Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lange cyclus

+7
banjer49
Clapperdie
Annie24
Lejow
Floor
mickey
pantuf
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lange cyclus Empty Lange cyclus

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 11:57

Hoi meiden.

Zoals sommige weten ben ik gestopt met mijn pil en zit ik nu te wachten op mijn eerste natuurlijke ongesteldheid. Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die ook lang daarop hebben moeten wachten. Zo ja hoe lang duurde je eerste cyclus na het stoppen met de pil? Hoe lang was je aan de pil? En is het natuurlijk gekomen of ben je ervoor naar de dokter geweest? Ben benieuwd.

Groetjes puggle.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange cyclus Empty Re: Lange cyclus

Bericht  pantuf za 12 feb 2011 - 12:00

Heb de pil dik 10 jaar gebruikt en ik meen dat ik voor het eerst zelf ongesteld werd na ergens dik in de 70 dagen (weet het aantal dagen niet precies meer).
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  mickey za 12 feb 2011 - 12:19

Eerste keer was na 36 dagen, keer erna 46, keer erna 52. Ben nu weer in afwachting, zit op dag 33 ofzo? Ik heb bijna 10 jaar de pil geslikt. Al heb ik een vermoeden dat het nu wel een maand of 9 kan duren Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:53

Haha mickey voorgevoel? Of al getest?

Mijn cyclus was direct na de pil normaal, heb een jaar of 5 de pil geslikt, daarna spiraaltje een maand of 9, daarna weer een halfjaartje de pil, en toen ik daarmee stopte was mijn cyclus gelijk goed, 27 dagen. Nooit langer behalve toen ik zwanger bleek.

Gast
Gast

Bericht  Floor za 12 feb 2011 - 20:39

Meer dan 100 dagen. Daarna werd het enigsinds normaal.
Toen bleek ik zwanger, op de dag dat ik ongesteld moest worden wel een kleine bloeding gehad.
Helaas werd het een miskraam en nu zit ik weer te wachten, wachten wanneer ik weer ongesteld word (het duurt me te lang, zit geloof ik nu op dag 37)

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:07

Floor schreef:Meer dan 100 dagen. Daarna werd het enigsinds normaal.
Toen bleek ik zwanger, op de dag dat ik ongesteld moest worden wel een kleine bloeding gehad.
Helaas werd het een miskraam en nu zit ik weer te wachten, wachten wanneer ik weer ongesteld word (het duurt me te lang, zit geloof ik nu op dag 37)

werd je na die 100 dagen uit jezelf ongesteld of door pillen? wel heftig hoor. gelukkig dat je daarna wel wat regelmaat had.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 7:10

Ik heb de pil geslikt van mijn 13e tot mijn 18e, toen vanaf mijn 18e overgegaan op de prikpil, sinds de zomer overgegaan op de normale pil en in januari ben ik gestopt (ben nu 25). Mijn eerste cyclus duurde 26e dagen en zit nu op dag 4 van cyclus 2.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 zo 13 feb 2011 - 7:10

Van mijn reacties ga je ook niet vrolijk worden: de 1e cyclus duurde 114 dagen, de 2e cyclus duurde 115 dagen. Wel mooi regelmatig dus, alleen een beetje lang Wink Inmiddels liep ik toen al bij de gynaecoloog waar er PCOS geconstateerd werd.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Clapperdie zo 13 feb 2011 - 7:22

Ook bij mij duurde het lang. 8 jaar de pil geslikt.

eerste keer duurde het rond de 150 dagen ofzo.. Was toen al wel naar de dokter geweest en doorgestuurd naar de gyn. Daar is PCO geconstateerd. Nu zit ik in de medische molen.

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:29

jeetje annie en clapperdie dat is nogal wat zeg! ik zit nu op dag 65 dus ik hoop niet dat het zolang nog gaat duren. bedankt voor jullie reacties!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 7:46

Volgens mij heb ik echt geluk dat mijn cyclus zo kort is.. Al wil het natuurlijk niets zeggen over wat er met mijn tweede cyclus gaat gebeuren..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  banjer49 zo 13 feb 2011 - 8:23

ik werd de eerst keer na stoppen met de pil na 28 dagen ongesteld,toen weer na 28 dagen toen na 30 dagen toen na 40 dagen en laatste keer na 31 dagen en nu afwachten wanneer ik weer het word.
heb ook wel bijna twintig jaar pil geslikt dus zal nog wel tijdje duren voordat het beetje op regel is.

ik vraag me af bij jullie is het ook heel onregelmatig, hoe bepalen jullie vruchtbare dagen? doen jullie dit met een test, of voelen jullie dit gewoon aan?
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  mickey zo 13 feb 2011 - 8:27

Bazyle schreef:Haha mickey voorgevoel? Of al getest?

Mijn cyclus was direct na de pil normaal, heb een jaar of 5 de pil geslikt, daarna spiraaltje een maand of 9, daarna weer een halfjaartje de pil, en toen ik daarmee stopte was mijn cyclus gelijk goed, 27 dagen. Nooit langer behalve toen ik zwanger bleek.
Voorgevoel smile Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus nu is, maar heb wel een vermoeden wanneer mijn eisprong is geweest. Als ik daar van uit ga, kan ik morgen testen, maar ik ga wachten tot woensdag of donderdag. Heb woensdag namelijk een solliciatiegesprek en wil het dan nog niet weten (mocht ik zwanger zijn). Denk dat ik dan het hele gesprek alleen maar kan denken "ik ben zwanger, ik ben zwanger, ik ben zwanger" Wink

@Lejow: mijn eerste cyclus was niet zo heel lang, maar de 2 daarna wel, dus wees voorbereid op alles. Al hoop ik natuurlijk dat het zo blijft bij je. Willen jullie nu meteen "ervoor gaan" (goh wat klinkt dat stom) of ben je alvast gestopt om te zien wat je lichaam doet?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:38

Puggle schreef:
Hoi meiden.

Zoals sommige weten ben ik gestopt met mijn pil en zit ik nu te wachten op mijn eerste natuurlijke ongesteldheid. Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die ook lang daarop hebben moeten wachten. Zo ja hoe lang duurde je eerste cyclus na het stoppen met de pil? Hoe lang was je aan de pil? En is het natuurlijk gekomen of ben je ervoor naar de dokter geweest? Ben benieuwd.

Groetjes puggle.

Ik snap dat het vervelend is dat je nu al zo'n tijd zit te wachten op je menstruatie maar dat wil toch uiteindelijk niet zeggen dat je een lange cyclus hebt? Of mss lees ik het verkeerd en bedoel je een eenmalige cyclus. Never mind dan smile. Ik ben jaren geleden al gestopt omdat ik toen wel dacht dat ik met een jaar graag kinderen zou willen hebben en ik me niet daar druk om wilde maken. Ook vond ik het gewoon troep en wist ik nooit waar ik aan toe was (ik haad vaak doorbraakbloedingen). Toen ik stopte zat ik eigenlijk vrij snel in een ritme. Alleen als ik vloog raakte het behoorlijk in de war maar dat is de laatste tijd ook niet meer zo het geval. Duurt het hooguit een paar dagen langer.

Gast
Gast

Bericht  Floor zo 13 feb 2011 - 9:04

Puggle schreef:
Floor schreef:Meer dan 100 dagen. Daarna werd het enigsinds normaal.

werd je na die 100 dagen uit jezelf ongesteld of door pillen? wel heftig hoor. gelukkig dat je daarna wel wat regelmaat had.

Uit mezelf werd ik toen ongesteld. Ik heb tussendoor nog wel gedacht dat ik zwanger was, gezien de klachten die ik toen had, maar dat bleek te komen door het 'ontpillen', echt afkicken van hormonen (letterlijk ziek was ik er van).
Daarna een aantal nette maanden met cyclus (zie onderschrift). En nu is het weer afwachten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 10:09

@ mickey: Dat had ik de eerste dagen wel, ik dacht de hele dag niks anders haha, zie dan maar je mond te houden! Dus wel verstandig dat je even wacht, heel veel succes met de solliciatie in ieder geval!

@puggle: Er zijn dus meiden waarbij het heel lang duurt, maar ook genoeg die meteen regelmaat hebben, eigenlijk valt er geen pijl op te trekken. En meiden bij wie het echt heel lang duurde hebben toch (bijna) allemaal ook PCOS ofzo? Ik hoop dat ik nu niemand beledig, het is niet verkeerd bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 11:08

Zusje van Bert schreef:
Puggle schreef:
Hoi meiden.

Groetjes puggle.

Ik snap dat het vervelend is dat je nu al zo'n tijd zit te wachten op je menstruatie maar dat wil toch uiteindelijk niet zeggen dat je een lange cyclus hebt? Of mss lees ik het verkeerd en bedoel je een eenmalige cyclus. Never mind dan smile. Ik ben jaren geleden al gestopt omdat ik toen wel dacht dat ik met een jaar graag kinderen zou willen hebben en ik me niet daar druk om wilde maken. Ook vond ik het gewoon troep en wist ik nooit waar ik aan toe was (ik haad vaak doorbraakbloedingen). Toen ik stopte zat ik eigenlijk vrij snel in een ritme. Alleen als ik vloog raakte het behoorlijk in de war maar dat is de laatste tijd ook niet meer zo het geval. Duurt het hooguit een paar dagen langer.

Ja ik bedoel dan denk idd mijn eerste cyclus. Het staat misschien verkeerd verwoord ja. Maar we bedoelen hetzelfde volgens mij Very Happy haha.

Gast
Gast

Bericht  Laced zo 13 feb 2011 - 20:05

Bazyle schreef:@puggle: Er zijn dus meiden waarbij het heel lang duurt, maar ook genoeg die meteen regelmaat hebben, eigenlijk valt er geen pijl op te trekken. En meiden bij wie het echt heel lang duurde hebben toch (bijna) allemaal ook PCOS ofzo? Ik hoop dat ik nu niemand beledig, het is niet verkeerd bedoelt.

Bazyle, dat is niet helemaal waar. Er zijn ook genoeg meiden die de eerste keer lang op hun menstruatie hebben moeten wachten die geen PCOS blijken te hebben, waaronde ikzelf. De eerste keer heb ik 126 dagen moeten wachten, daarna had ik een nette cyclus van 33 dagen. Je lichaam is gewoon ontregeld na het stoppen met de pil en moet het nu zelf gaan oppakken.

Puggle: Ik weet hoe vervelend het is het wachten. Ook ik maakte me in het begin grote zorgen. Na 120 dagen ben ik bij de dokter geweest en mocht ik bloed laten prikken en een inwendige echo laten maken. Toen ik op dag 126 naar het ziekenhuis moest voor de inwendige echo, bleek ik net ongesteld te zijn geworden. Toch alsnog een inwendige echo laten maken een tweetal keer en toen zag het er goed uit. Helaas kun je niets anders doen dan afwachten..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  vlinder19 zo 13 feb 2011 - 21:30

De eerste keer dat ik met de pil stopte duurde het zo rond de 70 dagen dat ik ongesteld werd. Ik ben er daarna wel vanuit gegaan dat het gewoon rond de 28 dagen zou zijn en ben daar ook vanuit gegaan met het berekenen van mn vruchtbare dagen, en ik was direct zwanger toen. De 2e keer dat ik stopte met de pil had ik direct een regelmatige cyclus van 28 dagen... toen we er later voor ging om weer zwanger te worden wat ik dit te tweede ronde. Helaas werd dit een miskraam en sindsdien is mn lichaam helemaal ontregelt... ik ben nu dus ook al ongesteld sinds 14-12-10.... moet donderdag naar de gyn... ben op aanraden van de huisarts de pil weer gaan slikken, zit nu in mn tweede strip, maar blijf bloedverlies houden. Ben doodsbang en nerveus wat ik krijg te horen donderdag maarja zal er nu wel echt aan moeten geloven. We willen toch echt heel graag een 2e kindje.
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 23:24

Laced schreef:
Bazyle schreef:@puggle: Er zijn dus meiden waarbij het heel lang duurt, maar ook genoeg die meteen regelmaat hebben, eigenlijk valt er geen pijl op te trekken. En meiden bij wie het echt heel lang duurde hebben toch (bijna) allemaal ook PCOS ofzo? Ik hoop dat ik nu niemand beledig, het is niet verkeerd bedoelt.

Bazyle, dat is niet helemaal waar. Er zijn ook genoeg meiden die de eerste keer lang op hun menstruatie hebben moeten wachten die geen PCOS blijken te hebben, waaronde ikzelf. De eerste keer heb ik 126 dagen moeten wachten, daarna had ik een nette cyclus van 33 dagen. Je lichaam is gewoon ontregeld na het stoppen met de pil en moet het nu zelf gaan oppakken.

Puggle: Ik weet hoe vervelend het is het wachten. Ook ik maakte me in het begin grote zorgen. Na 120 dagen ben ik bij de dokter geweest en mocht ik bloed laten prikken en een inwendige echo laten maken. Toen ik op dag 126 naar het ziekenhuis moest voor de inwendige echo, bleek ik net ongesteld te zijn geworden. Toch alsnog een inwendige echo laten maken een tweetal keer en toen zag het er goed uit. Helaas kun je niets anders doen dan afwachten..

Bedankt voor de reacties! Fijn om te weten dat het zo ook kan zijn. Al ben ik ook niet bang dat ik pcos heb hoor, ja je weet het natuurlijk niet maar zo voel ik het. Heb wel 13 jaar de pil geslikt. Ik kan helaas niks anders doen als afwachten. Ik zit nu op 66 dus dat valt nog mee met wat sommige hier de eerste keer hadden. Maar denk toch dat als ik op 70 zit de dokter even ga bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 23:25

Voor de meiden die wel pcos hebben, wat waren jullie klachten? Zie wel dingen op google maar als je pcos heb je dan altijd alle klachten?

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie ma 14 feb 2011 - 7:02

Hi,

Ik weet niet of er echt symptonen zijn van PCO.

Ja dat je cyclus achterblijft...

Wat vrouwen met PCO kunnen last hebben van "mannekelijke" haargroei (boven de lip, bij je navel). Sommige vrouwen met overgewicht hebben PCO.

Bij mijzelf heb ik niets gemerkt. Alleen dat mn cyclus wegbleef.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:17

Oke dus je kan het soms dus ook hebben zonder klachten. Nou ik zal het zien ik denk niet dat ik het heb maar goed. Hopen dat mijn menstruatie snel komt ik zit nog niet boiven de 100 dus ik probeer me nog niet echt zorgen te maken!

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie ma 14 feb 2011 - 7:19

Zou ik zeker ook nog niet doen! Net zoals Laced zegt: Zij moest ook lang wachten op haar 1e menstruatie en daarna een mooie regelmatige cyclus en nu zelfs zwanger :-)
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:29

Daarom Very Happy komt vast goed, maar het is gewoon zo balen he.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: