Wanneer tv op kamer?
+36
Weetjewel
Pineco
Bolleke
Slakje
smooch
Ooh La La!
Laced
Milou
Pink!
Thunder
Artemis
Parisienne
Star007
Linda
Shopaholic
Marin
Darius
Auxo
Pien
Sarah1985
Engelse Drop
Coco
Lith
Dolphinne
Susan
Lonely Goatherd
Liadan
Vixen
Razz
Dora
SarahKey
Annie24
Manderijn
Printje
Flower_L
-Ieniemienie-
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wanneer tv op kamer?
Het staat hier sinds vorig jaar al op dr kamer..zo kon ik op haar bed liggen en zij tv kijken-Ieniemienie- schreef:Haha nee hoor. Ik zag het bij mijn collega.Shopaholic schreef:Hier wel...denk ook naar aanleiding daarvan het topic hier staat.
Maar zie het idd nu bij jou.
Maar ik ben dan wel weer benieuwd waarom jullie hiervoor hebben gekozen?
Op de.momenten dat ik verplicht moest rusten.
Bovendien stond hij vandaag aan zodat ik haar kamer kon opruimen en doen. En haar speelkamer daar waar de tv staat. Er zit wel een soort van kinderslot op en kan en mag alleen aan als wij er dus bij zijn of nodig vinden...maar.moet eerlijk zeggem dat de tv boven op de speelkamer in vergelijking met beneden heel weinig aan staat..maar hij staat er dus wel. Ook als ik met de was bezig ben, strijken etc doe ik bij hen op de speelkamer, de radio etc zit er ook op aangesloten.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik was heel jong toen ik een tv op m'n kamer kreeg. Ik weet niet meer precies wanneer, maar ik zat in ieder geval nog op de basisschool.
Ik vond het heerlijk. Lekker op een regenachtige zondag op m'n kamer in bed tv kijken.
Ik heb er nooit echt misbruik van gemaakt. Inmiddels kijk ik nooit meer tv.
3 vind ik trouwens wel veel te jong, dat gaat hier niet gebeuren.
Ik vond het heerlijk. Lekker op een regenachtige zondag op m'n kamer in bed tv kijken.
Ik heb er nooit echt misbruik van gemaakt. Inmiddels kijk ik nooit meer tv.
3 vind ik trouwens wel veel te jong, dat gaat hier niet gebeuren.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had er vroeger 1 op mijn kamer vanaf mijn 9e volgens mij. Vond het heerlijk mezelf even terug te trekken op mijn kamer. We waren ook met 5 kinderen in huis. Onze kinderen zouden het ook wel vanaf een jaar of 8 mogen. Ik zie er geen kwaad in. Het is ook maar net wat je zelf gewend bent denk ik.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Oh nee, dat gebeurt hier de komende jaren nog niet. Als het aan haar ligt staat de tv hele dagen aan, dus in haar kamer een tv zal zeker niet ten goede komen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind dat er overigens wel een groot verschil zit tussen 2 jaar of 8 jaar.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Die van mij hadden een tv op hun kamer toen ze 4 en 5 waren.
Voor de Nintendo Wii die op hun kamer stond.
En ze konden er dvd's op kijken.
Nu hebben ze dat niet meer, want meer ruimte in huis voor extra speelkamer.
Ik zie het kwaad er niet zo van in, los van dat ik tv kijken eigenlijk niet op de slaapkamer vind horen.
Voor de Nintendo Wii die op hun kamer stond.
En ze konden er dvd's op kijken.
Nu hebben ze dat niet meer, want meer ruimte in huis voor extra speelkamer.
Ik zie het kwaad er niet zo van in, los van dat ik tv kijken eigenlijk niet op de slaapkamer vind horen.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Er zat een maand of 3 geleden een 6 jarige te bellen op mijn achterbank, in de auto, met haar eigen mobiel.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
De kinderen hebben geen tv op de kamer. Maar als ze toch iets willen kijken wat wij niet willen gaan ze gewoon op onze kamer kijken.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Nee nog lang niet, vind dat zo'n onzin. Die krijgen ze dan ook de komende jaren niet.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik won een televisie toen ik een jaar of 10 was, dus sinds toen. Maar keek nauwelijks, vond het leuker om gewoon bij mijn ouders te zitten. Voor een eigen kind vind ik het eigenlijk helemaal niet nodig.
Milou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13
Ik heb vroeger ook altijd een tv op mijn kamer gehad, ik meen mij te herinneren dat ik om en nabij de 7 jaar was. Ik heb er nooit veel op gekeken, aangezien ik altijd met de barbie's in de weer was. Pas toen ik naar de middelbare ging, stond de tv geregeld aan als ik bijvoorbeeld bezig was het huiswerk. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n problemen mee, ik vond het altijd fijn om mijzelf even terug te trekken in mijn kamer met een muziekzender op de achtergrond. Levi krijgt er op den duur vast ook wel een op zijn kamer, maar dan pas als hij in de 1e zit.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Dit.Manderijn schreef:Als ze op zich zelf gaan? Rond die slag.
Ik vind dat zo niet nodig, heb dat zelf trouwens ook nooit gehad.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Als ze op de middelbare school zitten eerder vind ik het niet nodig.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Als ze er zelf achter vragen, en dan ten vroegste als ze 12 zijn.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Christian had een tv op zijn kamer die niet aangesloten was maar waar hij wel dvd's op kon kijken. Ik denk toen hij 4 jaar moest worden. Hij werd in die zomervakantie iedere dag om 6u wakker en sliep niet meer, dan stopte ik een dvd van bumba daarin en dan kon ik nog even slapen.
Je kunt als ouder toch zelf bepalen of je kind boven of beneden tv kijkt? Mocht Christian nu weer een tv op zijn kamer krijgen wil ik niet dat hij alleen nog maar boven op zijn kamer gaat kijken. Daar ben je als ouder zelf bij.
Je kunt als ouder toch zelf bepalen of je kind boven of beneden tv kijkt? Mocht Christian nu weer een tv op zijn kamer krijgen wil ik niet dat hij alleen nog maar boven op zijn kamer gaat kijken. Daar ben je als ouder zelf bij.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Op Ouders Online las ik een keer een topic waarin iemand als regel had dat haar kinderen, tieners waren dat al, niet op hun kamer mochten kijken naar iets wat ook in de huiskamer opstond. Dat vond ik wel een opmerkelijke regel. Ik had vroeger ook wel dat ik zin had om in mijn eigen kamer te zitten en lekker mijn eigen gang te gaan en dan met een half oog een programma te volgen dat ook in de kamer opstond. Andere keren zat ik weer gezellig in de huiskamer. Als je met zo'n regel je kinderen moet dwingen om gezellig met jou samen te kijken dan denk ik dat je eerder eens bij jezelf te rade moet gaan.
Dit is niet op jou gericht, Bolleke, ik moest er gewoon aan denken, dat ik dat zo'n rigide regel vond.
Dit is niet op jou gericht, Bolleke, ik moest er gewoon aan denken, dat ik dat zo'n rigide regel vond.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben hier toevallig gisteren over na 'moeten' denken. Mijn man is de elektriciteit van de nieuwe kinderkamers aan het aanleggen en vroeg of er ook een tv-aansluiting moest komen. We hebben uiteindelijk gekozen om het wel maar te doen, maar ik ben voorlopig nog niet van plan er ook daadwerkelijk een tv neer te zetten. Ik heb zelf ook nooit een tv op mijn kamer gehad, ook sinds we samenwonen hebben wij nooit een tv op onze slaapkamer gehad. Ik heb dat ook nooit gemist.
Mochten ze er zelf wel om gaan vragen, dan misschien vanaf een jaar of 8. We zien het tegen die tijd wel. Ik ben er ook niet per definitie tegen, maar vind het voorlopig gewoon niet nodig.
Mochten ze er zelf wel om gaan vragen, dan misschien vanaf een jaar of 8. We zien het tegen die tijd wel. Ik ben er ook niet per definitie tegen, maar vind het voorlopig gewoon niet nodig.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Volgens mij had ik mijn eerste tv op mijn kamer toen ik in groep 7 zat. Lise vraagt er niet om, dus ik vind het ook wel prima. We hebben overigens wel loze leidingen in de slaapkamers zodat we eventueel een aansluiting kunnen maken. Maar ik vond het vroeger ook fijn om lekker op mijn eigen kamer tv te kijken. Dus ik zie het wel wanneer het hier gaat gebeuren, als het al gaat gebeuren.
Weetjewel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13
Wij hebben zelf trouwens ook geen televisie op de slaapkamer. Ik vind de slaapkamer een plek om tot rust te komen, niet om televisie te kijken. Hoogstens kijk ik eens een film op mijn laptop in bed, maar verder dan dat gaat het niet. De slaapkamer is om te slapen, te ontspannen, te seksen en lekker een boek te lezen en ik sluit de rest van de wereld daar graag wat buiten.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik vind een slaapkamer als je volwassen bent en samenwoont wel anders dan een slaapkamer als je tiener bent. Als volwassene heb je gewoon een heel huis tot je beschikking en is de slaapkamer echt je slaapplek, als ouder kind/tiener heb je je kamer echt als privédomein, de plek waar je je terugtrekt, waar je met je vrienden zit, waar je huiswerk maakt. Voor mij was mijn kamer toen wel meer dan alleen een slaapkamer. Toen ik eenmaal meerdere kamers had heb ik ook geen televisie meer op de slaapkamer gehad.Pineco schreef:Wij hebben hier toevallig gisteren over na 'moeten' denken. Mijn man is de elektriciteit van de nieuwe kinderkamers aan het aanleggen en vroeg of er ook een tv-aansluiting moest komen. We hebben uiteindelijk gekozen om het wel maar te doen, maar ik ben voorlopig nog niet van plan er ook daadwerkelijk een tv neer te zetten. Ik heb zelf ook nooit een tv op mijn kamer gehad, ook sinds we samenwonen hebben wij nooit een tv op onze slaapkamer gehad. Ik heb dat ook nooit gemist.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zo zien mijn man en ik het ook ED. Voor de kinderen vind ik het wel een ander verhaal. Die brengen ook overdag regelmatig tijd door op hun kamer en gezellig tv kijken mag daar zeker bij horen. Maar nogmaals, nog niet op deze leeftijd.Engelse Drop schreef:Wij hebben zelf trouwens ook geen televisie op de slaapkamer. Ik vind de slaapkamer een plek om tot rust te komen, niet om televisie te kijken. Hoogstens kijk ik eens een film op mijn laptop in bed, maar verder dan dat gaat het niet. De slaapkamer is om te slapen, te ontspannen, te seksen en lekker een boek te lezen en ik sluit de rest van de wereld daar graag wat buiten.
Pineco- Prater
Ik kan me nog wel voorstellen dat wanneer ze wat ouder zijn (jaartje of 13/14) dat ze dan een televisie op hun kamer krijgen met alleen mogelijkheid om een DVD te kijken, dat ze die kunnen huren en kijken met hun vriendinnen ofzo, dat is wel knus natuurlijk op hun eigen kamer zonder volwassenen erbij. Tegen die tijd bestaat er misschien niet meer zoiets als DVD, maargoed dat zie ik dan wel weer, haha!
Engelse Drop- Prater
Ik zat eigenlijk nooit op mijn kamer als kind/tiener, helemaal niet met vriendinnetjes. Dan zat ik altijd gewoon beneden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Oh, ik wel hoor! Mijn moeder zei ook gewoon zoiets als: 'Ik moet me even concentreren op mijn werk, gaan jullie maar even lekker op je kamer spelen'. Soms verveelden we ons en dan bedachten we zelf allemaal fantasiespelletjes enzo
Engelse Drop- Prater
Ik zat ook heel vaak op mijn kamer hoor, vanaf een jaar of 11 denk ik. Kamer en keuken waren bij ons één ruimte, als we daar tv wilden kijken of even rustig wilden zitten, hadden we altijd 'last' van de rest (mijn oma woonde ook nog bij ons in en mijn ouders hadden heel vaak familie of vrienden over de vloer). Op zich heel gezellig en altijd leven in de brouwerij, maar om me even terug te trekken, moest ik toch echt naar mijn kamer
Pineco- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie wil er meedenken (inrichting kamer)
» Bij mekaar op de kamer
» Samen op een kamer
» Kamer dilimma
» Temperatuur kamer van de kleine
» Bij mekaar op de kamer
» Samen op een kamer
» Kamer dilimma
» Temperatuur kamer van de kleine
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: