Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwarte gedachten

+3
Sweety
May
Alex
7 plaatsers

Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty zwarte gedachten

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 21:15

Door alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd (ik heb hier 2 topics over geopend en laten verwijderen, dus alsjeblieft niet hier benoemen wat het precies is), ben ik in een korte tijd in een soort van dal geraakt, lijkt het wel. Ik heb veel zwarte gedachten, een ontzettend verkeerd dag- en nachtritme (slapen wanneer het maar lukt), eet veel te weinig warm eten tot hooguit wat biscuitjes en ben labiel als in dat ik veel en snel huil. Heb dus toch maar besloten de huisarts er weer bij te betrekken, net als toen al het gezeik begon en ik wat temazepam voorgeschreven kreeg, waar ik nog steeds 4 van de 10 pilletjes van heb sinds eind oktober. Soms voel ik me depressief, terwijl ik helemaal niet moeite heb om de deur uit te gaan, alleen zijn de gedachten zwart door de rollercoaster van gebeurtenissen van de afgelopen tijd en waar ik eigenlijk nog steeds middenin zit. Ik baal van mezelf, want het is m.i. puur een kwestie geweest van wie eerder zou breken en dat ben ik nu toch helaas zelf. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Alex wo 18 jan 2012 - 22:06

Lieverd, het is toch helemaal niet gek dat jij je zo voelt na alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd? Goed van je dat je naar de huisarts gaat, echt! Je bent lang genoeg sterk geweest en het is echt niet erg dat je nu instort, het is niet niks. Denk aan jezelf! Sterkte zwarte gedachten 699888
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 22:23

Dank je wel Alex voor je lieve reactie. Ben er niet het type voor om mezelf in een slachtofferrol te gooien en dus mezelf zielig te gaan vinden, dus zal ook niet het zover laten komen dat ik volledig naar de bodem zink, zegmaar. Kan gelukkig maandag terecht en tot die tijd maar even extra lief voor mezelf zijn, of zoiets. Het past alleen niet bij me om zulke zwarte gedachten te hebben, vandaar denk ik dat ik er even van 'schrik'. Nogmaals bedankt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Alex wo 18 jan 2012 - 22:29

Graag gedaan. Wees inderdaad lief voor jezelf, ga wat leuks doen met lieve vriendinnen zodat je wat afleiding hebt. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van je gevoelens en gedachten, zeker als je dat niet van jezelf gewend bent. Maar ook jij bent een mens en het kan gewoon een keer teveel zijn. Geeft niks. Je komt wel nuchter over en om jezelf in de slachtofferrol te plaatsen schiet ook helemaal niet op. Jij komt hier wel doorheen!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 22:39

Dat is toch helemaal niet gek! Je bent een mens geen robot. Lieve Nour hou je alsjeblief niet groot, en daarmee wil ik zeggen krop het niet op. Laat je dan maar even van je zwakke kant zien? Misschien wordt je er zelfs sterker door. Ik herken dit helemaal, hoewel het bij mij hele andere dingen zijn zit ik nu ook even in een zwart gat. Vallen is heel makkelijk opstaan minder. Alex geeft goede tips. wees lief voor jezelf, doe leuke dingen ook samen met je nieuwe vriend. Probeer er iets moois van te maken want je bent het zeker waard zwarte gedachten 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 22:55

Wat lief van je Cimic, heel erg bedankt. Ik heb jouw topic gelezen en had de rust en ruimte helaas niet om even fatsoenlijk te reageren, ook al leef ik wel met je mee in gedachten. hug

Morgen zie ik 'm weer, maar door al dit gedoe, heeft dit ook weerslag gehad op hoe ik hem zie en de verstandhouding die we nu hebben, dus we hebben besloten even een stapje terug te doen en het wat minder beladen te maken door er de term 'relatie' op te plakken. Het voelt ook even niet zo goed om dat te doen, want relatie is meer verplichting dan ik nu zin/behoefte aan heb. Gisteren is dit pas ter sprake gekomen en vond ik het even klote, maar ergens valt er een last van m'n schouders, doordat ik vooral even de aandacht wil richten op mezelf ipv 'randzaken'. De gevoelens zijn er wel, maar even niet op de voorgrond, ook al vind ik het wel fijn dat we elkaar morgen zien.

Ik wil jou heel veel sterkte wensen met hetgeen jij mee zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  May wo 18 jan 2012 - 23:03

Ik heb die topics niet meegekregen, dus weet niet wat er gebeurd is. Maar ik kan er wel uit opmaken dat het iets vreselijks is! Goed dat je de stap naar de huisarts gezet hebt, hopelijk krijg je met medicatie net even wat meer rust. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en wees idd maar lief voor jezelf hug
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Sweety wo 18 jan 2012 - 23:19

Ik heb ze ook niet gelezen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Goed van je dat je je nu op jezelf gaat richten. En je zo af en toe van je 'zwakke' kant laten zien is helemaal niet erg. Ik hoop dat je er snel sterker uitkomt. Maar dat zal wel gebeuren. Ik merk dat ik altijd tot rust kom als ik naar de sauna ga, misschien niet de meest nuttige tip, maar misschien is het wel wat voor je om even bij jezelf te komen. Nogmaals, heel veel sterkte.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Muurvlindertje wo 18 jan 2012 - 23:35

Tip: alles op papier zetten. Achter elke gebeurtenis schrijf je hoe je dat anders wilt en wat je eraan gaat doen.

Sterkte hug
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:39

Goed dat je naar de ha bent gegaan. Zorg goed voor jezelf. Leven kost energie. Leven met problemen kost nog meer energie. Eet dus goed, dat is erg belangrijk..
Veel sterkte! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 6:10

Ik ben van mening dat het soms wel even heel lekker is om jezelf even zielig/slachtoffer te vinden. Even je verstand op nul, laat je gevoel opkomen ookal zou het verstandelijk onrechtvaardig/kinderachtig etc zijn. Door jezelf even zielig te vinden komt er ruimte om egoïstisch te worden en daardoor even alleen met jezelf bezig te kunnen zijn.

Er in blijven hangen is niet goed, maar daar ben je denk ik ook weer te nuchter en verstandig voor dus daar ben ik niet bang voor.

Heel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  tuttebel do 19 jan 2012 - 6:23

Ik vind het ook echt niet gek dat jij je zo voelt. Als je zoveel in korte tijd hebt meegemaakt is het juist logisch dat het wat met je doet. Zelf heb ik ook een periode waarin veel nare dingen zijn gebeurt dus ik herken je gevoel. Laat je emoties gewoon gaan wanneer dat nodig is en probeer je niet continue groot te houden. Op een gegeven moment zal je zien dat je er dan beter mee om kan gaan en dan zal je zelf ook weer beter in je vel zitten. Veel sterkte hug
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Merai do 19 jan 2012 - 6:56

Het is niet meer dan logisch dat het je raakt wat er allemaal gebeurt. Van hoe ik je hier 'ken' ben je een ontzettend krachtige vrouw. Het feit dat je naar de huisarts gaat om te kijken hoe je hier beter uit kunt komen bevestigt dat alleen maar. Er is een groot verschil tussen verzinken in een slachtofferrol en erkennen dat je het even niet zelf kunt oplossen. Begrijpelijk dat je schrikt van de gedachten die je nu hebt maar daarom des te sterker dat je meteen aan de bel trekt! Sterkte!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  RYW do 19 jan 2012 - 8:22

zwarte gedachten 699888



Ik bel je straks effe zwarte gedachten 699888
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:38

Wat een lieve reacties.smile

@Muurvlindertje: als ik alles op papier probeer te zetten, lijkt het veel echter en dat vind ik heel moeilijk. Alsof het niet eens meer over mezelf gaat en dan word ik ook een beetje boos op mezelf, omdat ik nu pas alle puzzelstukjes in elkaar zie vallen.

@RYW: ik ben net thuis en ga even snel wat strijken (ja idd, tijd voor professionele hulp als ik dit uit mezelf doe;)) en ben vanaf 22 uur bereikbaar.smile

Vind het heel lief hoe iedereen hier reageert, ook al heb ik ergens wel moeite met de termen sterk en zwak, maar ik begrijp wel hoe het wordt bedoeld. Persoonlijk denk ik alleen dat je niet sterk bent als je het zonder hulp redt en niet zwak als je wel inziet dat je die hulp nodig hebt. Ik heb gewoon denk ik weinig met de terminologie, maar nogmaals: ontzettend lief dat jullie zo meedenken en me een hart onder de riem steken. Heel erg bedankt. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwarte gedachten Empty Re: zwarte gedachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum