Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Donormelk, zou jij het gebruiken?

+41
Sea of Trees
Novalee
Zenna
Muppetje
Ella
Floor
Caroow
Razz
Pink!
CCC
Twellie
Kruidkoek
M-G
Thunder
Surya
Jade
Vixen
Star007
Paper Crown
Teddyaapje
Printje
Luce
Choco*
Amber-
Puggle
loesje
Annemie
SarahKey
*Lieke*
Roza
Susan
kwak
Sanne
TukTuk
Laurientje
Maple
Lejow
Esmee
Happydobby
Linda
xxjojootjexx
45 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  M-G ma 12 aug 2013 - 10:40

Twellie schreef:
M-G schreef:Gevoelsmatig zeg ik nee. Ik heb er niet echt een reden voor. Ik weet dat donormelk aan hele strenge eisen moet voldoen maar nee dat zou geen optie voor mij zijn.
Inderdaad wel strenge eisen, maar wat is de controle dat die ook nageleefd worden? Ik zou echt geen melk hoeven die bijvoorbeeld gekolfd is op de een of andere bedrijfstoilet om maar eens iets te noemen.
Daar heb je goed een punt waar ik niet eens over na heb gedacht of ze deze eisen wel goed controleren.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Kruidkoek ma 12 aug 2013 - 12:20

Ik lees morgen alle andere pagina's van dit topic, nu alleen de eerste gelezen.
Maar ik ben een donor moeder. Onze zoon kreeg tot 1,5 maand borstvoeding, daar bleek hij erg allergisch voor te zijn.
Ik ben zelfs gestopt met eten van koemelkproducten omdat aan een koemelkallergie gedacht werd.
Helaas werd zoon zieker en zieker, zijn darmen waren erg ontstoken en hij is overgezet op Neocate.
Op advies van de kinderartsen ben ik blijven kolven om productie te houden in de hoop dat hij als de darmontsteking onder controle was, hij weer borstvoeding kon krijgen.
Dit is 2x geprobeerd maar ging echt niet goed, hij kreeg er ontzettende allergische aanvallen en veel pijn van.

Inmiddels stroomde onze vriezer vol met ingevroren melk en ik had echt een mega productie (elke 3 uur ruim 150cc uit elke borst, dus 300 in totaal)
Onze zoon lag toen in het WKZ en daar een interne memo rond gegaan onder de artsen met een noodkreet naar borstvoeding voor een kindje met leukemie van bijna 2 jaar die geen enkele voeding binnenhield behalve borstvoeding via de sonde.
Een behandelend arts van onze zoon heeft mij toen gevraagd of ik mij en de melk wilde laten testen, kijken of wij in aanmerking kwamen voor donatie.
Dat gedaan en alles was goed dus ik heb inmiddels 4x30 liter gedoneerd. Niet alleen aan het kindje met leukemie maar het is ook naar een veel te vroeg geboren 2ling gegaan waarvan de moeder geen borstvoeding kan geven ivm borstamputatie door borstkanker.

Ik ben nu het kolven aan het afbouwen, ik heb het ruim een halfjaar met alle liefde gedaan maar het begint me nu steeds meer een last te worden.
Maar ik heb er absoluut geen spijt van, zou het zo weer doen. De ouders van de kindjes zijn zo ontzettend dankbaar (daar hebben we contact mee) en ik vind het ook iets moois. Ik weet hoe het is als je kindje heel ziek is, en als ik die kan helpen door mijn borstvoeding te geven, dan heb ik dat er maar al te graag voor over.

Edit: Ik lees hier iets over controle, die vind/vond wel plaats in het WKZ. Het wordt sowieo ook nog gepasteuriseerd
Maar daarbij, elke moeder wil toch het beste voor haar kind? Waarom zou je dan onzorgvuldig omgaan met de melk die naar een ziek kindje gaat?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 13:13

Echt respect dat je dat gedaan hebt Kruidkoek! Hoe is het met het kindje met de leukemie? En met de te vroeg geboren tweeling?

Ik kan niet echt een reden bedenken om onzorgvuldig om te gaan met die melk. Alleen kan ik voor wel meer dingen geen reden bedenken, de gevangenissen zitten ook vol met mensen die acties hebben begaan waarvan ik denk: Question .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  CCC ma 12 aug 2013 - 18:08

Wat mooi om te lezen Kruidkoek, en jeetje respect hoor dat je naast alles gewoon bent door blijven kolven. Beetje dubbel eigenlijk, omdat ik eerder in het topic aangaf dat ik dat nooit zou doen en het vies zou vinden. Als ik dit dan lees, zie ik toch weer even de andere kant.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Pink! ma 12 aug 2013 - 19:37

Ja, ik zou liever geen kv voor mijn kind kopen. 
Gelukkig loopt de bv hier goed zonder problemen maar stel dat het bij de 3de niet gaat ( wat mij erg raar lijkt) maar dan zou ik eerst naar donormelk kijken.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Razz ma 12 aug 2013 - 20:20

Nee dat zou ik niet doen. Kinderen worden ook groot met kunstvoeding.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Caroow ma 12 aug 2013 - 21:17

Ik kwam er op, omdat mijn nichtje van 2,5 vroeg of ze ook 'bobomelk' mocht. Ik heb gezegd dat er dan niet genoeg is voor zoon. Was er wel, maar ik vind het toch een beetje gek.

Maar ik vind mijn eigen mening nogal stom. Melk aan een ander kind geven is 'vies' maar wel massaal melk uit een koe drinken.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Floor ma 12 aug 2013 - 21:26

Nee mijn borstvoeding is compleet mislukt maar ik ben hier geen donormelk voor gaan geven, ik vind flesvoeding een prima alternatief. 
Ik vind het mooi te lezen Kruidkoek dat je donor bent en dat je hier kindjes mee hebt kunnen helpen. Misschien dat als onze zoon ziek was geweest en dit het beste alternatief was (omdat mijn eigen bv niet lukt) dat ik het dan zou overwegen maar dat was niet het geval dus voor mij/mijn zoon is flesvoeding prima.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Ella ma 12 aug 2013 - 21:55

Kruidkoek: wat een mooi gebaar van je zeg. Goed hoor!


Ik zou het niet doen. Gevoelsmatig gewoon. Maar als ik in zo'n situatie als kruidkoek zou komen zou ik het voor een ander wel doen als ik heel veel heb.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Muppetje ma 12 aug 2013 - 22:14

Ik zou het zeker overwegen.

En kruidkoek, wauw, super van je!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Zenna ma 12 aug 2013 - 22:44

Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Zenna ma 12 aug 2013 - 22:54

Kruidkoek schreef:Ik lees morgen alle andere pagina's van dit topic, nu alleen de eerste gelezen.
Maar ik ben een donor moeder. Onze zoon kreeg tot 1,5 maand borstvoeding, daar bleek hij erg allergisch voor te zijn.
Ik ben zelfs gestopt met eten van koemelkproducten omdat aan een koemelkallergie gedacht werd.
Helaas werd zoon zieker en zieker, zijn darmen waren erg ontstoken en hij is overgezet op Neocate.
Op advies van de kinderartsen ben ik blijven kolven om productie te houden in de hoop dat hij als de darmontsteking onder controle was, hij weer borstvoeding kon krijgen.
Dit is 2x geprobeerd maar ging echt niet goed, hij kreeg er ontzettende allergische aanvallen en veel pijn van.

Inmiddels stroomde onze vriezer vol met ingevroren melk en ik had echt een mega productie (elke 3 uur ruim 150cc uit elke borst, dus 300 in totaal)
Onze zoon lag toen in het WKZ en daar een interne memo rond gegaan onder de artsen met een noodkreet naar borstvoeding voor een kindje met leukemie van bijna 2 jaar die geen enkele voeding binnenhield behalve borstvoeding via de sonde.
Een behandelend arts van onze zoon heeft mij toen gevraagd of ik mij en de melk wilde laten testen, kijken of wij in aanmerking kwamen voor donatie.
Dat gedaan en alles was goed dus ik heb inmiddels 4x30 liter gedoneerd. Niet alleen aan het kindje met leukemie maar het is ook naar een veel te vroeg geboren 2ling gegaan waarvan de moeder geen borstvoeding kan geven ivm borstamputatie door borstkanker.

Ik ben nu het kolven aan het afbouwen, ik heb het ruim een halfjaar met alle liefde gedaan maar het begint me nu steeds meer een last te worden.
Maar ik heb er absoluut geen spijt van, zou het zo weer doen. De ouders van de kindjes zijn zo ontzettend dankbaar (daar hebben we contact mee) en ik vind het ook iets moois. Ik weet hoe het is als je kindje heel ziek is, en als ik die kan helpen door mijn borstvoeding te geven, dan heb ik dat er maar al te graag voor over.

Edit: Ik lees hier iets over controle, die vind/vond wel plaats in het WKZ. Het wordt sowieo ook nog gepasteuriseerd
Maar daarbij, elke moeder wil toch het beste voor haar kind? Waarom zou je dan onzorgvuldig omgaan met de melk die naar een ziek kindje gaat?
Wauw wat een mooi gebaar van je!! Echt super!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Novalee ma 12 aug 2013 - 23:05

Als ons kindje gewoon gezond zou zijn en de BV lukt om wat voor reden dan ook niet, dan kies ik voor FV. Ik vind donormelk een mooi initiatief, maar ik kan me zo indenken dat er niet veel aanbod is. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat die melk naar kindjes gaat die het echt nodig hebben, zoals de voorbeelden die Kruidkoek noemt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Linda di 13 aug 2013 - 3:35

Novalee schreef:Als ons kindje gewoon gezond zou zijn en de BV lukt om wat voor reden dan ook niet, dan kies ik voor FV. Ik vind donormelk een mooi initiatief, maar ik kan me zo indenken dat er niet veel aanbod is. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat die melk naar kindjes gaat die het echt nodig hebben, zoals de voorbeelden die Kruidkoek noemt.
Er is juist meer aanbod dan vraag. Er heerst nogal een taboe op en zoals je hier ook leest, zijn er heel veel mensen die hier nooit gebruik van zouden maken.
Bij mijn dochter had ik een behoorlijke overproductie en toen heb ik mij aangemeld als donor. Ik had veel melk over en mijn dochter dronk niet uit de fles.
Uiteindelijk heb ik er niemand mee blij kunnen maken. Nou had ik natuurlijk ook "speciale" melk vanwege mijn melk, ei en sojavrije dieet. Dat zal ook meegespeeld hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Sea of Trees di 13 aug 2013 - 3:40

Ik zou het zeker overwegen als mijn kindje (veel) te vroeg geboren werd en ik geen borstvoeding zou kunnen geven. Ik vind de eerste periode borstvoeding echt heel belangrijk.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Luce di 13 aug 2013 - 3:45

Zenna schreef:
Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om  Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
 Het lijkt me dat het juist in de fabriek heel hygiënisch gaat. Er zou maar een kind ziek worden door slechte hygiëne. Reken maar dat ze dan een schadeclaim krijgen. Niet goed voor je naam.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 4:15

Luce schreef:
Zenna schreef:
Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om  Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
 Het lijkt me dat het juist in de fabriek heel hygiënisch gaat. Er zou maar een kind ziek worden door slechte hygiëne. Reken maar dat ze dan een schadeclaim krijgen. Niet goed voor je naam.
Dat denk ik idd ook. Kijk naar dat gedoe allemaal in China.. dat speelt toch inmiddels ook wel een jaar denk ik?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 4:27

Printje schreef:
Luce schreef:
Zenna schreef:
Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om  Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
 Het lijkt me dat het juist in de fabriek heel hygiënisch gaat. Er zou maar een kind ziek worden door slechte hygiëne. Reken maar dat ze dan een schadeclaim krijgen. Niet goed voor je naam.
Dat denk ik idd ook. Kijk naar dat gedoe allemaal in China.. dat speelt toch inmiddels ook wel een jaar denk ik?
 In china gingen ze anders niet zo heel zorgvuldig met babymelkpoeder om;)
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Aagje! di 13 aug 2013 - 6:46

Nee, dat denk ik niet. Maar ik ga toch geen borst voeding geven smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Luce di 13 aug 2013 - 6:47

Wat was er met China dan? Het enige wat ik daarover weet is dat er een run was op NLse verpakkingen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Maple di 13 aug 2013 - 6:55

Luce schreef:
Zenna schreef:
Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om  Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
 Het lijkt me dat het juist in de fabriek heel hygiënisch gaat. Er zou maar een kind ziek worden door slechte hygiëne. Reken maar dat ze dan een schadeclaim krijgen. Niet goed voor je naam.
Maar datzelfde geldt toch ook voor afgekolfde melk, die schadeclaim als het niet hygiënisch blijkt, of er sporen van medicatie in blijken te zitten, etc?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 7:01

In China zat nitriet in melkpoeder waardoor er baby's zijn gestorven. In Zuid-Korea zat asbest in melkpoeder. Daarom is er ook zo'n run op NL'se melkpoeder.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Slakje di 13 aug 2013 - 7:01

Ja!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Joli86 di 13 aug 2013 - 8:19

CCC schreef:Nee dat denk ik niet, puur gevoelsmatig hoor. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n prettig idee, zelfs een beetje vies.
 Mee eens.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Luce di 13 aug 2013 - 8:27

Maple schreef:
Luce schreef:
Zenna schreef:
Maple schreef:
Twellie schreef:Nee, ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet dan niet hoe hygienisch het gekolfd is en wat er in zit aan ziektekiemen.
Vast hygiënischer dan in een fabriek waar poedermelk gemaakt wordt, en daar maken we ons ook niet druk om  Wink

Ik denk dat er wel strenge eisen aan zitten, bij het aanbieden van melk.
Gaat het in de fabriek niet hygiënisch? Hoe weet je dat? Lijkt me dat daar toch hele hoge eisen voor zijn?

Ot: als ik echt in mijn directe omgeving iemand zou kennen die ons in melk zou kunnen voorzien zou ik dat wel willen. Anders niet. Vind het toch een beetje een vies idee of zo..
 Het lijkt me dat het juist in de fabriek heel hygiënisch gaat. Er zou maar een kind ziek worden door slechte hygiëne. Reken maar dat ze dan een schadeclaim krijgen. Niet goed voor je naam.
Maar datzelfde geldt toch ook voor afgekolfde melk, die schadeclaim als het niet hygiënisch blijkt, of er sporen van medicatie in blijken te zitten, etc?
Donor zijn is op vrijwillige basis, dus dat lijkt me sterk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Donormelk, zou jij het gebruiken? - Pagina 3 Empty Re: Donormelk, zou jij het gebruiken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum