Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Locatie/voorzieningen belangrijk?

+51
Zora
Razz
Snirp
Jeanette
Lonely Goatherd
SarahKey
Esmee
Reeza
Aimee
Enelya
Vixen
Bosjesvrouw
Coco
minoessepoes
Susan
Weetjewel
Harrison
AnnaK
GreenGrass
Mamsie
Artemis
Nyx
Atelier Madame
Annie24
Mermaid
Phileine
Urban Naked
M@niek
Thunder
Ella
Blond
Rouxxxe
June
Engelse Drop
Bolleke
Winegum
rapa nui
Dolphinne
Sophiee
Zonnetje
Tiara
Charles
_Poppy_
xxjojootjexx
Middleme
Ragazza
Suusie
Elliot
Bazinga
Rush
Marin
55 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 3 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 9:14

Dat klinkt fijn Annie!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Locatie/voorzieningen belangrijk? - Pagina 3 Empty Re: Locatie/voorzieningen belangrijk?

Bericht  Artemis di 20 aug 2013 - 9:19

Overigens wilden wij graag dichtbij het centrum wonen, de school van de kinderen zit daar en we vinden de buurt leuk aan de kant waar wij wonen. 

Daar hebben we érg lang op moeten wachten, eerst tot het kon,toen tot we een huis vonden, maar nu wonen we er twee maanden en ik ben er zo onwijs gelukkig mee! 

Als het huis namelijk goed zit voel je dat, ik wilde ook altijd een supermarkt in de buurt, maar je mist het echt niet als je even moet fietsen. De rest van het huis is namelijk zo fantastisch dat dit niet uitmaakt. Alles klopte, ik wilde heel graag een woonkeuken die afgesloten was van de woonkamer en waar je lekker een grote tafel en veel ruimte om te koken hebt. En veel slaapkamers. En dat heeft dit huis..... En dat zie je bijna nooit meer, zeker niet in het centrum waar de huizen kleiner zijn. dus toen we hier binnen stapten was het meteen goed. 

Je kunt nooit alles hebben en wat ik niet heb mis ik ook niet nu. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 9:22

Ja dat lijkt me zo lastig Artemis. Ik ben ook bang dat ik dan te veel wil, te veel eisen stel.. maar ja, het is wel belangrijk.
Kijk, een bad zou ik inderdaad evt wel kunnen missen, en een grote tuin hoeft ook niet als er wel iets van een tuin is, daar kan je op zich wel concessies op doen (zou ik kunnen, althans). Maar ik zou wel bang zijn dat ik in de praktijk het toch wel héél irritant vind als ik niet naar een supermarkt kan lopen. Maar het is best lastig bedenken wat echt hoge prioriteit heeft en wat minder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  June di 20 aug 2013 - 9:41

Marin schreef:Ja dat lijkt me zo lastig Artemis. Ik ben ook bang dat ik dan te veel wil, te veel eisen stel.. maar ja, het is wel belangrijk.
Kijk, een bad zou ik inderdaad evt wel kunnen missen, en een grote tuin hoeft ook niet als er wel iets van een tuin is, daar kan je op zich wel concessies op doen (zou ik kunnen, althans). Maar ik zou wel bang zijn dat ik in de praktijk het toch wel héél irritant vind als ik niet naar een supermarkt kan lopen. Maar het is best lastig bedenken wat echt hoge prioriteit heeft en wat minder.
Maar wat noem je loopafstand dan? En wat is er zo erg aan vijf minuten fietsen?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 9:44

June schreef:
Marin schreef:Ja dat lijkt me zo lastig Artemis. Ik ben ook bang dat ik dan te veel wil, te veel eisen stel.. maar ja, het is wel belangrijk.
Maar wat noem je loopafstand dan? En wat is er zo erg aan vijf minuten fietsen?
Ik vind lopen fijner ;)Zelfs naar de Albert Heijn hier loop ik liever 20 minuten dan dat ik 10 minuten fiets. Maar eigenlijk vind ik 20 minuten naar de supermarkt lopen wel te ver voor elke dag. Max 10 liever.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  rapa nui di 20 aug 2013 - 9:52

Marin: Maar stel dat jullie eenmaal een ander huis kopen dan is misschien die kinderwens op korte termijn ook wel aan de orde en probeer je heel burgerlijk je boodschappen toch maar 1x in de week te doen in plaats van elke dag even 10 minuten lopen naar de supermarkt want dan moet je alles combineren (werken, kind, groter huis schoonmaken (en op je knieën de ellenlange vloer dweilen met dat schoonmaakdoekje smile zodat je kind daar lekker kan kruipen)) en is je kind inmiddels te groot voor de kinderwagen maar kan nog niet zo lang wandelen of je wilt even snel voor of na schooltijd /kinderopvang boodschappen doen en dan heb je je rijbewijs en is die auto toch wel handig om alle pampers mee te slepen.

Dus ik zou daar geen huis van laten afhangen. Ik denk dat je daar wel vrij snel aan went dan met de fiets of auto ook wel handig is als er maar een supermarkt enigszins in de buurt is om een vergeten boodschap te doen zodat je in elk geval kunt eten wat je wilt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 9:59

Haha we doen nu juist wekelijks boodschappen en lijkt me dat ik dan eerder dagelijks boodschappen doe en wil ik niet 20 min moeten lopen, dat was eerder de gedachte, dus precies andersom.
We hadden laatst een super leuk huis gezien maar dan moest je 20 min fietsen naar de supermarkt. Tja dat vind ik echt te ver.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Artemis di 20 aug 2013 - 10:04

Met een baby, in de winter of herfst ga je echt niet elke dag boodschappen doen, sterker nog, het is bloedirritant als je er dan uit moet.

Daarbij: even eruit kan ook gewoon een blokje om zijn. Daarbij zit op vrijwel elke locatie wel een supermarkt op 10/15 minuten loopafstand, bij mij ook, maar ik vind dat te ver voor een boodschap, want óf ik ben iets vergeten en ik heb het snel nodig, óf ik moet veel halen en ik moet met de auto.

En je kunt echt niet alles hebben. Ik heb mijn keuken, maar een oude badkamer, nu vind ik alleen de badkamer veel minder belangrijk dan de keuken, dus die komt met de jaren wel. Je moet wel prioriteiten stellen. En ruimte, locatie en tuin vond ik belangrijker dan de badkamer en de supermarkt. 

Je kunt wel alles hebben als je budget onbeperkt is. Anders moet je concessies doen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 10:10

Ja dat je prioriteiten moet stellen begrijp ik, zelfs al heb je een ruim budget.
En elke dag supermarkt hoeft wellicht niet en is misschien niet nodig of haalbaar, maar het is wel duidelijk iets wat hoog op mijn prioriteitenlijst lijkt te staan. Dat maakt dit topic wel duidelijk, lijkt me alleen maar goed om te weten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 20 aug 2013 - 10:11

Jij weet waar ik woon, en ja dat is 1 van de fijne dingen van deze wijk. Ik wil zeker dingen op loopafstand hebben.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 10:15

Mamsie schreef:Jij weet waar ik woon, en ja dat is 1 van de fijne dingen van deze wijk. Ik wil zeker dingen op loopafstand hebben.
Haha weet je dat ik dat buurtje constant als voorbeeld in m'n hoofd heb van hoe ik wil wonen.. Als ik zie hoe makkelijk dat ging met m'n stiefmoeder met kinderwagen naar de Appie op de G.weg enzo, en school natuurlijk, ideaal. Wat dat betreft had ik die move die zij hebben gemaakt niet willen maken, ze woonden daar perfect qua locatie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 20 aug 2013 - 10:21

Marin schreef:
Mamsie schreef:Jij weet waar ik woon, en ja dat is 1 van de fijne dingen van deze wijk. Ik wil zeker dingen op loopafstand hebben.
Haha weet je dat ik dat buurtje constant als voorbeeld in m'n hoofd heb van hoe ik wil wonen.. Als ik zie hoe makkelijk dat ging met m'n stiefmoeder met kinderwagen naar de Appie op de G.weg enzo, en school natuurlijk, ideaal. Wat dat betreft had ik die move die zij hebben gemaakt niet willen maken, ze woonden daar perfect qua locatie.
Haha leuk! Ja we zitten hier ideaal. Je bent ook met 10 min lopen in de stad. Ik zou niet weten wat hier niet in de buurt zit.
Ja ik had dat ook niet gedaan als ik hun was. Bijna niemand wilt weg uit deze wijk. Als ze verhuizen is het vaak binnen de wijk. Huizen gaan hier vaak zelfs zonder makelaar in de verkoop.
Ik liep met S als baby bijna elke dag naar de G.weg als ik de andere 2 naar school had gebracht. Boodschapjes doen en wandeling weer gehad.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 10:25

Ja jullie wonen daar echt mooi. Zo'n soort wijk willen wij ook graag en heb je ook veel in de plaatsen waar we zouden willen wonen Maar de ene wijk is natuurlijk dichter bij de winkels dan de andere. Zeker iets wat ik in overweging zou nemen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  GreenGrass di 20 aug 2013 - 18:10

Het valt me op dat er best wat eisen qua locaties bij mensen liggen, velen komen wel overeen met wat wij wilden bij het kopen van ons huis.

Onze eisen:
- max. 3 km (fietsbaar) vanaf een supermarkt / div. voorzieningen
- aanwezigheid van basisschool in buurt
- max. 10 km tot een middelbare school (ivm toekomst)
- rustige wijk 
- aardig stukje tuin

In mindere mate: 
- geen parkeerkosten / eigen oprit
- mogelijkheid om met OV te reizen
- reistijd tot werk; vriend op fiets, ik met auto.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  AnnaK wo 21 aug 2013 - 21:28

Wij zijn nog steeds opzoek naar een huis op de perfecte locatie. Locatie is voor ons belangrijker dan huis. Wij willen een groot stuk grond, dus een grote tuin. Gelegen aan de bossen. Dus bos op loopafstand, in de natuur met wijds uitzicht. In een dorp, dus niet tussen de landerijen. Al zou ik wel heel graag in een boederij willen wonen, maar dat wil mijn man niet. Tenzij het echt een hele mooie boederij is. Supermarkt op fietsafstand. Stad op 20 max 30 min rijden. Openbaar vervoer is voor ons niet belangrijk, daar maken we nooit gebruik van.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Bericht  Harrison wo 21 aug 2013 - 21:59

Oh ik dacht dat jullie een tijd terug al een stuk grond hadden gekocht, AnnaK!

Waar we nu wonen is helemaal perfect, vlakbij het centrum, lekker rustige straat maar zodra je de hoek om bent de drukte van de stad. 3 supermarkten en alle winkels die je nodig hebt om de hoek en verder alles op loopafstand of makkelijk te fietsen! Park om de hoek. Station vlakbij. En de tram stopt ook voor de deur, maar waar niet in Amsterdam.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Bericht  Weetjewel wo 21 aug 2013 - 22:01

Ik woon dan wel in een dorp, maar ik heb hier 2 supermarkten op loop/fietsafstand zitten, de school is lopend te doen ook het zwembad en sporthal zijn op loopafstand, die zitten naast school.
Ook hebben wij hier een Hema, 2 drogisten, schoenenwinkel, slijterij, bakkerij, slager, Marskramer en Intertoys zitten, dus voor het hoognodige kom ik een eind. 

Ik vind het heerlijk om hier te wonen.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 22:07

Wij wonen in een wijk tegen het centrum aan. Het is een heel kindvriendelijke wijk, met meerdere kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, basisscholen en middelbare scholen, sportverenigingen, er is een grote speeltuin in een mooi parkje en een aantal kleinere speeltuinen door de wijk heen. Er zit een consultatiebureau en er stoppen een heleboel bussen om de hoek. De supermarkt zit aan de rand van het centrum, dat is 10 minuten lopen, hier om de hoek zit een kleine buurtsuper. Er is geen kinderboerderij of zwembad in de wijk, maar wel op korte fietsafstand. Ik vind het dus een fijne buurt, maar ik droom er net als AnnaK ook wel van om landelijker te wonen. Als we ooit veel geld hebben weet ik nog niet wat we zouden doen, hier in de buurt een groter huis zoeken of verhuizen naar een mooie bosrijke omgeving. Dat hangt ook weer af van de voorzieningen die er in die andere omgeving zijn, hier in de stad is heel veel voor kinderen met autisme, scholen, voorzieningen en instanties en dat is wel heel belangrijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Weetjewel wo 21 aug 2013 - 22:10

Susan schreef:Wij wonen in een wijk tegen het centrum aan. Het is een heel kindvriendelijke wijk, met meerdere kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, basisscholen en middelbare scholen, sportverenigingen, er is een grote speeltuin in een mooi parkje en een aantal kleinere speeltuinen door de wijk heen. Er zit een consultatiebureau en er stoppen een heleboel bussen om de hoek. De supermarkt zit aan de rand van het centrum, dat is 10 minuten lopen, hier om de hoek zit een kleine buurtsuper. Er is geen kinderboerderij of zwembad in de wijk, maar wel op korte fietsafstand. Ik vind het dus een fijne buurt, maar ik droom er net als AnnaK ook wel van om landelijker te wonen. Als we ooit veel geld hebben weet ik nog niet wat we zouden doen, hier in de buurt een groter huis zoeken of verhuizen naar een mooie bosrijke omgeving. Dat hangt ook weer af van de voorzieningen die er in die andere omgeving zijn, hier in de stad is heel veel voor kinderen met autisme, scholen, voorzieningen en instanties en dat is wel heel belangrijk.
Maar dat is ook wel weer op te lossen, hier zijn er een aantal kinderen in de buurt die naar speciaal onderwijs gaan en die gaan met een busje.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 22:21

Ja, weet ik, dat is hier ook, waar hij naartoe gaat is ook niet hier in de wijk, maar ik zou het niet fijn vinden als hij elke dag uren in de bus moet zitten. Hij zit nu meestal zo'n 30-45 minuten in de bus (dus 60-90 in totaal) en dat is nog in dezelfde stad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes wo 21 aug 2013 - 22:22

Waar wij hier voor woonde was het zo'n 10 minuten fietsen naar de supermarkt, het was ook precies niet op de weg naar huis vanuit mijn werk, maar 10 minuten verder op. Even snel een boodschap doen zat er gewoon niet in met de fiets elke keer op dubbelslot zetten e.d. was ik retour al een half uur onderweg, dan had ik nog geen boodschap in huis.

Ik deed altijd weekboodschappen en dan vond ik dat stukje fietsen nooit zo erg, maar als ik dan 1 keer iets vergeten was had ik wel een probleem. Dat wilde ik nu echt niet meer en daar hebben we dus ook wel op gelet bij het zoeken naar dit appartement.

De supermarkt zit nu op loopafstand, twee keer de hoek om en ik ben er en mijn man fiets er langs als hij uit zijn werk komt. Daar ben ik toch wel heel erg blij mee. Naast de supermarkt zitten een slijter en een drogist, dus alles bij de hand eigenlijk. En aan de overkant van de straat zit nog veel meer.

Verder wilde ik graag een treinstation in de buurt, maar dat is in Amsterdam inderdaad niet zo'n probleem, de tram en de bus stoppen 1 straat verder, ideaal! Scholen, kinderopvang e.d. zitten hier volop in de wijk.

Nadelen hier vind ik de parkeerkosten, wij hebben zelf geen auto maar ik vind het wel vervelend als we gasten krijgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Coco wo 21 aug 2013 - 22:28

Ja ik vind het wel belangrijk. Daarom hebben we ook besloten om toch dit huis te kopen. We hebben achter uitzicht op het water, de basisschool is straks op 3 min fietsen, minuut of 7 lopen. Twee winkelcentrums op ongeveer 10 minuten loopafstand, met de bus in 10 min en op de fiets 15 min in het grote centrum. Psz is om de hoek. Met de auto in een minuut of 2 buiten het dorp.

Dit huis is qua ligging eigenlijk perfect, alleen was het huis niet helemaal wat we willen en is vooral mijn man niet zo verbouwbestendig, maar we willen nu toch dit huis naar ons zin maken ivm de ligging.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Bosjesvrouw wo 21 aug 2013 - 22:38

Wij wonen in een dorp met alleen een bakker (waar we nooit komen).
Wel zijn er 2 scholen. Op loopafstand
Voor ik op de fiets na de supermarkt ga ben ik 15 min. onderweg.
Of 5 minuten in de auto( dat is dan wel een andere op de fiets is die hier vandaan moeilijk bereikbaar).
Er zijn hier 2 restaurants1 op loop afstand en 1 op fietsafstand ( natuurlijk ook wel op loop alleen duurt wat langer).
Een cafe op loop afstand.
Sportvelden op loop afstand.
Oja en nog een meer op fietsafstand. Wat in de zomer ideaal is.

Het liefst had ik in het dorp gewoond waar ik geboren ben winkels,scholen,openlucht zwembad op loopafstand. Maarja ik ben niet alleen. Vriendlief wou graag hier wonen voor de sport en voor zn ouders die veel hulp nodig zijn door hun lichamelijke handicap en dan is het makkelijk om dichtbij te wonen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Marin wo 21 aug 2013 - 22:42

Coco schreef:We hebben achter uitzicht op het water
Oh dat lijkt mij ook heel leuk en is een jongensdroom van m'n vriend, om een bootje te hebben met eigen steiger. Grenst het water echt aan jullie tuin? Hebben jullie een hekje voor de kinderen dan? Want dat lijkt me het grootste nadeel. Ik zou dan alsnog bang zijn dat ze daarover heen klimmen of ander ongein uithalen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  AnnaK wo 21 aug 2013 - 22:45

Harrison schreef:Oh ik dacht dat jullie een tijd terug al een stuk grond hadden gekocht, AnnaK!

Waar we nu wonen is helemaal perfect, vlakbij het centrum, lekker rustige straat maar zodra je de hoek om bent de drukte van de stad. 3 supermarkten en alle winkels die je nodig hebt om de hoek en verder alles op loopafstand of makkelijk te fietsen! Park om de hoek. Station vlakbij. En de tram stopt ook voor de deur, maar waar niet in Amsterdam.
Grond was helaas vervuild. Fijn dat jullie een perfect huisje hebben gevonden.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: