Waterpokken???
+2
Susan
Fiebje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken???
Vanavond met badderen zagen we een 'pukkeltje' op zijn buik.
Nu zijn we een paar uur verder en zie 3 plekjes op zijn gezicht en 1 op zijn hoofd.
Bij de gastouder hebben de afgelopen maand meerdere kindjes de waterpokken gehad.
Komen waterpokken ineens met grote aantallen? Of duurt het langer voor je onder zit?
Nu zijn we een paar uur verder en zie 3 plekjes op zijn gezicht en 1 op zijn hoofd.
Bij de gastouder hebben de afgelopen maand meerdere kindjes de waterpokken gehad.
Komen waterpokken ineens met grote aantallen? Of duurt het langer voor je onder zit?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waterpokken???
Ze komen wel vrij snel op, maar het verschilt wel per kind hoeveel er komen. Ezra en Yrsa zaten allebei niet heel erg onder.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ze komen wel vrij snel op, maar het verschilt wel per kind hoeveel er komen. Ezra en Yrsa zaten allebei niet heel erg onder.
Misschien stomme vraag, maar wat is niet heel erg onder? Denkend in aantallen.
Heb ze vroeger zelf ook gehad en mijn zusjes ook maar kan me er niets meer van herinneren.
Fiebje- Prater
ik denk dat, als je de nacht afwacht en morgenochtend kijkt, je snel genoeg doorhebt of het waterpokken zijn.
Lichte plekjes kunnen ook 5e of 6e ziekte zijn, waterpokken zijn dus wel echt blaasjes.... anders even googlen op foto's zodat je kunt vergelijken?
sommige kindjes hebben er 20, sommige honderd...heel erg wisselend...
Lichte plekjes kunnen ook 5e of 6e ziekte zijn, waterpokken zijn dus wel echt blaasjes.... anders even googlen op foto's zodat je kunt vergelijken?
sommige kindjes hebben er 20, sommige honderd...heel erg wisselend...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik heb ze niet echt geteld, maar ze hadden er alleen een aantal op hun buik, rug en schouders, misschien nog een paar in hun nek. In hun gezicht zaten ze nauwelijks. Misschien hadden ze er in totaal ieder tussen de 10 en 20 of zo, maar dat zeg ik nu uit mijn hoofd en het is al meer dan een half jaar geleden. Er zijn volgens mij kinderen die echt van top tot teen helemaal onder zitten en waterpokken op de gekste plekken hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zat helemaal onder, maar mijn zusje nog erger, was bijna 1 waterpok
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
het heerst ook al 2 maanden bij ons op het kdv. zó zielig, kindjes die het op hun hoofdhuid hebben en zelfs "down under"...en dan maar krabben en jeuk hebben, zielig!
JD- Ratel
We wachten idd de nacht maar af.
Hij is na een huilerige avond uiteindelijk in slaap gevallen.
Janedoe, stel dat hij ze heeft wordt krabben wel lastig voor hem, zo goed is zijn coordinatie nog niet.
Janedoe, stel dat hij ze heeft wordt krabben wel lastig voor hem, zo goed is zijn coordinatie nog niet.
Fiebje- Prater
Fiebje schreef:We wachten idd de nacht maar af.
o wacht, ik lees nu pas dat de kleine man pas 4 maanden is! oei dan is het wel balen....als ze het voor hun eerste jaar krijgen, krijgen ze het later nog een keer....
in dat geval is het hopelijk iets anders. anders misschien toch ook even googlen op 5e of 6e ziekte?
JD- Ratel
D. was wat iemand hierboven ook zei één grote waterpok. Ze zaten zelfs onder haar voeten, tussen de tenen, in de mond enzovoorts. In haar gezicht ook heel erg. Maar waterpokken komt zelfs voor zonder dat er blaasjes op de huid komen (dus alleen de andere symptomen), dus het kan echt alle kanten op.
Gast- Gast
Voor het geval het waterpokken zijn: Kidsclin halen. Werkt meteen en vermindert ook drastisch de jeuk. En talkpoeder blijven smeren. Had ik ook meteen moeten doen.
Sterkte alvast voor als het het is. Mijn zoon heeft het net een week geleden gehad en hij heeft er letterlijk 3 nachten niet van kunnen slapen (en wij dus ook niet). Hij zat er wel heel erg onder trouwens.
Sterkte alvast voor als het het is. Mijn zoon heeft het net een week geleden gehad en hij heeft er letterlijk 3 nachten niet van kunnen slapen (en wij dus ook niet). Hij zat er wel heel erg onder trouwens.
Gast- Gast
JaneDoe schreef:Fiebje schreef:We wachten idd de nacht maar af.
o wacht, ik lees nu pas dat de kleine man pas 4 maanden is! oei dan is het wel balen....als ze het voor hun eerste jaar krijgen, krijgen ze het later nog een keer....
in dat geval is het hopelijk iets anders. anders misschien toch ook even googlen op 5e of 6e ziekte?
Mijn dochter heeft ze ook al gehad was toen 5 maanden. Ik was bij de huisarts voor iets anders en vroeg erna omdat ik dus ook gehoord had dat ze het nog een keer kon krijgen. De huisarts zei toen dat er helemaal geen wetenschappelijk bewijs voor is en dat ik er maar vanuit moest gaan dat het bij die ene keer zou blijven.
Misschien is het wel handig dat je zoontje nog niet gericht kan krabben, krijgt hij er ook geen littekens van. Als hij heel erg veel jeuk heeft kun je ook havermout en een washandje doen en die in bad hangen, drogen de blaasje zo van in. Hielp bij mijn dochter erg goed.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Goedemorgen!
Er zijn nog wat plekjes bijgekomen en het 'pukkeltje' op zijn buik is veranderd in een vochtblaasje. 2 op zijn hoofd ook. Ga er nu bijna wel vanuit dat het de waterpokken zijn. Slapen ging goed vannacht en ligt nu ook weer te slapen.
Zo maar even langs de winkel om havermout te halen.
@ Jolicious, is dat bij de apotheek verkrijgbaar of kan je het ook bij het kruidvat kopen?
Er zijn nog wat plekjes bijgekomen en het 'pukkeltje' op zijn buik is veranderd in een vochtblaasje. 2 op zijn hoofd ook. Ga er nu bijna wel vanuit dat het de waterpokken zijn. Slapen ging goed vannacht en ligt nu ook weer te slapen.
Zo maar even langs de winkel om havermout te halen.
@ Jolicious, is dat bij de apotheek verkrijgbaar of kan je het ook bij het kruidvat kopen?
Fiebje- Prater
Balen dat ie het voor zn eerste verjaardag heeft!
Van mij mag l het nu wel krijgen, maar het heerst al tijdje niet meer op kdv...
Liever dat ie nu krijgt, zijn we er ook vanaf. En als volwassene lijkt me helemaal naar....van horen zeggen.
Beterschap ermee.
Van mij mag l het nu wel krijgen, maar het heerst al tijdje niet meer op kdv...
Liever dat ie nu krijgt, zijn we er ook vanaf. En als volwassene lijkt me helemaal naar....van horen zeggen.
Beterschap ermee.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: