Mijn bevallingsverhaal
+29
Auxo
nillis
meisje
Jezzie
Rush
loesje
Annemie
Pink!
catgirl85
Kalishi
Ezzer
Sanne
mouette
Lady4
Parisienne
Shopaholic
Muppetje
Katrien
PapillonRose
Ella
Exogenesis
MissBitchy
CCC
Parel
_Jet
sanne-84
kwebbeltje
Clapperdie
Pomodori
33 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mijn bevallingsverhaal
daar is het dan eindelijk, mijn bevallingsverhaal.
We zijn inmiddels aardig gesetteld met onze zoon thuis en nu was er even een momentje om achter de pc te kruipen. Op een telefoon zo'n lap tekst tikken is niet ideaal.
Afgelopen maandag werd ik wakker na een nacht van vaak wakker worden en plassen. Telkens als ik opstond had ik een zwaar gevoel op mijn schaambeen. Niet echt prettig. het was de tweede dag van mijn verlof dus ik ben lekker blijven liggen. Maar ook dat liggen werd steeds minder prettig. Ik had best last van rugpijn. Een rondje googlen op mijn telefoon bracht mij bij bekkeninstabiliteit. Dus ik dacht, komende woensdag als ik weer een afspraak bij de verloskundige heb, er maar eens naar vragen. Vervolgens ben ik gaan douchen en bleef last van mijn rug houden.
Mooi de morgen besteed aan het in orde maken van mijn koffertje voor het ziekenhuis. Het werd hoog tijd daarvoor. Ik wilde verder de enveloppen gaan schrijven voor de geboortekaartjes. De adressenlijst staat op de pc, dus ik ging even zitten. Toen werd de rugpijn steeds pittiger. Naïef als ik ben dacht ik, flinke oefenweeën zeg.
verder had ik wat (onsmakelijke details) bloed bij mijn afscheiding zitten elke keer.
Maar na een poosje dacht ik, ja die rugpijn komt in steken en dat bloed, hmmm laat ik toch eens de verloskundige bellen wat die vind. Dus gebeld en ze zou even langskomen kijken of er wat aan de hand was, of dat het inderdaad gewoon om te oefenen was en de slijmprop.
Om half één was ze er en heb ik haar binnen gelaten. We gingen door naar boven en ze controleerde de baarmoeder en de stand daarvan. Zo zegt ze, waar staat je koffertje, we gaan naar het ziekenhuis. Je hebt al 6 centimeter ontsluiting.... Wow. dat was schrikken zeg ineens!
Ik snel mijn man gebeld dat hij ook nar het ziekenhuis moest komen (36+3 weken) en hij is met een rotgang van zijn werk naar het ziekenhuis gegaan. Ondertussen zat ik bij de verloskundige in de auto en spoedde zij zich met mij naar het ziekenhuis. De weeën (dat waren het dus...) kwamen in de auto al om de twee minuten. Zelf nog het ziekenhuis ingewandeld naar de juiste afdeling en daar werd ik al snel een kamer op gebracht en aan een monitor gelegd. Grutje (werktitel baby) deed het nog prima. Mijn man was inmiddels om 13.15 ook gearriveerd in het ziekenhuis. Daar bleek ik al op 8 centimeter te zitten en hoefde ik dus nog maar een klein stukje.
Mijn eigen verloskundige is ook bij de bevalling gebleven en verder stond er een team van 4 dames om me heen ter assistentie. Ik had gruwelijke dorst dus ik nam wat te drinken, niet echt een slim plan. In no time lag dat allemaal over me heen en had ik ook mijn shirt helemaal onder gespuugd. Het laatste stukje was ook snel gedaan en toen was het wachten op de verloskundige van het ziekenhuis. Dat duurde best een poosje en ik heb denk ik best even persweeën weg zitten puffen. Mijn vliezen waren nog steeds intact. Die hebben ze op het laatste moment gebroken toen de verloskundige er inmiddels was. Toen mocht ik gaan persen. Dit heb ik 25 gedaan en toen vonden ze hartslag van grutje niet zo heel stabiel meer en werd er besloten tot een vacuümverlossing. Dus de gynaecoloog kwam erbij, zette de pomp, plaatste een knip en om 16.38 was hij er. Onze zoon L.iam R.uben. Met 36.3 weken geboren, maar helemaal af en goed gezond. Hij woog 3400 gram en was 48 centimeter lang. Niet slecht voor een vroege baby. Hij kreunde nogal toen hij er was (logisch... hoofdpijn, misselijk...) en de kinderarts heeft er even naar gekeken. Maar hij was verder goed in orde.
We moesten een nachtje blijven ter observatie. Zijn glucosewaarden en temperatuur werden in de gaten gehouden.
Na dat nachtje kwam de volgende morgen de kinderarts weer en die heeft hem weer gecontroleerd en in orde bevonden. Het protocol zegt dan dat hij minstens 24 uur moet blijven maar zijn woorden waren. Tja baby's van 40 weken met deze waarden en dit gewicht e.d. die thuis worden geboren gaan ook niet naar het ziekenhuis, dus van mij mag hij naar huis. En zo werden we om 11.00 alweer ontslagen uit het ziekenhuis en mochten we naar huis.
Volledig verrast stonden we thuis die middag met onze zoon in onze armen. Het is allemaal zo snel gegaan, haast niet te bevatten, Maar wat hebben we een prachtig ventje gekregen (volledig bevooroordeeld uiteraard). [url=<a][/url]
[url=]/url]
Hopelijk lukt het de foto's ook te plaatsen....
We genieten volop!
We zijn inmiddels aardig gesetteld met onze zoon thuis en nu was er even een momentje om achter de pc te kruipen. Op een telefoon zo'n lap tekst tikken is niet ideaal.
Afgelopen maandag werd ik wakker na een nacht van vaak wakker worden en plassen. Telkens als ik opstond had ik een zwaar gevoel op mijn schaambeen. Niet echt prettig. het was de tweede dag van mijn verlof dus ik ben lekker blijven liggen. Maar ook dat liggen werd steeds minder prettig. Ik had best last van rugpijn. Een rondje googlen op mijn telefoon bracht mij bij bekkeninstabiliteit. Dus ik dacht, komende woensdag als ik weer een afspraak bij de verloskundige heb, er maar eens naar vragen. Vervolgens ben ik gaan douchen en bleef last van mijn rug houden.
Mooi de morgen besteed aan het in orde maken van mijn koffertje voor het ziekenhuis. Het werd hoog tijd daarvoor. Ik wilde verder de enveloppen gaan schrijven voor de geboortekaartjes. De adressenlijst staat op de pc, dus ik ging even zitten. Toen werd de rugpijn steeds pittiger. Naïef als ik ben dacht ik, flinke oefenweeën zeg.
verder had ik wat (onsmakelijke details) bloed bij mijn afscheiding zitten elke keer.
Maar na een poosje dacht ik, ja die rugpijn komt in steken en dat bloed, hmmm laat ik toch eens de verloskundige bellen wat die vind. Dus gebeld en ze zou even langskomen kijken of er wat aan de hand was, of dat het inderdaad gewoon om te oefenen was en de slijmprop.
Om half één was ze er en heb ik haar binnen gelaten. We gingen door naar boven en ze controleerde de baarmoeder en de stand daarvan. Zo zegt ze, waar staat je koffertje, we gaan naar het ziekenhuis. Je hebt al 6 centimeter ontsluiting.... Wow. dat was schrikken zeg ineens!
Ik snel mijn man gebeld dat hij ook nar het ziekenhuis moest komen (36+3 weken) en hij is met een rotgang van zijn werk naar het ziekenhuis gegaan. Ondertussen zat ik bij de verloskundige in de auto en spoedde zij zich met mij naar het ziekenhuis. De weeën (dat waren het dus...) kwamen in de auto al om de twee minuten. Zelf nog het ziekenhuis ingewandeld naar de juiste afdeling en daar werd ik al snel een kamer op gebracht en aan een monitor gelegd. Grutje (werktitel baby) deed het nog prima. Mijn man was inmiddels om 13.15 ook gearriveerd in het ziekenhuis. Daar bleek ik al op 8 centimeter te zitten en hoefde ik dus nog maar een klein stukje.
Mijn eigen verloskundige is ook bij de bevalling gebleven en verder stond er een team van 4 dames om me heen ter assistentie. Ik had gruwelijke dorst dus ik nam wat te drinken, niet echt een slim plan. In no time lag dat allemaal over me heen en had ik ook mijn shirt helemaal onder gespuugd. Het laatste stukje was ook snel gedaan en toen was het wachten op de verloskundige van het ziekenhuis. Dat duurde best een poosje en ik heb denk ik best even persweeën weg zitten puffen. Mijn vliezen waren nog steeds intact. Die hebben ze op het laatste moment gebroken toen de verloskundige er inmiddels was. Toen mocht ik gaan persen. Dit heb ik 25 gedaan en toen vonden ze hartslag van grutje niet zo heel stabiel meer en werd er besloten tot een vacuümverlossing. Dus de gynaecoloog kwam erbij, zette de pomp, plaatste een knip en om 16.38 was hij er. Onze zoon L.iam R.uben. Met 36.3 weken geboren, maar helemaal af en goed gezond. Hij woog 3400 gram en was 48 centimeter lang. Niet slecht voor een vroege baby. Hij kreunde nogal toen hij er was (logisch... hoofdpijn, misselijk...) en de kinderarts heeft er even naar gekeken. Maar hij was verder goed in orde.
We moesten een nachtje blijven ter observatie. Zijn glucosewaarden en temperatuur werden in de gaten gehouden.
Na dat nachtje kwam de volgende morgen de kinderarts weer en die heeft hem weer gecontroleerd en in orde bevonden. Het protocol zegt dan dat hij minstens 24 uur moet blijven maar zijn woorden waren. Tja baby's van 40 weken met deze waarden en dit gewicht e.d. die thuis worden geboren gaan ook niet naar het ziekenhuis, dus van mij mag hij naar huis. En zo werden we om 11.00 alweer ontslagen uit het ziekenhuis en mochten we naar huis.
Volledig verrast stonden we thuis die middag met onze zoon in onze armen. Het is allemaal zo snel gegaan, haast niet te bevatten, Maar wat hebben we een prachtig ventje gekregen (volledig bevooroordeeld uiteraard). [url=<a][/url]
[url=]/url]
Hopelijk lukt het de foto's ook te plaatsen....
We genieten volop!
Laatst aangepast door Pomodori op do 15 aug 2013 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
Pomodori- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11
Re: Mijn bevallingsverhaal
Jeetje wat is dat snel gegaan! Mooi ventje hoor!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Wat een knapperd zeg! Nogmaals proficiat en geniet er maar lekker van!
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Wat een fijne bevalling!!
Ik vind t grappig om verhalen te lezen van mensen die de weeen niet herkenden haha
En 3400gram? Is best veel voor 36+3 nietwaar?
Hoe dan ook, geniet er lekker van!
Ik vind t grappig om verhalen te lezen van mensen die de weeen niet herkenden haha
En 3400gram? Is best veel voor 36+3 nietwaar?
Hoe dan ook, geniet er lekker van!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Wow dat is echt snel gegaan! Wat een mooi mannetje, veel geluk met elkaar!!
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Gefeliciteerd! En wat een prachtig ventje met dito gewicht zeg!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Jeetje, wat is het snel gegaan! Gefeliciteerd met jullie prachtige mannetje!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wauw, gefeliciteerd!
En als je die (prachtige!) foto's ziet, zou je idd écht niet zeggen dat het te vroeg geboren is!
En als je die (prachtige!) foto's ziet, zou je idd écht niet zeggen dat het te vroeg geboren is!
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
Zo, wat een verrassing dan zeg, zo snel! Op zich heb je verder geen heel gekke bevalling gehad en je zoontje is prachtig! Wat een mooi, gezond ogend kereltje!!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Jeetje wat vlot zeg. Veel geluk!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Zo, dat is snel gegaan dan! Wat fijn dat hij het zo goed doet en gewoon mee naar huis kon! Gefeliciteerd en veel geluk samen! Mooi mannetje trouwens
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Dat heb je snel gedaan zeg! Veel geluk gewenst!
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Wat n mooierd!! Nogmaals van harte!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Prachtig manneke! Lekker van genieten :-) gefeliciteerd alsnog!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Oh, wat een mooi kindje! Veel geluk toegewenst!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wat een schatje! Gefeliciteerd!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Wat een knapperd! Gefeliciteerd! Geniet van jullie gezin
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Wat een prachtige zoon hebben jullie gekregen. Dat is best onverwacht gegaan nog. Geniet maar lekker van elkaar.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Gefeliciteerd! Wat een mooi kereltje!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Gefeliciteerd en niks teveel gezegd hor....een super mooi knap ventje is het!
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Wat een mooi mannetje! En het klinkt als een prima bevalling, omdanks dat je het nig niet verwachtte. Geniet er van meis!
catgirl85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 245
Wauw dat is snel gegaan.
Mooi mannetje!
Mooi mannetje!
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Wow wat snel gegaan zeg! En wat een knap mannetje!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ik dacht hu? jou naam bij bevallingsverhalen zo zou die er al er zijn hihi. maar toch nog niet...Annemie schreef:Wow wat snel gegaan zeg! En wat een knap mannetje!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Wat een mooi mannetje!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen