Bij een ander bedrijf/locatie/ collega kijken
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bij een ander bedrijf/locatie/ collega kijken
Even naar aanleiding van wat Lejow en ik gaan doen. Wij werken beiden in het onderwijs, beiden bij de kleuters, beiden in een school waar toch een behoorlijk gemengde groep aan nationaliteiten / culturen rond loopt.
Toch zijn er ontzettend veel verschillen tussen onze scholen en dus gaan we eens bij elkaar kijken of we dingen van elkaar kunnen leren en ook gewoon voor de fun.
Zijn er anderen die dat ook wel eens doen. Niet alleen voor de fun, maar ook professioneel gezien zeg maar. Ga jij wel eens bij een ander bedrijf of locatie kijken hoe men daar te werk gaat? Wat vind je er van om dit te doen.
Persoonlijk kijk ik er ontzettend naar uit. Ik ben erg benieuwd naar hoe Lejow de klas runt en al haar super idee"tjes nu eindelijk in het echie zien. Maar ook dingen als planningen, kringen, lesideetjes, waarom doe je dit zus, waarom doe je dat zo..
Ben ook erg benieuwd hoe zij het bij mij gaat vinden over twee weken haha..
SE
Toch zijn er ontzettend veel verschillen tussen onze scholen en dus gaan we eens bij elkaar kijken of we dingen van elkaar kunnen leren en ook gewoon voor de fun.
Zijn er anderen die dat ook wel eens doen. Niet alleen voor de fun, maar ook professioneel gezien zeg maar. Ga jij wel eens bij een ander bedrijf of locatie kijken hoe men daar te werk gaat? Wat vind je er van om dit te doen.
Persoonlijk kijk ik er ontzettend naar uit. Ik ben erg benieuwd naar hoe Lejow de klas runt en al haar super idee"tjes nu eindelijk in het echie zien. Maar ook dingen als planningen, kringen, lesideetjes, waarom doe je dit zus, waarom doe je dat zo..
Ben ook erg benieuwd hoe zij het bij mij gaat vinden over twee weken haha..
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Bij een ander bedrijf/locatie/ collega kijken
Oh, ik zou dat eigenlijk best leuk vinden om te doen, maar ik denk dat mijn werkgever daar vrij streng in zal zijn. Dat ik bij een ander ga kijken zal ongetwijfeld geen probleem zijn, maar het leidinggevend personeel is er nooit zo'n voorstander van dat er mensen meedraaien (los van sollicitanten en stagiaires dan).
Zou niet eens weten met wie (van dit forum?) ik wel mee zou willen draaien, ik weet niet eens wie er allemaal in dezelfde branche werkt als ik
Zou niet eens weten met wie (van dit forum?) ik wel mee zou willen draaien, ik weet niet eens wie er allemaal in dezelfde branche werkt als ik
Gast- Gast
De directie vond het goed hahaha
Ik heb het wel gedaan toen ik nog op een KDV werkte. Het was toen zelfs 'verplicht' bij ons. Je verdiende er een stuk van je eindejaarsuitkering mee.
Ik heb toen een dag gewisseld met iemand van een ander KDV (wel binnen de stichting). Ik zag er in het begin erg tegen op, maar vond het achteraf echt heel leuk!
Gewoon ideeën met elkaar uitwisselen, dingen bekijken, wat doen we anders, wat hetzelfde. Wat kun je van elkaar leren, wat zou je zelf op een andere manier doen. Enz Enz.
Ik heb het wel gedaan toen ik nog op een KDV werkte. Het was toen zelfs 'verplicht' bij ons. Je verdiende er een stuk van je eindejaarsuitkering mee.
Ik heb toen een dag gewisseld met iemand van een ander KDV (wel binnen de stichting). Ik zag er in het begin erg tegen op, maar vond het achteraf echt heel leuk!
Gewoon ideeën met elkaar uitwisselen, dingen bekijken, wat doen we anders, wat hetzelfde. Wat kun je van elkaar leren, wat zou je zelf op een andere manier doen. Enz Enz.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Oh, ik zou dat eigenlijk best leuk vinden om te doen, maar ik denk dat mijn werkgever daar vrij streng in zal zijn. Dat ik bij een ander ga kijken zal ongetwijfeld geen probleem zijn, maar het leidinggevend personeel is er nooit zo'n voorstander van dat er mensen meedraaien (los van sollicitanten en stagiaires dan).
Ik ken Lejow toevallig al best lang, Geloof zo'n jaar of 6/ 7 al . We hebben beiden SPW gedaan, daarna beiden PABO en ondanks ons leeftijdsverschil, toch een beetje rond dezelfde periode. En 't klikt onwijs leuk. Daarom stelde ik het haar laatst ook voor, van kom eens bij mij kijken in de klas.
Gelukkig staan ze in ons werkveld heel erg open voor dit soort dingen, omdat je nu eenmaal van elkaar kunt leren. Ondanks de verschillen zijn er enorm veel overeenkomsten en zo.
SparklingEyes- Prater
Ja, is het alweer zolang?
Ik weet alleen nog dat we voor t eerst gemeet hebben op de Utrecht bowlen met 25 mensen - 10 mensen - 5 mensen - 2 mensen meeting
Ik weet alleen nog dat we voor t eerst gemeet hebben op de Utrecht bowlen met 25 mensen - 10 mensen - 5 mensen - 2 mensen meeting
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja, is het alweer zolang?
Jup toen hebben we nog foto's gemaakt met iemand d'r foto hahaha... hehheheheeh
Ach ja. 't is echt al weer zo lang... want ik ben bijna 6 jaar met S. en daarvoor kenden we elkaar al bijna een jaar.. dus 't is echt al bijna 7 jaar hoor!!!!
Stonden we daar met z'n twee in Utrecht... Ik heb de foto nog! En 't armbandje ook nog!!
Je bent een schat van een meid
SparklingEyes- Prater
Leuk zeg!
Wij worden op school zelfs 1,5 uur uitgeroosterd zodat we bij naaste collega's kunnen kijken.
Ik word vrijgeroosterd voor een studiedag op mijn toekomstige school (nieuw concept, nieuwe school in nieuwbouwwijk). Ook is mijn moeder bij het Voorleesontbijt de hele ochtend gezellig in de klas gebleven, dit is prima. Mijn vriend is ook wel eens mee geweest, koekjes bakken met mijn groep 3 . De koekjes vonden ze oké, dat mijn vriend kwam was echt het einde voor de kids
Wij worden op school zelfs 1,5 uur uitgeroosterd zodat we bij naaste collega's kunnen kijken.
Ik word vrijgeroosterd voor een studiedag op mijn toekomstige school (nieuw concept, nieuwe school in nieuwbouwwijk). Ook is mijn moeder bij het Voorleesontbijt de hele ochtend gezellig in de klas gebleven, dit is prima. Mijn vriend is ook wel eens mee geweest, koekjes bakken met mijn groep 3 . De koekjes vonden ze oké, dat mijn vriend kwam was echt het einde voor de kids
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
hier was 't weer super gezellig. Lejow en ik hadden ook een boel bij te kletsen, dat tussendoor maar gedaan haha.
Al kletsende er ook achter komen dat we elkaar al weer bijna 8 jaar kennen ipv 7!
Maar goed. Ook weer heel leerzaam en met open mond zitten kijken naar wat haar kinderen al kunnen / weten... GEEF MIJ ZO"N GROEP!!!!!!
Lejow, zoals ik vanmorgen al zei: bereid je voor op een shock... :S
Al kletsende er ook achter komen dat we elkaar al weer bijna 8 jaar kennen ipv 7!
Maar goed. Ook weer heel leerzaam en met open mond zitten kijken naar wat haar kinderen al kunnen / weten... GEEF MIJ ZO"N GROEP!!!!!!
Lejow, zoals ik vanmorgen al zei: bereid je voor op een shock... :S
SparklingEyes- Prater
Het was inderdaad heel leuk!
Wow Azira, dat klinkt echt goed! Ik weet niet of ik mijn vriend wel zo gek zou krijgen om koekjes te komen bakken met ze hahaha, ik zou het eens voorzichtig kunnen vragen!
Niet alleen op andere locaties, maar ook eigenlijk binnen onze school mis ik het wel. Gewoon bij collega's kijken.
We hebben het laatst gedaan in de kleuterbouw, omdat we werklessen willen gaan geven in circuit vorm en we wilden weten van elkaar hoe we het tot nu toe deden.
Dit vond ik zo leuk!
SE
Wow Azira, dat klinkt echt goed! Ik weet niet of ik mijn vriend wel zo gek zou krijgen om koekjes te komen bakken met ze hahaha, ik zou het eens voorzichtig kunnen vragen!
Niet alleen op andere locaties, maar ook eigenlijk binnen onze school mis ik het wel. Gewoon bij collega's kijken.
We hebben het laatst gedaan in de kleuterbouw, omdat we werklessen willen gaan geven in circuit vorm en we wilden weten van elkaar hoe we het tot nu toe deden.
Dit vond ik zo leuk!
SE
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik ben wel op andere locaties gaan kijken binnen de stichting waar ik werk hoe ze daar werkten.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moest ineens aan dit topic denken, wij zijn er nu namelijk mee bezig om eens te gaan kijken hoe het er op andere vestigingen/groepen aan toe gaat. Heb aangegeven dat het mij ook wel leuk lijkt om bij een baby- of dreumesgroep van een hele andere kinderopvangorganisatie te gaan kijken, en ik mag eens gaan inventariseren Er is nog niets rond dus ik weet niet of het daadwerkelijk mag van de directie uit, maar om alvast even te inventariseren:
Zijn er hier toevallig baby-dreumesgroep-PM'ers die werken voor een kinderopvangorganisatie in ZH, 't zuiden van NH of het oosten van de provincie Utrecht wie het leuk lijkt als ik een keer een dagje mee zou lopen, en wie eventueel ook een keer een dagje met mij mee zou willen lopen? Zo ja, zou je me dan willen PM-en?
(niet quoten, wil deze post graag weer verwijderen, wil niet googlebaar zijn voor m'n werk)
Zijn er hier toevallig baby-dreumesgroep-PM'ers die werken voor een kinderopvangorganisatie in ZH, 't zuiden van NH of het oosten van de provincie Utrecht wie het leuk lijkt als ik een keer een dagje mee zou lopen, en wie eventueel ook een keer een dagje met mij mee zou willen lopen? Zo ja, zou je me dan willen PM-en?
(niet quoten, wil deze post graag weer verwijderen, wil niet googlebaar zijn voor m'n werk)
Gast- Gast
Tis dat ik niet meer op een KDV werk, anders had het me heel leuk geleken!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Het is dat ik nog geen werk heb op een KDV anders leek het me heel leuk. Maarja daar heb je niks aan
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Eigen bedrijf?
» Parkeren HVA locatie Leeuwenburg
» Baan in Media Bedrijf
» Eigen bedrijf(je)
» eigen bedrijf.
» Parkeren HVA locatie Leeuwenburg
» Baan in Media Bedrijf
» Eigen bedrijf(je)
» eigen bedrijf.
Pagina 1 van 1