Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe leren we dit (snel) af?

+13
Novalee
Coco
Twellie
Darius
Razz
Filoria
Parisienne
Artemis
Pink!
blondje1313
Liadan
M@niek
Annemie
17 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Novalee vr 23 aug 2013 - 2:06

N. kent het woordje f*ck laughcry Het is mijn eigen schuld. Pas had ik een belangrijke afspraak en ik had de tijd in m'n hoofd zitten. Tot ik tijdens het tas inpakken in m'n agenda kijk en een uur vroeger zie staan wat betekende dat ik flink te laat was. Toen floepte er dus wat uit terwijl N. erbij stond en ze praat al vrij goed en zegt dus vrijwel alles meteen goed na, dus ook dit.

Nu hebben we er bewust niet veel aandacht aan gegeven en gelukkig zei ze het eigenlijk nooit. We zeiden alleen dat het geen net woord was en dat mama en papa dat ook niet mogen zeggen. Dit leek goed te werken. 

Alleen nu hebben we haar geleerd dat als ze een boer of een windje laat dat ze "Pardon" zegt. Dit pikt ze prima op maar nu zegt ze er zelf steeds achteraan "Niet f*ck f*ck zeggen" laughcry Waarom ze daar een verband tussen heeft gelegd is me een raadsel, maar het blijkt vrij hardnekkig te zijn want ze zegt het elke keer.

Hoe krijgen we haar dat nu zo snel mogelijk afgeleerd? Normaal gesproken zouden we er gewoon zo weinig mogelijk aandacht aan besteden, eigenlijk zoals we tot nu toe hebben gedaan. Hoe meer aandacht je er aan geeft hoe leuker ze het gaat vinden. Maar dat lijkt dus niet echt te werken en we hebben natuurlijk straks wel een week lang een kraamverzorgster en allemaal visite in huis. Gelukkig duurt het nog een paar maanden voor ze naar de PSZ gaat Wink

Oh, en is dit herkenbaar voor iemand zodat ik me iets minder een ontaarde moeder voel? :nopompom: Het is overigens ook nog allemaal "voor niks" geweest want de tijd in mijn hoofd klopte wel dus we waren ruim op tijd bij die afspraak.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Annemie vr 23 aug 2013 - 2:10

Mijn zoontje zei toen een tijdje g*dverdomne, wij zeiden toen ook dat hij dat niet mocht zeggen. En idd altijd als hij dan wat zei, dan zei hij erachteraan: Niet g*dverdomme zeggen. We zeiden dan, nee dat mag je idd niet zeggen. Op een gegeven moment geen aandacht meer aan geschonken en toen deed hij het niet meer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  M@niek vr 23 aug 2013 - 2:21

haha Felice heeft het ook een tijdje gezegd. Ze zei echt heel de dag f*ck f*ck f*ck! Heb gewoon een paar keer gezegd dat dat niet netjes is en verder geen aandacht aan geschonken. Toen ging het vanzelf over (gelukkig laughcry )
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Liadan vr 23 aug 2013 - 3:12

Ehm ja herkenbaar, dankzij mijn man zegt mijn zoon af en toe k*t....:nopompom: . Wij negeren het en als hij het zegt dan leiden we hem af zodat hij er niet meer aan denkt en het niet nog een keer zegt. 
Gelukkig zegt hij liever 'bokkebrok' (jokkebrok), heeft hij van mijn dochter geleerd en dat vindt hij een leuker woord (en vinden wij ook een stuk beter om te horen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  blondje1313 vr 23 aug 2013 - 3:20

Ik zei vandaag verdomme, en Lotte maar 'domme, domme, domme'. Ik ben blij dat ze nog niet beter kan praten!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Pink! vr 23 aug 2013 - 3:34

Negeren of een ander woord geven wat grappig klinkt, vaak gaan ze dat dan vaak zeggen smile

Ik zou me er iig niet druk over maken, bijna alle kinderen zeggen wel eens een woord die ze ergens hebben opgepikt waarvan jij hoopt dat het eenmalig was.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Artemis vr 23 aug 2013 - 4:28

Gewoon laten gaan, ze is te klein om dat nu al echt te snappen. En zo'n ramp is het ook niet als een kind een keer fuck zegt, de lol gaat er vanzelf vanaf.

Ik roep zelf met enige regelmaat tyfus. En ik word inmiddels gecorrigeerd door mijn kinderen die zeggen 'dat mag je niet zeggen mam'

Niet teveel aan doen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Parisienne vr 23 aug 2013 - 5:34

N. heeft de afgelopen dagen wat scheldwoorden gebruikt, waaronder f*ck en shit. Vriend heeft de neiging om boos te worden zodra ze deze dingen zegt, maar ik heb gezegd dat dit echt niet zal werken. Ik reageer heel kalm met iets als: "Dit is niet netjes om te zeggen, mensen zullen daar erg van schrikken als jij zoiets zegt. Zullen we iets verzinnen wat je wél kunt zeggen?" Dan bedenken we samen grappige uitspraken en is ze het weer snel vergeten.

Soms komt het uit het niets. Als ze aan het spelen is hoor ik weleens: "Oh shit!". Dan doe ik net of ik dat niet heb gehoord. En vanmiddag was ze aan het spelen in het zwembad. Ze dobberde op een luchtbed in het water en ik hoorde haar zeggen: "Oh my god, moet je kijken!" Ik heb er geen aandacht aan geschonken, ik zat buiten haar zicht om met een vriendin heel stiekem te lachen laughcry
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Filoria vr 23 aug 2013 - 6:10

Misschien kun je haar een ander riedeltje aanleren, 'pardon luchtballon' of zo? Very Happy En anders denk ik dat de visite er wel om kan lachen hoor.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Razz vr 23 aug 2013 - 6:42

S. heeft een paar maanden terug het woord k*t wel eens gezegd. In het begin negeerde ik het maar dat hielp eigenlijk niet. Dan herhaalde hij het een stuk of 10 keer en zelf als we op de parkeerplaats van de AH stonden gebeurde het. Toen ben ik een ander woord gaan gebruiken en dat hielp. Ipv k*t gebruiken we nu tuk en dat heeft hij toen overgenomen. Het is na een aantal weken gelukkig overgewaaid Wink 

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Darius vr 23 aug 2013 - 8:23

Ik vloek denk ik ook wel bijna elke dag, meestal k*t en als het echt echt echt heel erg is gvd, maar gelukkig heb ik Laurens dat nog nooit horen zeggen. Nou, en als hij het wel zegt, dan leer ik hem wel aan dat je alleen dat mag zeggen als er iets heel ergs is. Dus als hij zijn teen stoot, dan mag hij best k*t zeggen van mij.

(ik zal overigens blij zijn als de piemel, poep, scheet en keutel fase weer voorbij is)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Twellie vr 23 aug 2013 - 8:28

Laatst reed ik bij een flitspaal door rood omdat de automobilist voor mij even op de rem ging staan terwijl het stoplicht groen was. Toen zei ik ook iets in de trant van: GGG%&^*&^*&^*&*&*(****!!!!!!!!!!!!! Ik was even vergeten dat mijn oudste bij me in de auto zat...

Een hele tijd niets van gehoord en ineens vloekte ze toen ze wat liet vallen. Ik heb uitgelegd dat ik het nooit had mogen zeggen en dat zij het ook beter niet kon doen. Daarna niks meer van gehoord.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Coco vr 23 aug 2013 - 9:30

Ik reageer er meestal helemaal niet op, werkt hier het beste.

Maar met "oh my god" is toch niks mis? Of zijn wij nu zo aso dat we daar niks ergs in zien?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Novalee za 24 aug 2013 - 4:13

Bedankt voor de reacties! Voel me in elk geval al minder alleen Wink 

Vandaag zegt ze het opeens heel vaak, af en toe zeg ik dat ze dat niet mag zeggen en daarna schenken we er geen aandacht meer aan. Hopelijk waait het zo snel over smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Maple za 24 aug 2013 - 4:36

Darius schreef:Ik vloek denk ik ook wel bijna elke dag, meestal k*t en als het echt echt echt heel erg is gvd, maar gelukkig heb ik Laurens dat nog nooit horen zeggen. Nou, en als hij het wel zegt, dan leer ik hem wel aan dat je alleen dat mag zeggen als er iets heel ergs is. Dus als hij zijn teen stoot, dan mag hij best k*t zeggen van mij.

(ik zal overigens blij zijn als de piemel, poep, scheet en keutel fase weer voorbij is)
Meen je dat nou? Ik vind zelf dat kindertaal niet 'vervuild' hoort te zijn met zulke woorden. Er zijn zoveel andere woorden die een kind op die plaats zou kunnen zeggen. Ik let er ook op, vooral op de gvd-woorden, omdat anderen die ook als aanstootgevend kunnen ervaren. Nu wordt dat in mn werk natuurlijk ook wel van me verwacht. Bij een kind dat 'kut' roept als krachtterm, zeker een jong kind onder de 5, vraag ik me ook vaak af uit watvoor sociaal milieu dat kindje dat komt. Op oudere leeftijd is de kans groter dat ze het van vriendjes en vriendinnetjes hebben. Op jongere leeftijd ook wel, maar dan zitten ze toch eerder in de poepiescheetjes-fase.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Barbabella za 24 aug 2013 - 5:04

Wij hadden een paar weken terug enorm past van vliegen en wespen. We waren de hele dag bezig met vangen en wij waren beide al gestoken door een wesp. Uit frustratie waren we tijdens het meppen met "kutbeesten" aan het Schelden. De volgende dag komt zoon aan.. Mam er zit een kutbeest op mn banaan. Ik zei dat heet gewoon een vlieg. Sindsdien heeft ie het gelukkig niet meer gezegd:laughcry:
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:33

HAHAHA nou het is toch ook een Kutbeest als hij zomaar op die banaan gaat zitten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Shopaholic za 24 aug 2013 - 6:00

*Klopt even af* hier word best wat afgemopperd of gescholden maar juist dat word tot op heden nog niet "nagesproken"... wel andere dingen laughcry 
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leren we dit (snel) af? Empty Re: Hoe leren we dit (snel) af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum