Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

+42
Esperanza
Pommes
Minx
Poisongirl
Sun88
Linda
_Lacey_
M-G
Marin
Parisienne
Surya
Printje
Japie
Jeanette
Lady Starstruck
Balloon
Shisha
SarahKey
Elliot
Pineco
Rush
sonly
silly-one
Sarah1985
Moira
Kreeftje
Joan
Sophiee
Sissi
Fjell
Blond
rapa nui
Roza
Manderijn
Angela_1986
Beachgirl
Kowalski
minoessepoes
Milou
Susan
Maple
Nyx
46 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Nyx do 15 aug 2013 - 8:50

Wat maken jullie nog weleens wat jullie vroeger als kind/jeugdige van je ouders kregen? Iets dat niet per definitie tongstrelend is, maar wat wel iets bij jullie oproept? Of iets dat je eens in de zoveel tijd weer eens wilt eten.

Voor mij is dat toch wel Brood met Snitzel, Ui, Champignons en spekjes. Het is niet iets wat ik echt heel erg lekker vind, maar soms heb ik gewoon weer eens behoefte aan een flinke lap vlees a la vroeger. Soms twijfel ik of ik er nog een ei over wil bakken, maar dat gaat me te ver. Dat was iets wat mijn ouders deden en wat ik absoluut niet lekker vond :P (en nog steeds niet vind, denk ik).
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Maple do 15 aug 2013 - 8:51

Wentelteefjes, en appeltosti.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Susan do 15 aug 2013 - 8:53

Mexicaanse kip, een gerecht met kipfilet, ananas en rijst. Er was niks Mexicaans aan, maar zo heette het gewoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Milou do 15 aug 2013 - 8:53

Wentelteefjes! Al mag ik die niet door de melk, dus dat blijft een sentiment. En tosti met bruine suiker Yes
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  minoessepoes do 15 aug 2013 - 8:56

Kaaspieper met een gekookt ei en erwtjes.
Mijn ouders waren gewend van huis uit op vrijdag geen vlees te eten, daar komt het gerecht vandaan, wij aten het ook vaak op vrijdag. Mijn moeder gebruikte het vooral om de restjes kaas op te maken, de harde korstje of restjes zakjes geraspte kaas. Het is gewoon puree met veel kaas er doorheen gesmolten en wat peper, het lekkers is het om het eitje er doorheen te prakken.

Ik moet het toch weer eens maken......

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Kowalski do 15 aug 2013 - 8:57

Boterham met gebakken appel en kaneel, speculaasjes soppen in mama's koffie...
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Beachgirl do 15 aug 2013 - 8:58

Duiveltjesvlees.... foute naam ik weet t.   Rijst met kip en een soort pittige satesaus, maar dan net anders. Heerlijk!  Al jaren niet meer gegeten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Angela_1986 do 15 aug 2013 - 9:05

Een gebakken ei zaterdag tussen de middag! Maar dat vond en vind ik ook gewoon lekker smile Of inderdaad wentelteefjes, knakworstjes, worstenbroodje, ragout of iets dergelijks op woensdagmiddag, maar dan werk ik normaal gesproken altijd. Als ik tussen de middag dan wel eens thuis ben dan wil ik ook wel eens wat warms maken voor bij het brood omdat ik dan altijd aan die woensdagmiddagen met mijn broertje en moeder moet denken.

Ik geloof niet dat er iets is dat ik vroeger thuis kreeg maar niet zo lekker vond en nu wel zelf maak.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Manderijn do 15 aug 2013 - 9:07

Mag drinken ook? Spoetnik! Dat was echt uniek als we dat kregen, dan moest het wel feest zijn! Lijkt me nu zo goor.. haha

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Spoetnik-250x187

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Nyx do 15 aug 2013 - 9:10

Angela, ik bedoel niet vies hoor. Vies eten van vroeger komt hier niet eens het huis in, laat staan dat ik het zou klaarmaken. Ik bedoel meer eten van vroeger dat niet vies was, maar ook niet het allerlekkerste van de wereld. Zoiets iig. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Roza do 15 aug 2013 - 9:16

Wentelteefjes! Ik lust ze ook alleen maar als mijn moeder ze maakt.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 9:28

Niet echt jeugdsentiment maar als ik terug ben van vakantie dan vraag ik wel of ik de dag erop bij mijn ouders mag eten en dan graag nieuwe krielaardappeltjes met verse groente en een lekker stukje vlees. Kook ik voor mezelf niet zo snel maar is vooral na een vakantie iets waar ik echt trek in heb.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Blond do 15 aug 2013 - 9:28

Een witte boterham met bruine suiker. Dat kregen we alleen als we bij mijn oma gingen lunchen smile. En een heel zachtgekookt ei, wat uitgelepeld moest worden, ook bij oma. Van mijn ouders kregen we alleen hardgekookte eieren.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Manderijn do 15 aug 2013 - 9:30

Oh en edammer kaas. Dat kregen we altijd als we bij oma aten, en dat was alleen als het echt heel erg regende tussen de middag. Dan hoefden we niet naar huis te fietsen, maar mochten we daar eten. Ik heb het trouwens nooit weer gehad, maar het roept nog wel altijd hele leuke herinneringen op.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Fjell do 15 aug 2013 - 9:32

Op vakantie op de camping maakte mijn vader vaak wel eenvoudige gerechten. Bijvoorbeeld aardappelpuree met daar doorheen geroerd een blikje mais/doperwtjes/paprika. Dat maak ik nu ook wel eens als ik weinig zin in koken heb en dan denk ik toch altijd wel terug aan de vakanties!

Verder wil ik als ik weer een oven heb een keer trommelkoek proberen te maken. Dat maakte mijn vader vroeger vaak op zaterdag als mijn moeder, broertje, zusje en ik op de ijsbaan waren voor schaatsles.

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Poffert6
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Sissi do 15 aug 2013 - 9:58

Een boterham met "prut":P Roerei met een gesnipperd uitje en leverpastei. Dat kregen we wel eens tussen de middag.

En macaroni met smac, champignons en bamimix.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Sophiee do 15 aug 2013 - 10:21

Chinese kip, dat aten de volwassenen tijdens familiebijeenkomsten (wij kregen friet). Maar ik was de oudste van de kids en vond dat stiekem ook wel heel lekker en at gewoon van allebei wat. Er ging een hele pot pindakaas doorheen. Mjum!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Joan do 15 aug 2013 - 11:50

Gekookte aardappelen met bloemkool en een gehaktbal en dat dan door elkaar. Of karbonades die helemaal zacht waren gekookt. Zoete worteltjes aten we vroeger ook heel vaak met suiker en kaneel. Hmm!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Kreeftje do 15 aug 2013 - 12:28

Zelf friet bakken op zaterdagmiddag, deed mijn vader vaak. En dan lekker van die voorgebakken frietjes eten!!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 12:30

Op vakantie aten we vaak makkelijk. Ook 1 keer per vakantie van die aanmaak aardappelpuree met hachee uit blik. Klinkt niet super, maar toen vond ik het echt yummie!

En stipt op 1 bij ons thuis stond lasagna! Die maak ik nu nog regelmatig zelf.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Sarah1985 do 15 aug 2013 - 23:34

gebakken aardappels op brood
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Maple do 15 aug 2013 - 23:37

Ohja dat deden mijn ouders ook vaak, kliekjes (meestal stamppot) van de vorige dag opbakken en dan op brood! Of vlees wat over was van de vorige dag op brood.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  silly-one do 15 aug 2013 - 23:39

Voor mij is dat echt 'jackus'. Mijn moeder had een keer gehaktbrood gemaakt en het eerste wat er door mijn broer werd geroepen was 'jackus was da'.  Vervolgens was het super lekker. Nu ging mijn moeder het op een gegeven moment niet meer maken omdat wij het 'jackus'  noemde en ze dacht dat wij het niet lekker vonden. 
Misschien wordt het tijd dat ik het recept ga vragen, heb wel zin in 'jackus'.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  sonly do 15 aug 2013 - 23:51

Speculaasje op witbrood en kipschnitzel of varkensschnizel uit een vacuum verpakking. (echt zo slecht eigenlijk, maar stiekem best lekker)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Rush do 15 aug 2013 - 23:55

Joan schreef:Gekookte aardappelen met bloemkool en een gehaktbal en dat dan door elkaar. Of karbonades die helemaal zacht waren gekookt. Zoete worteltjes aten we vroeger ook heel vaak met suiker en kaneel. Hmm!
Ja, en groentesaus erop.

Of gekookte aardappelen met rode kool en een gehaktbal door elkaar. Ik prakte altijd alles door elkaar, heerlijk haha.

Bij m`n oma kreeg ik vroeger altijd een beschuit met van die cheddar kaas plakken. Heerlijk vond ik dat. Als ik het nu zie liggen lijkt het net plastic nep kaas. Laughing 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum