Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

+24
Pandora
Limburg85
Roodkapje
blondje1313
Rouge
Mida4you
Bruintje Beer
Flower_L
Lejow
Lindsya
Annie24
Linda
Sophiee
SarahKey
nillis
Laced
Puggle
frolic
Kat1980
Star007
Tania
Mamsie
studiebol
duckie
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:08

Hoe hebben jullie dat geregeld?
Hoeveel werken jullie, hoeveel uren opvang hebben jullie en wat kost dat?


Weet dat er onderling veel verschil kan zitten maar ik ben even aan het puzzelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  duckie vr 27 jan 2012 - 0:14

mijn man werkt 40 uur, ik werk 24 uur. A gaat 1 dag in de week naar mn schoonmoeder, 1 dag in de week naar mn ouders of zusje en 1 dag naar het kdv. we betalen daarvoor 298 euro in de maand en krijgen dan iets van 170 euro terug geloof ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:14

I.ndy gaat naar school en moet 1 dag overblijven.. kost met 3,90 per keer (betaal wel per jaar)
als ze incidenteel overblijft dan kost dan 4,50 per keer (hier is het mega duur)

M.erle zit op de psz voor 2 keer spelen is dat net geen 60,00

maar goed de echte opvang zijn mijn moeder en schoonmoeder en die kosten niets..... ik heb enorm veel geluk.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:19

Ik studeer 40 uur, mijn vriend werkt 36u. Ik haal de 40 uur soms wel soms niet, de kdv-opvang doordeweeks is wel altijd vast. Als ik minder hoef te doen haalt mijn moeder de kinderen later op dagen dat zij oppast, en/of ik haal ze eerder daar op. Als ik veel moet doen studeer ik ook nog de zaterdag bij mijn ouders thuis terwijl mijn vriend thuis is.

Hier verschilt het per week:
Even week: maandag, dinsdag en woensdagmiddag vangt mijn moeder de kinderen op. Donderdag hele dag kdv, vrijdag eventueel mijn vader, is lang niet altijd zo.
Oneven week: maandagochtend kdv, middag ben ik er zelf, dinsdag is mijn vriend vrij, woensdag hele dag kdv, donderdag en vrijdag mijn moeder.

Mijn moeder is gastouder en we betalen haar 570 euro per maand voor twee kinderen. Het kdv betalen we 1000 euro per maand totaal voor drie dagdelen per kind.

Het gaat straks wel veranderen omdat ik ws geen 40 uur ga werken, dan zal er 1 dag opvang per week afgaan, maar of dat kdv of gastouder wordt weten we nog niet (ik denk gastouder).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  studiebol vr 27 jan 2012 - 0:23

Onze dames gaan 2 keer per week een hele dag naar het KDV... wil je serieus weten wat het kost?

5537,18 voor de maanden maart tot en met december... en dat dan 2 keer...Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Per maand zijn wij 583 euro per kind kwijt..

Ik heb net kinderopvangtoeslag aangevraagd.. ik denk dat we niet zo heel veel per maand terug krijgen, mijn vriend zit net iets boven het gemiddelde inkomen en daardoor vallen we overal buiten, helaas is het niet zo dat dat betekent dat we het dus erg ruim hebben en dit dus makkelijk kunnen betalen... het zou veel voordeliger zijn als ik stop met werken.. maar dat wil ik ook gewoon echt niet, ik vind me werk heel erg leuk en ik word er niet leuker van als ik altijd maar thuis ben.

Mijn vriend heeft een contract van 50 uur en ik ga straks 24 uur werken in 3 dagen, de derde dag gaan de meiden een dag naar mijn ouders.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:26

Heb je al proefbereking gemaakt voor de kinderopvang Studie?

Wij betalen voor samen 480,00 en krijgen 340,00 terug. En dan heb ik mijn huidige inkomen opgegeven en ik ga minder werken.
Ze gaan 2 ochtenden in de week.

Edit: Voor een tweede kindje krijg je meer terug Studie (wij betalen voor de oudste rond de 90,00 netto en voor de jongste rond de 50,00 netto per maand), en je moet wel heel veel verdienen wil je geen toeslag krijgen. Hele andere bedragen als ze hanteren voor zorgtoeslag, KGB, etc.

Op www.toeslagen.nl kan je heel makkelijk een proefberekening maken.


Laatst aangepast door Stofzuiger op vr 27 jan 2012 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Mamsie vr 27 jan 2012 - 0:32

Pff wat een geld!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:39

Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Tania vr 27 jan 2012 - 0:45

Mijn man werkt normaal 40 uur per week, ik ongeveer 20 uur per week onregelmatig. Mijn moeder past meestal een dag in de week op en dan hebben we nog gemiddeld 40 uur gastouderopvang per maand. Daar betalen we ongeveer 100 euro per maand zelf voor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Star007 vr 27 jan 2012 - 0:48

Mijn vriend werkt 40 uur en ik ga 25 uur werkedn. Aangezien ik onregelmatig werk gaat D. naar de flex. kinderopvang. We hebben 6 dagdelen in het contract staan, maar waarschijnlijk hebben we die niet iedere week nodig(als ik in het weekend werk bijvoorbeeld). 6 dagdelen kosten 960 ongeveer
en we krijgen 640 terug. Over het algemeen vind ik de eigen kosten nog wel meevallen, maar wel balen dat we vaak voor niets betalen, als ze niet werkelijk 6 dagdelen gaat.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  duckie vr 27 jan 2012 - 0:58

Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Kat1980 vr 27 jan 2012 - 0:59

Parel schreef:Hoe hebben jullie dat geregeld?
Hoeveel werken jullie, hoeveel uren opvang hebben jullie en wat kost dat?


Weet dat er onderling veel verschil kan zitten maar ik ben even aan het puzzelen.

Toen ik nog voor een baas werkte, werkte ik 3 dagen (25 uur) en gingen beide jongens 2 hele dagen naar het kdv en 1 dag naar oma. Toen kostte het kdv ongeveer 1200 euro per maand en kreeg ik 870 euro terug.
Nu ik thuis werk, werk ik 4 dagen en gaat alleen de oudste 2 dagen naar het kdv. Dat kost per maand ongeveer 659 euro en we krijgen 372 euro terug van de belastingdienst.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Tania vr 27 jan 2012 - 1:01

duckie schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken

Mijn ouders wonen hier ook bijna een uur rijden vandaan maar mijn moeder komt toch altijd oppassen. Als we buiten mijn werk nog oppas nodig hebben brengen we J. ook altijd naar hun toe.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 1:01

Dat was voor mij de reden om te stoppen met werken , hadden nooit opvang nodig en zouden dat nu wel hebben.

Omgerekend zou ik dan voor bijna niets gaan werken .. absurd eigenlijk.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:07

3 dagen opvang, 147 uur in de maand. Betalen we €250 eigen bijdrage voor. Dat is 1 dag kdv en 2 dagen schoonmoeder (maar die betalen we gewoon omdat we vinden dat zij daar ook dagen voor vrij houdt en daardoor minder kan werken. Weet dat de meeste mensen het niet doen, maar wij vinden dat wel zo netjes)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:10

frolic schreef:Dat was voor mij de reden om te stoppen met werken , hadden nooit opvang nodig en zouden dat nu wel hebben.

Omgerekend zou ik dan voor bijna niets gaan werken .. absurd eigenlijk.

Dan hadden jullie een heel hoog inkomen? Want je moet volgens mij wel heel goed verdienen , zou je bijna voor niets werken. Over het algemeen loont het altijd nog om wel te werken. Neem daarbij ook je pensioenregeling en onafhankelijkheid in beschouwing. Opvang is niet eeuwig nodig natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:11

duckie schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken

Ja, maar toch zie ik het niet zitten om mijn kind s'nachts weg te brengen elke week.
Plus, de benzinekosten die ik dan maak wegen ook niet op tegen het extra beetje wat ik dan aan kinderopvang betaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:13

Tania schreef:
duckie schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken

Mijn ouders wonen hier ook bijna een uur rijden vandaan maar mijn moeder komt toch altijd oppassen. Als we buiten mijn werk nog oppas nodig hebben brengen we J. ook altijd naar hun toe.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en mijn moeder durft niet zo ver te rijden Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  394967
Als ik toch een keer opvang nodig heb, zoals in het weekend ofzo, zijn ze er altijd hoor, en niet te beroerd om samen hierheen te komen, alleen elke week denk ik niet dat ik voor elkaar krijg, mijn zus heeft namelijk ook 3 kindjes waar ze 3 dagen in de week op past.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  duckie vr 27 jan 2012 - 1:14

Jolicious schreef:3 dagen opvang, 147 uur in de maand. Betalen we €250 eigen bijdrage voor. Dat is 1 dag kdv en 2 dagen schoonmoeder (maar die betalen we gewoon omdat we vinden dat zij daar ook dagen voor vrij houdt en daardoor minder kan werken. Weet dat de meeste mensen het niet doen, maar wij vinden dat wel zo netjes)

wij betalen mn ouders/zusje en schoonouders niet voor het oppassen, dat willen ze ook niet eens. maar dat neemt niet weg dat we ze niets geven!!we nemen ze mee uit eten, zo maar een kleinigheidje tussen door en gaan binnenkort een weekendje weg.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:16

Jolicious schreef:3 dagen opvang, 147 uur in de maand. Betalen we €250 eigen bijdrage voor. Dat is 1 dag kdv en 2 dagen schoonmoeder (maar die betalen we gewoon omdat we vinden dat zij daar ook dagen voor vrij houdt en daardoor minder kan werken. Weet dat de meeste mensen het niet doen, maar wij vinden dat wel zo netjes)

Dat vind ik inderdaad heel erg beschaafd van jullie!
Maar waar moet ik dan de meerwaarde van zien dat jullie schoonmoeder oppast?
Is het dat jullie haar die dagen met de kindjes gunnen, omdat ze het zo leuk vindt?
Want echt veel goedkoper zal het dan niet zijn, denk ik?


Even heel cru gezegd, als mijn ouders of schoonouders oppassen dan passen ze op omdat we óf geen opvang hebben óf omdat het bij hun 'gratis' is. Nu ben ik wel zo dat ik vaak wat leuks of een bloemetje meeneem hoor, maar dan nog is hun opvang vele malen goedkoper dan een kdv of een gastouder dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:17

Ik zeg toch ook niet dat je ze dan per definitie niets geeft? Ik geef alleen mijn reden waarom wij mijn schoonmoeder wel betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 1:18

Jolicious schreef:
frolic schreef:Dat was voor mij de reden om te stoppen met werken , hadden nooit opvang nodig en zouden dat nu wel hebben.

Omgerekend zou ik dan voor bijna niets gaan werken .. absurd eigenlijk.

Dan hadden jullie een heel hoog inkomen? Want je moet volgens mij wel heel goed verdienen , zou je bijna voor niets werken. Over het algemeen loont het altijd nog om wel te werken. Neem daarbij ook je pensioenregeling en onafhankelijkheid in beschouwing. Opvang is niet eeuwig nodig natuurlijk.

Ja wij hadden een heel hoog inkomen ja .

Ik geloof niet dat dit ging over je onafhakelijkheid ???

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:19

Parel schreef:
Jolicious schreef:3 dagen opvang, 147 uur in de maand. Betalen we €250 eigen bijdrage voor. Dat is 1 dag kdv en 2 dagen schoonmoeder (maar die betalen we gewoon omdat we vinden dat zij daar ook dagen voor vrij houdt en daardoor minder kan werken. Weet dat de meeste mensen het niet doen, maar wij vinden dat wel zo netjes)

Dat vind ik inderdaad heel erg beschaafd van jullie!
Maar waar moet ik dan de meerwaarde van zien dat jullie schoonmoeder oppast?
Is het dat jullie haar die dagen met de kindjes gunnen, omdat ze het zo leuk vindt?
Want echt veel goedkoper zal het dan niet zijn, denk ik?


Even heel cru gezegd, als mijn ouders of schoonouders oppassen dan passen ze op omdat we óf geen opvang hebben óf omdat het bij hun 'gratis' is. Nu ben ik wel zo dat ik vaak wat leuks of een bloemetje meeneem hoor, maar dan nog is hun opvang vele malen goedkoper dan een kdv of een gastouder dan.

Beiden. Voor een gastouder ben je veel goedkoper uit dan bij een kinderdagverblijf. Zijn neefjes en nichtjes zijn ook bij oma op die dagen, voor hen allemaal heel gezellig.
Mijn schoonmoeder is alleenstaand en moet dus zelf haar inkomen ophoesten. Ik vind het niet meer dan normaal dat als zij 2 dagen op ons kind past en dus vrij houdt, wij haar daarvoor betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Puggle vr 27 jan 2012 - 1:19

Wij zijn van de week naar de opvang geweest en die hebben het voor ons uitgerekend. Wij moeten 146,- gaan betalen. Wij gaan er zelf onze zorgtoeslag bij leggen voor het idee en dan gaan we 70,- betalen. Voor het idee scheelt het dan weer! Wink
Ik ga 3,5 dag werken en mijn gewoon fulltime 38 uur.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:19

Parel mijn moeder is dus ook gastouder van onze kinderen en het scheelt behoorlijk in de prijs, voor 2,5 dag betalen we 570 euro in de maand vergeleken met 1000 euro voor 1,5 dag kdv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum