Mijn bevallingsverhaal...
+8
Coccinelle
pitbullgup
*Lookie*
Beachgirl
Tazz
Dora
pantuf
Annie24
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn bevallingsverhaal...
Iets later dan gepland, maar daar komtie hoor:
Afgelopen 28 januari zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon; Y.estin.
Hij woog 2675gr met 48cm. Een klein ventje dus.
Het was helaas niet zo'n makkelijke bevalling;
Vrijdag vanaf 11.30 uur had ik wat krampen, maar niet erg regelmatig, gewoon continu. Mijn vriend de tijd opnemen en we kwamen uit op weeen die meteen om de minuut kwamen. Toch maar de verloskundige gebeld omdat we niet zeker wisten of het wel weeen waren of wat anders. Tja, het is voor ons ook de eerste, haha!
De verloskundige kwam langs en ik bleek 3cm ontsluiting te hebben. Het was dus begonnen! De weeen bleven erg snel achter elkaar komen en ik moest in bad gaan zitten zodat ik de weeen beter op kon vangen. De verloskundige zou om 14.30 uur weer komen kijken, maar om 14 uur waren de weeen niet meer weg te puffen en kwamen nog sneller achter elkaar waarop mijn vriend de verloskundige weer belde en we meteen naar het ziekenhuis mochten komen. Helaas kreeg ik een migraine aanval. Het enige wat ik kon zeggen was dat ik niet naar het ziekenhuis wilde, want dat hij er al uit kwam. Mijn vriend kreeg het natuurlijk Spaans benauwd en begon me aan te kleden en op me in te praten dat we toch echt naar het ziekenhuis moesten gaan. Van de weg naar het ziekenhuis kan ik me niets herinneren. Alleen dat ik continu weeen had en ze verschrikkelijk pijn deden.
In het ziekenhuis aangekomen bleek ik 5cm te hebben en mocht ik even onder de douche gaan zitten. Door de spanning kreeg ik nog een migraine aanval en viel bijna flauw onder de douche. Vanaf toen kan ik me weinig meer herinneren, maar wat ik heb gehoord ben ik helemaal van de wereld geweest en hebben ze me weer terug op bed getild.
Omdat het zo snel ging en er niet meteen iemand aanwezig kon zijn om een ruggenprik te zetten is de bevalling zonder ruggenprik verder gegaan.
Bij 8cm ontsluiting kreeg ik al persweeen, maar helaas moest ik deze wegpuffen, want ik moest nog 2cm. Vanaf die 8cm kan ik me ook alles weer herinneren. De hele migraine aanval heb ik naar achter geschoven, want ons ventje moest er uit!
Opeens was die 10cm daar en mocht ik gaan persen. Na 2x besloten ze een knip te geven en de kiwipomp te gebruiken omdat Y.estin zijn hartslag daalde, dus dat gebeurde ook. Toen was het nog 3x persen en hij was er al! Ons kleine ventje!
Daarna heb ik nog een uur daar gelegen omdat ik gehecht moest worden en dat allemaal niet zo makkelijk bleek te zijn.
Omdat Y.estin zo klein was en ik veel bloed had verloren moest ik een nachtje blijven en werd naar een andere kamer gebracht. Helaas was het erg druk waardoor mijn vriend niet kon blijven slapen, dus die is 's nachts naar huis gegaan.
De volgende dag bleek echter dat het hechten van een uur lang niet het enige was geweest....ik bleef zoveel vloeien dat ze dachten dat er nog iets in de baarmoeder was achtergebleven. Na een echo bleek dit ook zo te zijn. Geheel zonder verdoving hebben ze nog 2 stukken placenta/vliezen uit mijn baarmoeder gehaald van 8 bij 6cm en van 5 bij 4cm.
Ik vraag me nog steeds af tot waar ze me hebben horen gillen in het ziekenhuis :-S
Gelukkig gaat het met mij weer wat beter, al had ik erg veel moeite met zitten omdat heel mijn kont blauw is van de verdovingen voor het hechten. Inmiddels gaat het een stuk beter en heb ik er alleen 's avonds nog last van. Van de hechtingen zelf heb ik gelukkig minder last en die genezen mooi.
*foto weg*
Afgelopen 28 januari zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon; Y.estin.
Hij woog 2675gr met 48cm. Een klein ventje dus.
Het was helaas niet zo'n makkelijke bevalling;
Vrijdag vanaf 11.30 uur had ik wat krampen, maar niet erg regelmatig, gewoon continu. Mijn vriend de tijd opnemen en we kwamen uit op weeen die meteen om de minuut kwamen. Toch maar de verloskundige gebeld omdat we niet zeker wisten of het wel weeen waren of wat anders. Tja, het is voor ons ook de eerste, haha!
De verloskundige kwam langs en ik bleek 3cm ontsluiting te hebben. Het was dus begonnen! De weeen bleven erg snel achter elkaar komen en ik moest in bad gaan zitten zodat ik de weeen beter op kon vangen. De verloskundige zou om 14.30 uur weer komen kijken, maar om 14 uur waren de weeen niet meer weg te puffen en kwamen nog sneller achter elkaar waarop mijn vriend de verloskundige weer belde en we meteen naar het ziekenhuis mochten komen. Helaas kreeg ik een migraine aanval. Het enige wat ik kon zeggen was dat ik niet naar het ziekenhuis wilde, want dat hij er al uit kwam. Mijn vriend kreeg het natuurlijk Spaans benauwd en begon me aan te kleden en op me in te praten dat we toch echt naar het ziekenhuis moesten gaan. Van de weg naar het ziekenhuis kan ik me niets herinneren. Alleen dat ik continu weeen had en ze verschrikkelijk pijn deden.
In het ziekenhuis aangekomen bleek ik 5cm te hebben en mocht ik even onder de douche gaan zitten. Door de spanning kreeg ik nog een migraine aanval en viel bijna flauw onder de douche. Vanaf toen kan ik me weinig meer herinneren, maar wat ik heb gehoord ben ik helemaal van de wereld geweest en hebben ze me weer terug op bed getild.
Omdat het zo snel ging en er niet meteen iemand aanwezig kon zijn om een ruggenprik te zetten is de bevalling zonder ruggenprik verder gegaan.
Bij 8cm ontsluiting kreeg ik al persweeen, maar helaas moest ik deze wegpuffen, want ik moest nog 2cm. Vanaf die 8cm kan ik me ook alles weer herinneren. De hele migraine aanval heb ik naar achter geschoven, want ons ventje moest er uit!
Opeens was die 10cm daar en mocht ik gaan persen. Na 2x besloten ze een knip te geven en de kiwipomp te gebruiken omdat Y.estin zijn hartslag daalde, dus dat gebeurde ook. Toen was het nog 3x persen en hij was er al! Ons kleine ventje!
Daarna heb ik nog een uur daar gelegen omdat ik gehecht moest worden en dat allemaal niet zo makkelijk bleek te zijn.
Omdat Y.estin zo klein was en ik veel bloed had verloren moest ik een nachtje blijven en werd naar een andere kamer gebracht. Helaas was het erg druk waardoor mijn vriend niet kon blijven slapen, dus die is 's nachts naar huis gegaan.
De volgende dag bleek echter dat het hechten van een uur lang niet het enige was geweest....ik bleef zoveel vloeien dat ze dachten dat er nog iets in de baarmoeder was achtergebleven. Na een echo bleek dit ook zo te zijn. Geheel zonder verdoving hebben ze nog 2 stukken placenta/vliezen uit mijn baarmoeder gehaald van 8 bij 6cm en van 5 bij 4cm.
Ik vraag me nog steeds af tot waar ze me hebben horen gillen in het ziekenhuis :-S
Gelukkig gaat het met mij weer wat beter, al had ik erg veel moeite met zitten omdat heel mijn kont blauw is van de verdovingen voor het hechten. Inmiddels gaat het een stuk beter en heb ik er alleen 's avonds nog last van. Van de hechtingen zelf heb ik gelukkig minder last en die genezen mooi.
*foto weg*
Laatst aangepast door Annie24 op wo 9 feb 2011 - 21:52; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Mijn bevallingsverhaal...
Wat een heftige bevalling, maar wat een mooi ventje
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Zo dat is een heftige bevalling, balen dat je een migraine aanval kreeg.
Maar wat een mooi ventje zeg!
Maar wat een mooi ventje zeg!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
klinkt idd als een pittige bevalling zeg! maar wat een mooi kindje zeg, veel geluk samen!
Gast- Gast
succes met het herstel! En wat een prachtig ventje, ik smolt helemaal toen ik de foto zag! Leuke naam ook!
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Wat een prachtig kind! Hoop dat je lekker bij kan komen en kan genieten, en je snel weer hersteld bent!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Net op je gereageerd in het andere topic maar had toen nog niet gezien dat je je bevallingsverhaal al had geschreven. Wat een mooi ventje! Was dus wel een erg pittige bevalling! Fijn dat alles nu al wat beter gaat, afgezien van dat je nog met je hechtingen zit en nog helemaal blauw bent, dat lijkt me inderdaad niet zo prettig (zacht uitgedrukt). Geniet lekker van jullie zoontje, ik wens je alle geluk meid!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wat een heftige bevalling. Fijn dat het nu wat beter gat.
Wat een dotje is Y.estin zeg! Mooie naam.
Veel geluk samen.
Wat een dotje is Y.estin zeg! Mooie naam.
Veel geluk samen.
Gast- Gast
Jeetje wat naar dat je last kreeg van een migraïne aanval! Maar wat een mooie bos haar heeft je mannetje al zeg! Veel geluk met je gezinnetje
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Jeetje wat een verhaal! Hoe kan het dat ze die stukken placenta zónder verdoving eruit hebben gehaald?? Was daar een reden voor?
Je kindje is wel echt prachtig zeg, wat een mooie kereltje!
Gast- Gast
Wat naar zeg dat ze die stukken placenta zonder verdoving eruit gehaald hebben. Je hebt wel een prachtig kereltje gekregen, geniet van je kraamtijd!
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Klinkt als een heftige bevalling met een heftige naslaap. Ongelofelijk dat ze zomaar stukken placenta zonder verdoving eruit gaan halen. Om elk wissewasje gaat er een dikke verdovingsspuit in, maar als je bevallen bent is dat ineens niet meer nodig?
Hopelijk herstel je snel van je bevalling en kun je toch genieten van je kleine mannetje en de hele kraamweek! Veel geluk samen.
Hopelijk herstel je snel van je bevalling en kun je toch genieten van je kleine mannetje en de hele kraamweek! Veel geluk samen.
Gast- Gast
Darcy schreef:Jeetje wat een verhaal! Hoe kan het dat ze die stukken placenta zónder verdoving eruit hebben gehaald?? Was daar een reden voor?
Je moet het eigenlijk gewoon zien als een curretage wat er gebeurd is. In eerste instantie dachten ze dat het maar 1 stuk was en volgens de echo zat dit stuk in de baarmoedermond en lag het erg vooraan. Ik ben op vrijdag bevallen en heb 's nachts nog medicijnen gehad in de hoop dat mijn lichaam alles zelf op zou lossen en de curretage niet nodig zou zijn. Deze medicijnen mochten dus niet samen met een roesje, dus het roesje viel af.
Door de knip had ik van onder hechtingen en een hele grote blauwe plek van de verdoving. Als ze het nu weer zouden verdoven zou dat dus ook geen pretje zijn, vandaar dat alles zonder roesje en/of verdoving is gebeurd. Ik had dus alleen pijn toen ze naar binnen gingen om de stukken eruit te halen en helaas voor mij bleek tijdens de controle echo dat er nog een tweede stuk zat waardoor ze dus 2x naar binnen moesten. Nadat de stukken eruit waren gehaald was ik ook direct van de pijn en naweeen af die ik had. Een hele opluchting kan ik je vertellen :-)
Annie24- Ratel
Wow annie, wat zul jij gebaald hebben toen ze een tweede stuk zagen op de echo! Wat een super mooi mannetje hebben jullie op de wereld gezet! Daar mag je trots op zijn!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hey meid,
Heftige bevalling hoor! en zeker niet fijn nog meer pijn na zo een bevalling! Gelukkig is het voorbij en kun je lekker gaan genieten!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het allemaal zo apart vind, op het vorige forum samen begonnen in het zwanger worden topic, ik was snel zwanger jij precies een jaar naderhand toen mijn kleine meid geboren was, je bent op een vrijdag bevallen, ook zware bevalling met knip en kiwi en ook nog eens een mini kindje (qwa gewicht, die van mij woog ook maar 2500 gram). Typisch allemaal haha.
Fijne kraamtijd
Heftige bevalling hoor! en zeker niet fijn nog meer pijn na zo een bevalling! Gelukkig is het voorbij en kun je lekker gaan genieten!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het allemaal zo apart vind, op het vorige forum samen begonnen in het zwanger worden topic, ik was snel zwanger jij precies een jaar naderhand toen mijn kleine meid geboren was, je bent op een vrijdag bevallen, ook zware bevalling met knip en kiwi en ook nog eens een mini kindje (qwa gewicht, die van mij woog ook maar 2500 gram). Typisch allemaal haha.
Fijne kraamtijd
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Wow, wat een heftige bevalling zeg.
Jullie hebben wel een prachtig kereltje!
Jullie hebben wel een prachtig kereltje!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
M@niek; idd toevallig allemaal
Allemaal; bedankt voor jullie reacties!
Allemaal; bedankt voor jullie reacties!
Annie24- Ratel
Wat een heftig verhaal zeg! Geniet maar lekker van jullie kereltje,veel geluk!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» mijn bevallingsverhaal