Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gebruiken bij een tweede

+12
Limburg85
Teddyaapje
Smaragdje
Bruintje Beer
PapillonRose
kwak
Darius
Tania
Pussycat
Susan
Liadan
Bloem86
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Gebruiken bij een tweede

Bericht  Bloem86 di 20 sep 2011 - 23:59

Hoe doen jullie dit met de volgende spulletjes, gebruiken jullie dezelfde voor een tweede kindje? Of koop je hier nieuwe voor:

- lakentjes (bedje, kinderwagen, etc)
- waskussenhoezen
- boxkleed
- slaapzakjes

Kleertjes vind ik wat anders. Daarvan heb ik bewaard wat nog mooi/ goed is! En hydrofieldoeken zou ik nieuwe kopen, omdat die best wel slijten en vies worden, maar was even benieuwd naar bovenstaande spullen.
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Liadan wo 21 sep 2011 - 0:02

Wij hebben lakentjes gewoon weer gebruikt.
Verder hadden we heel veel roze en heb ik dus wel wat nieuwe waskussenhoezen en dekentjes gekocht.
Slaapzakken had ik nog wel een aantal neutrale, maar ook nog wat roze. Als alle neutrale slaapzakken in de was zitten, dan krijgt hij gewoon een roze aan, daar merkt hij zelf toch niks van smile .
Mijn moeder heeft voor beide kinderen een boxkleed gemaakt met hun naam erop. Daarnaast hebben we nog een ander boxkleed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 0:06

Wij hebben alles wat vies of kapot was weggegooid en de rest gewoon weer gebruikt. Yrsa heeft wel paarse dekentjes en paarse hoezen voor het verschoningskussen gekregen, maar dat was meer omdat haar kamertje in die kleur is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:15


Ik heb alles weer gebruikt. Ik had alles ook vrij neutraal, dus wat nog goed was, heb ik weer gebruikt. Bij de tweeling wel wat nieuw beddegoed gekocht, maar ook omdat ik alles dubbel moest, en ik dat graag hetzelfde wilde.
Hydrofielluiers gebruik ik ook nog steeds, zijn hier niet versleten of vies geworden.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op wo 21 sep 2011 - 0:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 0:17

Liadan schreef:Wij hebben lakentjes gewoon weer gebruikt.
Verder hadden we heel veel roze en heb ik dus wel wat nieuwe waskussenhoezen en dekentjes gekocht.
Slaapzakken had ik nog wel een aantal neutrale, maar ook nog wat roze. Als alle neutrale slaapzakken in de was zitten, dan krijgt hij gewoon een roze aan, daar merkt hij zelf toch niks van smile .Mijn moeder heeft voor beide kinderen een boxkleed gemaakt met hun naam erop. Daarnaast hebben we nog een ander boxkleed.

Haha, dat is hier ook zo! Hij heeft er wel eens 1 aan met een prinses er op, en dan roze...Ach ja! laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Pussycat wo 21 sep 2011 - 0:22

Susan schreef:Wij hebben alles wat vies of kapot was weggegooid en de rest gewoon weer gebruikt.

Zo ga ik het denk ik ook doen. Heb expres de meeste dingen neutraal gekocht smile Zodat je niet echt compleet alles moet vernieuwen mocht dat nodig zijn haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Tania wo 21 sep 2011 - 0:27

Het ligt eraan of we een meisje of een jongen krijgen. Als we een jongen krijgen zal ik alles wel hergebruiken. Als we een meisje krijgen koop ik wel nieuw beddengoed, waskussenhoezen enz. Dat van mijn zoontje hou ik dan wel als reserve. Dingen als de puckababy en slaapzakjes hergebruik ik als het een meisje wordt wel, die zijn wel blauw maar 'snachts is het donker en maakt dat me weinig uit smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Darius wo 21 sep 2011 - 1:28

Ik gebruik gewoon alles weer wat nog kan, dus ook gewoon flesjes (wel nieuwe spenen, behalve maat 1, die hebben we bij L amper gebruikt, dus die heb ik even uitgekookt). Ik heb wel een nieuwe waskussenhoes gekocht, die van Laurens was oranje maar helemaal vaal geworden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  kwak wo 21 sep 2011 - 2:37

als hier een tweede kindje komt gebruik ik alles weer van D.
het nieuwe baby'tje krijgt zelfs precies het zelfde behang omdat de lakentjes en de waskussen hoezen dat thema hebben en ik dat niet nieuw wil kopen omdat het best prijzig was.
de hydrofiele luiers die ik voor D. gebruik die heeft mijn moeder nog voor mij gebruikt, die zijn al ruim 23 jaar oud en worden nu al voor het 5de kindje gebruikt. ze zijn dan misschien niet precies vierkant maar schoon en heel zijn ze zeker nog.
de flesjes excl. de spenen gebruik ik straks ook gewoon weer.
ik koop uit "voorzorg" neutrale slaapzakken en pyamma's. die gebruik ik dan straks ook weer gewoon.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 3:56

Ik ga alles opnieuw gebruiken, ook de hydrofielluiers. Het is allemaal nog in goede staat. Wel moet ik sommige dingen bijkopen omdat ik dingen die kapot of vies waren weg heb gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 8:09

Pussycat schreef:
Susan schreef:Wij hebben alles wat vies of kapot was weggegooid en de rest gewoon weer gebruikt.

Zo ga ik het denk ik ook doen. Heb expres de meeste dingen neutraal gekocht smile Zodat je niet echt compleet alles moet vernieuwen mocht dat nodig zijn haha.

Ja, wij hebben sowieso eerst een jongetje gekregen en dan is alles al neutraal, er zijn niet echt speciale hydrofielluiers of kussenhoezen voor jongens. Hij heeft geloof ik wel een bovenlakentje gehad met een randje van auto'tjes, maar ook die heb ik gewoon opnieuw gebruikt, dat kan voor een meisje ook prima.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 8:12

Ik denk dat ik ook alles weer opnieuw gebruik, zolang het nog goed is. Ook hydrofielluiers als ze nog netjes zijn.

Mocht ik nog een kindje kunnen krijgen, en het zou een jongetje worden, dan denk ik wel dat ik sowieso nog aardig wat moet gaan shoppen. Ik heb maar heel weinig neutraal gekocht, dus er is heeeeeeel veel erg mooi roze gekleurd :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:15

PapillonRose schreef:Ik denk dat ik ook alles weer opnieuw gebruik, zolang het nog goed is. Ook hydrofielluiers als ze nog netjes zijn.

Mocht ik nog een kindje kunnen krijgen, en het zou een jongetje worden, dan denk ik wel dat ik sowieso nog aardig wat moet gaan shoppen. Ik heb maar heel weinig neutraal gekocht, dus er is heeeeeeel veel erg mooi roze gekleurd :P

Dat heb ik net zo. Als ik nu zwanger was geweest van een jongetje, had ik een heel andere reactie geplaatst. Iets van: ik gebruik alleen de hydrofielluiers voor de tweede keer, want de rest is roze smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 8:28

Twellie schreef:
PapillonRose schreef:Ik denk dat ik ook alles weer opnieuw gebruik, zolang het nog goed is. Ook hydrofielluiers als ze nog netjes zijn.

Mocht ik nog een kindje kunnen krijgen, en het zou een jongetje worden, dan denk ik wel dat ik sowieso nog aardig wat moet gaan shoppen. Ik heb maar heel weinig neutraal gekocht, dus er is heeeeeeel veel erg mooi roze gekleurd :P

Dat heb ik net zo. Als ik nu zwanger was geweest van een jongetje, had ik een heel andere reactie geplaatst. Iets van: ik gebruik alleen de hydrofielluiers voor de tweede keer, want de rest is roze smile.
Ja, inderdaad! En zelfs een paar hydrofielluiers hier zijn roze laughcry Maar vond het wel zo leuk om veel roze te kopen toen ik wist dat het een meisje zou worden. Ik kan toch niet zeker weten of er ooit nog een kindje bij komt en wat dat dan zou worden. Dus maar gewoon gedaan wat ik graag wilde, lekker meisjesachtig allemaal smile En leuk, je krijgt er dus nog een meisje bij als ik het goed begrijp?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:30

dat soort dingen zou ik rustig weer opnieuw gebruiken hoor! Het meeste van de genoemde spulletjes hebben al 3 of 4 rondes overleefd, dus die ronde erna kan ook nog wel Very Happy Waskussenhoes en boxkleden e.d. kunnen voor zowel een jongetje als een meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:33

@PapillonRose: Haha, dat je zelfs roze hydrofielluiers hebt gevonden smile. Het is inderdaad weer een dochter!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 8:35

@Twellie: Ja, ik liep er per toeval tegenaan (dacht bij de HEMA) en heb toen wat meegenomen. Maar dat zijn er echt maar een paar, de meeste zijn wel wit. Heb ik toch nog iets wat ik kan hergebruiken mocht ik ooit een jongen krijgen Wink Leuk hoor, nog een meisje! Niet dat jongens niet leuk zijn natuurlijk, maar vind zelf het getut en al het roze wel erg leuk :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Bruintje Beer wo 21 sep 2011 - 9:36

Wij hadden vrij veel neutrale dingen in het begin. En hebben dus alles hergebruikt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Smaragdje wo 21 sep 2011 - 9:44

Alle spulletjes die goed zijn bewaar ik gewoon voor een volgend kindje. Mocht het dan een meisje zijn, dan moet ik nog wel wat nieuwe spullen kopen, maar anders kan een deel gewoon opnieuw gebruikt worden. De neutrale spulletjes zo wie zo smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Teddyaapje wo 21 sep 2011 - 10:24

Ik heb bewust de meeste dingen neutraal gekocht, alleen de kleertjes niet. Ik vind dat het allemaal al duur genoeg is en dat het zonde zou zijn om het bij een evt. tweede kindje weer alles opnieuw te moeten komen omdat de kleur niet past.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Limburg85 wo 21 sep 2011 - 19:56

De neutrale spullen zullen sowieso weer gebruikt worden en mocht het een meisje zijn, dan moet al het blauwe vervangen worden voor roze zoals een paar hydrofiele luiers, hoeslakentjes, aankleedskussenhoezen, dekentjes, maxicosi hoes, kleren.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  sheila123 wo 21 sep 2011 - 20:02

Hier was de 2e weer een dochter dus ik heb alles hergebruikt! Kleertjes heeft ze amper aan van haar zus omdat ze zelf zoveel heeft gekregen. Wel draagt ze alle pyamaatjes en de slaapzakjes.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 20:17

Ik ga alles gewoon nog een keer gebruiken. Bijna alles ziet er nog goed uit en anders gooi ik t weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 23:05

Als we een 3e zouden krijgen ga ik gebruiken wat bruikbaar is. Qua kleertjes hangt het af van het geslacht natuurlijk, al kunnen rompertjes al snel vind ik.
En als de helft van het beddegoed, hydrofiele luiers niet meer bruikbaar is, heb ik nog genoeg over voor 1 baby.

Van de wippertjes, maxi cosi's, bedjes ed kunnen we er dan 1 weg doen. Helaas moeten we dan wel een nieuwe kinderwagen, hebben nu natuurlijk een dubbele.

(ga er voor het gemak maar vanuit dat we niet nog een keer een tweeling krijgen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 23:06

Twellie schreef:@PapillonRose: Haha, dat je zelfs roze hydrofielluiers hebt gevonden smile. Het is inderdaad weer een dochter!

Wat leuk, weer een meisje!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken bij een tweede Empty Re: Gebruiken bij een tweede

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum