Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waterpokken..

+3
Sneeuwvlok
Herfstblaadjes
Bliksem
7 plaatsers

Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Waterpokken..

Bericht  Bliksem wo 21 aug 2013 - 23:59

Ik heb al de hele week van kleine jeukende blaasjes. Nu kom ik net terug van de dermatoloog en zij vertelde mij dat ik waterpokken heb. Fijn... Ik word echt gek van de jeuk, maar verder voel ik mij totaal niet ziek. Sterker nog, ik heb gister gewoon gesport. Nu lees ik juist dat volwassenen er juist zieker van worden en dat er zelfs complicaties kunnen voorkomen, vooral bij mensen met een zwak afweersysteem. Laat ik nou net zo'n persoon zijn. Sad Kan ik, denken jullie, gewoon doen wat ik wil? Dus niet verplicht in bed blijven liggen, binnen zitten etc.. Want daar voel ik mij echt niet ziek genoeg voor. Hmm onzekerheid.......
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Herfstblaadjes do 22 aug 2013 - 0:15

Volwassenen kunnen er extra ziek van worden, maar dat hoeft helemaal niet hoor. Tenzij je een serieuze weerstandsziekte (is dat wel een woord?) hebt zou ik gewoon doen waar je zin in hebt.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Sneeuwvlok do 22 aug 2013 - 0:18

Ik zou niet binnen blijven zitten, maar ook niet nu drie dagen heel hard gaan zuipen en stappen en weet ik wat allemaal Wink Dus gewoon normaal leven, op tijd gaan slapen, goed eten, geen alcohol drinken etc.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Bliksem vr 23 aug 2013 - 20:58

Ik doe wel wat minder dan normaal inderdaad. Ben wel een beetje sloom, maar dat komt omdat ik tot nu toe bijna elke nacht wakker lig van de jeuk. Heb dit weekend ook een feestje, waar ik toch stiekem wel zin in heb. Dus nu zit ik weer te twijfelen. Iemand enig idee wanneer die krengen in gaan drogen en hoe dat er uit moet zien? Ze worden namelijk steeds groter, iewh. Ben van de week naar de dermatoloog geweest, zij zei meteen dat het de waterpokken zijn. Maar hypochonder dat ik ben, denk steeds; straks is het wat anders.. Maar het lijkt mij dat een dermatoloog het wel goed ziet, toch?
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Gast vr 23 aug 2013 - 23:43

Ben je ook niet ziek of verkouden geweest voor je die blaasjes kreeg? En zijn de blaasjes nog niet ingedroogd? Dan is het nog besmettelijk en dan zou ik toch aan de hand van het soort feestje beslissen om wel of niet te gaan.

- Een complicatie is een bacteriële superinfectie (d.i. een infectie op een infectie) van de huid, vooral als er veel aan de blaasjes gekrabd wordt.
- Een andere plaats die door het VZV (waterpokken) kan worden aangedaan is het centraal zenuwstelsel. Dit uit zich door ataxie en meningeale prikkeling (ataxie: coördinatiestoornis bij de bewegingen). In het hersenvocht is de hoeveelheid eiwit verhoogd en worden lymfocyten gevonden. Meestal begint dit dan zo'n 3 weken na het ontstaan van de huiduitslag. Het is een goedaardig verschijnsel waar kinderen normaal gesproken niet voor opgenomen hoeven te worden. Het gaat vanzelf over.
- Een ernstigere complicatie is het ontstaan van longontsteking door het VZV (waterpokken). Dit begint tussen de 3e en 5e dag van de uitslag. Mogelijke symptomen zijn koorts, kortademigheid, (bloed)hoesten en pijn in de borstkas. Andere complicaties van waterpokken zijn voorhoofdsholteontsteking (sinusitis), keel- en oorontstekingen. 
Bij volwassenen met waterpokken komen complicaties aanzienlijk meer voor dan bij kinderen.


Ik zou sowieso je huisarts op de hoogte brengen en goed naar je lichaam blijven luisteren. Heeft je huisarts je trouwens doorgestuurd naar de dermatoloog? Zag hij niet dat het waterpokken was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Annie24 za 24 aug 2013 - 0:31

Ik heb de waterpokken gehad toen ik 21 was. Ik heb 4 weken in de ziektewet gezeten en moest om de dag bij de huisarts komen om o.a. te checken op longontsteking. Ik was er écht doodziek van Sad Die pokken zaten van mijn tenen tot mijn hoofdhuid; zelfs in m'n neus en op m'n schaamlippen. :O Het was een maand voor ik zou gaan samenwonen, dus ik woonde nog thuis. Mijn moeder heeft uren op de rand van mijn bed gezeten om mijn rug te kriebelen zodat ik wat kon slapen. Voelde me net 4 jaar ipv 21 laughcry 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Bliksem za 24 aug 2013 - 0:47

Ben door de dokter inderdaad doorgestuurd naar de dermatoloog. De huisarts wist niet wat het was, of had het zo niet herkend. Maar de dermatoloog was er 100% zeker van. Er is wel een kweekje nog gemaakt. Maar op de vreselijke jeuk na, heb ik werkelijk nergens last van. Hooguit wat slapjes. Ben wel van te voren wat verkouden geweest, maar daar heb ik geen aandacht aan geschonken. Er zijn er nu 2 ingedroogd, maar de rest.... niet. Zit gelukkig alleen op mn rug, nek en buik. De jarige weet dat ik het heb en er komen geen zwangere en kinderen. Dus... het is nu een beetje hoe ik mij zelf voel. Blij dat ik iig niet er zo ontzettend ziek van ben, lijkt me inderdaad vreselijk!
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Antibes za 24 aug 2013 - 1:27

Ik zou niet gaan denk ik..

Oh bah, ik ga NU de ARBO mailen voor mijn vaccinatie!!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 1:51

Jeetje Annie jij hebt het wel heel erg gehad.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Bliksem zo 25 aug 2013 - 21:55

Ben toch maar niet gegaan. Was zo ontzettend moe en heb er ondertussen hoofdpijn bij gekregen. Ook vandaag niet naar school gegaan(geef les op VO). Alles maar even op een laag pitje. Baal wel enorm, vandaag is namelijk de eerste dag van het schooljaar. Lekker begin. Cry  In ieder geval bedankt voor de reacties! smile
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Zwerver zo 25 aug 2013 - 22:42

Ik heb vorig jaar waterpokken gehad. (21 jaar) en mijn god, ik heb het geweten. wat was ik ziek, ik heb 4 weken op bed gelegen met hoge koorts, ik zat er ook helemaal onder. Ik kwam laatst mijn foto's nog tegen. Wat een schaamte. Ik had ze werkelijk over mijn hele lichaam (ik ga een foto zoeken)  

Probeer nergens aan te krabben!  Mijn lichaam zit nu onder de littekens, zelfs in mijn gezicht en dat terwijl ik niet heb gekrabt.

hier een paar foto's. Is wel van begin stadium. De foto van mijn benen was wel later. Ik word er gewoon misselijk van als ik het zie. Bah! 


Foto's weg.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Bliksem ma 26 aug 2013 - 21:55

Dat ziet er inderdaad ook echt niet lekker uit, Zwerver! Bij mij verspreidt het zich nog steeds.... Op mijn buik is ondertussen elke milimeter bezaaid met plekjes. Heb vannacht ook echt niet kunnen slapen. Heb het nu anderhalve week. later. Het zou toch eens minder moeten worden i.p.v. nog steeds meer. Ik moet vandaag weer terug naar de dermatoloog, aangezien ze me toch wel graag onder toezicht willen houden i.v.m. medicatie. Mij zul je nooit meer horen klagen over een jeukend muggenbultje!
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken.. Empty Re: Waterpokken..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum