Mama's wat zouden jullie hiervan vinden?
+19
blondje1313
Silke
*Lieke*
Marin
Ezzer
Artemis
Lejow
Ella
SarahKey
Amber-
Jezzie
Zonneschijn
Snoes
NoMercy
Burn
Twellie
Steep
Susan
Printje
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mama's wat zouden jullie hiervan vinden?
Onze school heeft al een, afgeschermde fb pagina. Daar komen af en toe nieuwtje op etc.
Nu leek het me aan de ene kant leuk om het ook voor de klas te maken, afgeschermd uiteraard, en dan kan ik snel foto's en berichtjes erop zetten.
Hoe zouden jullie dat als ouder vinden? Leuk en zo ja zou je het dan ook regelmatig kijken?
Nu leek het me aan de ene kant leuk om het ook voor de klas te maken, afgeschermd uiteraard, en dan kan ik snel foto's en berichtjes erop zetten.
Hoe zouden jullie dat als ouder vinden? Leuk en zo ja zou je het dan ook regelmatig kijken?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Mama's wat zouden jullie hiervan vinden?
Ik zou dat wel leuk vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Gemengd denk ik.. Ik heb liever zelf de controle over wat er op internet komt qua foto's, hoe afgeschermd ook. Nieuwtjes enzo vind ik wel leuk, maar ik ben denk ik wat laks daarin en dan moet het wel echt op mijn timeline staan anders zou ik het niet lezen. Denk ik.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hartstikke leuk idee!
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb volgende week eerst een info avond, wil dan he ook voorleggen wat betreft de foto's. Ik schat in dat de ouders het erg leuk zullen vinden maar ik ben erg benieuwd naar jullie meningen hier.
Printje- Lady Post-a-lot
Aziraphale dat ook van dr school!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
NoMercy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13
Ik vind dat wel leuk! Mijn KDV heeft dat ook en ik vind het wel leuk.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ja ik zou dat ook een leuk idee vinden.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Mij lijkt het ook een leuk idee!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
+1Snoes schreef:Ik vind dat wel leuk! Mijn KDV heeft dat ook en ik vind het wel leuk.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Mijn ervaring is dat het allemaal harstikke leuk lijkt maar er heel weinig ouders dan gebruik van maken.
Ons KDV heeft zoiets ook. Lijkt precies op FB alleen heet het anders en is het geschikt voor scholen en KDV. Als ik het goed zeg. Kan het wel pm-en als je wilt.
Het is hier een groot succes
Het is hier een groot succes
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Onze school heeft een eigen site, met klassenpagina's waar we al dat soort dingen opzetten.
Er is geen hond die er naar kijkt..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bij ons op school gebruiken we basisschoolnet.
Daar krijg ik al post op, staan foto's op, nieuwsbrieven, data. Superhandig, je kunt alleen inloggen als je een code van school krijgt, veel veiliger dan Facebook dus.
Met Facebook zou ik niet heel blij zijn.
Daar krijg ik al post op, staan foto's op, nieuwsbrieven, data. Superhandig, je kunt alleen inloggen als je een code van school krijgt, veel veiliger dan Facebook dus.
Met Facebook zou ik niet heel blij zijn.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Bij ons wel, en dat moet ook wel, want alle communicatie gaat via die site.Lejow schreef:Onze school heeft een eigen site, met klassenpagina's waar we al dat soort dingen opzetten.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Ons KDV heeft dat. Het is een speciale groep voor ouders waar ze lid van kunnen worden.
Alleen van de ouders die lid zijn plaatsen we foto's van hun kinderen. Door lid te worden geven ze als het ware aan foto's oke te vinden.
Hier geven trouwens ouders bij de plaatsing van hun kind al aan of er wel of geen foto's van hun kinderen op internet mogen komen te staan.
Alleen van de ouders die lid zijn plaatsen we foto's van hun kinderen. Door lid te worden geven ze als het ware aan foto's oke te vinden.
Hier geven trouwens ouders bij de plaatsing van hun kind al aan of er wel of geen foto's van hun kinderen op internet mogen komen te staan.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Lijkt me goed om te overleggen met de ouders, dan hebben ze ook misschien minder snel het idee dat 'de juf zomaar foto's plaatst' (als ze dat al denken). Maar...Wat doe je als het gros van de ouders er akkoord mee gaat en één of twee niet? Zorg je dan dat je geen foto's van die kids plaatst? Hoe doe je dat met groepsfotos? Ik zou hier van te voren al over nadenken, zodat je met een helder verhaal naar de ouders kunt komen en goed uitleggen dat het op privé/beschermd staat en ze wel duidelijk op papier een link meegeven van die facebook pagina (ook voor ouders die misschien zelf geen FB hebben).Printje schreef:Ik heb volgende week eerst een info avond, wil dan he ook voorleggen wat betreft de foto's. Ik schat in dat de ouders het erg leuk zullen vinden maar ik ben erg benieuwd naar jullie meningen hier.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bij de school van mijn oudste hebben ze het. Helaas openbaar (ga daar nog een keer wat van zeggen, heb liever een inlog), maar ik vind het superleuk om op die manier een kijkje in de klas te krijgen.
Op het kdv van de jongste heb ik een formulier 'moeten' tekenen of ik mijn kindje wel of niet op de foto wilde hebben. Hier staan de verhalen en foto's in een afgeschermd deel van de website.
Op het kdv van de jongste heb ik een formulier 'moeten' tekenen of ik mijn kindje wel of niet op de foto wilde hebben. Hier staan de verhalen en foto's in een afgeschermd deel van de website.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Bij het kdv van mijn kinderen doen ze dat ook. Je kunt hier als ouder zelf voor kiezen en ze maken ook alleen foto's van de kinderen van de ouders die toestemming hebben gegeven. Het is namelijk niet helemaal waterdicht, ook al is het afgeschermd. Als iemand de foto deelt op zijn openbare pagina, is hij alsnog te zien.
Op mijn school is er weleens gevraagd aan ouders of er behoefte aan is, maar daar was de uitslag ongeveer 50/50. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen. Als er één kind is die niet op de foto mag, is het nog wel te overzien, maar zijn het er meer, moet je per foto moet gaan kijken of er alleen kinderen met toestemming op staan.
Op mijn school is er weleens gevraagd aan ouders of er behoefte aan is, maar daar was de uitslag ongeveer 50/50. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen. Als er één kind is die niet op de foto mag, is het nog wel te overzien, maar zijn het er meer, moet je per foto moet gaan kijken of er alleen kinderen met toestemming op staan.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Het lijkt mij erg leuk, vindt het altijd leuk om te horen wat ze doen (in ons geval nog op het kdv).
Nadeel van facebook is dat mensen wel foto's kunnen delen op hun eigen profiel. Ik heb ook een filmpje bewust maar voor een paar mensen zichtbaar gezet, maar mijn schoonmoeder (die dat niet wist) heeft het ook weer op haar profiel gedeeld.
Nadeel van facebook is dat mensen wel foto's kunnen delen op hun eigen profiel. Ik heb ook een filmpje bewust maar voor een paar mensen zichtbaar gezet, maar mijn schoonmoeder (die dat niet wist) heeft het ook weer op haar profiel gedeeld.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Even een upje... vanavond de ouderavond gehad en de ouders waren erg enthousiast.
Maar nu krijg ik het niet handig voor elkaar om foto's van mijn mobiel direct in die groep te plaatsen. Het komt dan op mijn gewone pagina terecht. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Maar nu krijg ik het niet handig voor elkaar om foto's van mijn mobiel direct in die groep te plaatsen. Het komt dan op mijn gewone pagina terecht. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Printje- Lady Post-a-lot
Even de app paginabeheer downloaden. Dan lukt het als het goed is wel.Printje schreef:Even een upje... vanavond de ouderavond gehad en de ouders waren erg enthousiast.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Heb je een pagina of een groep gemaakt?
Hij een pagina moet je het via paginabeheer doen, anders naar de groep gaan en dan daar er boven aan een kader met foto.
Hij een pagina moet je het via paginabeheer doen, anders naar de groep gaan en dan daar er boven aan een kader met foto.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind het idee op zich leuk, maar omdat je zegt het via je mobiel te willen doen, ben je van plan direct foto's op facebook te zetten dan? Ik zou dan toch prefereren dat de juf dat 's avonds thuis zou doen dan direct in de klas.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zouden jullie hiervan vinden?
» Mama's, wat zouden jullie hiervan vinden?
» Wat vinden jullie hiervan?
» Mama's, wat zouden jullie hiervan vinden?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: