Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'moeilijke' vragen beantwoorden...

5 plaatsers

Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:29

R stelt altijd al van die doordachte vragen maar langzamerhand denk ik ook af en toe mmmm wat zou ik nu als antwoord geven..

Zo was vandaag zijn vraag waar hij was toen ik nog bij oma in de buik zat...
Ook vroeg hij of baby's in de buik konden horen, en hoe dat dan allemaal kon.

Waarom alle mensen anders zijn met stem.. wie Cars bedacht heeft en hoe.

Ik kan overal wel een antwoord op bedenken maar af en toe denk ik jeetje waar ben jij mee bezig in je hoofdje.

Nog meer van die lastige vragen bij kinderen. Waarom vragen doet hij al een hele tijd maar ze worden steeds doordachter..Hij lijkt steeds meer op mijn kleuters haha ... en dat is hij natuurlijk ook al bijna:shock: 
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 9:32

Doet mijn neefje van vier ook, hij vraagt de gekste dingen. Ik zeg dan vaak ' wat denk jij?' En dan komt hij met een prachtig verhaal en heeft het ineens weer over andere dingen. Echt prachtig om te horen die fantasieen
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Rush za 10 aug 2013 - 9:33

Ik weet natuurlijk niet hoe het is, maar op de meeste vragen kan je toch gewoon eerlijk zijn?

Hoe horen baby`s in de buik? Baby`s hebben ook oren en ze horen door de buik en dan zet je R een koptelefoon op en dan praat je tegen hem, weet hij direct wat een baby hoort. Razz 

Mijn neefjes hebben ook de hele dag van dat soort vragen en als je dan antwoord geeft in kindertaal is het bij hun ook al snel goed, maar ik weet niet hoe dat bij R is.

En wie Cars bedacht heeft, daar pak ik gewoon Google bij. M`n neefje zegt ook wel eens, Google je het even?! laughcry 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:34

Dat doe ik in de klas ook vaak, ik koppel de vraag terug en vraag wat ze zelf denken en/of al weten.

Het is idd heerlijk al die verhalen zo te horen, en nu dus ook van mijn eigen kind hahaha, das nog net wat knapper als alle kleuters die hetzelfde gedaan hebben in mijn klas Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:35

Rush; de babyvraag heb ik met de Pampers app beantwoord. Daar kun je geluid opnemen en horen hoe een baby in de buik dat hoort. Erg leuk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Twellie za 10 aug 2013 - 10:00

Op de meeste vragen geef ik gewoon antwoord. Als het antwoord haar pet nog even te boven gaat, geef ik een soort 'schijnantwoord'. Als ze bijvoorbeeld vraagt waarom mensen dood gaan, dan zeg ik dat het is omdat ze daarna naar de hemel gaan. Dat is natuurlijk eigenlijk geen antwoord maar ze is er tevreden mee en ik wil mijn antwoorden wel een beetje aanpassen aan haar leeftijd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Rush za 10 aug 2013 - 10:05

Wat grappig van die app Printje.

M`n neefjes hadden uiteraard ook veel vragen omtrent het overlijden van mijn vader, maar dat ging eigenlijk vrij soepel in kindertaal. Ze hebben bijv. ook gevraagd of ze in de kist mochten kijken en toen heeft m`n moeder gezegd dat het luikje dicht moest blijven omdat opa anders te warm werd. Nou toen was het ook klaar. Maar die 2 kleintjes hebben echt een hoop vragen gesteld.

Beginnend inderdaad bij wat 'dood gaan' was.
En of opa dan ook zand in z`n ogen kreeg als hij begraven was.
En of opa in de hemel ook kan motorrijden (das een goeie, haha).

We hebben er ook wel om gelachen hoor, hoe bedenken ze het toch!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:07

hahaha Rush, ondanks dat het allemaal idd heel erg verdrietig is vind ik de vragen ook wel heel schattig.

Die app is ook erg leuk, je kunt ook een baby in de buik 3d bekijken en allerlei weetjes enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Pineco za 10 aug 2013 - 21:08

Lastig he, die vragen soms! Maar ik antwoord meestal gewoon zo eerlijk en duidelijk mogelijk, in begrijpelijke taal. Een ontwijkend antwoord heeft ze zo door en dan blijft ze vragen. Ze weet dat een baby uit mama's buik komt en vindt dat verder ook niet vreemd.
Grappig trouwens dat oma blijkbaar wel het ooievaar-verhaal heeft verteld en toen we van de week een reiger zagen, zei mijn dochter: "Dat is volgens mij zo'n ooievaar die een baby komt brengen". Dus ik vroeg hoe ze daar nou weer bij kwam, zei ze: "Dat heeft oma verteld, dat ooievaars baby's brengen." Ik vroeg of ze dat niet gek vond, en zij weer: "Natuurlijk niet, in de buik van een ooievaar past toch nooit een baby en anders kunnen mama-ooievaars nooit baby's krijgen!" Laughing Dus het verhaal was niet helemaal overgekomen zoals oma het bedoeld had, maar ik vond het mooi bedacht van mijn dochter!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'moeilijke' vragen beantwoorden... Empty Re: 'moeilijke' vragen beantwoorden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum