Waterpokken
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken
Even voor de zekerheid....Y. zit van onder tot boven onder de waterpokken
Ik mag toch wel gewoon naar buiten met 'm?
Ik mag toch wel gewoon naar buiten met 'm?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waterpokken
De incubatietijd is 2 weken daarvoor, dus besmettelijk is hij niet meer.
Als hij geen koorts heeft en er weinig last van heeft, lekker naar buiten gaan!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ja hoor, dat mag gewoon.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
En het is nog wel besmettelijk als er blaasjes op de waterpokken zitten dus ik zou hem geen andere kinderen laten knuffelen .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
OK :D:D Dan gaan we er morgen gewoon op uit.
Annie24- Ratel
Parel schreef:De incubatietijd is 2 weken daarvoor, dus besmettelijk is hij niet meer.
De besmetting is idd tot zo'n 10 dagen daarvoor, maar ook nog tijdens de aanwezigheid van de waterpokken. Maar omdat waterpokken al besmettelijk zijn voordat de eerste pok zichtbaar is, is het weinig zinvol hem nu wel binnen te houden, wie weet heeft hij de afgelopen twee weken ook al kinderen besmet.
Parel: incubatietijd is wat anders, hè
Gast- Gast
Het ging me er niet echt om of hij nog besmettelijk is voor andere kindjes, maar meer ivm infectiegevaar ofzo
Er hing 1,5 week geleden een blaadje op het inforbord bij de opvang en ik hoopte al dat hij het ook zou krijgen Ik heb zelf de waterpokken gehad toen ik 21 was en ben daar doodziek van geweest en 6 weken uit de running, dus beter nu dan als hij volwassen is.
Er hing 1,5 week geleden een blaadje op het inforbord bij de opvang en ik hoopte al dat hij het ook zou krijgen Ik heb zelf de waterpokken gehad toen ik 21 was en ben daar doodziek van geweest en 6 weken uit de running, dus beter nu dan als hij volwassen is.
Annie24- Ratel
Had je zoon dat niet ook al gehad toen hij een baby was of ben ik in de war met iemand anders?
Beterschap voor hem!
Beterschap voor hem!
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dat zou in theorie kunnen, baby's die waterpokken hebben, kunnen het op latere leeftijd nog een keer krijgen.
Gast- Gast
Ja weet ik, daarom vroeg ik me ook af of hij één van die pechvogels was .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Incubatietijd wat anders?
Dat is de tijd dat de totstandkoming van de infectie is tot de werkelijke uitbraak van de ziekte, en in mijn geval bedoelde ik dat ook (noem me dom maar ik weet niet beter). Dat het nog besmettelijk is door de blaasjes tijdens de pokken is me totaal ontschoten.
Dat is de tijd dat de totstandkoming van de infectie is tot de werkelijke uitbraak van de ziekte, en in mijn geval bedoelde ik dat ook (noem me dom maar ik weet niet beter). Dat het nog besmettelijk is door de blaasjes tijdens de pokken is me totaal ontschoten.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Incubatietijd wat anders?
Ja, dat wat je nu zegt klopt, de tijd tussen de besmetting en het ziek worden. Maar in je eerdere post kwam het op mij over alsof je het over besmetting had, ipv incubatietijd Ik kon die post namelijk niet rijmen met incubatietijd.
Gast- Gast
Twellie; klopt dat hij het al eerder gehad heeft. Althans, hij had toen een stuk of 10 met vocht gevulde blaasjes, dus wij zijn er toen vanuit gegaan dat het de waterpokken waren. Dat was nog voor zijn 1e verjaardag.
Helaas is het nu overduidelijk: op zijn hoofd, tussen zijn teentjes, tussen z'n billen (zelfs 1 bij zijn anus ), in zijn navel, in zijn neus, oren en op zijn hoofd. Zelfs 1 op de wimperrand. Het is 1 groot hoopje verdriet op dit moment. Om het allemaal nog wat erger te maken heeft hij ook nog eens 2 ontstoken oogjes
Voor mij zijn de waterpokken pas 7 jaar geleden, dus ik weet zó goed hoe hij zich nu voelt: ontzettend klote
Helaas is het nu overduidelijk: op zijn hoofd, tussen zijn teentjes, tussen z'n billen (zelfs 1 bij zijn anus ), in zijn navel, in zijn neus, oren en op zijn hoofd. Zelfs 1 op de wimperrand. Het is 1 groot hoopje verdriet op dit moment. Om het allemaal nog wat erger te maken heeft hij ook nog eens 2 ontstoken oogjes
Voor mij zijn de waterpokken pas 7 jaar geleden, dus ik weet zó goed hoe hij zich nu voelt: ontzettend klote
Annie24- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: