Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mee-loopgedrag peuter..

+4
Susan
Maple
Manderijn
Printje
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Printje wo 21 aug 2013 - 9:07

Ik vind aan de ene kant het ook echt normaal hoor maar ik vind het aan de andere kant vervelend dat hij schijnbaar dus goed weet dat het niet mag en zich dan toch laat overhalen. Zo begrijp ik het tenminste vanuit R en de juf/pm-er

Ze hadden bijv. heel hard gegild op de gang, R had schijnbaar eerst gezegd dat dat niet mocht omdat er kindjes sliepen. Maar een ander kind kan hem dan toch zover krijgen om mee te gaan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Manderijn wo 21 aug 2013 - 9:10

Maar dat past wel bij het peuter zijn Printje. Daar moet hij ook wel de ruimte voor krijgen om dat te leren. Dus dan zou ik er niet voor kiezen om hier gelijk wat mee te doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Engelse Drop wo 21 aug 2013 - 9:11

Dat is gewoon normaal gedrag hoor voor een peuter. Hoe weet je trouwens zo zeker dat jouw eigen kind niet de aanstichter is? Doen wat niet mag is trouwens ook normaal, ze zijn hun grenzen aan het aftasten, ik zou je er maar niet teveel zorgen om maken. Gewoon duidelijk je grenzen aangeven, meer kan je niet doen. Dat kinderen met elkaar meedoen, elkaar opjutten, elkaar nadoen etc, dat is gewoon spelen/sociaal leren/ontwikkelen/kijken wat je rol is in een groep, allemaal juist heel waardevol!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Maple wo 21 aug 2013 - 9:18

Printje schreef:Maple; ja oke das waar maar naar de kinderen toe mag je jezelf toch wel juf noemen? Of ook niet? Dat bedoelde ik eigenlijk.


En serieus... zeggen ouders wel eens oppas :O 
Kinderen noemen mij gewoon bij de voornaam, echt verbazingwekkend hoe snel dat gaat, zelfs met mijn naam Razz  Vandaag stond ik één dagje bij een totaal andere vestiging waar ik nooit geweest was, na de pauzes waren er al kinderen die mijn naam wisten en me ook doelgericht riepen.

Ja, ouders noemen ons wel eens oppas, helaas... En als je erop let, wij zeggen tegen ouders na het wegbrengen altijd 'fijne dag vandaag, werk ze!', en eigenlijk zijn er maar verdraaid weinig ouders die 'werk ze' terug zeggen. Ze wensen ons een fijne dag en de meesten hebben er eigenlijk geen idee van dat ons werk ook écht wel keihard werken is Laughing
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Printje wo 21 aug 2013 - 9:28

Engelse Drop schreef:Dat is gewoon normaal gedrag hoor voor een peuter. Hoe weet je trouwens zo zeker dat jouw eigen kind niet de aanstichter is? Doen wat niet mag is trouwens ook normaal, ze zijn hun grenzen aan het aftasten, ik zou je er maar niet teveel zorgen om maken. Gewoon duidelijk je grenzen aangeven, meer kan je niet doen. Dat kinderen met elkaar meedoen, elkaar opjutten, elkaar nadoen etc, dat is gewoon spelen/sociaal leren/ontwikkelen/kijken wat je rol is in een groep, allemaal juist heel waardevol!
Omdat ik mijn kind echt wel langer ken en de juf het dus meerdere malen gezien heeft. Ik heb genoeg verstand van de ontwikkeling van kinderen en heb hier ook steeds gezegd dat het op zich niet erg is, het zoeken van grenzen etc maar wel dat hij eerst dus nee zegt en er dan uiteindelijk toch in meegaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Engelse Drop wo 21 aug 2013 - 9:37

Jeetje, wat een druk leg je erop. Is dit een projectie? Ben je zelf gepest als kind en ben je daarom allergisch voor pesters en meelopers? Zomaar een hypothese.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Printje wo 21 aug 2013 - 9:44

Engelse Drop schreef:Jeetje, wat een druk leg je erop. Is dit een projectie? Ben je zelf gepest als kind en ben je daarom allergisch voor pesters en meelopers? Zomaar een hypothese.
Nee hoor, en van die druk merkt hij echt totaal niets, maar ik ken mezelf en aangezien hij enorm op mij lijkt qua gedrag en gevoel etc. Hij kan moeilijk nee zeggen, wil door iedereen aardig gevonden worden etc.. Dt zijn dingen die ik zeker herken.

Hij mag en moet ook dingen leren maar ik wil hem aan de andere kant ook leren om niet zomaar alles te doen wat een ander kindje zegt. Ik heb al vaker een topic geopend of in ieder geval gemeld dat hij wat meer voor zichzelf zou mogen opkomen en niet altijd andere kindjes het maar geven, of het goed willen doen.

Ik probeer dit mijn kleuters ook te leren, en dus mijn eigen bijna kleuter ook. Dat neemt niet weg dat ze het zelf ook moeten leren met vallen en opstaan maar je kan ze daarin wel ook helpen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Laurientje wo 21 aug 2013 - 18:53

Tja ik zou mij er niet zo vreselijk druk om maken, het is een peuter! Die doen dit soort dingen nou eenmaal... Mijn kind doet ook zovaak dingen die ik niet zo leuk vind, ik maak er verder dan ook geen drama van en als ik er bij ben wijs ik hem op zijn gedrag.

R is nu ook gewoon zijn grenzen aan het verkennen en ik vind dat je hem daarin op momenten dat je er zelf bij bent er wel in kunt sturen door hem er op te wijzen dat je het niet fijn vind wat hij doet.
Wel zou ik er niet bij noemen dat hij niet mag kopiëren of nadoen van andere kinderen, dit doet namelijk elk kind..

En verder ja het is een kind, laat hem ook kind zijn, ze moeten alles nog leren en dat kunnen ze alleen doen door te ontdekken en daar horen ook de minder leuke dingen bij zoals dit misschien.
Laat het los Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Vixen wo 21 aug 2013 - 19:33

Engelse Drop schreef:Jeetje, wat een druk leg je erop. Is dit een projectie? Ben je zelf gepest als kind en ben je daarom allergisch voor pesters en meelopers? Zomaar een hypothese.
je gaat gewoon door tot je iemand lekker de grond in kunt trappen en af kunt zeiken hè..

Printje.. Laat gaan.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 4:43

Het heeft niets met wel/niet loslaten te maken maar met dingen die ik/wij gewoon niet goedkeuren. Vandaag aangekaart op de opvang en juf vindt idd ook dat hij zich teveel laat overhalen tot gedrag dat niet kan/ mag. Daar gaan we dus wel extra opletten en hem daarin proberen te helpen wanneer hij het dus zelf kennelijk moeilijk vindt.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mee-loopgedrag peuter.. - Pagina 2 Empty Re: Mee-loopgedrag peuter..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum