Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het gebruiken van scheldwoorden

+7
Blond
Jeanette
Janelie
Arwyn
Puk
Susan
_Femme
11 plaatsers

Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  _Femme do 31 maa 2011 - 6:46

Vandaag heb ik samen met wat meiden van m'n studie op een middelbare school voor een aantal klassen een voorlichting gegeven. Dat voorlichting geven doet er eigenlijk niet toe, het gaat mij om het feit dat ik mijn ogen uitgekeken heb. Die leerlingen waren een jaar of 12/13/14/15 en ik vond ze ronduit asociaal. Ze gebruiken echt héel vaak scheldwoorden :shock: En in de normaalste zinnen worden allerlei vreselijke ziektes naar boven gehaald die gebruikt worden alsof het niks is. Allerlei engelse termen die op de televisie weggepiept worden en de geslachtsdelen vliegen in de rondte en niemand kijkt er raar van op.

Ik wil niet zeggen dat ik nooit een scheldwoord gebruik, als ik mijn teen hard stoot floep ik er ook wel eens wat uit, maar deze kinderen gebruiken het als gewoonte, ze denken er niet eens meer over na wat ze zeggen. Ik vroeg mij af, gebruiken jullie vaak scheldwoorden? Ik kreeg altijd een flink standje van m'n ouders én ook leraren als ik zoiets zei.. En wat vind je ervan dat de 'jeugd' hier zo makkelijk over doet?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Susan do 31 maa 2011 - 6:49

Ik weet niet of de jeugd hier zo makkelijk over denkt. Toen ik jong was, waren er ook wel mensen die erg grof in de mond waren, volgens mij is dat van alle tijden.

Had ooit een vriendje dat zijn enthousiasme liet blijken met de zin: 'Helemaal kanker te gek!'

Ik vind het overigens geen gehoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Puk do 31 maa 2011 - 6:50

Ik herken dit helemaal niet,en dat terwijl ik voor de klas sta. Als mijn leerlingen scheldwoorden gebruiken, wordt dat gelijk de kop ingedrukt bij ons op school.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:51

Ik weet 't, heb 't zelf ook gemerkt, helaas. Vind het vrij ernstig dat dat de standaard is geworden onder de jeugd. Overigens niet overal, maar wat ik zie toch wel veel.

Ik scheld zelf zeker wel, maar probeer het zo min mogelijk te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Arwyn do 31 maa 2011 - 6:51

Ik vind het echt vreselijk irritant als mensen te pas en te onpas vloeken en schelden, vooral het aanhalen van ziektes vind ik echt niet kunnen.
Natuurlijk kan het gebeuren dat er eens wat uit floept, dat overkomt de beste, maar het moet echt geen gewoonte worden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:55

Ik stond vanmorgen in de bus en er zaten twee meiden achter me, slecht nederlands praten en onduidelijk qua woorden, maar de gehele tijd gebruikten ze kanker, kanker leuk, kanker vet. Ik snap dat écht niet en het maakt me gewoon boos dat mensen dat gebruiken.

Ik roep nog wel een kut of klote, maar daar houdt het bij op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  _Femme do 31 maa 2011 - 6:56

Arwyn schreef:Ik vind het echt vreselijk irritant als mensen te pas en te onpas vloeken en schelden, vooral het aanhalen van ziektes vind ik echt niet kunnen.
Natuurlijk kan het gebeuren dat er eens wat uit floept, dat overkomt de beste, maar het moet echt geen gewoonte worden.

Ja ben ik het mee eens, dat je af en toe iets eruit gooit, oke. Maar deze leerlingen gebruiken ziektes gewoon als een normaal woord en dat vind ik echt heel vreemd. Vooral in combinatie met een zin waar het echt totaal niet in past, het klinkt echt niet!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:57

Ik kom zelf uit Rotterdam en daar was het in mijn vriendengroep heel normaal om veel scheldwoorden te gebruiken. Toen ik ben gaan studeren in een andere heb ik dat heel snel afgeleerd, nu scheld ik bijna nooit meer. Overigens is dat afleren vanzelf gegaan. Het werd bij mij door m'n omgeving ingegeven en in stand gehouden en toen ik daar eenmaal weg was was het zo over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  _Femme do 31 maa 2011 - 6:58

Puk schreef:Ik herken dit helemaal niet,en dat terwijl ik voor de klas sta. Als mijn leerlingen scheldwoorden gebruiken, wordt dat gelijk de kop ingedrukt bij ons op school.

Ja dat is in de klas met een docent, en wat als ze met vriendjes rondhangen? Ik denk dat dat ook nog een groot verschil kan maken.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Janelie do 31 maa 2011 - 8:53

_Femme schreef:
Puk schreef:Ik herken dit helemaal niet,en dat terwijl ik voor de klas sta. Als mijn leerlingen scheldwoorden gebruiken, wordt dat gelijk de kop ingedrukt bij ons op school.

Ja dat is in de klas met een docent, en wat als ze met vriendjes rondhangen? Ik denk dat dat ook nog een groot verschil kan maken.

Ik sta ook voor de klas en ik herken het ook niet echt. Niet in school in ieder geval. Om me heen hoor ik het wel, ziektes zijn gewoon 'modewoorden' helaas. Ik stoor me er ook wel aan.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Jeanette do 31 maa 2011 - 21:26

Ik kan me daar zo aan ergeren. Ik vind het er altijd uit zien dat ze dom zijn en geen betere woordenschat hebben. Tuurlijk vloekt iedereen wel eens een keertje. Maar dat het zo'n gewoonte wordt is zo belachelijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Blond do 31 maa 2011 - 22:24

Ik schrok gister vooral van de veelvuldigheid waarmee de Oh Oh Tirol het woord kanker gebruikt...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Jeanette do 31 maa 2011 - 23:14

_Chance schreef:Ik schrok gister vooral van de veelvuldigheid waarmee de Oh Oh Tirol het woord kanker gebruikt...

Ja, dat had ik ook.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  SuperGrover do 31 maa 2011 - 23:17

Ik associeer veel vloeken (zeker met ziektes) met gebrek aan intelligentie. Dus ik vind het altijd een beetje zielig.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Caroow do 31 maa 2011 - 23:21

Niet alleen in Oh Oh Tirol wordt heet woord kanker vaak gebruikt, ook bij Dames en heren in de dop hoor je het erg vaak. Als je zo rond de 20 bent, snap je wel dat het eigenlijk écht niet kan, dacht ik. Ik vind het echt enorm dom staan.

Ik vloek volgens mij nooit, ik vind altijd alles lelijk. "Aah ik heb mijn teen gestoten, zo lelijk!".
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Pussycat do 31 maa 2011 - 23:23

SuperGrover schreef:Ik associeer veel vloeken (zeker met ziektes) met gebrek aan intelligentie. Dus ik vind het altijd een beetje zielig.

+1

Het klinkt toch nergens naar. Bovendien kan je er mensen pijn mee doen, maar daar denken ze dan zeker niet over na.
Beetje jammer dat er zulke progamma's als oh oh tirol bestaan...(want daar nemen ze het toch ook van over) maar ja dat zal je altijd houden ben ik bang.
Mijn man staat ook voor de klas, maar soms komt hij ook met verhalen thuis waar mijn oren nog van klapperen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 23:27

Ik vind het jammer dat kanker zo'n modewoord is geworden, omdat het zo;n kankerziekte is en ik daar niet de hele tijd aan herinnert wil worden. Maarja je doet er niks aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 23:33

nahik draai dus club bij de maxioren (groep 3-4 op de basisschool) en ik verschiet er soms alleen al wat er uit die monden komt. Natuurlijk tolleren wij dit niet maar hun denken hey leuk een nieuw woord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  _Femme do 31 maa 2011 - 23:37

Pussycat schreef:
SuperGrover schreef:Ik associeer veel vloeken (zeker met ziektes) met gebrek aan intelligentie. Dus ik vind het altijd een beetje zielig.

+1

Het klinkt toch nergens naar. Bovendien kan je er mensen pijn mee doen, maar daar denken ze dan zeker niet over na.
Beetje jammer dat er zulke progamma's als oh oh tirol bestaan...(want daar nemen ze het toch ook van over) maar ja dat zal je altijd houden ben ik bang.
Mijn man staat ook voor de klas, maar soms komt hij ook met verhalen thuis waar mijn oren nog van klapperen.

Oh deze post doet me denken aan een tijdje terug, toen het nog oh oh cherso was. Ik was aan het oppassen bij 2 kinderen van 8 en 10 jaar. Zingt er 1: '... heb jij je masker op, onee het is je *&"^ kop' (als dit enigzins bekent voorkomt bij jullie). Ik heb die jongens even flink duidelijk gemaakt dat dit niet normaal is. Daarna heb ik het verteld tegen de vader, hoe komen deze kinderen aan zoiets?? Kijken ze naar oh oh cherso?? Ze zijn 8 en 10 jaar! My god..

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Roxi3 vr 1 apr 2011 - 3:03

Ik merk het ook, ik loop stage op een basisschool (groep 6/7) en de leerlingen gebruiken in iedere zin wel woorden die ik zelf nooit zou gebruiken. Ik probeer er echt goed op te letten maar ze horen het de hele dag op straat en om zich heen dus het is vrij hardnekkig.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gebruiken van scheldwoorden Empty Re: Het gebruiken van scheldwoorden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum