Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  *Lookie* wo 2 maa 2011 - 9:58

Ik zal even kort (hopelijk) mijn vraag uitleggen, sommige hier kennen mijn verhaal ook wel:
Ik zit nu in de 2e ronde met Clomid, 1e sloeg niet aan, maar deze ronde een hogere dosis (100) gekregen en die slaat wél aan. Tenminste, ik had op dag 10 al een ei van 20 mm, later die week een positieve ovutest en ik dacht mijn eisprong ook te voelen kort daarna. Dit hele gebeuren is nu alleen al weer 4 weken geleden (eisprong ws op 31 januari) dus nu ruim 2 weken over tijd. Ik ben dus nog steeds niet ongesteld en test negatief. Ik vind het maar raar, word er onzeker van. Hebben jullie ervaring met een lange cyclus terwijl je Clomid gebruikt? Ik begrijp wel dat de een een langere cyclus heeft dan de ander, maar dit duurt wel erg lang naar mijn idee. Ik heb trouwens al met het zh gebeld, kan volgende week weer bellen als ik dan nog nega test, om een nieuwe proverakuur te bestellen. Maar ik ben dus eigenlijk wel benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben gehad.. ?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Dora wo 2 maa 2011 - 10:01

Ik heb er (gelukkig) geen verstand van, maar kun je anders niet om een bloedtest vragen? Die geeft vaak wat meer duidelijkheid...
Hou je ons op de hoogte?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:03

Mijn zusje heeft het gebruikt en die had dat volgens mij ook regelmatig.
Maar dat komt misschien omdat zij helemaal geen ei sprong heeft. Ook niet met Clomid.
Bij haar was er in elk geval ook geen peil op te trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:04

He Lookie, ik heb er geen ervaring mee. Een cyclus met Clomid duurt gemiddeld geloof ik een dag of 32/33, bij mij duren ze meestal korter, een dag of 30 gemiddeld genomen. Heel vreemd dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden / niet positief test na al die tijd. Het lijkt erop dat op de een of andere manier je eitje toch niet is gesprongen, ondanks groot eitje en postieve LH-test... Misschien een cyste geworden? Ik had je in het andere topic de tip gegeven eens te tempen, heb je dat toevallig al geprobeerd?

Vind het heel rot voor je hug , eindelijk na een jaar kun je van start en nu weer zoiets geks. Gun je meer geluk voor de volgende ronde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Thunder wo 2 maa 2011 - 10:05

Ik had wel een langere cyclus met Clomid, 35 dagen. Maar ik werd standaard na 11-14 dagen ongesteld, langer heeft het nooit geduurd. Die keren dat het niet zo was had ik een te lage dosering en de laatste keer was ik zwanger.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  *Lookie* wo 2 maa 2011 - 10:12

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

@ Hazeltje: Bij jouw zusje sloeg de Clomid dus niet goed aan? Ik heb zonder Clomid ook geen eisprong, en met Clomid is dus nu ook maar de vraag.. Hoe is het nu dan met je zusje, hebben ze bij haar iets anders geprobeerd?

@ Twellie: Kan dat, dat het alsnog een cyste wordt? He bah, wie weet is dat wel gebeurd. Denk ik dat het aanslaat... Ik heb wel een paar keer getemperatuurt (laag) maar niet zoals het hoort regelmatig dus het zal wel niet zo waardevol zijn. Maar eerlijk gezegd wil ik ook even niet temperaturen want ik ben er nu al zo veel (te veel) mee bezig, dat zorgt alleen maar voor meer frustratie ben ik bang. Als het evt wel een cyste is geworden verklaard dat wel waarom mijn temperatuur bijna meteen na de 'eisprong' alweer zo laag was.

@ Rataplan: Jouw cyclus met Clomid duurde dus ook zo'n 5 weken, ook al iets langer. Wel fijn dat je meteen zwanger was toen je de juiste dosering had~!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:14

Nee, niet echt geweldig nee.
Ze heeft gisteren foto's moeten laten maken om te kijken of er niks verstopt zat. Anders zou het IVF worden maar dat is gelukkig niet zo. Volgende week moet ze terug komen en krijgt ze te horen wat ze dan gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  *Lookie* wo 2 maa 2011 - 10:18

Hazeltje schreef:Nee, niet echt geweldig nee.
Ze heeft gisteren foto's moeten laten maken om te kijken of er niks verstopt zat. Anders zou het IVF worden maar dat is gelukkig niet zo. Volgende week moet ze terug komen en krijgt ze te horen wat ze dan gaan doen.

Spannend voor haar dus. Ben benieuwd wat bij haar de behandeling dan gaat worden. Fijn dat haar foto's wel goed waren / dat alles mooi open is en dat IVF dus eerst nog niet aan de orde is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:22

Ja, ik ben ook blij voor hun!
Ze zijn nu 2½ jaar bezig, hopelijk komt er snel wat "schot" in.

En voor jou ook natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Thunder wo 2 maa 2011 - 10:24

*Lookie* schreef:

@ Rataplan: Jouw cyclus met Clomid duurde dus ook zo'n 5 weken, ook al iets langer. Wel fijn dat je meteen zwanger was toen je de juiste dosering had!
Ik ben begonnen met 50mg, dit deed niks en ik werd dus ook niet ongesteld. Dit is toen opgewekt en toen dat weer op de regel was zijn we begonnen met 100mg. Dit heb ik 3x gehad en toen was ik zwanger.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:24

Ik weet niet zeker of dat kan Lookie, dat het alsnog een cyste wordt. Anders bel je het ziekenhuis eens om het te vragen en / of vraag je om een echo. In het ziekenhuis waar wij zitten mag dat tenminste altijd op verzoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Novalee do 3 maa 2011 - 1:49

Mijn eerste reactie is ook kan het niet een cyste zijn geworden? Of een bloedtest in het ziekenhuis zin heeft weet ik niet zo (want zwanger ben je hoogstwaarschijnlijk toch niet, dan had je ondertussen toch wel positief getest), tenzij ze daar aan bloedwaarden kunnen zien of je een cyste hebt (ik weet niet of dat kan). Ik zou proberen een afspraak te maken in het ziekenhuis voor een inwendige echo, dan kunnen ze zien of er inderdaad een cyste is of dat er misschien iets anders is.

Bij mij sloeg 150 mg clomid pas aan. De 5e ronde bleek bij de follikelmeting dat er geen rijpe eicel zat maar een cyste. Ik kreeg toen een pregnylinjectie om de cyste te laten springen of krimpen (dat was me niet helemaal duidelijk). Twee weken na die injectie werd ik ongesteld en was de cyste verdwenen. De ronde daarna had ik maar liefst 3 rijpe eicellen. Helaas werd ik ook die maand niet zwanger en toen heb ik een HSG gehad en daarna twee maanden rust (waarvan mijn onderschrift het resultaat is). Als dat niet was gebeurd waren we waarschijnlijk over gestapt op hormooninjecties omdat een cyste (en daarna een 3dubbele eisprong) een teken is/kan zijn van overstimulatie. Met injecties is het makkelijker om de juiste dosis te bepalen dan met clomid.

Heb je je eisprong eigenlijk gevoeld? Want een paar dagen na die FM waarbij ze die cyste zagen kreeg ik erge buikpijn. Ik vertrouwde het niet en ben toen nog een keer naar het ziekenhuis geweest voor een echo en daar bleek de cyste iets gegroeid te zijn. Nu voelde ik mijn eisprong nooit maar wellicht dat als je denkt wel een eisprong gevoeld hebt dat het toch een cyste was.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 2:37

Als je echt een goede eisprong hebt gehad dan zou je gewoon ongesteld moeten worden na ongeveer 14 dagen.

Is het eitje toch niet gesprongen of ´leeggelopen´ zoals mijn gynaecoloog het wel eens omschreef?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  *Lookie* do 3 maa 2011 - 22:55

@ Twellie: Bij ons in het ziekenhuis doen ze volgens mij geen echo's op verzoek. Jammer, maar de vraag is natuurlijk ook of het duidelijkheid zou geven. Volgende week mag ik wel komen voor een bloedtest. De assistente gaf trouwens wel aan dat een test in het zh even betrouwbaar is dan thuis een test doen.

@ Novalee: Ik denk wel een 'eisprong' gevoeld te hebben maar aangezien ik niet weet hoe het voelt (nooit eerder gevoeld) kan het idd ook wel een cyste zijn waar iets meer gebeurd. Het was geen buikpijn trouwens wat ik had, meer een soort kriebel. Jij hebt dus ook cystes gehad? Ik wist niet dat het een teken kan zijn van overstimulatie, goed om te weten! Maar ik ga ervan uit dat ik deze dosis eerst gewoon moet aanhouden, en dan maar hopen dat het volgende keer wel een netjes ei wordt, mocht dat nu niet zo zijn. Jij werd dan ook niet uit jezelf ongesteld toen je een cyste had? Wellicht dat een cyste idd ook kan 'leeglopen' waardoor je niet ongesteld wordt, ik weet het ook niet. Ik denk niet dat je aan de bloedwaardes kunt zien of er een cyste zit maar zoveel verstand heb ik er eerlijk gezegd ook niet van. De gyn heeft trouwens al aangegeven dat pregnyl de volgende stap is, in combinatiemet IUI. Maar we zullen eerst nog wel en aantal rondes Clomid moeten gebruiken tenminste dat zei ze een paar maanden geleden

@ Kleine uk: Misschien kan dat idd wel, dat een eitje/cyste leeg loopt, het zou wel een verklaring zijn in ieder geval. Ik moet zeggen dat ik dit ook een van de meest logische verklaringen vind dat ik niet zwanger ben en ook niet ongesteld.

Ik hou jullie op de hoogte (mochten we er tenminste achter komen wat er precies is gebeurd)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Novalee vr 4 maa 2011 - 0:46

Ik voelde mijn eisprong ook nooit, maar toen die cyste groeide deed het echt flink pijn, wel meer dan wat gekriebel. Ik heb maar één keer een cyste gehad, de 5e ronde met 150mg. Mijn gyn zei toen dat het een teken van overstimulatie kan zijn, maar de maand erna kreeg ik wel weer gewoon 150mg clomid. Toen had ik dus 3 rijpe eicellen, terwijl ik de eerste 4 rondes met 150 mg steeds maar 1 eicel had die op springgrootte kwam. Dus ik denk dat ik inderdaad toch om een of andere reden heftiger ging reageren op de zelfde dosis clomid. Dit terwijl de rondes met 50 en 100 mg geen resulaat hadden (alleen een dikkere slijmlaag in m'n baarmoeder, maar geen groeiende eitjes).

Na de ronde met 3 eicellen mocht ik zelf kiezen tussen doorgaan met 150mg clomid of een HSG en ik heb toen dus voor het laatste gekozen om nog meer duidelijkheid te krijgen of er verder nog iets niet helemaal goed verliep. In die maand met de 3 eicellen is ook pas het zaad van mijn vriend getest. Dat was nog niet eerder gebeurd omdat er geen reden was om aan te nemen dat er iets niet goed zou zijn. Maar toen hebben we het dus wel laten doen om dingen uit te kunnen sluiten. Na de HSG hebben we twee maanden rust genomen en toen raakte ik dus zwanger, maar als dat niet was gebeurd was ik volgens mij nog verder gegaan met de clomid. Ik weet niet wanneer ik dan wel over was gestapt naar hormooninjecties, volgens mij was mijn gyn daar niet zo'n voorstander van als het niet per se hoeft (omdat het toch emotioneel meer belastend is dan 5 dagen 3 pilletjes per dag slikken).

Volgens mij gaan cystes gewoon uit zichzelf weg maar helemaal zeker weet ik dat niet. Ik heb die maand één FM gehad en daar bleek het een cyste te zijn. Ik kreeg toen meteen de pregnylinjectie om te kijken of hij daarvan zou springen. Een paar dagen later kreeg ik die buikpijn en bleek dat de cyste gegroeid was. Pregnyl werkt alleen als een eicel een bepaalde grootte heeft en mijn cyste was tijdens het zetten blijkbaar al te groot. Zo'n 10 à 14 dagen (weet ik niet meer precies) na de injectie werd ik ongesteld. Of dat nou sowieso was gebeurd of dat de pregnyl daar wel voor heeft gezorgd weet ik niet.

Is er een reden waarom jouw gyn dan meteen over zou stappen op IUI? Want er zijn best vrouwen die niet goed reageren op clomid maar wel op injecties. Dan is IUI niet per se nodig als het zaad goed is.

Maar om een (alweer veel te Embarassed ) lang verhaal kort te maken; als ik jou was zou ik toch bloed laten prikken in het ziekenhuis gewoon voor de zekerheid. Als die uitslag ook negatief is weer met provera beginnen en dan volgende maand bij de follikelmeting even kijken hoe het er bij staat vanbinnen en vragen wat nu het plan van je gynaecoloog is.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Knillis vr 4 maa 2011 - 1:58

Ik ben ook begonnen met Clomid 50 destijds, die sloeg niet aan. Toen over naar de Clomid 100, toen had ik een cyclus van rond de 40 dagen (maar dit was ook met de echo's te zien, ik had toen ook pas een late eisprong). Omdat na 2x Clomid 100 bleek dat mijn cyclus rond de 40 dagen bleef, zou ik overgaan naar de Clomid 150. Dit bleek echter niet nodig te zijn, omdat ik met de 2e ronde van 100mg zwanger bleek te zijn van mijn zoontje.

Het gekke is dat ik nu meteen begonnen ben met Clomid 100, en nu een cyclus van 28 dagen had... En meteen zwanger in ronde 1 bleek te zijn. Raar hoe je lijf werkt in ieder geval!

Maar om antwoord te geven op je vraag: ja ik had dus een langere cyclus maar dit bleek ook uit de diverse echo's. Mijn gyn wilde toen dus overgaan naar een hogere dosering. Ik zou inderdaad ook laten proberen om bloed te prikken, dan heb je ook wat meer zekerheid...

Succes ermee!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  *Lookie* zo 6 maa 2011 - 1:54

Even een update: Ik ben net ongesteld geworden!
Toch nog spontaan dus, en ben er blij mee want dit betekent denk ik dat ik toch een eisprong heb gehad, wat ik al dacht te voelen. Morgen meteen het zh maar even bellen om te vragen of ik dan nu ook direct (3e dag) met Clomid kan beginnen of dat ze standaard nog een kuurtje Provera doen om alles schoon te maken, maar dat lijkt me niet toch?
Bedankt voor al jullie reacties, ook wel goed om te lezen hoe verschillend iedereen weer reageert op Clomid. Het is dus echt per persoon heel verschillend.

@ MvJ: Jij had dus ook best een lange cyclus met Clomid de eerste keer. En de volgende weer niet. Het schijnt toch ook dat het kan afwisselen omdat het ei ook afwisselend van de ene en de andere eierstok moet komen, met soms verschillende 'verwerkingstijd'?

@ Novalee: Dat weet ik eigenlijk niet, waarom een volgende stap meteen IUI zal zijn. Ik denk dat ze er in dat verhaal ook meer vanuit ging dat de Clomid wel zou aanslaan, misschien dat het anders is in het geval dat het niet aanslaat. Jij bent dus zwanger geworden in de rustperiode? Dat hoor je wel vaker he, dat het alsnog spontaan lukt als je even een pauze neemt en dus relaxed bent. Ik vind de keuze die jouw gyn je voorlegt tussen 150 mg Clomid en een HSG ook weer vreemd, een HSG is toch geen vruchtbaarheidsbehandeling maar een onderzoek? Tenminste, zo is het bij mij wel ingezet en ik gebruikte diezelfde ronde al 50 mg Clomid (wat dus niet aansloeg). Het schijnt wel zo te zijn dat meer vrouwen zwanger worden in de ronde van hun HSG idd, dus misschien dat het dan toch soms wordt ingezet als zijnde vruchtbaarheidsbehandeling? Bij mij mocht het iig niet baten maar ik had die ronde dus ook geen eisprong.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus tijdens gebruik Clomid Empty Re: Lange cyclus tijdens gebruik Clomid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum