Moeilijke woorden
+10
Jezzie
Verde
Suus
Snoopy
Carra
SuperGrover
IndianRose
smooch
CaptainSpectacular
Polly
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Moeilijke woorden
Er zijn een paar Engelse woorden waar ik altijd over val. Zoals ancient en ook de TH val ik nog vaak over, maar ik denk dat veel Nederlanders die niet goed uit kunnen spreken.
Ook lees ik bommelding heel vaak als bommel-ding haha.
Over welke woorden val jij vaak?
Gast- Gast
Re: Moeilijke woorden
In 1 van de wijken waar ik werk heb je de Troelstrastraat. Daar breek ik mijn tong over...
Gast- Gast
Ik zou dat ook steeds uitspreken als troetelstraat of troetellastraat.Beauty Addict schreef:In 1 van de wijken waar ik werk heb je de Troelstrastraat. Daar breek ik mijn tong over...
Gast- Gast
Die straatnaam heb je in meerdere woonplaatsen, maak er dan troelstraweg van. Die tr- strastra breek ik mijn tong over.Odilia schreef:Ik zou dat ook steeds uitspreken als troetelstraat of troetellastraat.Beauty Addict schreef:In 1 van de wijken waar ik werk heb je de Troelstrastraat. Daar breek ik mijn tong over...
Gast- Gast
Een vriendin van mij woonde in een Troelstrastraat, da's wel een lastige, inderdaad.Beauty Addict schreef:In 1 van de wijken waar ik werk heb je de Troelstrastraat. Daar breek ik mijn tong over...
Ik kan 'three' niet uitspreken, het is zelfs zo erg dat ik er in het Engels gewoon maar omheen draai. Zelfde als met 'through'. Wel meer woorden waar een r-klank inzit, trouwens.
Verder praat ik te snel en slik daardoor delen van woorden in, en als ik het over mijn fiets, mijn werk etc etc heb, zeg ik tot m'n schaamte echt overduidelijk 'me fiets', 'me werk', etc.
Hoewel ene collega van me weer vindt dat ik zo goed kan articuleren en zo'n nette uitspraak heb.
Gast- Gast
Ik vergeet soms dat het normáliter is in plaats van normalíter. Maar goed dat woord gebruik ik niet dagelijks haha.
Verder kom ik er zo snel even niet op, maar ik heb vast ook wel woorden waar ik over struikel.
Verder kom ik er zo snel even niet op, maar ik heb vast ook wel woorden waar ik over struikel.
Gast- Gast
Ik zeg bijna altijd vliegveld als ik vliegtuig bedoel, ik weet ook niet waarom.
Edit: Terwijl ik vliegtuig echt geen moeilijk woord vind hoor.
Edit: Terwijl ik vliegtuig echt geen moeilijk woord vind hoor.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Odilia schreef:Er zijn een paar Engelse woorden waar ik altijd over val. Zoals ancient en ook de TH val ik nog vaak over, maar ik denk dat veel Nederlanders die niet goed uit kunnen spreken.
Gewoon uitspreken als éénsjent.
Gast- Gast
Engelse woorden zijn er genoeg waar ik moeite mee heb.
Nederlandse woorden eigenlijk niet, daar zou ik over na moeten denken.
Nederlandse woorden eigenlijk niet, daar zou ik over na moeten denken.
Gast- Gast
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Beauty Addict schreef:In 1 van de wijken waar ik werk heb je de Troelstrastraat. Daar breek ik mijn tong over...
haha grappig, ik heb gewoond in een troelstrastraat. Elke keer als ik mijn adres ergens moest opnoemen kon ik het wel duizend keer zeggen. Maar is inderdaad irritant om uit te spreken.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Wat grappig! Mijn vriendin woont ook in een troelstrastraat!
Nu ben ik wel heel benieuwd in welke plaatsen jullie bedoelen
Nu ben ik wel heel benieuwd in welke plaatsen jullie bedoelen
IndianRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Ja die.CaptainSpectacular schreef:sixth
Sowieso articuleer ik echt bijzonder slecht, doordat ik de r niet goed uit kan spreken en alle neusklanken niet omdat ik niet door mijn neus kan ademen. Als ik door de intercom op mijn werk "Timon kassa 2" moest roepen, stelde ik dat altijd echt zo lang mogelijk uit of ik zei gewoon "Kassa 2 alsjeblieft". Timon kan ik gewoon niet uitspreken, dat wordt Tibob.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
Gast- Gast
In het Engels heb ik heel veel moeite met uncomfortable en unfortunatley.
In het Nederlands kan ik even niks bedenken.
In het Nederlands kan ik even niks bedenken.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Serieus niet? Die gaat bij mij heel makkelijk..Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Serieus niet? Die gaat bij mij heel makkelijk..Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
Really?!
Ik kan de th klank prima maken, maar niet met die d er direct achter. En dan ook nog de drawal er achter aan. Haha dat woord kan ik echt niet goed zeggen.
Gast- Gast
Ja, maar ik kan unfortunately dan weer voor geen meter uitspreken..Marin schreef:_Donnaa schreef:Serieus niet? Die gaat bij mij heel makkelijk..Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
Really?!
Ik kan de th klank prima maken, maar niet met die d er direct achter. En dan ook nog de drawal er achter aan. Haha dat woord kan ik echt niet goed zeggen.
Gast- Gast
Hahaha en ik zie weer niet in wat daar nou moeilijk aan is
Hee welke taal leert jouw neefje eigenlijk?
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ja, maar ik kan unfortunately dan weer voor geen meter uitspreken..Marin schreef:_Donnaa schreef:Serieus niet? Die gaat bij mij heel makkelijk..Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
Really?!
Ik heb met beide eigenlijk geen moeite Maar er zijn wel een aantal andere woorden waar ik altijd over struikel.....kom er allen even niet op welke
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
haha, withdrawal is idd onmogelijk!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kom tot unfortu en daarna gaat het helemaal blablablabla hahaha..Marin schreef:Hahaha en ik zie weer niet in wat daar nou moeilijk aan is
Hij spreekt Engels buiten de deur, thuis Nederlands met zijn moeder, Fries en Nederlands met zijn vader en onze familie en Frans of Engels met haar familie..
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Ik sta voor een moeilijke keuze...
» Moeilijke eter
» moeilijke week
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Ik sta voor een moeilijke keuze...
» Moeilijke eter
» moeilijke week
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: