Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Donormelk, zou jij het gebruiken?

+41
Sea of Trees
Novalee
Zenna
Muppetje
Ella
Floor
Caroow
Razz
Pink!
CCC
Twellie
Kruidkoek
M-G
Thunder
Surya
Jade
Vixen
Star007
Paper Crown
Teddyaapje
Printje
Luce
Choco*
Amber-
Puggle
loesje
Annemie
SarahKey
*Lieke*
Roza
Susan
kwak
Sanne
TukTuk
Laurientje
Maple
Lejow
Esmee
Happydobby
Linda
xxjojootjexx
45 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  SarahKey ma 12 aug 2013 - 6:54

Nee, ik vind het ergens ook een vies idee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Annemie ma 12 aug 2013 - 6:59

Nee, ik zou dat nooit doen. Een paar dagen terug was daar nog wat over bij rtl nieuws/editie nl, dat het helemaal niet zo goed hoeft te zijn, ivm ziektes en ongezond leven van degene die de melk geeft.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  loesje ma 12 aug 2013 - 7:11

SarahKey schreef:Nee, ik vind het ergens ook een vies idee.
+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Puggle ma 12 aug 2013 - 7:13

Nee dat zou ik niet doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Amber- ma 12 aug 2013 - 7:15

Nee dit zou ik echt nooit doen! Vind het een vies idee.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Choco* ma 12 aug 2013 - 7:16

Ondanks dat de melk dan niet afgestemd is op het kindje, zijn er vele voordelen van moedermelk(donormelk) tov kv. Het is dan misschien niet meer afgestemd op de baby, maar wel nog steeds gemaakt voor mensenkindjes. Kijk je naar de oorsprong van kv, dan is dat daarbij niet zo. Dat is gemaakt van koemelk, wat in de basis totaal niet op mensenmelk lijkt.

Ik zou wel voor donormelk hebben gekozen als ik zelf niet had kunnen voeden.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Luce ma 12 aug 2013 - 7:20

Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat dan zou werken, dat de bv op je kindje is afgestemd. Je lichaam krijgt toch geen feedback wat voor vitaminen enz je kind op dat moment nodig heeft? Die maakt gewoon melk. En hoe meer er gedronken wordt, hoe meer het maakt?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Teddyaapje ma 12 aug 2013 - 7:30

Luce schreef:Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat dan zou werken, dat de bv op je kindje is afgestemd. Je lichaam krijgt toch geen feedback wat voor vitaminen enz je kind op dat moment nodig heeft? Die maakt gewoon melk. En hoe meer er gedronken wordt, hoe meer het maakt?
Maar t lichaam 'weet' toch hoe oud t kindje is.

Ik zou zeker voor donormelk hebben gekozen. Ik heb er wel vertrouwen in dat t goede melk is. Daarbij, kv is ook niet altijd even 'zuiver', was pas nog bij t journaal. Weet even niet meer precies hoe en wat maar die poedermelk moest allemaal uit de schappen gehaald worden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje ma 12 aug 2013 - 7:35

Teddyaapje schreef:
Luce schreef:Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat dan zou werken, dat de bv op je kindje is afgestemd. Je lichaam krijgt toch geen feedback wat voor vitaminen enz je kind op dat moment nodig heeft? Die maakt gewoon melk. En hoe meer er gedronken wordt, hoe meer het maakt?
Maar t lichaam 'weet' toch hoe oud t kindje is.

Ik zou zeker voor donormelk hebben gekozen. Ik heb er wel vertrouwen in dat t goede melk is. Daarbij, kv is ook niet altijd even 'zuiver', was pas nog bij t journaal. Weet even niet meer precies hoe en wat maar die poedermelk moest allemaal uit de schappen gehaald worden.
Maar de donormelk vaat dan toch maar allerlei kinderen, het lichaam weet dat toch helemaal niet lijkt me.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Teddyaapje ma 12 aug 2013 - 7:37

De melk is afgestemd op t eigen kind van de moeder. Idd niet op donorvragers. T beste is dus eigenlijk om een donormelkmoeder te hebben met een kindje van dezelfde leeftijd als je eigen kind.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Paper Crown ma 12 aug 2013 - 7:45

Als ik perse bv had willen geven, en het lukte niet, dan had ik zeker wel donormelk gegeven, ik zie daar niets kwaads in en ga er van uit dat mensen die moeite doen omdat ze dat willen doen. Al snap ik 't 'vieze' ook wel weer. Mijn vader heeft een melkmoeder, ze is mijn melkoma. Mijn oma had ten tijde dat mijn vader geboren werd geen melk wegens geldgebrek kon ze zelf niet goed eten en geen goed melk aanmaken. Toen had in haar straat ook een vrouw een kind gekregen en die had hele goede melk, mijn vader dronk net als haar kindje ook bij haar. Toen had je geen kolf of flesjes dus dronk hij uit haar borst. Mooi vind ik dat. Zo helpen moeders elkaar. 
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Star007 ma 12 aug 2013 - 7:52

Nee, absoluut niet. Bv vind ik iets intiems tussen moeder en kind. Ik ben ook totaal niet tegen kv, dat zal ook uitmaken denk ik. Ik ga zelf mijn uiterste best doen om de bv te doen slagen, lukt dit niet, ga ik over op kv.
Ik kan het trouwens ook niet zo goed beargumenteren, maar vind het gewoon wat vies en gek.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen ma 12 aug 2013 - 8:02

Ja, zeker weten van wel. Ik heb er wel vertrouwen in dat vrouwen die zoveel moeite doen om melk te doneren (je moet echt aan heel veel eisen voldoen, het is niet zomaar je voorraadje melk bij de moedermelkbank afzetten), ook zorgvuldig om zijn gegaan met hun melk. Donormoedermelk is altijd nog beter dan kunstvoeding. En hoe je het ook wendt of keert, kunstvoeding heeft in de uier van een koe gezeten, in feite is dat niets anders (of misschien nog wel viezer) dan moedermelk die in de borst van een vrouw heeft gezeten.


Luce.. zou je dan wel donormelk van mij gebruiken als je baby bijvoeding nodig heeft?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Jade ma 12 aug 2013 - 8:05

Nee, ik zou dat niet doen. Het voelt niet goed voor mij.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Surya ma 12 aug 2013 - 8:23

Maar wat maakt het idee vies dan? Koemelk komt immers ook uit de borst van een ander levend wezen.

Ik wist toen mijn kinderen baby waren net van het bestaan af, anders had ik het zeker overwogen.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 8:26

Surya schreef:Maar wat maakt het idee vies dan? Koemelk komt immers ook uit de borst van een ander levend wezen.

Ik wist toen mijn kinderen baby waren net van het bestaan af, anders had ik het zeker overwogen.
Ja, maar dat is gepasteuriseerd en dus sowieso hygienisch. Tenminste de meeste melk, maar rauwe koemelk zou ik ook nooit drinken, jakkes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Thunder ma 12 aug 2013 - 8:26

Mocht ik nu nog een derde krijgen dan overweeg ik het wel. Bij de vorige twee wist ik er weinig tot niets vanaf.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Surya ma 12 aug 2013 - 8:28

Oké. Maar ik ga er vanuit dat er wel richtlijnen zijn.

Vroeger was het overigens heel normaal dat wanneer een moeder geen bv kon geven, de baby gevoed werd door een andere vrouwen.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen ma 12 aug 2013 - 8:30

Donormelk wordt op de IC sowieso gepasteuriseerd, ik weet niet hoe het met andere donormelk zit.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 8:31

Oh oke! Dat wist ik niet. Maar waar zit dan het voordeel nog in over kunstmelk omdat de antistoffen en dergelijke dan toch vernietigd worden? Dat het lichter verteerbaar is?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 8:34

Surya schreef:Oké. Maar ik ga er vanuit dat er wel richtlijnen zijn.

Vroeger was het overigens heel normaal dat wanneer een moeder geen bv kon geven, de baby gevoed werd door een andere vrouwen.
Ja klopt, heeft mijn oma ook gedaan! Die had net als mij last van hyperlactatie dus ze deed het om iemand te helpen en ze was ook blij dat ze van de stuwing en borstontstekingen af was. Bij één kind heeft ze het ook gedaan door middel van een soort van kolven, de melk werd dan naar een dorp tien kilometer verderop gebracht.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen ma 12 aug 2013 - 8:36

moedermelk is afgestemd op het menselijk babylichaam. Kunstvoeding van koemelk is niet afgesteld op het menselijk lichaam, maar op het dierlijk lichaam van een kalfje. De samenstelling is ten eerste al heel anders.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Luce ma 12 aug 2013 - 9:07

Vixen, van jou al sneller omdat ik je ken maar misschien dan alleen als het even niet lukt ofzo als ik bv zou geven. Gewoon helemaal donormelk zou ik niet doen, maar dat komt dat ik kunstvoeding gewoon prima vind. Dus ik zie de noodzaak niet zo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  M-G ma 12 aug 2013 - 10:32

Gevoelsmatig zeg ik nee. Ik heb er niet echt een reden voor. Ik weet dat donormelk aan hele strenge eisen moet voldoen maar nee dat zou geen optie voor mij zijn.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 10:34

M-G schreef:Gevoelsmatig zeg ik nee. Ik heb er niet echt een reden voor. Ik weet dat donormelk aan hele strenge eisen moet voldoen maar nee dat zou geen optie voor mij zijn.
Inderdaad wel strenge eisen, maar wat is de controle dat die ook nageleefd worden? Ik zou echt geen melk hoeven die bijvoorbeeld gekolfd is op de een of andere bedrijfstoilet om maar eens iets te noemen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 2 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum