Taxi en kinderstoeltje
+4
Susan
Liadan
maiadebij
Tania
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Taxi en kinderstoeltje
Ik ben benieuwd of jullie met je kindje in de taxi zouden gaan zonder kinderstoeltje? En als je een taxi met stoeltje gereserveerd hebt en ze staan voor de deur zonder stoeltje (of de verkeerde waar je dus niks aan hebt) zou je dan toch mee gaan?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Taxi en kinderstoeltje
Ik denk het niet, ik ben erg voorzichtig met die dingen. Ik erger me ook groen en geel aan ouders met (kleine) kinderen los in de auto/ op schoot. Ik vind het ook zo gek dat je in de bus gewoon los zit, en ga daarom ook liever niet met de bus.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
+1maiadebij schreef:Ik denk het niet, ik ben erg voorzichtig met die dingen. Ik erger me ook groen en geel aan ouders met (kleine) kinderen los in de auto/ op schoot. Ik vind het ook zo gek dat je in de bus gewoon los zit, en ga daarom ook liever niet met de bus.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Alleen als het een noodgeval is.
In de bus laat ik ze altijd in de wagen zitten en dan blijf ik zelf ook bij de wagen staan.
In de bus laat ik ze altijd in de wagen zitten en dan blijf ik zelf ook bij de wagen staan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hadden dit na de vakantie. De taxi kwam met een te groot kinderstoeltje. Toen stond hij heel sullig te kijken van ja kan ik ook niks aan doen. Toen mochten we kiezen of zo mee of hij moest heen en weer rijden. Nou rij dan maar heen en weer om een andere te halen. Komt hij een half uur later aan met een kapot stoeltje en hij wist ook niet hoe hij vast moest. Wij hadden een kind dus dat moesten we zelf maar uitzoeken. Stonden we op Schiphol om inmiddels 2 uur 'snachts (en dus al een uur gewacht). Ik ben echt helemaal uit m'n dak gegaan tegen die vent, hij was zo asociaal (en ik had om 2 uur 'snachts met een huilend kind, zere buik en rug nogal last van m'n hormonen ).
Ondertussen werden we ook nogal belachelijk gemaakt door de mensen bij de balie binnen, die snapten niet waar we ons druk om maakten want het is toch niet verplicht en we hoefden maar naar ... (20 minuten rijden). Ik heb gezegd dat ik wel nogal gehecht ben aan m'n kind en het me weinig uitmaakt dat het niet verplicht is. We hadden niet voor niks een stoeltje gereserveerd en extra betaald.
Uiteindelijk zijn vrienden ons op komen halen en was het dus opgelost gelukkig. Maar ik vind het zo raar dat mensen het niet nodig vinden omdat het niet verplicht is, het gaat toch om de veiligheid van je kindje.
Ondertussen werden we ook nogal belachelijk gemaakt door de mensen bij de balie binnen, die snapten niet waar we ons druk om maakten want het is toch niet verplicht en we hoefden maar naar ... (20 minuten rijden). Ik heb gezegd dat ik wel nogal gehecht ben aan m'n kind en het me weinig uitmaakt dat het niet verplicht is. We hadden niet voor niks een stoeltje gereserveerd en extra betaald.
Uiteindelijk zijn vrienden ons op komen halen en was het dus opgelost gelukkig. Maar ik vind het zo raar dat mensen het niet nodig vinden omdat het niet verplicht is, het gaat toch om de veiligheid van je kindje.
Tania- Ratel
Ik vind dat je groot gelijk hebt! In 20 min kan net zoveel gebeuren als in 3 uur!
Een stel in ons dorp is hun baby van 6 maanden verloren. Ze hadden haar los op schoot en kregen een klapband. En nu is het jaren later, hebben inmiddels 2 kindjes en hebben ze nog steeds op schoot in de auto, on-ge-loof-lijk!! Van mij mogen ze daar hoge boetes op zetten...
Een stel in ons dorp is hun baby van 6 maanden verloren. Ze hadden haar los op schoot en kregen een klapband. En nu is het jaren later, hebben inmiddels 2 kindjes en hebben ze nog steeds op schoot in de auto, on-ge-loof-lijk!! Van mij mogen ze daar hoge boetes op zetten...
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Niet verplicht?
Zover ik weet is het wel verplicht om je kind in een stoeltje te zetten.
Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Mijn kind gaat in een stoeltje en adners rijd ik niet mee.
Gast- Gast
Shopaholic schreef:Niet verplicht?
In de taxi is het niet verplicht.
Tania- Ratel
Ja dat vind ik ook. Met je kind in de taxi kan er net zo makkelijk iets gebeuren als in je eigen auto.
Tania- Ratel
En de meeste taxichauffeurs rijden ook nog eens heel hard. Ik zou ook niet instappen als er geen kinderstoel is.Tania schreef:Ja dat vind ik ook. Met je kind in de taxi kan er net zo makkelijk iets gebeuren als in je eigen auto.
Gast- Gast
ik heb toen v.arian naar het ziekenhuis moest hem wel achterin opschoot vast gehad.Ik was met de kinderwagen gaan lopen naar het cb.Vanuit daar moesten wij toen met spoed door naar het ziekenhuis waar al artsen op ons stonden te wachten,er was geen tijd meer om naar huis te gaan voor een maxi cosi.Ik vond het dood eng,maar het was spoed.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
mauwmauw schreef:ik heb toen v.arian naar het ziekenhuis moest hem wel achterin opschoot vast gehad.Ik was met de kinderwagen gaan lopen naar het cb.Vanuit daar moesten wij toen met spoed door naar het ziekenhuis waar al artsen op ons stonden te wachten,er was geen tijd meer om naar huis te gaan voor een maxi cosi.Ik vond het dood eng,maar het was spoed.
Ja dan snap ik het ook wel hoor. Als het spoed is heb je eigenlijk geen keus en moet je gewoon zo snel mogelijk ergens zien te komen. Dan zou ik het zelf ook doen.
Tania- Ratel
blij was ik er niet mee,het was een vreemde die reed(we werden gebracht door de assistent van het cb)volgens mij heb ik dat jochie helemaal fijn geknepen(niet dat dat helpt als je aangereden wordt maar toch)Tania schreef:mauwmauw schreef:ik heb toen v.arian naar het ziekenhuis moest hem wel achterin opschoot vast gehad.Ik was met de kinderwagen gaan lopen naar het cb.Vanuit daar moesten wij toen met spoed door naar het ziekenhuis waar al artsen op ons stonden te wachten,er was geen tijd meer om naar huis te gaan voor een maxi cosi.Ik vond het dood eng,maar het was spoed.
Ja dan snap ik het ook wel hoor. Als het spoed is heb je eigenlijk geen keus en moet je gewoon zo snel mogelijk ergens zien te komen. Dan zou ik het zelf ook doen.
Dus ik snap heel goed dat jullie die taxi niet hebben genomen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hier gaan mijn oren van klapperen, invoeren die regel! Tania, ik was ook niet met die taxi meegegaan. Belachelijk! Je vraagt er toch niet voor niks om?maiadebij schreef:Ik vind dat je groot gelijk hebt! In 20 min kan net zoveel gebeuren als in 3 uur!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Verplichten lijkt me vrij lastig omdat dan ieder taxichauffeur een autstoeltje thuis moet hebben staan voor het geval hij een kind in zijn taxi krijgt. In de auto laten kan niet want dan kun je weer minder mensen kwijt in de auto.
Eigenlijk vind ik dat ouders zelf voor een stoeltje moeten zorgen.
Ik stap niet in in een auto zonder stoeltje.
Eigenlijk vind ik dat ouders zelf voor een stoeltje moeten zorgen.
Ik stap niet in in een auto zonder stoeltje.
Gast- Gast
Ja maar zelf voor een stoeltje zorgen is denk ik wat lastig voor veel mensen. Want dan loop je op plaats van bestemming dus met een maxi cosi tobi te sjouwen ofzo
Tania- Ratel
Tania schreef:Ja maar zelf voor een stoeltje zorgen is denk ik wat lastig voor veel mensen. Want dan loop je op plaats van bestemming dus met een maxi cosi tobi te sjouwen ofzo
Ja, dat is waar. Maar dat loop ik met mijn eigen auto ook. En veel mensen hebben addaptors voor de kinderwagen.
Maar het natuurlijk niet het probleem van de taxichauffeur dat mensen kinderen hebben.
Je kunt ook niet van de taxichauffeur verwachten dat hij steeds met een kinderstoel loopt te sjouwen voor de enkele keer dat hij een kindje moet vervoeren.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Tania schreef:Ja maar zelf voor een stoeltje zorgen is denk ik wat lastig voor veel mensen. Want dan loop je op plaats van bestemming dus met een maxi cosi tobi te sjouwen ofzo
Ja, dat is waar. Maar dat loop ik met mijn eigen auto ook. En veel mensen hebben addaptors voor de kinderwagen.
Maar het natuurlijk niet het probleem van de taxichauffeur dat mensen kinderen hebben.
Je kunt ook niet van de taxichauffeur verwachten dat hij steeds met een kinderstoel loopt te sjouwen voor de enkele keer dat hij een kindje moet vervoeren.
Een nummer 2 stoeltje laat volgens mij iedereen gewoon in de auto staan dus daar loop je dan niet mee te sjouwen neem ik aan.
En nee je hebt gelijk dat het niet het probleem van de chauffeur is dat mensen kinderen hebben en ik denk dat vanwege dit dilemma het ook niet verplicht is.
(Maar in mijn geval verwachtte ik dus wel dat de taxi het stoeltje mee had omdat ik het gereserveerd en betaald had. Geld wat we overigens nogsteeds niet terug hebben).
Tania- Ratel
Daar heb je gelijk in. Als je een taxi reserveert met stoeltje, hoor je gewoon een stoeltje te krijgen, klaar.
Bij de taxicentrale zouden ze dat moeten kunnen regelen, dat er een aantal stoeltjes zijn, die de chauffeeur kan oppikken als hij een ritje met een kind heeft.
Bij de taxicentrale zouden ze dat moeten kunnen regelen, dat er een aantal stoeltjes zijn, die de chauffeeur kan oppikken als hij een ritje met een kind heeft.
Gast- Gast
Ik heb ooit een baby uit de auto zien vliegen, die mensen hadden een botsing vlak voor me, kindje zat voorin.
Ik heb nog weken nachtmerries ervan gehad.
Mijn kind gaat dus altijd vast in de autostoel.
Ik heb nog weken nachtmerries ervan gehad.
Mijn kind gaat dus altijd vast in de autostoel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij hebben onze dochter nu 2x op schoot gehad in de auto.
De 1e keer omdat ze alles ondergespuugd had.
En eergisteren, we moesten met haar naar de 1e hulp en ze was al overstuur, laat staan dat ze in haar autostoel wou.
Het was 20 minuten rijden naar het ziekenhuis.
Maar als ik een taxi zou reserveren met stoeltje zou ik het ook niet accepteren als er geen stoeltje inzit.
Ik snap dat ze niet constant zo`n ding in de auto kunnen hebben, want dat zou betekenen dat ze ook voor alle leeftijden bij zich moeten hebben en dan is de achterbank al vol. Maar als je van te voren reserveert dan kunnen ze deze van te voren al oppikken bij de centrale.
De 1e keer omdat ze alles ondergespuugd had.
En eergisteren, we moesten met haar naar de 1e hulp en ze was al overstuur, laat staan dat ze in haar autostoel wou.
Het was 20 minuten rijden naar het ziekenhuis.
Maar als ik een taxi zou reserveren met stoeltje zou ik het ook niet accepteren als er geen stoeltje inzit.
Ik snap dat ze niet constant zo`n ding in de auto kunnen hebben, want dat zou betekenen dat ze ook voor alle leeftijden bij zich moeten hebben en dan is de achterbank al vol. Maar als je van te voren reserveert dan kunnen ze deze van te voren al oppikken bij de centrale.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: