Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hooikoorts peuter

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Hooikoorts peuter

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 23:33

Sinds een week is onze zoon (19 maanden) flink aan het niezen en heeft hij een giga loopneus. Ook heeft hij rode, opgezette ogen en wrijft hij veel in zijn ogen. Dit zijn volgens mij typische symptomen van hooikoorts, want mijn vriend en ik hebben er allebei last van en we herkennen deze dingen van ons zelf.

Weet iemand wat helpt tegen hooikoorts bij kleine kindjes? Of is dit herkenbaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  loesje di 19 apr 2011 - 23:36

zonnebril en een pet op dan hou je veel pollen en stuifmeel enz tegen. en evt zoutwater voor zn loopneus
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  Catwoman79 wo 20 apr 2011 - 0:22

Ik vond dit nog op het net. Misschien heb je hier iets aan.


Rode ogen, een loopneus, niezen... is je kind verkouden of heeft het hooikoorts? Verkoudheid gaat gewoon weer over, hooikoorts niet. Toch is er gelukkig veel tegen te doen.

Heel soms heeft een kind al klachten als dreumes, maar in de meeste gevallen begint hooikoorts later, tussen 7 en 15 jaar. Hooikoorts, ook wel rinitis genoemd, is een veelvoorkomende aandoening bij kinderen. In Nederland hebben ongeveer 30.000 kinderen er last van. Veel niezen, een jeukende loopneus en jeukende waterige ogen en soms koorts zijn de kenmerken waaraan je hooikoorts kunt herkennen. Als hooikoorts niet behandeld wordt kan dit leiden tot ontwikkeling van astma en nieuwe allergieën.

Hoe komt het?
Bij hooikoorts spelen twee factoren een rol: erfelijke aanleg en de ontwikkeling van overgevoeligheid voor stoffen die voorkomen in de omgeving van het kind. Maar zelfs als de ouders beide geen last hebben van hooikoorts, kan een kind het wel krijgen. Hooikoorts treedt vaak op in de lente en de zomer, in de bloeitijd van grassen, bomen en onkruiden.

Pollenkalender
Wanneer het hooikoortsseizoen start, verschilt van jaar tot jaar en daarom is het slim om de pollenkalender te bekijken, waarin precies staat wanneer een gras, boom of onkruid bloeit. Bomen bloeien eerder dan grassen en afhankelijk van de allergie van je kind begint de hooikoorts vroeg of later in het seizoen. Sommigen hebben het hele seizoen, van ongeveer mei tot en met augustus, hooikoorts. Anderen krijgen pas later in het seizoen klachten, of hebben er af en toe een dag last van.

Pollenweerbericht
Via onder andere weeronline.nl kun je dagelijks het pollenweerbericht bekijken. Daarin wordt het weer voorspeld en de activiteit van de pollen. Bij koel en bewolkt weer wordt de pollenproductie afgeremd. Maar als het zonnig en winderig weer is, verspreiden de pollen zich het meest en zijn de hooikoortsklachten het ergst. Door dit pollenweerbericht te volgen, weet je van tevoren hoe actief de pollen per dag ongeveer zullen zijn en welke maatregelen je kunt nemen.

Wat kun je ertegen doen?
Als je kind voor het eerst hooikoortsklachten heeft is het in ieder geval slim om je huisarts te raadplegen. Omdat hun lichaam nog in de groei is, is het bij kinderen nog belangrijker om te letten op het soort medicijn dat- of de behandeling die je kiest. Seizoensgebonden hooikoorts wordt vrijwel altijd door pollen veroorzaakt en kan dus vaak vooraf worden voorspeld. Daarbij is het belangrijk om vast te stellen waar je kind allergisch voor is: voor boompollen of voor graspollen. Of misschien voor beide. Dit kan vastgesteld worden door een allergietest, die je aan kunt vragen via je huisarts.

Beschermende behandeling
Om hooikoorts tegen te gaan is het slim om voor het begin van het pollenseizoen te starten met een beschermende behandeling. Dit zijn vaak medicijnen met antistoffen zoals pillen of een neusspray. Ook is allergievaccinatie mogelijk, waardoor de onderliggende oorzaak wordt aangepakt. Dit kan in de vorm van herhaalde injecties, druppels of tabletten. In veel gevallen worden de symptomen daardoor veel minder.

En hier staat ook nog wel het een en ander : http://www.vsmkind.nl/hooikoorts
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  Bolleke wo 20 apr 2011 - 2:02

Mijn zoon heeft ook hooikoorts, en heeft homeopatische tabletten van A. Vogel,gewoon bij de dogist te koop. Volgens mij mag je die vanaf 2 jaar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  Darius wo 20 apr 2011 - 2:05

De symptomen die jij beschrijft herken ik hier ook bij Laurens, maar ik weet niet zeker of dat hooikoorts is. Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon verkouden is. Je zoontje gaat immers naar de creche, en ook Laurens loopt nu vaker met snottebel rond dan zonder. Tel daar even het mooie weer van de afgelopen dagen bij op, maar dan afgewisseld met een fris briesje: hup verkouden. Ik doe er zelf ook aan mee.
Ook wrijft hij veel in zijn oogjes: dat komt omdat hij in de zandbak speelt en zand in zijn oogjes krijgt. ook heeft hij nu last van een lichte onsteking aan zijn oogjes, dus komt er ook etter mee, dat zorgt ook voor jeuk.

Ik zou eerst een week afwachten en dan naar de huisarts gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 2:17

Mijn zoontje gaat niet naar de creche, en ik weet eigenlijk wel zeker dat het hooikoorts is. Ook omdat hij eczeem heeft. Misschien dat ik eens voor die tabletjes ga kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts peuter Empty Re: Hooikoorts peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum