Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

+8
_Lana_
Snoopy
Maple
Robin_
Pien
Darius
Vixen
Printje
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:12

Ik weet niet wat het is hoor de laatste tijd.. naast het gedoe met R, wat in feite opgelost is omdat de juf gezegd heeft dat ze er erg goed op gaat letten, kwam ik straks N ook ophalen en de juf zei dat ze een beetje een 'probleem' met N hadden.

Ik dacht ow god wat nu weer...na het niet op de buik mogen slapen, verkeerde flesjes hield ik mijn hart alweer vast.

Maar het blijkt dat ze N erg ver voor vinden in haar ontwikkeling, ze tijgert, gaat zelf zitten en legt schijnbaar talige verbanden die voor haar leeftijd erg knap schijnen te zijn. Ze hadden bijv. zo'n poederdoosje vast en n werd helemaal wild en leek dus meteen de link te leggen naar een flesje. En zo zijn er meer dingen opgevallen waardoor ze het nu moeilijk vinden om haar uitdaging te blijven bieden. Ze vroegen zich dus af hoe ze N hierin kunnen 'helpen' en haar bieden wat ze kennelijk nodig heeft.

Ik heb gezegd dat ze het eigenlijk al gewoon goed deden, en dat ik zelf niets anders kan bedenken. Ze leggen haar te spelen op de grond, soms in de box, lezen haar voor etc. Ik kan voor een baby echt verder niets bedenken.

Iemand uit de opvang een idee hoe je hiermee zou omgaan? Ik vind het zelf allemaal wel meevallen met het verder zijn in haar ontwikkeling, ik denk dat ze gewoon wat sneller is maar zo als de juf het doet overkomen lijkt ze wel een baby Einstein ofzo ( dat ze uiteraard van haar mama heeft dan Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Vixen do 22 aug 2013 - 8:15

ik vind dit eigenlijk best wel een typische vraag eigenlijk als ik eerlijk ben.. Als PM-er moet het toch niet zo'n hele grote uitdaging zijn om een baby van 7 maanden te kunnen vermaken/uit kunnen dagen, ook al zal ze wat verder zijn in haar ontwikkeling?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:18

Ja ik vond het ook erg vreemd eigenlijk. Ik vind het fijn dat ze dingen melden maar of omdat ik juf ben ze misschien extra tips wil ofzo, ik heb geen idee. Ik heb dus gezegd dat ik denk dat wat ze al doen goed is en dat zij er meer ervaring mee hebben en het echt wel weten. Ik zie het punt ook niet zo omdat ik thuis N gewoon op de grond laat spelen en helemaal niet aan haar merk dat ze zich verveeld oid.

Het was, verrassend genoeg confused  ( niet dus) wederom ook niet de vaste juf maar iemand die daar soms is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Darius do 22 aug 2013 - 8:18

Ja, ik vind eerlijk gezegd ook dat ze moeilijk zitten te doen. Dan leren ze haar toch hoe ze een toren van blokjes moet bouwen? Of met Duplo spelen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:22

Darius schreef:Ja, ik vind eerlijk gezegd ook dat ze moeilijk zitten te doen. Dan leren ze haar toch hoe ze een toren van blokjes moet bouwen? Of met Duplo spelen?
Ja ze zit in een groep t/m 2 jaar, het lijkt me ook niet echt moeilijk om dan N een keer wat ander speelgoed te geven. Maar nogmaals ik zie wel een snelle baby maar zij doet het echt overkomen alsof ze echt weet ik wat voor een slimme baby is. Ze zegt dat ook steeds, leuk om te horen maar ik denk zelf dus dat het allemaal wel meevalt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Pien do 22 aug 2013 - 8:23

wat een onzin zeg.... ik zou toch wel heel erg mijn twijfels krijgen bij die medewerkers daar!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:25

Pien schreef:wat een onzin zeg.... ik zou toch wel heel erg mijn twijfels krijgen bij die medewerkers daar!!!
Het zijn schatten van juffen maar idd waarom vroeg ze dit. Bedoelde ze het meer als mededeling misschien, waar het dus niet op leek, onzekerheid ik heb geen idee. Ik ben echt geen eoa bitch moeder daar, ik vind alles prima kom nooit ergens echt op terug bij ze maar hierbij denk ik dan wel weer... waarom leg je die vraag bij mij?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Robin_ do 22 aug 2013 - 8:31

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:54; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Gast do 22 aug 2013 - 8:32

Dan kom je er de volgende keer op terug en vraag je waarom ze die vraag bij jou neerleggen en hoe het kan dat zij haar nu al geen uitdaging meer kunnen bieden en wat ze dan met de 1,5 of 2-jarige kinderen doem daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:37

Ow Pritt das wel een goeie idd.

Robin; als ik zo hier lees/ en in de omgeving is ze wel snel maar idd niet echt dat ik denk jeetje. Ik denk dat het vooral ging om het feit dat ze maar blijven zeggen dat ze zo talig lijkt te zijn. Ze lijkt idd wel al woorden te herkennen ( als je bijv vraagt waar is de vis/ deur/ fles etc dan kijkt ze meteen naar dat voorwerp) , verbanden te leggen maar zoals zij het omschrijven vind ik het ook een beetje te. Misschien maken ze gewoon wel graag een complimentje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Maple do 22 aug 2013 - 8:46

Wat een zeurders.... De organisatie waarin ik werk heeft een complete werkwijze ontwikkeld juist om de PM-er te prikkelen zélf een oplossing te zoeken in zulke situaties. Ontwikkelingsgericht werken. Ook bij datgene wat je gisteren vertelde over R. Als je wilt kan ik je de site daarvan wel via PM sturen, dan kun je die bij de leidinggevende voorstellen, want ik denk dat de PM-ers van jouw kinderen daar heel veel van kunnen leren, en dat ze nu te snel problemen zien, in plaats van oplossingen en ontwikkelkansen.

Het kost even wat, maar eerlijk is eerlijk, ik begin wel vraagtekens te zetten bij hun professionaliteit en wilskracht om een kind te ondersteunen bij zijn of haar ontwikkeling.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Gast do 22 aug 2013 - 8:49

Eens Maple.
Het is toch ook juist boeiend en leuk om als pm-er zelf oplossingen te bedenken?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 8:54

Ja Maple graag. Ik heb vandaag wel een goed gesprek gehad met de juf van R en ze gaat hem zeker heel goed in de gaten houden en hem dus op het moment dat het gebeurd helpen met hoe hij er op moet reageren. Ik vond het wel heel fijn om te horen dat ook zij vond dat dit geen gedrag is wat echt bij R past.

ik vind het zelf als juf altijd juist leuk idd om bij kinderen aan te sluiten. Ik heb er 19 in de klas nu maar allemaal anders en ik probeer ze zo goed mogelijk te helpen daarbij. Dat wil ik dus voor mijn eigen kind ook. En voor een baby zoals N hoeft dat echt niet moeilijk te zijn, leg haar op de grond met wat spulletjes en ze is al blij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Snoopy do 22 aug 2013 - 9:07

Printje schreef:

Het was, verrassend genoeg confused  ( niet dus) wederom ook niet de vaste juf maar iemand die daar soms is.
Dit vind ik wel apart eigenlijk. Ik als oproeper zal nooit zoiets met een ouder bespreken, tenminste niet op die manier. Als een ouder mij vraagt hoe het gaat of of mij iets opvalt dan geef ik mijn mening. Maar een ouder aanspreken met een 'probleem' zoals het nu gebracht werd is een taak voor de vaste leidster.
Als mij wat opvalt bespreek ik dat eerst met een vaste leidster, zodat zij dit kan meenemen in haar observatie.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  _Lana_ do 22 aug 2013 - 9:10

Robin_ schreef:Van zover voor lopen is toch helemaal geen sprake? Volgens mij is het vrij leeftijdsadequaat gedrag. Mijn dochter kon op die leeftijd ongeveer hetzelfde. Heb nooit de indruk gehad dat ze voor zou lopen.

Ik zou ook niet weten wat ze haar extra zouden moeten aanbieden. Gewoon lekker laten spelen en het speelgoed regelmatig afwisselen lijkt me voldoende. Ik neem aan dat ze regelmatig boekjes lezen en liedjes zingen enzo. Lijkt me dat dat toch voldoende is? Ik vind het eerlijk gezegd ook best overdreven om nu al allerlei extra dingen (wat dat dan ook moge zijn) aan te bieden aan een baby.
Ik vind het ook een beetje overdreven. Naar mijn idee loopt ze ook niet zo enorm voor? Ze zullen dit toch wel eerder aan de hand hebben gehad?
En als ik jou zo hoor/lees, vermaakt ze zich thuis toch prima?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Paper Crown do 22 aug 2013 - 9:13

Tja, misschien willen ze gewoon een baby die je weglegt en alleen maar 'pakt' als 't etenstijd is? Als ze daar N niet 'aankunnen' zou ik julian daar dus nooit heen kunnen brengen want die is pas een draak. N zal wel iets meer aandacht opeisen dan gemiddeld misschien en waarschijnlijk vinden ze dat lastig, maar een probleem hebben? Nee dat niet, zover loopt ze namelijk ook weer niet voor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 9:18

Paper Crown schreef:Tja, misschien willen ze gewoon een baby die je weglegt en alleen maar 'pakt' als 't etenstijd is? Als ze daar N niet 'aankunnen' zou ik julian daar dus nooit heen kunnen brengen want die is pas een draak. N zal wel iets meer aandacht opeisen dan gemiddeld misschien en waarschijnlijk vinden ze dat lastig, maar een probleem hebben? Nee dat niet, zover loopt ze namelijk ook weer niet voor.
Dat heb ik ook al gedacht maar N is juist een enorm makkelijke baby maar ze zien dus aan haar dat ze meer wil. Misschien willen ze idd wel een baby die alleen maar ligt in de box, dat zou kunnen en dat wil N idd niet. Ze wil wel steeds nieuwe dingen zien.

Ik vind nogmaals dus ook echt niet dat ze enorm ver voorloopt. Talig misschien meer dan haar motorische ontwikkeling.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Maple do 22 aug 2013 - 9:22

Ik heb je een PM gestuurd smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  _Lana_ do 22 aug 2013 - 9:26

Maar hoe kun je nu zien dat een baby van 7 maanden talig voorloopt?
Ik ben daar echt totaal niet mee bezig geweest, maar vraag me echt af hoe ze dat zien.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 9:28

_Lana_ schreef:Maar hoe kun je nu zien dat een baby van 7 maanden talig voorloopt?
Ik ben daar echt totaal niet mee bezig geweest, maar vraag me echt af hoe ze dat zien.
De redenen die zij noemde waren dus dat ze verbanden legt tussen voorwerpen en woorden, ze altijd naar het juiste voorwerp kijkt wanneer je dat h aar vraagt en dat ze al veel verschillende klankjes maakt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Maple do 22 aug 2013 - 9:29

Dat voorbeeld wat zij noemden van die poedertoren en die fles, dat als 'bij elkaar horend' zien vind ik trouwens niks taligs hoor, eerder cognitief. Als ze met zulke termen komen en dan dàt als voorbeeld, dan weet ze toch ook niet helemaal waar ze het over heeft? Wink
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 9:31

Maple schreef:Dat voorbeeld wat zij noemden van die poedertoren en die fles, dat als 'bij elkaar horend' zien vind ik trouwens niks taligs hoor, eerder cognitief. Als ze met zulke termen komen en dan dàt als voorbeeld, dan weet ze toch ook niet helemaal waar ze het over heeft? Wink
Ach ja zij vonden het erg knap. Ik zal volgende week zeggen dat ze haar de cito voor Peuters maar moeten afnemen Wink Die heb ik voor R geweigerd hahaha idioot een toets met 3.5 jaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Paper Crown do 22 aug 2013 - 9:34

Als we in julian's kamertje zijn en ik zeg nijntje, dan kijkt hij naar zijn Nijn lamp. Het is niet zo dat ik dat wil zien, ik bedoel, hij hoeft echt niet nu al te presteren van mij of Nijntje te herkennen maar laatst had Artemis een stuk geplaatst, dat babyhersenen rond 10 maanden die ontwikkeling doormaken dat ze woorden en objecten aan elkaar verbinden. Dus ik denk gewoon dat 't toeval is of gewoon een soort van gewenning. 
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 9:37

Pc; dat heb ik toen ook gelezen idd maar ik weet echt wel zeker dat ze bepaalde woorden echt wel kan verbinden aan bijv. de juiste persoon of het voorwerp. Lang niet alles van wat zij gezien hebben maar ze weet echt wel wanneer we vragen waar is R/de vis, de poes etc. Ik geloof er niets van dat dat altijd toeval zou zijn. De poes ligt soms gewoon te slapen en we zitten op de bank, dus het is niet zo dat beweging haar aandacht trekt ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Maple do 22 aug 2013 - 9:41

Iets geheel anders, maar baby's schijnen vanaf zes maanden in staat te zijn gebarentaal te kunnen begrijpen, dat geeft dus aan dat een baby vanaf die leeftijd prima verbanden kan leggen, denk alleen al aan woorden en de daarbij behorende gebaren.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer) Empty Re: Dames uit de opvang.. jullie tips? (alweer)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum