Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Begrafenis en baby

+14
Elliot
Aggi
*Lieke*
Ella
Choco*
Manderijn
Purpleflower
Marin
blondje1313
Nijntje
Rush
Jezzie
Susan
Slakje
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Elliot di 13 aug 2013 - 3:10

Manderijn, ik ben verder wel heel betrokken geweest bij zijn dood hoor. Hij stond bij ons thuis opgebaard en ik mocht ook gewoon zo vaak bij hem kijken als ik wilde. Maar eerlijk gezegd kan ik me er toch vrij weinig van herinneren. Het is niet zo dat ik het niet heb kunnen verwerken omdat ik niet bij zijn begrafenis aanwezig ben geweest. Ik vind dat ook een beetje overdreven klinken eerlijk gezegd. Want laten we wel wezen, wat herinner jij je nog van toen je twee was? Niets toch? Ik weet niets meer van mijn vader. Natuurlijk heb ik wel foto's van hem en kan ik altijd alles aan mijn moeder of andere familie vragen, maar zijn dood heb ik niet echt meegekregen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 3:12

Mijn neefjes van 6 & 4 zijn ook niet op de begrafenis van m`n vader geweest. Zij hebben thuis bij m`n moeder afscheid genomen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 3:54

Elliot schreef:Manderijn, ik ben verder wel heel betrokken geweest bij zijn dood hoor. Hij stond bij ons thuis opgebaard en ik mocht ook gewoon zo vaak bij hem kijken als ik wilde. Maar eerlijk gezegd kan ik me er toch vrij weinig van herinneren. Het is niet zo dat ik het niet heb kunnen verwerken omdat ik niet bij zijn begrafenis aanwezig ben geweest. Ik vind dat ook een beetje overdreven klinken eerlijk gezegd. Want laten we wel wezen, wat herinner jij je nog van toen je twee was? Niets toch? Ik weet niets meer van mijn vader. Natuurlijk heb ik wel foto's van hem en kan ik altijd alles aan mijn moeder of andere familie vragen, maar zijn dood heb ik niet echt meegekregen.
 Tuurlijk mag je dat overdreven vinden. Maar als ik zie hoe mijn kinderen de dood van hun oude oma hebben moeten verwerken, dan was een begrafenis wel een afsluiting. En of ze daar later nog wat van weten of niet, op dat moment hadden ze het wel nodig.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Snoopy di 13 aug 2013 - 4:06

Mijn nicht had het netje opgelost met de begrafenis van onze opa. Tijdens de dienst waren haar kinderen niet aanwezig, maar bij een oppas in de buurt. Aan het einde van de dienst zijn de kinderen met de oppas naar de kerk gekomen en zijn meegelopen naar de begraafplaats. Daar nog een bloemetje neergelegd. Zo waren ze er toch bij, maar hoefde niet een 2 uur durende dienst uit te zitten (waar ze onrustig zouden zijn geworden).

In het geval van Slakje zou ik ook gaan voor of oppas (aangezien je niet voor jezelf gaat, neem ik aan dat je vriend niet perse hoeft te gaan, dus kinderen kunnen gewoon bij papa zijn) en melk kolven (dat ene flesje zal echt niet zoveel uitmaken) voor als het echt nodig is. Of oppas is in de buurt voor als er gevoed moet worden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 4:08

Snoopy; dat vind ik idd een hele goede oplossing, bij de dienst zelf niet maar daarna wel. Ik zou het zelf gewoon erg vervelend vinden wanneer mijn kinderen de dienst zouden 'verstoren' met huilen, kletsen of wat dan ook. Jij komt niet alleen afscheid nemen van je dierbare maar ook heel veel andere mensen, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dan op jonge kinderen zit te wachten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Sterrin_ di 13 aug 2013 - 5:35

Mijn oudste was precies 2 weken toen mijn moeder werd begraven. Oppas had ik bijna niet gevonden, iedereen die ik kon bedenken ging zelf ook naar de begrafenis. Uiteindelijk heeft mijn kraamverzorgster zich aangeboden. Dit is een vroegere vriendin van me en zij wilde eerst ook naar de begrafenis maar ik zat echt hoog met oppas dus heeft zij het gedaan. Ik heb gekolfd en vlak voor we gingen nog gevoed. Ik was er uiteraard van begin tot einde bij, dus dat duurde wel langer dan 2 uurtjes. Ik zou haar niet mee hebben genomen. Zou ook niet weten hoe ik dat had moeten doen. 
Het was hier zeker wel 4 uur en dat was te doen. De oppas was wel in ons huis. Gelukkig sliep ze ook heel goed.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  LDJ di 13 aug 2013 - 6:00

Ella schreef:
Purpleflower schreef:
Marin schreef:Ik zou inderdaad zorgen dat er iemand mee gaat (een vriendin van je ofzo, die geen band heeft met je opa en aanwezig hoeft te zijn bij de ceremonie) die dan op Julie past tijdens de ceremonie. Dus even buiten een blokje om wandelen bijvoorbeeld, of in een andere ruimte van het gebouw met haar wacht. En dan kan ze daarvoor/daarna bij jou zijn voor voeding. Of je moet kijken of je toch kunt kolven en dat iemand bij jou thuis oppast.
 
Precies dit..

En gecondoleerd met het verlies van je opa.
 Zo zou ik het ook doen. Zo heb je zelf ook de rust lijk me om bij de ceremonie te zitten.
Zo zou ik het ook doen.
Gecondoleerd slakje.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Slakje di 13 aug 2013 - 6:34

Ik zal wss kolven en ze dan naar mijn mama brengen. We gaan enkel naar de ceremonie in de kerk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Slakje di 13 aug 2013 - 9:08

Hoeveel moet ik afkolven? En hoe werkt dat, voeden met een cup? En waar kan ik cups gaan halen? Hoe zit dat met haar zuigbehoefte dan?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby - Pagina 2 Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum