Hoor je je eigen gedachten?
+14
Sneeuwvlok
Toet
Lotus
Jeanette
Kabouter
Ugly Betty
Serena
Sterre
loura
MAS
May
Suus
TGR
Roze Roos
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoor je je eigen gedachten?
Ik lag vanmorgen in bed na te denken en bedacht mij dat ik dus mijn eigen gedachten hoor! Ik vroeg mij af hoe dat bij jullie was? Hoor je je eigen gedachten? En hoor je die dan met je eigen stem?
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Hoor je je eigen gedachten?
Haha ja dat is wel een leuke om over na te denken.
Ja, volgens mij hoor ik dan gewoon mezelf praten. Maar het is inmiddels zo gewoon geworden dat ik het niet eens meer 'hoor'.
Zodra je ándere stemmen gaat horen moet je eens bij jezelf te rade gaan
Ja, volgens mij hoor ik dan gewoon mezelf praten. Maar het is inmiddels zo gewoon geworden dat ik het niet eens meer 'hoor'.
Gast- Gast
Roze Roos schreef:Ik lag vanmorgen in bed na te denken en bedacht mij dat ik dus mijn eigen gedachten hoor! Ik vroeg mij af hoe dat bij jullie was? Hoor je je eigen gedachten? En hoor je die dan met je eigen stem?
Ja, ik voer hele conversaties met mezelf, in gedachten.
Gast- Gast
Storm schreef:
Gast- Gast
Hahaha ja weet ik veel hoe dat bij anderen is
Roze Roos- Ratel
Ik hoor ze niet, ik denk ze. Ik kan stemmen van anderen ook niet onthouden.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Wat een moeilijke vraag eigenlijk Ik geloof dat ik ze wel hoor, maar ben er zo aan gewend dat ik het eigenlijk niet eens zeker weet
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
TGR schreef:Ik hoor ze niet, ik denk ze. Ik kan stemmen van anderen ook niet onthouden.
Maar als je ze denkt, 'hoor' je ze dan niet op een bepaalde manier?
Gast- Gast
Ligt er aan wat de definitie van horen is.. Geluid van buitenaf? Geluid dat via de oorschelp binnen komt?
Gast- Gast
Ja ik "hoor" mezelf als ik in gedachten ben. Soms vraag ik mezelf soms af of ik niet per ongeluk hardop aan het praten ben haha.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Nee horen als in de zin van "horen", in je hoofd, anders dan geluid van buitenaf!
Roze Roos- Ratel
Volgens mij hoor ik mezelf niet denken. Ik kan wel stemmen onthouden van andere mensen, ook die ik nog maar één keer heb gezien.
Gast- Gast
Precies, dat heet DENKEN.Roze Roos schreef:Nee horen als in de zin van "horen", in je hoofd, anders dan geluid van buitenaf!
Gast- Gast
Wat ik mij ook altijd afvraag, als je leest, lees je dan hardop in je hoofd. Soms doe ik het wel en soms niet, maar ik vraag me af of het nodig is hahahaha
MAS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10
Wat een gekke vraag! Iedereen denkt, altijd, constant. Dat kun je niet stoppen. En tuurlijk hoor je jezelf dan denken, anders zou het compleet leeg zijn in je hoofd, en dat is fysiek onmogelijk. Dus ja ik hoor mezelf denken, anders zou ik namelijk niet denken.
Gast- Gast
Tuurlijk denk je altijd, maar als ik denk hoor ik niet mijn eigen stem erbij. Ik dacht dat dat bedoeld werd.
Gast- Gast
Ik begrijp hem niet helemaal... Je hoort toch altijd jezelf als je denkt? Dat is toch logisch?
Ik heb niet het idee als ik denk dat ik dan iets perongeluk hardop zeg ofzo
Ik heb niet het idee als ik denk dat ik dan iets perongeluk hardop zeg ofzo
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Alex167 schreef:Tuurlijk denk je altijd, maar als ik denk hoor ik niet mijn eigen stem erbij. Ik dacht dat dat bedoeld werd.
Wiens stem hoor je er dan bij? Heb jij weleens dat het compleet stil is in je hoofd? Niks?
Gast- Gast
Euhhh ... ik hoor geen stem. Ik heb alleen gedachten, maar die zijn lekker stil.
Hahaha eigenlijk heel raar om daarover na te denken. Weet je dat ik jouw stem trouwens wel op kan halen? Die zit ergens in mijn hoofd, die hoor ik dan weer wel
Hahaha eigenlijk heel raar om daarover na te denken. Weet je dat ik jouw stem trouwens wel op kan halen? Die zit ergens in mijn hoofd, die hoor ik dan weer wel
Gast- Gast
Alex167 schreef:Euhhh ... ik hoor geen stem. Ik heb alleen gedachten, maar die zijn lekker stil.
Haha ik voel mij vereerd!
Maar als je je gedachten hebt, dan 'hoor' je dus je stem in je hoofd, toch? Anders had je toch geen gedachten? Hoe kunnen je gedachten lekker stil zijn? Dat kan toch niet gekkerd?
Pfieuw wat een epic topic is dit!
Gast- Gast
Mijn gedachten denk ik in mijn eigen stem, maar dan hoe ik die zelf ook hoor natuurlijk, niet hoe 'ie echt klinkt (als je bijvoorbeeld jezelf hoort op een opname klinkt het anders).
Volgens mij kan het best dat sommige mensen zichzelf niet horen als ze denken, want niet iedereen denkt in zinnen toch? Sommige mensen denken in abstracte vormen naar ik mag geloven. Ik kan me daar niks bij voorstellen eigenlijk.
Als je dingen leest, hoor je de zinnen toch ook in de hoofd? Ik denk er dan hele stemmen bij van de personages, haha.
Volgens mij kan het best dat sommige mensen zichzelf niet horen als ze denken, want niet iedereen denkt in zinnen toch? Sommige mensen denken in abstracte vormen naar ik mag geloven. Ik kan me daar niks bij voorstellen eigenlijk.
Als je dingen leest, hoor je de zinnen toch ook in de hoofd? Ik denk er dan hele stemmen bij van de personages, haha.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Sterre schreef:Mijn gedachten denk ik in mijn eigen stem, maar dan hoe ik die zelf ook hoor natuurlijk, niet hoe 'ie echt klinkt (als je bijvoorbeeld jezelf hoort op een opname klinkt het anders).
haha ja dat laatste heb ik ook zo en het eerste ook trouwens precies hoe jij het omschrijft.
Maar heb geen idee hoe je moet denken in abstracte vormen... kan me daar echt niks bij voorstellen..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Smikkell schreef:Precies, dat heet DENKEN.Roze Roos schreef:Nee horen als in de zin van "horen", in je hoofd, anders dan geluid van buitenaf!
Hahaha dat wilde ik net zeggen. Dat doe ik 24u per dag. Maar ik krijg ook gedachtes van anderen door.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Smikkell schreef:Precies, dat heet DENKEN.Roze Roos schreef:Nee horen als in de zin van "horen", in je hoofd, anders dan geluid van buitenaf!
Hahaha dat wilde ik net zeggen. Dat doe ik 24u per dag. Maar ik krijg ook gedachtes van anderen door.
Hoe bedoel je dat tea-leaf? Hoor je dan andere stemmen?
Als ik denk hoor ik niet mijn eigen stem, geloof ik...
(dacht ik ff lekker te ontspannen op het forum open ik zo'n "zwaar" topic )
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Sterre schreef:Mijn gedachten denk ik in mijn eigen stem, maar dan hoe ik die zelf ook hoor natuurlijk, niet hoe 'ie echt klinkt (als je bijvoorbeeld jezelf hoort op een opname klinkt het anders).
Zo ervaar ik het ook bij mezelf.
Wel raar om over na te denken eigenlijk..
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vervelende gedachten...
» zwarte gedachten
» Angsten en negatieve gedachten
» Heel andere jurk in gedachten
» En ja hoor....
» zwarte gedachten