Baby in bad, hoe?
+10
Fortissimo
Susan
Charles
PiP
blondje1313
Star007
Sterrin_
_Lana_
studiebol
Supertalentje
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baby in bad, hoe?
Hoe deden/ doen jullie je baby in het grote bad? Liggend op zn rug of buik met een klein laagje water? Of juist zittend in zo'n vtech stoeltje met meer water?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Re: Baby in bad, hoe?
Ik heb zo'n anti-slip mat gekocht die ligt in het bad zodat het minder glad is. Eerst lagen ze in het water gewoon in een klein laagje water. En nu zitten ze in het water, nou ja eigenlijk gaan ze het hele bad door. En ik zit er dan bij op een krukje of op de wc. Zij vermaken zich zelf en elkaar De hoogte van het water verschilt wel hoor, ze vind het namelijk erg leuk als de douchekop aan staat dus dan komt er vanzelf meer water in het bad. Het hangt er ook vanaf of ik in mijn hoofd heb dat het ff gauw in bad gaan wordt of een langdurige badsessie.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
studiebol schreef:Ik heb zo'n anti-slip mat gekocht die ligt in het bad zodat het minder glad is. Eerst lagen ze in het water gewoon in een klein laagje water. En nu zitten ze in het water, nou ja eigenlijk gaan ze het hele bad door. En ik zit er dan bij op een krukje of op de wc. Zij vermaken zich zelf en elkaar De hoogte van het water verschilt wel hoor, ze vind het namelijk erg leuk als de douchekop aan staat dus dan komt er vanzelf meer water in het bad. Het hangt er ook vanaf of ik in mijn hoofd heb dat het ff gauw in bad gaan wordt of een langdurige badsessie.
En hoe doe jij het als je de meiden uit bad haalt en je bent alleen?
Wij deden ze tot voor kort in de tummytub, maar dan een ander merk.
En sinds een paar weken lekker in het grote bad, daar zitten ze in.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
_Lana_ schreef:studiebol schreef:Ik heb zo'n anti-slip mat gekocht die ligt in het bad zodat het minder glad is. Eerst lagen ze in het water gewoon in een klein laagje water. En nu zitten ze in het water, nou ja eigenlijk gaan ze het hele bad door. En ik zit er dan bij op een krukje of op de wc. Zij vermaken zich zelf en elkaar De hoogte van het water verschilt wel hoor, ze vind het namelijk erg leuk als de douchekop aan staat dus dan komt er vanzelf meer water in het bad. Het hangt er ook vanaf of ik in mijn hoofd heb dat het ff gauw in bad gaan wordt of een langdurige badsessie.
Nou dat is een heel gedoe, maar het gaat als volgt. Aankleedkussen, de hydrofiele luiers, luiers,rompers en pyama liggen allemaal in de badkamer. Dan droog ik er een af en kleed ik aan en dan zit de andere nog in bad maar op die manier kan ik haar wel in de gaten houden. Dan zijn de traphekjes ook dicht dus kan de gene die al in de pjama zit kruipen/lopen over de overloop en dan haal ik die ander uit bad en droog ik af en kleed ik aan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:_Lana_ schreef:studiebol schreef:Ik heb zo'n anti-slip mat gekocht die ligt in het bad zodat het minder glad is. Eerst lagen ze in het water gewoon in een klein laagje water. En nu zitten ze in het water, nou ja eigenlijk gaan ze het hele bad door. En ik zit er dan bij op een krukje of op de wc. Zij vermaken zich zelf en elkaar De hoogte van het water verschilt wel hoor, ze vind het namelijk erg leuk als de douchekop aan staat dus dan komt er vanzelf meer water in het bad. Het hangt er ook vanaf of ik in mijn hoofd heb dat het ff gauw in bad gaan wordt of een langdurige badsessie.
Nou dat is een heel gedoe, maar het gaat als volgt. Aankleedkussen, de hydrofiele luiers, luiers,rompers en pyama liggen allemaal in de badkamer. Dan droog ik er een af en kleed ik aan en dan zit de andere nog in bad maar op die manier kan ik haar wel in de gaten houden. Dan zijn de traphekjes ook dicht dus kan de gene die al in de pjama zit kruipen/lopen over de overloop en dan haal ik die ander uit bad en droog ik af en kleed ik aan.
Ik dacht al dat je het zo deed.
Het is dus even behelpen ;-).
Voorheen deed ik ze om en om in het badje op de slaapkamer, dat werkte heel handig.
Nu ze in het grote bad zitten, moet ik even een handigheid vinden.
Nu doen we het vaak samen. Samen erin en om en om eruit, terwijl de ander bij het bad blijft.
_Lana_- Ratel
Ik had ze in een stoeltje, en de oudste 2 zitten er dan bij in meestal.
Ik moet er ook altijd 1 alleen laten en heb geen ruimte in de badkamer om daar aan te kleden, dus moet wel naar de slaapkamer. Maar ik kan ze vanaf daar in de gaten houden. En anders op de overloop op de grond.
Ik moet er ook altijd 1 alleen laten en heb geen ruimte in de badkamer om daar aan te kleden, dus moet wel naar de slaapkamer. Maar ik kan ze vanaf daar in de gaten houden. En anders op de overloop op de grond.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
D. gaat altijd zittend in zo,n stoeltje. Liggen wil ze absoluut niet.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Lotte gaat gewoon los in het grote bad, met water tot voorbij haar navel. Met minder water vind ik het ook te koud voor haar. In een stoeltje vindt ze er ook niks aan, ze wil kunnen bewegen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Wij hadden voor in het babybadje een een soort van ligstoeltje. Dan hoefde we de kinderen niet zo lang vast te houden, erg fijn bij rugklachten.
Dit stoeltje gebruiken we nu ook in het grote bad, we doen dan een laagje water en hij vindt het geweldig!
Heb toevallig vandaag eens alleen een laagje water in het bad gedaan en hem om de buik gelegd, was ook een groot succes!
Ow wacht, ik zie nu je ticker pas.. Dan heeft zo`n ligstoeltje natuurlijk niet echt zin meer. Wij hebben nooit zo`n V-tech achtig stoeltje gehad.
Ze ging dan gewoon zitten of wij gaan mee in bad.
Dit stoeltje gebruiken we nu ook in het grote bad, we doen dan een laagje water en hij vindt het geweldig!
Heb toevallig vandaag eens alleen een laagje water in het bad gedaan en hem om de buik gelegd, was ook een groot succes!
Ow wacht, ik zie nu je ticker pas.. Dan heeft zo`n ligstoeltje natuurlijk niet echt zin meer. Wij hebben nooit zo`n V-tech achtig stoeltje gehad.
Ze ging dan gewoon zitten of wij gaan mee in bad.
Laatst aangepast door PiP op ma 21 jan 2013 - 23:41; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier net zoals studiebol....op hun rug in een laagje water en aankleedkussen, badjasjes, pyamaatjes op de vloer in de badkamer.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik had zo'n soort matje van de Prenatal dat je in bad kunt laten drijven, en dan een klein laagje water.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Is zo'n stoeltje als deze geen oplossing?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Kan jouw zoon nog niet zelf zitten supertalentje?
Ik zou persoonlijk voor een kindje boven de één niet meer zo'n stoeltje kopen, omdat ze er dan waarschijnlijk nog maar kort in gaan. Áls hij al zelf kan zitten, zou ik een matje in het bad leggen en dan een cm of 10 water.
Ik zou persoonlijk voor een kindje boven de één niet meer zo'n stoeltje kopen, omdat ze er dan waarschijnlijk nog maar kort in gaan. Áls hij al zelf kan zitten, zou ik een matje in het bad leggen en dan een cm of 10 water.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Toen ze nog echt klein was, deed ik haar in een soort tummytub (eigenlijk gewoon een huishoudemmer ).
Vanaf dat ze kon zitten zet ik haar op een anti-slipmatje in het grote bad. Ze gaat dan tegelijk met haar zus in bad.
Vanaf dat ze kon zitten zet ik haar op een anti-slipmatje in het grote bad. Ze gaat dan tegelijk met haar zus in bad.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb zo'n stoeltje als fortissimo post gekregen, lijkt me ideaal
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Tot nu toe gaat hij met mijn man dan in het grote bad. Tzt lijkt mij zo'n stoeltje wel handig
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Fortissimo schreef:Is zo'n stoeltje als deze geen oplossing?
Dit is niet echt geschikt meer voor een 1-jarige. Die willen over het algemeen juist zitten in bad.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Charles schreef:Hier net zoals studiebol....op hun rug in een laagje water en aankleedkussen, badjasjes, pyamaatjes op de vloer in de badkamer.
Ben je dan niet bang dat degene in bad zich ineens omdraait ofzo? Ja je bent er natuurlijk wel bij.
Ik heb 1 ontzettende draaikont, al van een paar maanden af aan .
Ik vind het wel een heel goed idee trouwens, maar ik heb bekken en rugklachten, dus dan is het niet zo'n goed idee, denk ik?
_Lana_- Ratel
Ik leg S op zijn buik en rug, zou dus niet bang zijn dat hij zich omrolt.
Hij heeft al wel vanaf de geboorte een hele sterke nek.
Vanmorgen heeft hij zeker 20 minuten rond gekropen op de bodem, ik zat er wel steeds bij.
Heb alleen tussendoor even zijn zus uitgekleed die erbij wou.
Hij heeft al wel vanaf de geboorte een hele sterke nek.
Vanmorgen heeft hij zeker 20 minuten rond gekropen op de bodem, ik zat er wel steeds bij.
Heb alleen tussendoor even zijn zus uitgekleed die erbij wou.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Thanx voor de reacties! Leuk ook om te lezen hoe 2ling mama's dat doen!
Zoon kan al prima zitten, als ik hem neerzet. Hij kan niet kruipen, dus ook niet vanuit lig zelf gaan zitten. Hij zat prima in zn badje op standaard, maar sinds we weer actief met kruipen bezig zijn klimt hij dus uit zn badje Ik heb zo'n Vtech stoel, onder de douche vond ik een ramp en in het badje op standaard pastte het niet. Heb een Bibabad gekocht waar hij dus niet uit kan klimmen, maar omdat we zo met kruipen bezig zijn wil ik hem dus neerleggen. Maar geen idee dus hoe anderen dat deden in een groot bad
Ik koop in ieder geval een antislipmat (goeie tip!) en hij kan zn nek natuurlijk omhoog houden, dus dan zet ik er een laagje water in. Hij kan echt niet kruipen en zat altijd netjes in bad, wat dat betreft is het nog 'mama's kleine baby'!
Zoon kan al prima zitten, als ik hem neerzet. Hij kan niet kruipen, dus ook niet vanuit lig zelf gaan zitten. Hij zat prima in zn badje op standaard, maar sinds we weer actief met kruipen bezig zijn klimt hij dus uit zn badje Ik heb zo'n Vtech stoel, onder de douche vond ik een ramp en in het badje op standaard pastte het niet. Heb een Bibabad gekocht waar hij dus niet uit kan klimmen, maar omdat we zo met kruipen bezig zijn wil ik hem dus neerleggen. Maar geen idee dus hoe anderen dat deden in een groot bad
Ik koop in ieder geval een antislipmat (goeie tip!) en hij kan zn nek natuurlijk omhoog houden, dus dan zet ik er een laagje water in. Hij kan echt niet kruipen en zat altijd netjes in bad, wat dat betreft is het nog 'mama's kleine baby'!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
» Hik-baby
» Baby tv...???
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
» Hik-baby
» Baby tv...???
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: