Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samen op een kamer

+4
Aoi
Coco
Filoria
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Samen op een kamer Empty Samen op een kamer

Bericht  Tania vr 3 mei 2013 - 6:46

Ik wil gaan proberen om J. en M. op een kamer te laten slapen. J. heeft de grootste kamer dus het is de bedoeling dat M. daar dan bij komt. Heeft iemand ervaring? Ging het in 1 keer goed? Of misschien ideeen om het zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samen op een kamer Empty Re: Samen op een kamer

Bericht  Filoria vr 3 mei 2013 - 6:49

Ik lees even mee!

Heb zelf vroeger jarenlang met mijn zusje op één kamer geslapen en dat vonden we allebei heel gezellig. Maar ik weet niet hoe oud we waren toen we daarmee begonnen en weet ook niet hoe dat ging. Mijn ouders kunnen het zich vast ook niet meer herinneren.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Coco vr 3 mei 2013 - 7:03

Bij ons natuurlijk al van begin af aan, dus dat is heel anders denk ik.
Maar bij mijn schoonzus heeft de jongste het eerste jaar bij hun op de kamer geslapen en nu sinds oktober/november bij haar zus van 4 op de kamer en dat gaat wel heel goed. Maar zijn beiden sowieso wel goede slapers.
Mijn vroegere beste vriendinnen scheelden 2,5 jaar en hebben tot hun 16de een kamer gedeeld. Ik vond het altijd reuze gezellig om tussen hun in te logeren. Very Happy Zelf wilden ze ook pas beiden een eigen kamer toen ze vriendjes mee naar huis namen.
Maar meisje-meisje is natuurlijk anders als jongen-meisje.
Wellicht straks als er nog een baby komt en wat ouder is de meisjes of jongens bij elkaar.

Edit; Misschien kun je M haar middagslaapje alvast op J zijn kamer laten doen zodat ze aan die kamer kan wennen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania vr 3 mei 2013 - 7:08

Ja Coco, als J. een jaar of 7/8 is dan mag hij naar zolder en hebben ze gewoon allemaal een eigen kamer maar daar vind ik hem nu nog te jong voor. Het lijkt me zoveel makkelijker als we nu gewoon allemaal op een verdieping kunnen slapen. Ik kan misschien wel het campingbedje neer zetten om te kijken of ze daar gaat slapen 'smiddags inderdaad.

Edit, ik heb trouwens door jou dit plan heroverwogen haha. Vanmiddag sprak ik ook de buurvrouw nog die zwanger is van de derde en die zei toen ook nog dat het voor hun makkelijk was omdat de tweeling toch al bij mekaar op de kamer slaapt. Toen dacht ik nou dan moet het toch ons ook lukken Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Aoi vr 3 mei 2013 - 7:26

Mijn oudste twee kinderen liggen samen sinds een paar weken. Gaat heel goed, soms liggen ze nog wat te praten maar vaak gaan ze meteen slapen.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Coco vr 3 mei 2013 - 7:28

Ja joh, vast wel. En zo niet kunnen jullie altijd nog tijdelijk naar zolder tot J oud genoeg is daarvoor. Daarom vind ik het ook wel lekker dat ze nog samen willen slapen want vind ze nu voor zolder ook nog te jong en zelf op zolder en voor elke wakkere naar beneden zie ik ook nog niet zo zitten. En dan kunnen we straks altijd nog zien of wij naar zolder gaan of hun.
Maar ze worden nu ook zelden wakker van elkaar ondanks dat ze nog regelmatig wakker worden. I eigenlijk nooit van N en N heel af en toe als I moord en brand schreeuwt als ik niet binnen 2 seconden boven ben. Maar 's nachts nooit. En jullie hebben al doorslapers dus alleen het inslapen is wellicht even een issue. Gaan ze eigenlijk op dezelfde tijd naar bed? Ik breng soms ook I eerst en laat N even op ons bed met boekjes of een puzzel als ik alleen benomda t zij anders wel herrie schopt als ze 's middags heeft geslapen. I is altijd zo vertrokken. En dan daarna haar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania vr 3 mei 2013 - 8:05

Ja ze gaan meestal om dezelfde tijd naar bed. Ik vermoed dat dat ook wel zo blijft voorlopig, maar een half uurtje eerder of later kan ook makkelijk dus dat kan ik ook altijd nog proberen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Sun88 vr 3 mei 2013 - 8:06

Het gaat er denk ik meer om of kinderen elkaar niet wakker houden, gaan keten etc. zelf denk ik namelijk dat het bij de meeste kindjes niet uit maakt waar hun bed staat, anders zou te dat wel weten van logeren en vakanties. Ik zou gewoon nacht proberen samen, voor je eigen rust in het weekend.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Limburg85 vr 3 mei 2013 - 8:53

Wij wouden ze eerst ook op 2 kamer doen maar hebben toch gekozen om dit niet te doen maar hier is de oudste al 5 maar als we de mogelijkheid niet hadden om een extra kamer te maken waren ze bij elkaar gegaan.

Bij opa en oma slapen ze wel bij elkaar en gaat prima, zowel te gelijk als verschillend naar bed alleen s ochtends zijn ze vroeg wakker, zodra 1 wakker is gaat die de ander wakker maken en is het een gezellige boel ipv weer indoezelen maar dat kan ook zijn omdat het niet alledaags is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania za 4 mei 2013 - 5:08

Nou we hebben net M. haar bedje bij J. in de kamer gezet en gezegd dat ze lekker bij mekaar mogen logeren. Ik ben benieuwd, J. is tot nu toe wel enthousiast. We hebben dat wel een keer eerder gedaan maar toen was het echt drama. Maar dat is alweer een half jaar geleden ofzo en toen sliep M. sowieso al slecht.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 4 mei 2013 - 7:15

Slapen ze al zoetjes?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 4 mei 2013 - 7:29

Coco schreef:Slapen ze al zoetjes?

Ja het ging echt best wel goed. M. werd eerst wel heel boos en was hard aan het huilen. Zij snapte het natuurlijk niet echt nog. Maar ik ben elke keer weer even terug gegaan om haar weer neer te leggen en haar muziekje aan te doen. J. bleef ondertussen heel lief en rustig liggen. Na 20 minuten begon ze wat minder te huilen en hoorde ik af en toe alleen nog maar een huiltje/gilletje. En weer 10 minuten later was het helemaal stil en ik heb tot nu toe niks meer gehoord.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 4 mei 2013 - 7:40

Wat lekker! Gaat vast nog beter als ze eraan gewend is. Voor haar ook nog wat lastig te begrijpen na een uitleg natuurlijk. Dus wellicht is er al heel snel ruimte voor een derde. Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 4 mei 2013 - 7:44

Haha ja wie weet. M'n man moet van de week in ieder geval een afspraak maken om mn verstandskiezen te laten trekken want dat moet eerst nog even gebeuren. Ik heb al gezegd dat het voor mn volgende eisprong moet Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 4 mei 2013 - 7:47

Hahahahaha Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 18:32

Mijn kinderen slapen al sinds de jongste 7 maanden is op dezelfde kamer. Tot die tijd sliep hij bij ons.

Nu zijn ze 5,5 en 7 en slapen ze nog steeds samen, na de verhuizing krijgen ze voor het eerst elke en eigen kamer. We hebben nu ook wel een slaapkamer over, maar ze vinden het leuk zo, dus we hebben het zo gelaten. (en toen hij 7 maanden was hadden we geen zin en middelen om de extra slaapkamer om te bouwen tot kinderkamer).

Dat ging eigenlijk altijd goed, ze maakten elkaar nooit wakker, nu is het wel zo dat de jongste vaak 's ochtends eerder wakker is en dat vind de oudste soms niet zo leuk, maar over het algemeen gaat het prima en hebben we nooit klachten gehad.

Het is juist wel schattig, laatst zei de oudste, toen we het over de verhuizing hadden 'maar hoe moet dat dan als ik 's nachts moet plassen?' en toen ik vroeg hoezo dan, bleek dat ze elkaar 's nachts wakker maken als één van de twee moet plassen en dat ze dan samen gaan omdat ze alleen niet durven I love you Wist ik niet, want ze maken ons niet wakker.

Gast
Gast

Bericht  Pineco za 4 mei 2013 - 20:10

Wat lief Artemis! Hier slapen ze nu noodgedwongen op één kamer vanwege de verbouwing. De jongste huilt zichzelf altijd even in slaap en de oudste vindt dat niet fijn om te horen. Daarom leggen we de jongste pas in bed als de oudste slaapt, meestal een kwartiertje nadat we haar in bed hebben gelegd. Eenmaal in slaap wordt de oudste niet wakker van de jongste, dus dat gaat wel goed.

Als de slaapkamers straks klaar zijn, wil de oudste liefst weer samen op een kamer. Ik heb zelf tot mijn 12e op een kamer gelegen met mijn broertje en vond dat altijd heel gezellig, dus wat mij betreft mogen ze bij elkaar op de kamer blijven.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Mom-Of-3 za 4 mei 2013 - 20:14

Hier slapen de oudste twee ook samen op 1 kamer en de baby alleen.
De oudste is nu 4,5 en over een paar jaar kan hij naar zolder en dan hebben ze allemaal weer een eigen kamer.nu vinden we hem nog te jong om naar zolder te doen en wij naar zolder wil ik niet dus wij hebben het zo opgelost.
En vanaf dag 1 gaat het hartstikke goed, hier zijn eigenlijk helemaal geen problemen geweest.
En tuurlijk keten ze af en toe wel eens s'avonds en in het begin werden ze van elkaar wakker maar dat is nu ook niet meer.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven