Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe salarisschaal lezen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe salarisschaal lezen? Empty Hoe salarisschaal lezen?

Bericht  PrimaBella wo 21 aug 2013 - 1:08

Op het moment ben ik druk bezig met solliciteren. Bij de vacatures staat dan in welke salarisschaal je ingedeeld gaat worden. Even een voorbeeldje uit het cao:
Hoe salarisschaal lezen? Salarisschaal_zpsb8a43def
Mijn vraag is nu vooral hoe ik de kolommen moet lezen.. Rechter kolom is het salaris, dat lijkt me duidelijk. En ik dacht dat je afhankelijk van je ervaring meer kan verdienen, bij 0 ervaring verdien je het minste. Maar wat is die middelste kolom dan?
Heb de uitleg die in het CAO staat al gelezen maar werd er niet wijs uit :nopompom:
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe salarisschaal lezen? Empty Re: Hoe salarisschaal lezen?

Bericht  Nyx wo 21 aug 2013 - 1:23

Je kunt in een salarisschaal een functiegroep omhoog gaan.

Hierbij zou ik denken dat als je start in salarisschaal 6, je ook gelijk in functiegroep 19 zit.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe salarisschaal lezen? Empty Re: Hoe salarisschaal lezen?

Bericht  Destino wo 21 aug 2013 - 3:03

Als het goed is, houdt die middelste kolom in dat in alle schalen de salarissen met dat desbetreffende nummer gelijk lopen. Kan het niet zo goed uitleggen.. Maar jij kijkt nu naar functiegroep 40. In functiegroep 35 zul jij ook een middelste kolom hebben waar het getal 12 bijvoorbeeld in terug komt en naast dat getal 12 vind je dan in elke schaal die het getal 12 bevat hetzelfde salaris..

De meeste functiegroepen gaan per 5 en bijvoorbeeld functiegroep 5 heb je links zoals altijd de de treden van de schaal staan en in het midden ook de getallen 1 - 10, in functiegroep 10 heb je links de treden en in het midden 2-12 omdat die functiegroep hoger instapt qua startsalaris.

Ik hoop dat je hem nu snapt, kan het niet makkelijker uitleggen nerd


Edit; misschien dat het duidelijker is als je mijn uitleg leest en bijv. de loonschalen van de gehandicaptenzorg ernaast legt: http://www.zorghart.nl/arbeid/cao/salarisschalen-gehandicaptenzorg_1-1-2013
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe salarisschaal lezen? Empty Re: Hoe salarisschaal lezen?

Bericht  PrimaBella wo 21 aug 2013 - 5:26

Jaaa, dankje! Opeens viel het kwartje Very Happy 
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe salarisschaal lezen? Empty Re: Hoe salarisschaal lezen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum