ik woon vanaf mijn 18de samen en kreeg S op mijn 25ste. Omdat ik zo jong ging samenwonen voelde ik me al volwassener.
Maar je zelf volwassen zien of hoe je man jou ziet vind ik wel weer een verschil. Goed dat jullie er aan gaan werken!
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoofpijn, benauwd, naar voelen en zwanger zijn
» Kindje voelen
» Je schuldig voelen.
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» Kindje voelen
» Je schuldig voelen.
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: