Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leren vallen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Leren vallen Empty Leren vallen

Bericht  Silke wo 22 mei 2013 - 3:27

Mijn zoon is 1,5 jaar en kan net een paar maanden lopen. Hij valt alleen heel vaak, en als hij valt, vangt hij zichzelf niet op met zijn handen, maar hij valt plat op zijn gezicht. Hierdoor heeft hij al de nodige schaafwonden/blauwe plekken/bloedneuzen/dikke lippen gehad en één tand staat een stuk naar achteren, de andere zit los. Ik heb het besproken met het cb en die gaven aan dat het waarschijnlijk wel beter zal gaan als hij een halfjaartje verder is, omdat hij dan beter loopt en dus niet meer zo veel valt. Ik kon ook de fysio bellen en vragen of ze in een paar afspraken daar wat tips kunnen geven om zijn valreflex te verbeteren.
Is er hier iemand die het herkent? Ontwikkelde jouw kindje vanzelf het reflex om zichzelf op te vangen? Of heb je fysiotherapie gedaan om het te verbeteren?
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  NoMercy wo 22 mei 2013 - 4:06

Fysio voor een valreflex bij een kind van 1,5 jaar? Rolling Eyes
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 4:10

NoMercy schreef:Fysio voor een valreflex bij een kind van 1,5 jaar? Rolling Eyes

Zo gek vind ik dat niet hoor. Misschien ziet hij/zij wel iets waardoor het komt dat hij zichzelf niet opvangt....

Hier vangt hij zich ook nog niet altijd op. ik heb ook het idee dat dat komt omdat hij het minder snel in de gaten heeft als hij valt. H viel veel minder vaak dan A maar ze ving zichzelf wel altijd op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Tania wo 22 mei 2013 - 4:39

J. ving zichzelf op toen hij ging lopen maar die was ook al twee. M. kan goed haar evenwicht bewaren maar als ze valt laat ze zich op haar billen vallen. Ze is nog nooit naar voren gevallen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 5:49

Het is helemaal niet gek om met hem naar de kinderfysio te gaan. Wij kunnen op bepaalde manieren reflexen uitlokken en daardoor dus de opvang reflex (zenuwen) stimuleren in de ontwikkeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Silke wo 22 mei 2013 - 6:13

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou normaal ook niet zo snel voor zoiets meteen naar de fysiotherapeut gaan, maar ik vind het echt zielig voor hem. Vandaag bij het kdv heeft hij buiten gespeeld en hij had een dikke lip, bloedneus en flinke schram op zijn kin en dit gebeurt bijna dagelijks.

Jip, fijn om te horen van een fysiotherapeut zelf (tenminste, ik neem aan dat je dat bent) dat het wel zinvol is om te doen. Ik ga eens bellen en dan hoor ik wel wat zij vindt.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  PiP wo 22 mei 2013 - 6:13

Geen idee of het gek is of niet, maar ik zou denken; Waarom zou je een kindje onnodig op zijn gezicht laten vallen?
F was nog geen 11 maanden toen ze liep, maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ze steeds plat op haar gezicht viel.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Supertalentje wo 22 mei 2013 - 6:36

Ach, als fysio hem helpt, waarom zou je het niet proberen? Iedere dag zo hard vallen (bloedneus, dikke lip etc) lijkt me ook niks.

Mijn zoon valt ook dagelijks nog hoor, hij loopt nu 2 mnd. Maar het is meer dat ie zn evenwicht verliest als ie bukt om iets te pakken, struikelt over speelgoed of moe is.
Het enige wat ik zoveel mogelijk doe is op blote voetjes laten lopen, dan lijkt ie meer 'grip' te hebben dan met sokjes en meer gevoel te hebben met de vloer dan met schoentjes.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 6:46

Jep, ik ben k.inderfyisio!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leren vallen Empty Re: Leren vallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum