Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Donormelk, zou jij het gebruiken?

+41
Sea of Trees
Novalee
Zenna
Muppetje
Ella
Floor
Caroow
Razz
Pink!
CCC
Twellie
Kruidkoek
M-G
Thunder
Surya
Jade
Vixen
Star007
Paper Crown
Teddyaapje
Printje
Luce
Choco*
Amber-
Puggle
loesje
Annemie
SarahKey
*Lieke*
Roza
Susan
kwak
Sanne
TukTuk
Laurientje
Maple
Lejow
Esmee
Happydobby
Linda
xxjojootjexx
45 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 8:29

Maar zouden ze iedere keer al die melk nakijken. Aan de ene kant lijkt me dat wel toch? En mag je zoiets gewoon allemaal bij elkaar gooien zeg maar en dan verdelen.. om het maar even heel simpel te zeggen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Darius di 13 aug 2013 - 8:30

Ik zou het denk ik nu wel doen, dat is gewoon gevoelsmatig.

Ik stond er eerst in zoals Novalee: laat eerst de melk maar naar kindjes gaan die het nodig hebben. Maar nu ik hoor over een overscho, maakt dat de drempel voor mij lager.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 8:32

Printje schreef:Maar zouden ze iedere keer al die melk nakijken. Aan de ene kant lijkt me dat wel toch? En mag je zoiets gewoon allemaal bij elkaar gooien zeg maar en dan verdelen.. om het maar even heel simpel te zeggen.

 Ze raden al af om je eigen melk van twee dagen bij elkaar in te gooien, dus dat lijkt me dan niet. Ik denk dat voor kindjes op de neo-IC de melk wel iedere keer nagekeken wordt, maar voor mensen met oudere kindjes die donormelk krijgen niet. Volgens mij moet je dat ook zelf ophalen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 8:35

Waarom niet van verschillende data bij elkaar Vixen? Is toevallig ook een topic over in D&V, nog zonder antwoord op die vraag.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 8:37

Ik denk dan misschien veel te simpel hoor. Maar ik denk ze mikken alles bij elkaar, pasteuriseren het en verdelen maar. Zo'n beeld krijg ik erbij. Zou je anders gewoon steeds van een andere moeder melk krijgen zeg maar? Dat lijkt me helemaal vies... niet helemaal het goede woord maar dat zou ik al helemaal nooooit willen. dat je niet weet van welke moeder het deze week komt zeg maar.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 8:44

Printje, maakt het jou wat uit of je van Berta31 of Greta244 melk drinkt? Of een combi van vlekje3, berta31 en greta244?


Caroow: ik denk omdat de houdbaarheiddatum van beide flesjes dan verschillen en het eerder bederft?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 8:45

Vixen schreef:Printje, maakt het jou wat uit of je van Berta31 of Greta244 melk drinkt? Of een combi van vlekje3, berta31 en greta244?
Nee maar voor mijn gevoel is dat anders, kan het ook niet uitleggen maar het lijkt me raar om van verschillende moeders melk te laten drinken. Maar idd als je het zo stelt.... N drinkt van alle koeien even goed Wink

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Kruidkoek di 13 aug 2013 - 9:06

Printje schreef:Ik denk dan misschien veel te simpel hoor. Maar ik denk ze mikken alles bij elkaar, pasteuriseren het en verdelen maar. Zo'n beeld krijg ik erbij. Zou je anders gewoon steeds van een andere moeder melk krijgen zeg maar? Dat lijkt me helemaal vies... niet helemaal het goede woord maar dat zou ik al helemaal nooooit willen. dat je niet weet van welke moeder het deze week komt zeg maar.


 Ik weet niet hoe het bij een donormelkbank gaat, maar in mijn geval WKZ en moedermelknetwerk, wordt je als donor aan 1 vraagouder gekoppeld.
Ik kreeg ook flesjes voor de gekolfde melk en etiketten waarop ik de datum, het tijdstip plus hoeveelheid kon schrijven.
Het is dus niet zo dat je als donor de melk inlevert en zij mengen alles door elkaar.
En het WKZ deed wel steekproeven maar voor moedermelknetwerk gaat het op vertrouwen en afspraken die donor en vraagouders maken.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 9:11

Bedankt voor je uitleg Kruidkoek!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Novalee wo 14 aug 2013 - 3:59

Linda schreef:
Novalee schreef:Als ons kindje gewoon gezond zou zijn en de BV lukt om wat voor reden dan ook niet, dan kies ik voor FV. Ik vind donormelk een mooi initiatief, maar ik kan me zo indenken dat er niet veel aanbod is. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat die melk naar kindjes gaat die het echt nodig hebben, zoals de voorbeelden die Kruidkoek noemt.
Er is juist meer aanbod dan vraag. Er heerst nogal een taboe op en zoals je hier ook leest, zijn er heel veel mensen die hier nooit gebruik van zouden maken.
Bij mijn dochter had ik een behoorlijke overproductie en toen heb ik mij aangemeld als donor. Ik had veel melk over en mijn dochter dronk niet uit de fles.
Uiteindelijk heb ik er niemand mee blij kunnen maken. Nou had ik natuurlijk ook "speciale" melk vanwege mijn melk, ei en sojavrije dieet. Dat zal ook meegespeeld hebben.
Oh, dat wist ik niet. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht! Dat maakt het wel anders inderdaad. Toch weet ik eigenlijk niet of ik er dan sneller voor zou kiezen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 4 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum