Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

+42
Esperanza
Pommes
Minx
Poisongirl
Sun88
Linda
_Lacey_
M-G
Marin
Parisienne
Surya
Printje
Japie
Jeanette
Lady Starstruck
Balloon
Shisha
SarahKey
Elliot
Pineco
Rush
sonly
silly-one
Sarah1985
Moira
Kreeftje
Joan
Sophiee
Sissi
Fjell
Blond
rapa nui
Roza
Manderijn
Angela_1986
Beachgirl
Kowalski
minoessepoes
Milou
Susan
Maple
Nyx
46 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  rapa nui vr 16 aug 2013 - 10:10

Ik at ooit eens mee bij een oom en tante en lustte toen hun groentesoep niet. Ze vroeg of ik wel tomatensoep lustte, toen ik dat beaamde kreeg ik een klodder ketchup door mijn groentesoep geroerd. Misschien meer jeugdtrauma dan jeugdsentiment...
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Lady Starstruck vr 16 aug 2013 - 10:15

Printje schreef:Zo'n babyfruithapje..... Banaan prakken, zo'n liga koek vanaf 4 mnd erdoor en dan nog wat sinaasappelsap.. Echt zo lekker.
Toen ik een jaar of 7 was. Maakte ik dit altijd zelf en gaf ik dat aan mijn baby pop. Maar ja die pop hapte helemaal niet natuurlijk. Met als gevolg de hele mond van die pop zat vol met bananenprut en ik at de rest zelf op. Zo leek het net alsof ze baby pop het at. Die pop ligt nog ergens als het goed is vol met gedroogde bananenprut van 22 jaar oud. lekker ranzig.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Nyx vr 16 aug 2013 - 10:16

Bij oma kregen we trouwens altijd een witte boterham met gekleurde hagelslag. Thuis heb ik het ook gehad, maar het was niet hetzelfde en ik moet nu niet meer aan een boterham, wit of bruin, met hagelslag denken.

En op zaterdagavond hadden we standaard een hapjesschaal op tafel staan. Daar komt mijn liefde voor de prikker metworst, A'dam uitje en kaas ook vandaan. Niets zo lekker als dat van het stokje afeten en een uur kauwen om het door te kunnen slikken. :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  M-G vr 16 aug 2013 - 14:27

Wat mij heel lekker lijkt maar ik helaas niet lekker meer vind is warme gele vla/pap. Mijn moeder maakte dit vroeger en dat vond ik altijd zo lekker (en lekker ruiken) maar ik heb het een tijd terug geprobeerd maar helaas.... ik vond het helemaal niet lekker (terwijl het een heerlijke geur was!)

Verder maak ik de gevulde eieren, zoals mijn moeder ze maakte, voor verjaardagen.

Tevens ben ik gek op de rodekoolschoten zoals mijn moeder het maakte!

Owja en niet te vergeten een echt jeugdsentiment is toch wel de monchoutaart! 

Ik wil ook nog eens de kippensoep maken zoals mijn moeder deed maar daarvoor moet ik even wat tijd uit trekken wat ik niet altijd heb of maak.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  _Lacey_ vr 16 aug 2013 - 19:04

Vroeger nam ik vaak een beker melk met hagelslag en lepelde de hagelslag er dan uit.
Of geroosterd brood met mayonaise.

Zou het alletwee nu niet meer eten.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Linda vr 16 aug 2013 - 19:59

Een boterham met boter en banaan (en dan eigenlijk op een grote plank in mini stukjes gesneden met 1 plakje op 1 stukje brood).

Een boterham met boterhamworst, mayonaise en plakjes augurk.

M'n opa's tomatensoep

Van die zelfmaak tompoezen

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Japie zo 18 aug 2013 - 9:17

Maple schreef:Mijn vriend eet juist altijd boerenkool met appelmoes, heeft hij ook van huis uit, volgens hem hoort dat smile
Als je dat altijd gegeten hebt weet je niet beter. Iedereen kijkt mij altijd raar aan, maar ik vind het heerlijk!smile 
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Sun88 zo 18 aug 2013 - 9:48

Japie schreef:
Maple schreef:Mijn vriend eet juist altijd boerenkool met appelmoes, heeft hij ook van huis uit, volgens hem hoort dat smile
Als je dat altijd gegeten hebt weet je niet beter. Iedereen kijkt mij altijd raar aan, maar ik vind het heerlijk!smile 
Haha, ik dacht serieus ook dat dat zo hoorde, eet altijd appelmoes bij boerenkool. Appelmoes aten wij thuis alleen bij boerenkool, en rode kool.
Slecht jeugd sentiment is een of andere gore stamppot van witte en sperziebonen uit pot en ongemarineerde speklappen, aten we best vaak. En goede jeugd sentiment was Oma s fu yung hai, maak het nu zelf zoals Oma. Ik tussen de middag aten we op donderdag loempia s van de markt en op vrijdag vis van de visboer.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Poisongirl zo 18 aug 2013 - 17:39

Manderijn schreef:
Balloon schreef:Jaaaa Spoetnik! Mijn moeder deed daar vroeger altijd koffiemelk en suiker in.... Dan schuimde het altijd. Maar dat is wel raar toch!?
Precies zo kregen wij het ook! Brrrr
Zo maak je het ook inderdaad! En het is nog steeds lekker, maar mierzoet!

Hier ga ik voor beschuitenpap en warme gele vla. Beidn vond ik heerlijk van mijn oma, zelf lukt het niet dat zo lekker te krijgen als zij deed. Mijn moeser lukt het ook niet. Heel jammer vinden we allebei.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Minx ma 19 aug 2013 - 1:01

Marin schreef:Ontbijtkoek met slagroom! p.
En hagelslag Wink nog lekkerder


Wat voor mij echt jeugdsentiment is is beschuit met van die knisperhagel. Nu niet meer te krijgen, ja alleen als taartdecoratie. De Albert Heijn heeft dat een tijdje verkocht. Dat kreeg ik altijd bij mijn oma. Of mijn oma's gehaktballen, die korst was echt van beton maar wel echt super lekker
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Pommes ma 19 aug 2013 - 1:55

jeugdsentiment maar ik hoef het nu niet meer: Smac. We konden kiezen plakjes rauw eten of dat m`n vader ze bakte. Ik heb dat zoveel moeten eten dat ik het nu niet meer hoef.

Ook jeugdsentiment is het op vrijdag tussen de middag vissticks, gebakken eieren o.i.d. En als de pan leeg was met een boterham erdoor zodat de boterham onder het vet zat en dan een laagje suiker erover heen. Kan me nu niet meer voorstellen dat dat lekker is.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Esperanza di 20 aug 2013 - 21:41

Witte boterham met jus
Witte boterham met witte suiker (alleen als we jarig waren)
Een rijstgerecht met heel veel uien, een sausje en een karbonade (heb ik echt al in geen jaren meer gehad, dus weet niet of ik het nog steeds lekker vind)

De cake van m'n oma. Zij deed altijd suiker in het bakblik waardoor er een suikerlaagje om de cake zat. Mijn zusje en ik kregen dan altijd de kontjes van de cake.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Elliot di 20 aug 2013 - 22:20

Pommes schreef:jeugdsentiment maar ik hoef het nu niet meer: Smac. We konden kiezen plakjes rauw eten of dat m`n vader ze bakte. Ik heb dat zoveel moeten eten dat ik het nu niet meer hoef.

Ook jeugdsentiment is het op vrijdag tussen de middag vissticks, gebakken eieren o.i.d. En als de pan leeg was met een boterham erdoor zodat de boterham onder het vet zat en dan een laagje suiker erover heen. Kan me nu niet meer voorstellen dat dat lekker is.
Dit deed mijn stiefvader altijd. Heerlijk vond ik dat!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Ibbeltje di 20 aug 2013 - 22:49

- gebakken ei met tomaat...mijn moeder kan deze zo lekker maken met precies genoeg peper en zou en de tomaat lang genoeg gebakken.
- macaroni de volgende dag als lunch op de boterham eten...zo lekker!
- met kerst lekkere pasteitjes met ragout
- met kerst ook zelfgemaakte champignonnesoep. Ik hou er absoluut niet van alleen van die van mijn moeder, zo lekker Very Happy
- plakjes gebakken balkenbrij al dan niet op brood...lekker! Krijg er nu weer zin in Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Exogenesis zo 25 aug 2013 - 5:27

Bijna niks. Mijn moeder kookte nogal zoutloos en altijd hetzelfde (aardappelen, groente, vlees en soms vieze macaroni).
Wel maakten we altijd op zondag 'slaatje' en dat bestond uit oude gekookte aardappelen (koud) met slasaus, augurk en knakworstjes. Dat maak ik nog wel eens (voor mezelf, want anderen zal ik dit niet aandoen).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 5:42

Wentelteefjes en pannenkoeken. Die pannenkoeken maakte mijn vader dan ook altijd. Dat was het enige wat hij qua avondeten klaarmaakte Wink
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Maple zo 25 aug 2013 - 5:59

Ohja, slaatjes maakten wij ook geregeld. Wij aten echt nooit uit pot, altijd vers, maar ik vond het altijd zo lekker dat er in dat slaatje wortelen en doperwtjes uit een pot gingen.

Aardappels werden bij ons ook altijd zoutloos gekookt, maar dat ervaarde ik nooit als een gemis. Ik kook ze zelf nog het liefst zoutloos en over m'n bord gooi ik er dan ok niks over. Vaak zelfs nog niet eens jus, en prak ik gewoon m'n groenten en aardappelen door elkaar.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Kenya ma 26 aug 2013 - 8:28

Ik heb het sommige hier al voorbij zien komen maar voor mij zijn de volgende 'gerechten' ook jeugdsentiment, haha.

*Prutje (kapot gebakken ui, ei en tomaat) op geroosterd brood.
*Gebakken brood met kaas ( twee boterhammen, beide kanten boter, eerst aan beiden aan een kant bakken in een koekenpan, dan aan die aangebakken kant kaas ertussen en dan als een tosti aan de buitenkanten bakken).
* Macaroni met smac, spaghetti met smac, plakken gebakken smac bij de aardappels en groente, smac op brood, eigenlijk overal smac bij, haha.
* Broodje kaas met beschuit. Een witte boterham met boter en kaas en dan een beschuit er omgekeerd bovenop. En dan natuurlijk eerst de randjes brood waar geen beschuit op ligt opeten en dan pas de rest. Dat moet trouwens wel in kleine vierkantjes gesneden, wat lastig is met beschuit, haha.

Behalve de smac vind ik alles nog lekker en maak ik het, heel soms, nog wel eens. Smac komt echter hier het huis niet in.

Kenya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 43
Registratiedatum : 26-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 3 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum