Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Begrafenis en baby

+14
Elliot
Aggi
*Lieke*
Ella
Choco*
Manderijn
Purpleflower
Marin
blondje1313
Nijntje
Rush
Jezzie
Susan
Slakje
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Begrafenis en baby

Bericht  Slakje di 13 aug 2013 - 0:07

Mijn opa is overleden. Vrijdag is de begrafenis. Ik zou graag gaan om mijn papa te steunen, maar we zitten natuurlijk met Julie... Zij krijgt borstvoeding op vraag en drinkt overdag meestal om het anderhalfuur - 2 uur.

Wat zouden jullie doen? Haar meenemen of iemand laten babysitten en afkolven?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Susan di 13 aug 2013 - 0:10

Misschien kun je een oppas regelen die meegaat en daar in de buurt met haar gaat wandelen, dan kun je voor en na de dienst voeden. Ik neem aan dat het niet veel langer zal duren dan twee uur. Daarna kan je dan eventueel nog mee met je familie en dan zou ik haar wel gewoon meenemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Jezzie di 13 aug 2013 - 0:13

Ik zou haar mee nemen. En voor de dienst begint voeden. Als ze nou heel onrustig wordt kan je altijd met haar naar buiten lopen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 0:16

Jezzie schreef:Ik zou haar mee nemen. En voor de dienst begint voeden. Als ze nou heel onrustig wordt kan je altijd met haar naar buiten lopen.
Dat wil je toch niet op een begrafenis? Iedereen kijkt naar je als er 'iets gebeurd'.

Mijn schoonzus heeft gekolfd en m`n neefje een paar uurtjes weggebracht naar iemand die ze vertrouwde. Natuurlijk vond ze het niet leuk, maar aan de andere kant 'dan had ze dat ook maar weer gehad'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Nijntje di 13 aug 2013 - 0:20

Kom op, ze is hartstikke klein dan zou ik haar nog niet wegbrengen ook niet voor een begrafenis. Ik zou haar meenemen, voor de dienst even voeden, en als het evt echt nodig is tijdens de dienst even weglopen. Mensen gaan daar heus wel begrip voor hebben hoor. 
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  blondje1313 di 13 aug 2013 - 0:20

Ik zou er ook voor kiezen om Julie niet mee te nemen. Ik zou voeden voordat je gaat en ook afgekolfde voeding achterlaten voor als ze weer komt voordat jij terug bent.

Gecondoleerd nog.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:21

Ik zou inderdaad zorgen dat er iemand mee gaat (een vriendin van je ofzo, die geen band heeft met je opa en aanwezig hoeft te zijn bij de ceremonie) die dan op Julie past tijdens de ceremonie. Dus even buiten een blokje om wandelen bijvoorbeeld, of in een andere ruimte van het gebouw met haar wacht. En dan kan ze daarvoor/daarna bij jou zijn voor voeding. Of je moet kijken of je toch kunt kolven en dat iemand bij jou thuis oppast.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Purpleflower di 13 aug 2013 - 0:23

Marin schreef:Ik zou inderdaad zorgen dat er iemand mee gaat (een vriendin van je ofzo, die geen band heeft met je opa en aanwezig hoeft te zijn bij de ceremonie) die dan op Julie past tijdens de ceremonie. Dus even buiten een blokje om wandelen bijvoorbeeld, of in een andere ruimte van het gebouw met haar wacht. En dan kan ze daarvoor/daarna bij jou zijn voor voeding. Of je moet kijken of je toch kunt kolven en dat iemand bij jou thuis oppast.
 
Precies dit..

En gecondoleerd met het verlies van je opa.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:31

Purpleflower schreef:
Marin schreef:Ik zou inderdaad zorgen dat er iemand mee gaat (een vriendin van je ofzo, die geen band heeft met je opa en aanwezig hoeft te zijn bij de ceremonie) die dan op Julie past tijdens de ceremonie. Dus even buiten een blokje om wandelen bijvoorbeeld, of in een andere ruimte van het gebouw met haar wacht. En dan kan ze daarvoor/daarna bij jou zijn voor voeding. Of je moet kijken of je toch kunt kolven en dat iemand bij jou thuis oppast.
 
Precies dit..

En gecondoleerd met het verlies van je opa.
En ja, dat ook, gecondoleerd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 0:52

Heb je niet een draagdoek? Want dan zou ik haar gewoon mee nemen. ze is nog zo klein. Daar gaat echt niemand last van hebben.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Choco* di 13 aug 2013 - 0:52

Ik zou haar inderdaad ook meenemen, ze is nog zo klein. Kolven en dat geven lijkt me nog niet wenselijk op haar leeftijd ivm borst/speenverwarring. Iemand meenemen die dichtbij je staat en die een stukje met haar kan wandelen zou ik eventueel ook een optie vinden.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Ella di 13 aug 2013 - 0:53

Purpleflower schreef:
Marin schreef:Ik zou inderdaad zorgen dat er iemand mee gaat (een vriendin van je ofzo, die geen band heeft met je opa en aanwezig hoeft te zijn bij de ceremonie) die dan op Julie past tijdens de ceremonie. Dus even buiten een blokje om wandelen bijvoorbeeld, of in een andere ruimte van het gebouw met haar wacht. En dan kan ze daarvoor/daarna bij jou zijn voor voeding. Of je moet kijken of je toch kunt kolven en dat iemand bij jou thuis oppast.
 
Precies dit..

En gecondoleerd met het verlies van je opa.
 Zo zou ik het ook doen. Zo heb je zelf ook de rust lijk me om bij de ceremonie te zitten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:54

Manderijn schreef:Heb je niet een draagdoek? Want dan zou ik haar gewoon mee nemen. ze is nog zo klein. Daar gaat echt niemand last van hebben.
Totdat ze begint te huilen. Ik denk niet dat je dat met garantie kunt zeggen dat niemand daar last van heeft. Het kan een ceremonie wel degelijk verstoren. Ook kan ik me voorstellen dat het voor Slakje zelf prettiger is om niet daar de zorg over te hebben, maar in alle rust afscheid te kunnen nemen van haar opa, zonder dat ze een wellicht huilende baby op schoot heeft.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 0:58

Op een begrafenis mag je toch huilen? Het idee dat ze er bij is Slakje & Kind zou ik vele malen mooier vinden dan het idee dat huilen zou storen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 1:01

Manderijn schreef:Op een begrafenis mag je toch huilen? Het idee dat ze er bij is Slakje & Kind zou ik vele malen mooier vinden dan het idee dat huilen zou storen.
Een baby huilt natuurlijk niet om het verdriet van de opa, dus dat je op een begrafenis mag huilen vind ik beetje gek dat je dat zegt, dat heeft niets met het huilen van een baby te maken die huilt omdat ze honger heeft bijvoorbeeld.

Maar ik zou idd gewoon er voor zorgen dat er iemand is die die zorg even op zich wilt nemen. Zo ging dat bij ons vroeger ook altijd met dat soort ceremonies (begrafenis, promotie) en m'n broertje echt te klein nog was en dan heb je zelf die zorg even niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Slakje di 13 aug 2013 - 1:06

Ik ken de beste man ook niet, ik ga puur mee om mijn papa te steunen. En ik wil daar inderdaad ook niet zitten met een huilende baby die de ceremonie verstoort...

In de draagdoek slaapt ze bijna altijd, maar dan ben ik natuurlijk aan het wandelen. Ik ga kijken of ik iemand vind die mee wilt gaan en met haar wilt gaan wandelen oid.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 1:08

Meestal zijn er ruimtes zat in zo`n gebouw waar iemand even met de baby kan tutten. Als je voor en na de tijd kan voeden, moet dat wel kunnen denk ik.

Gecondoleerd en succes met het vinden van een 'oppas'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 1:12

Marin schreef:
Manderijn schreef:Op een begrafenis mag je toch huilen? Het idee dat ze er bij is Slakje & Kind zou ik vele malen mooier vinden dan het idee dat huilen zou storen.
Een baby huilt natuurlijk niet om het verdriet van de opa, dus dat je op een begrafenis mag huilen vind ik beetje gek dat je dat zegt, dat heeft niets met het huilen van een baby te maken die huilt omdat ze honger heeft bijvoorbeeld.

Maar ik zou idd gewoon er voor zorgen dat er iemand is die die zorg even op zich wilt nemen. Zo ging dat bij ons vroeger ook altijd met dat soort ceremonies (begrafenis, promotie) en m'n broertje echt te klein nog was en dan heb je zelf die zorg even niet.
 Maar een dienst duurt max anderhalf uur. Dan is het toch te voorkomen dat ze honger heeft. Maar goed, Slakje gaat niet heen om haar opa begrijp ik, dus dan word het een ander verhaal. Als ik in de situatie zou zitten en ik zou er heen gaan omdat ik er verdriet van heb dat mijn opa er niet meer is, dan nam ik een pasgeborene van 2 weken gewoon mee.
Als ik er heen ga om iemand te steunen ging ik niet denk ik als ik een baby van 2 weken had.
En dat huilen is natuurlijk ook onzin, maar zou er iemand om malen? Of zouden mensen het idee dat iedereen er is wel heel mooi vinden?
Maar goed, verschil in redenen om te gaan dus.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  *Lieke* di 13 aug 2013 - 1:19

Bij het overlijden van mijn opa een paar jaar geleden waren de ex-schoonouders van mijn zus mee om op haar dochtertje te passen. Ervoor en erna heeft mijn zus haar gevoed (precies wat Susan ook al zei). Ging perfect.

Ik zou zelf mijn kindje niet mee nemen en bij me houden tijdens de dienst.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 1:19

Volgens mij zijn er altijd wel mensen die zich er aan storen dat een baby huilt tijdens een ceremonie. Of jij je als moeder dáár weer aan moet storen, is een tweede Wink Ik vind het vrij logisch dat kindjes kunnen huilen dus echt erg zal ik het nooit vinden en zal mensen er niet om veroordelen (zeker hun kindjes niet), maar als er een mogelijkheid is om het te voorkomen (dmv oppas buiten wandelen bijv) lijkt dat me wel fijner.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Aggi di 13 aug 2013 - 2:29

Toen mijn zoon 5 weken was gaf ik ook borstvoeding heb gewoon afgekolfd en Oma paste even op.
Zo kon ik naar de begrafenis en was ik ook op tijd weer terug.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Elliot di 13 aug 2013 - 2:32

Ik zou ook een oppas regelen. Ik ben niet zo van de kleine kindjes op een begrafenis. Wat hebben die daar nou te zoeken? Ze snappen er nog niets van. Toen ik twee was is mijn papa overleden en ik ben ook niet op zijn begrafenis geweest. Mijn zus wel, die was 5 (bijna 6) en zij snapte er al niks van.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 2:40

Elliot schreef:Ik zou ook een oppas regelen. Ik ben niet zo van de kleine kindjes op een begrafenis. Wat hebben die daar nou te zoeken? Ze snappen er nog niets van. Toen ik twee was is mijn papa overleden en ik ben ook niet op zijn begrafenis geweest. Mijn zus wel, die was 5 (bijna 6) en zij snapte er al niks van.
Mee eens. Ik vind een baby en of kind daar niet horen. Ik zou het ook vreselijk vervelend vinden als een baby de hele tijd zou huilen tijdens de dienst.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 3:04

Printje schreef:
Elliot schreef:Ik zou ook een oppas regelen. Ik ben niet zo van de kleine kindjes op een begrafenis. Wat hebben die daar nou te zoeken? Ze snappen er nog niets van. Toen ik twee was is mijn papa overleden en ik ben ook niet op zijn begrafenis geweest. Mijn zus wel, die was 5 (bijna 6) en zij snapte er al niks van.
Mee eens.  Ik vind een baby en of kind daar niet horen.  Ik zou het ook vreselijk vervelend vinden als een baby de hele tijd zou huilen tijdens de dienst.
 En dat vind ik nou weer zo gek. Ook al ben je 2 jaar, het is wel je vader. En ook een kind van 2 mag daar bij horen.
Ik had vorige week nog een begrafenis van de man van een collega. Het jongste kleinkind was net geen 2. Riep tijdens de dienst ook een paar keer om opa. Ik snap niet hoe je je daar aan kunt storen. Alsof de dood en alles wat daar om heen hoort alleen voor volwassenen is.
Het is voor veel kinderen ook een manier om te verwerken. En of je dan 2 4 6 of  10 jaar bent.
Kijk met een pasgeborene is dat een ander verhaal. Maar ik vind echt dat als iemand bij het leven lief heeft gehad (ook die allerjongsten) dat het toch zo mag zijn dat ook juist die kinderen naar een begrafenis mogen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 3:08

Mandarijn ik bedoelde jonge kinderen. Natuurlijk hoort het erbij en mogeb ze verdriet zien. Maar bijv en baby die alleen maar zou huilen dat hoort daar dan niet. De dienst moet wel verstaanbaar etc zijn voor alle mensen. Daarom zou ik een baby of jong kind niet meenemen. Kind afhankelijk van de relatie tot de overledene
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Begrafenis en baby Empty Re: Begrafenis en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum