Waterpokken?
+5
Pineco
Annie24
pippeloentje
Catwoman79
Steep
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken?
We worden net wakker en zien dit..
Zijn dit waterpokken? Hij heeft ook veel jeuk
Zijn dit waterpokken? Hij heeft ook veel jeuk
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Waterpokken?
Ik kan het niet goed zien. Maar zijn het blaasjes of vlekken.
Kan hij ook door neefjes zijn geprikt ?
Kan hij ook door neefjes zijn geprikt ?
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou eerder zeggen de 5de of 6de ziekte.
Waterpokken zien er anders uit,kijk maar eens op wikipedia.
Sterkte met je kleine man.
pippeloentje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12
pippeloentje schreef:Ik zou eerder zeggen de 5de of 6de ziekte.
+1
Y. heeft de 6e ziekte gehad en dit was nog maar het begin; de dag erna was het meer rood dan huidskleur
*weg*
Vorige week had hij de waterpokken. Die foto's staan nog niet op de laptop, maar dat begon echt met overduidelijke met vocht gevulde blaasjes.
Laatst aangepast door Annie24 op za 4 mei 2013 - 19:55; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
In die rode plekken zitten bultjes.. en op zijn armen en rug heeft hij juist bultjes ipv vlekken. Man belt nu de hapost.
Steep- Kletskop
6e heeft hij ook al gehad..
Steep- Kletskop
Dan is het een combi van alles Nee, even zonder gekheid, goed dat je de huisartsenpost gebeld hebt.
Sterkte!
edit; zit me nu trouwens te bedenken dat Y. vorige week met de waterpokken ook ontzettend veel jeuk had en dat door het krabben de huid eromheen ook rood werd.
Sterkte!
edit; zit me nu trouwens te bedenken dat Y. vorige week met de waterpokken ook ontzettend veel jeuk had en dat door het krabben de huid eromheen ook rood werd.
Laatst aangepast door Annie24 op za 4 mei 2013 - 19:55; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
Het ziet er voor mij niet uit als waterpokken, dat waren hier bij beide meiden alleen maar plekjes/blaasjes, geen vlekken. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen bij de HAP.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Het ziet er van deze afstand voor mij ook niet uit als waterpokken, dan zou ik het van dichterbij moeten zien. Het lijkt mij haast een allergische reactie.
Gast- Gast
Hapost zegt ook waterpokken. Bij de schuurplaatsen zoals oksels, nek(rompertje dat schuurt), elleboog en knie heeft hij rode vlekken. De rest trekt nu naar bultjes toe. Zo maar eens mentholpoeder halen dan.. We moesten het wel in de gaten houden en bij enige verandering weer bellen.
Steep- Kletskop
Ik weet het niet zeker, maar is waterpokken niet ook gevaarlijk als je net zwanger bent?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als je zelf als kind waterpokken hebt gehad niet. Volgens mij.Lejow schreef:Ik weet het niet zeker, maar is waterpokken niet ook gevaarlijk als je net zwanger bent?
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ja maar das alleen als je nog geen waterpokken hebt gehad geloof ik. Maar thnx voor het meedenken.
Steep- Kletskop
We gaan toch langs de ha post. Het zijn nu echt gigantische vlekken geworden. Zijn hele nek is 1 vlek en mijn schoonzus (verpleegkundige) denkt aan rode hond en daarvan weet ik niet of ik dat gehad heb en dat kan juist nu heel erg schadelijk zijn.
Steep- Kletskop
Hè bah, wat onzeker zo. Het ziet er bij mijn weten niet uit als waterpokken, maar ik heb alleen mijn eigen dochter als referentiekader. Zij had blaasjes over haar hele lichaam, geen vlekken. Sterkte zo.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ben je alweer thuis? en?
Annie24- Ratel
De R in BMR is toch rode hond? Hoop dat dat het niet is omdat hij er al weerstand tegen heeft.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Klopt Twellie maar bij 5% is dat niet voldoende..
We zijn vanaf de ha post doorgestuurd naar de eerste hulp. Daar hebben er 2 kinderartsen naar hem gekeken. Doordat hij dus grote en kleine vlekken had en blaasjes waren er 2 mogelijkheden. 1) een reactir op een virus/bacterie die hij heeft gehad en waar zijn lichaam nog de naschok van heeft of 2) een allergische reactie. Ze hebben een tabletje gegeven om 2 uit te sluiten en zijn vlekken zouden met een uur minder moeten worden en ze hebben wat buisje bloed afgenomen voor onderzoek. Na een uur wersen de vlekken niet minder dus was 2 uitgesloten en is het dus 1. Vorige week is hij 1 dagje een beetje ziek geweest dus dat zal het zijn geweest. Morgen moeten de vlekken met de helft minder zijn en de ka belt morgen nog een keer en volgense week voor de uitslag van de bloedtest. Zijn onstekingswaarden was 1 dus hij had geen ontsteking. Al met al weer een paar uurtjes onder de pannen geweest. .
We zijn vanaf de ha post doorgestuurd naar de eerste hulp. Daar hebben er 2 kinderartsen naar hem gekeken. Doordat hij dus grote en kleine vlekken had en blaasjes waren er 2 mogelijkheden. 1) een reactir op een virus/bacterie die hij heeft gehad en waar zijn lichaam nog de naschok van heeft of 2) een allergische reactie. Ze hebben een tabletje gegeven om 2 uit te sluiten en zijn vlekken zouden met een uur minder moeten worden en ze hebben wat buisje bloed afgenomen voor onderzoek. Na een uur wersen de vlekken niet minder dus was 2 uitgesloten en is het dus 1. Vorige week is hij 1 dagje een beetje ziek geweest dus dat zal het zijn geweest. Morgen moeten de vlekken met de helft minder zijn en de ka belt morgen nog een keer en volgense week voor de uitslag van de bloedtest. Zijn onstekingswaarden was 1 dus hij had geen ontsteking. Al met al weer een paar uurtjes onder de pannen geweest. .
Steep- Kletskop
Ach, arm ventje
Beterschap!
Beterschap!
Annie24- Ratel