Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

+42
Esperanza
Pommes
Minx
Poisongirl
Sun88
Linda
_Lacey_
M-G
Marin
Parisienne
Surya
Printje
Japie
Jeanette
Lady Starstruck
Balloon
Shisha
SarahKey
Elliot
Pineco
Rush
sonly
silly-one
Sarah1985
Moira
Kreeftje
Joan
Sophiee
Sissi
Fjell
Blond
rapa nui
Roza
Manderijn
Angela_1986
Beachgirl
Kowalski
minoessepoes
Milou
Susan
Maple
Nyx
46 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 2:44

Zelfgemaakte frietjes, maar die eet ik nog steeds vaak op vrijdagavond bij mijn ouders, heerlijk! En van die dikkere pannenkoekjes met appelstroop of appelmoes, die maakte mijn oma altijd en aten we dan in haar kamer aan zo'n ronde tafel (mijn oma woonde bij ons in huis en at altijd bij ons aan tafel, alleen pannenkoeken aten we bij haar, ik zie ons alweer helemaal zitten smile ).

En een stamppotje van aardappels, sla en roomsaus met een gebakken ei erbij. Dat had ik echt al jaren niet meer gegeten en door dit topic moest ik er weer aan denken. Mijn moeder heeft inmiddels beloofd het vanavond nog eens te maken angel
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Elliot vr 16 aug 2013 - 2:52

Als ik bij opa en oma ging logeren at ik altijd als ontbijt een witte boterham met leverpastei. Dat vond ik zo lekker! 's Avonds kreeg ik altijd kinderkoffie (koffie met veel suiker en melk).

Bij mijn andere opa en oma at ik vaak tussen de middag, omdat zij vlak bij mijn basisschool woonden. Dan haalden ze steevast twee witte kadetten en een croissantje. Ik at dan altijd één kadetje en een croissantje met filet americain, en één kadetje met zoet beleg. En als toetje mocht ik alle soorten hagelslag in een bakje gieten en door elkaar roeren en dan opeten met een lepeltje Very Happy En als toetje van m'n toetje kreeg ik nog een zakje snoepjes mee voor onderweg naar school (2 minuten fietsen nerd ). Het enige jammere was dat mijn oma altijd 's morgens al melk inschonk voor me en dat de hele dat in de vensterbank zette zodat het niet zo koud in m'n buik was. Dat was minder lekker.

Verder:
-sperzieboontjes uit een potje
-doperwtenstamppot met gehakt en jus
-poffert (een soort gekookte tulband van pannenkoekenmeel met gesmolten boter en bruine suiker)
-prutje op brood, gebakken uitjes en tomaatjes met ei, helemaal door elkaar geroerd.
-grutjes met stroop
-rijstepap met boter en bruine suiker
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  SarahKey vr 16 aug 2013 - 3:18

Op zaterdag aten we altijd nasi met kipvleugels. Dat vind ik nog steeds het lekkerste zaterdag eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 3:24

Die melk klinkt inderdaad niet zo lekker Elliot, maar verder werd je nogal verwend daar Very Happy 

Doet me ook weer denken aan mijn andere oma. Als we daar wel eens gingen logeren, kregen we voor het slapengaan steevast een kop warme chocolademelk van verse melk (ze hadden een boerderij) met lekker veel suiker en daar doopten we dan een beschuit in. Zalig!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Elliot vr 16 aug 2013 - 3:34

Pineco schreef:Die melk klinkt inderdaad niet zo lekker Elliot, maar verder werd je nogal verwend daar Very Happy 

Doet me ook weer denken aan mijn andere oma. Als we daar wel eens gingen logeren, kregen we voor het slapengaan steevast een kop warme chocolademelk van verse melk (ze hadden een boerderij) met lekker veel suiker en daar doopten we dan een beschuit in. Zalig!
Haha ja echt he Pineco! Ik mocht daar gewoon niet weg zonder de snoepkast te plunderen. M'n oma heeft me ook wel eens 's middags thuis gehouden omdat ze vond dat ik ziek was, toen kreeg ik chippies en andere lekkere dingen. M'n moeder vond het alleen niet zo grappig :nopompom: 

Die chocolademelk klinkt ook megalekker!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 3:39

Nou, behalve de chocolademelk met suiker was mijn oma niet echt van het snoepen en snaaien helaas. Ik weet wel nog dat zij zowel de boter als hagelslag in van die porseleinen schaaltjes had, zonder deksel. Dan gingen we eerst snel met onze vinger door de boter en dan door de hagelslag (heerlijk!), maar dat mocht ze natuurlijk niet zien Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Shisha vr 16 aug 2013 - 3:43

Bij mijn opa en oma at ik 's ochtend altijd een boterham met abrikozenjam. Mijn oma sneed het dan in 6 stukjes en ik had een klein plastic "brood"plankje waar ik het van at.
Mijn oma maakte ook de lekkerste thee met melk en suiker. Dan roerde ze 10x met de klok mee en 10x tegen de klok in en dan was hij perfect. (ik drink nu nog steeds thee met melk en suiker) Alleen als mijn oma hem maakte vond ik het lekker.
Mijn moeder haalde af en toe kokosbrood en dat vond ik altijd erg lekker op brood.
Beschuitje verkruimelen en dat door de yoghurt met suiker en kaneel. 
Als mijn moeder cake/taart maakte de beslagkom uitlikken.
Speculaas op brood.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Balloon vr 16 aug 2013 - 3:43

Jaaaa Spoetnik! Mijn moeder deed daar vroeger altijd koffiemelk en suiker in.... Dan schuimde het altijd. Maar dat is wel raar toch!?
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 3:49

Als ik bij mijn oma logeerde had ik daar altijd een 'eigen' bordje, zo'n ouderwets metalen diep kinderbordje. Volgens mij hebben mijn moeder, oom en tantes er ook nog uit gegeten. Maargoed, daar kreeg ik dus mijn eten in en vervolgens na het eten ook m'n vla. Reken maar dat dat bord leeg was want als ik íéts vies vond, dan waren het wel restanten aardappelen en groenten in m'n vla Laughing
Ohja, en we mochten altijd kiezen wat we gingen eten, en dan koos ik altijd spinazie á la crème. En als m'n moeder ons de volgende dag tussen de middag weer kwam ophalen, gingen m'n broertje en ik samen met oma pannekoeken bakken. Pannekoeken bakken heb ik van oma geleerd, en ik ben er best goed in, ze zijn altijd heel mooi licht/goudbruin en mijn pannekoeken mislukken nooit smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 3:59

Dat van dat bord is herkenbaar Maple! Bij mijn oma aten we ook altijd alles uit één bord, soep, hoofdmaaltijd en eventueel vla/fruit/ijs na. Vreselijk vond ik dat, maar ze had een groot gezin en hield niet van onnodig veel afwas. Daar heb ik nu nog steeds een afkeer van, ik moet echt overal een schoon bord voor. Niet alleen maar leuke herinneringen dus bedenk ik me nu Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Gast vr 16 aug 2013 - 4:39

- Brood met gebakken kaas. Gewoon een boterham met kaas in de pan bakken, eerst met de broodkant en daarna even de kaaskant naar beneden zodat de kaas hard wordt. Dat kregen wij wel eens op woensdagmiddag.
- Doperwten en wortel uit pot. Dat eet ik nu nooit meer, maar als kind vond ik het heel lekker, van die zachte worteltjes.
- Bij mijn oma hadden we altijd Tova, zo'n aardbeiensaus voor over de vla en ijs.
- Op zaterdagochtend kregen we altijd een croissant van de bakker, die aten we dan voor de tv op terwijl we Telekids keken.
- En macaroni met smac. Mijn zus wilde geen gehakt door de macaroni, dus aten we het altijd met smac uit blik. Mijn ouders doen dat nu nog wel eens op vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Lady Starstruck vr 16 aug 2013 - 4:48

Macedone de la gume (of hoe schrijf je dat). Dat maakte mijn moeder heel vaak op zondag. Dat is een gerecht met doperwtjes, uitjes, worteltjes, spekjes, gebakken aardappels. En er zat vast nog wel meer in. Met een karbonade. Ik vond dat heerlijk.

Djuvedje. Kregen we ook heel vaak op zondag. Maar dat was vies. Het is 1 of ander slavisch gerecht.

En een spitskool schotel maakte mijn moeder vroeger ook heel veel. Met varkenslapjes, ketjap, aardappels en dat vond ik ook heel erg vies.

En draadjesvlees met een laurierblaadje. Doet me ook echt aan vroeger denken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Jeanette vr 16 aug 2013 - 4:54

Wentelteefjes!I love you Binnenkort eens zelf maken, want dat is zo heerlijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Japie vr 16 aug 2013 - 5:24

Mijn ouders aten nog wel eens macaroni met aardappels. Gewoon gekookte macaroni. Ik vond dat nooit lekker en hoefde het ook niet te eten.
Ook eet ik mayonaise door de boerenkool. Dit heb ik ook mijn huis uit mee gekregen. Ik vind het nu zonder niet lekker meer. Vroeger aten we ook vaak wentelteefjes. Die eet ik nu eigenlijk nooit meer.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 5:27

Mijn vriend eet juist altijd boerenkool met appelmoes, heeft hij ook van huis uit, volgens hem hoort dat smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Angela_1986 vr 16 aug 2013 - 7:00

Nyx schreef:Angela, ik bedoel niet vies hoor. Vies eten van vroeger komt hier niet eens het huis in, laat staan dat ik het zou klaarmaken. Ik bedoel meer eten van vroeger dat niet vies was, maar ook niet het allerlekkerste van de wereld. Zoiets iig. Wink
Ik vond vroeger geloof ik zo ongeveer alles vies... Mijn moeder zou trots op me zijn als ze wist wat ik nu allemaal braaf, zonder appelmoes, eet angel
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Printje vr 16 aug 2013 - 9:11

Zo'n babyfruithapje..... Banaan prakken, zo'n liga koek vanaf 4 mnd erdoor en dan nog wat sinaasappelsap.. Echt zo lekker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Manderijn vr 16 aug 2013 - 9:30

Balloon schreef:Jaaaa Spoetnik! Mijn moeder deed daar vroeger altijd koffiemelk en suiker in.... Dan schuimde het altijd. Maar dat is wel raar toch!?
Precies zo kregen wij het ook! Brrrr

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Nyx vr 16 aug 2013 - 9:31

Mijn vader maakte trouwens op zaterdag weleens tosti's. Boterhammen, kaas, salami, tomaat en ui. En dat vond ik altijd zo lekker. We kregen er maar één (twee boterhammen), maar als het aan mij had gelegen, dan had ik die van de anderen van het gezin erbij opgegeten. Ik maak het nu ook weleens en het valt qua smaak toch telkens weer tegen.

En zijn Groentesoep blijft goddelijk. Mijn vader was de kok thuis. Elke zondagmiddag krijg ik het idee soep te 'moeten' eten en als ik zijn soep dan doordeweeks klaarmaak, dan voel ik me bijna schuldig. Het was trouwens ook de beste soep tegen katers. Uit de discotheek om 05.00u, slapen tot 11.00u, soep om 12.00u en om 13.00u weer compleet boven Jan. Very Happy
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  rapa nui vr 16 aug 2013 - 9:33

Van die zelfgemaakte "jam" door aalbessen te prakken en te mengen met wat suiker en dat dan op een witte boterham. Ga ik morgen maar eens kijken of dat nu nog lekker is. Ik heb nog rode bessen in de koelkast liggen.

Plakjes tomaat op brood met wat suiker er over heen gestrooid.

Ringen ui met schijven tomaat bakken tot het een prutje is en dat op een boterham.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Surya vr 16 aug 2013 - 9:34

Brood met gebaken eieren en Zaanse mayonaise tijdens een uitstapje. Sowieso Zaanse mayonaise maar dat eet ik nooit meer.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Parisienne vr 16 aug 2013 - 9:47

Speculaasjes op wit brood, oma's zelfgemaakt tomatensoep (de lekkerste die ik ooit op heb!), stiefoma's zelfgemaakt pizza, broerenkool met veel mayonaise en oma's draadjesvlees en hachée. Ik wil nog steeds haar hachée leren maken. De winter komt er over een tijdje weer aan, dus ga dan maar eens een dagje op les Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Marin vr 16 aug 2013 - 9:54

Ontbijtkoek met slagroom! Hele rare combi, maar dat maakten m'n zus en ik vroeger in t weekend als ontbijt als m'n ouders nog sliepen en was zo lekker.
En mama's macaroni met ham en kaas met veel ketchup.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Surya vr 16 aug 2013 - 10:04

Oh en moeselientjes (of hoe je het ook schrijft) met slagroom.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Manderijn vr 16 aug 2013 - 10:05

Gekookte pudding! Alleen al daarvoor ga ik op zondag graag bij mijn moeder eten!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeugdsentiment qua eten van vroeger?  - Pagina 2 Empty Re: Jeugdsentiment qua eten van vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum